واکنش یک نماینده مجلس به افشای فایل صوتی فرمانده‌هان سپاه

اسماعیل کوثری، نماینده مجلس، در واکنش به انتشار فایل صوتی از فساد فرماندهان سپاه٬ گفت که فرماندهی وقت سپاه «وظیفه اصلی خود را خوب انجام داده» و «باید به فرماندهان سپاه آفرین گفت.»

او به خبرگزاری فارس گفت: «اگر کسی با دقت و منصفانه این فایل صوتی را گوش کند، به فرماندهان سپاه آفرین می‌گوید که با حساسیت مسائل رخ داده را دنبال می‌کنند و تلاش می‌کنند تا سلامت مجموعه حفظ شود.»

او ادامه می‌دهد: «یک فایل تکراری را بازنشر کرده‌اند و خیال می‌کنند که به سند دسته اول دست یافته‌اند.»

شامگاه پنجشنبه (۲۱ بهمن ماه) وب سایت رادیو فردا یک فایل صوتی حدود ۴۰ دقیقه‌ای را منتشر کرد که نشان دهنده «فساد تا مغز استخوان» نظام «مقدس» جمهوری اسلامی بود. صحبت‌های محمدعلی(عزیز) جعفری و ذوالقدرنیا در این فایل نشان می‌دهد که فرماندهان ارشد سپاه در ارتباط با نحوه‌ی «رتق و فتق» پرونده‌های فساد مالی اختلافات جدی دارند.

بیشتر بخوانید:

تلاش رسانه‌های رهبری و سپاه برای «تبیین» و توجیه فسادِ سپاه

«فرافکنی»، «دست ساخته» و «نامفهوم»؛ روایت چند نماینده مجلس از سندِ فساد در سپاه

جمهوری اسلامی و «فایل‌های صوتی»؛ فساد را رها کن، نفوذ را بچسب

این فایل صوتی نزدیک به دو سال پیش توسط یک کانال تلگرامی اصولگرا منتشر شده‌بود. در این فایل که مربوط به جلسه‌ای در سال ۹۷ است بارها نام رییس فعلی مجلس و شهردار وقت تهران، محمدباقر قالیباف و فرمانده وقت سپاه قدس، قاسم سلیمانی، در رابطه با فساد‌های مالی میلیاردی تکرار می‌شود. با وجود این تابحال قوه قضاییه، دادسرای ویژه نیروهای مسلح و سایر نهادهای ذی‌ربط هیچ واکنشی نسبت به آن نشان ندادند.



افزایش آمار پذیرش فوتی‌های روزانه کرونا در بهشت زهرا

سعید غضنفری٬ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا٬ از افزایش آمار روزانه فوتی پذیرش شده در سازمان بهشت زهرا ناشی از ابتلا به کرونا به ۴۵ نفر خبر داد.

او در گفت‌وگو با ایسنا افزود: «بیش از دو هفته است که آمار کاملا صعودی را در فوتی های ناشی از کرونا ویروس شاهد هستیم به شکلی که شمار فوتی های روزانه در این آرامستان هم اکنون به حدود ۲۰۰ نفر رسیده و با ادامه این روند شاهد افزایش بیشتر فوتی ها خواهیم بود از این تعداد ۴۵ فوتی ناشی از ابتلا به کرونا بوده است البته همچنان با آمار روزهای بحرانی پیک قبلی فاصله زیادی داریم اما این امر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن را به روشنی نشان می دهد.»



صدور پالس‌های منفی از وین

همزمان با دور جدید مذاکرات هسته‌ای مقامات جمهوری اسلامی از روند مزاکرات اعلام نارضایتی کردند.

علی شمخانی٬ دبیر شورای عالی امنیت ملی٬ تاکید کرد: «با آمریکای بدعهد و اروپای بی‌عمل هیچ‌گونه مذاکره فرابرجامی صورت نخواهد گرفت.»

شمخانی در توییتی نوشت: آمریکا و اروپا در آزمون اجرای تعهداتشان در ⁧ برجام⁩ مردود شدند.

در همین رابطه حسین امیرعبداللهیان٬ وزیر امور خارجه به فایننشال تایمز گفت آمریکا برای مذاکره مستقیم با ایران «پیام‌های متعددی» داد، اما ما نپذیرفتیم. او افزود:‌ «آخرین پاسخ ما به آمریکایی‌ها و میانجیگرها این بود که هر گفت‌وگو، تماس و مذاکره مستقیم با آمریکا هزینه‌های بسیار هنگفتی برای دولت من خواهد داشت.»

فایننشال تایمز در ادامه گزارش خود نوشت که با ورود مذاکرات وین درباره لغو تحریم‌های یکجانبه علیه ایران به مقطعی حساس، ایران پیشنهاد کرده است که کنگره آمریکا در مورد تعهد خود به توافق هسته ای با تهران «بیانیه سیاسی» ارائه کند.

طبق این گزارش، وزیر امور خارجه ایران تأکید کرده است که واشنگتن نتوانسته است به درخواست ایران برای تضمین اینکه هیچ طرفی نتواند، توافق هسته‌ای را ترک کند، پاسخ دهد و ایالات متحده یک بار در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» اقدام به ترک برجام کرده است.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »