روند رو به رشد کاهش سرعت اینترنت در ایران

با افزایش انتقادها از افزایش اختلال اینترنتی و کندی سرعت اینترنت در ایران، وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی، گفت که سرعت اینترنت در ایران از افغانستان بیشتر است.

اختلالات اینترنتی به اندازه‌ای رسیده که یک مقام رسمی وزارت علوم روز ۲۴ بهمن به خبرگزاری ایلنا گفت: «اختلالات در کیفیت و سرعت اینترنت در چند ماه گذشته افزایش یافته و موجب آزار و اذیت در برگزاری کلاس‌ها و امتحانات شده است.»

میزان کاهش سرعت اینترنت در ایران به حدی است که روزنامه جمهوری اسلامی در این باره نوشت که سرعت اینترنت در ایران «از افغانستان کمتر است.»

عیسی زارع‌پور٬ وزیر ارتباطات٬ در واکنش به این انتقادها گفت که ایران در زمینه وضعیت اینترنت، «صدپله از کشور افغانستان جلوتر» است و سرعت متوسط اینترنت در افغانستان «یک و هفت دهم مگابیت در ثانیه است در صورتی که سرعت ما در اینترنت تلفن همراه ۲۴ مگابیت در ثانیه و میانگین جهانی ۲۹ مگابیت در ثانیه است.»

در حالی که علت اختلالات اینترنتی در ایران از سوی مقام‌های مسئول اعلام نشده، مهرداد ویس کرمی، دبیر کمیسیون مشترک طرح صیانت روز ۲۵ بهمن به روزنامه «انتخاب» گفت که کندی اینترنت ارتباطی به این طرح محدود کردن اینترنت، موسوم به «صیانت»، ندارد و «شاید به دلیل برخی تجمعات باشد.»



کرونا در ایران: اومیکرون و دلتا به طور همزمان در گردش است

وزارت بهداشت ایران از جان‌باختن ۱۶۷ بیمار دیگر مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز سه‌شنبه و شناسایی ۲۵ هزار و ۳۴ بیمار جدید طی این مدت خبر داد.

از میان بیماران تازه‌ شناسایی‌شده، ۲۷۶۸ نفر در مراکز درمانی نقاط مختلف ایران بستری شدند.

بر اساس این گزارش، با احتساب این افراد، مجموع بیماران کووید ۱۹ در ایران به ۶ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۲۵۵ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۴ هزار و ۵۳ نفر رسید.

همچنین در حال حاضر ۳۴۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

در همین رابطه نادر توکلی٬ معاون درمان ستاد کرونای استان تهران٬ با اشاره به گردش همزمان اومیکرون و دلتا، گفت: به طور تخمینی ۸۰ تا ۸۵ درصد موارد ابتلا با سویه اومیکرون است، اما ۱۰ تا ۱۵ درصد موارد نیز مربوط به دلتاست.

نادر توکلی درباره وضعیت کرونا در تهران، گفت: «در حال حاضر تعداد مراجعین سرپایی مجموعا در حوزه بهداشت و درمان حدود ۱۸۰۰۰ نفر بوده است. همچنین تعداد بستری جدید هم بالا بوده است به طوری که روز گذشته ۱۲۰۰ نفر بستری جدید بوده.»

به گفته او که در حال حاضر ۴۲۶۶ بیمار در بیمارستان‌های تهران بستری هستند که از این تعداد ۱۲۰۰ نفر در بخش ویژه بستری هستند.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران همچنین اعلام کرد که در روز گذشته ۵۵ نفر در تهران بر اثر کرونا فوت کرده‌اند.



حسین کروبی: یک نهاد خاص مخالف رفع حصر است

حسین کروبی٬ فرزند مهدی کروبی٬ گفت که خیلی از نهادهای کشور به این نتیجه رسیدند که «حصر» باید به پایان برسد اما یک «نهاد خاص» همچنان مخالف رفع حصر است.

فرزند این رهبر در حصر جنبش سبز در مصاحبه با ایلنا بدون اشاره به نام این نهاد خاص ادامه داد: «من تا به امروز با نیروهای امنیتی در ارتباط هستم، هیچ نشانه‌ای برای رفع کامل حصر ندیدم، گرچه گشایش‌هایی در این دو تا سه سال گذشته انجام شده و برخی اشخاص دیدارهایی با آقای کروبی داشتند.»

حسین کروبی در ادامه گفته که برداشت من این است دولت ابراهیم رئیسی «سهم زیادی درباره رفع حصر ندارد.»

او با اشاره به این‌که پدر ۸۵ ساله‌اش در مدت حصر «هشت عمل جراحی» انجام داده است، گفت: مهدی کروبی «سال گذشته به بیماری پوکی استخوان مبتلا شد و سه مهره کمرش به علت همین بیماری شکست و از لحاظ جسمی به شدت آسیب دید».

حسین کروبی افزود که پدرش «به همین علت خیلی سخت راه می‌رود و در همین حد که، فقط می‌تواند کارهای شخصی خودش را انجام دهد. پوکی استخوان ایشان همچنان ادامه دارد و داروهای دیگری هم که به ایشان زده می‌شود عوارض دیگری هم دارد که مشکلات جسمی ایشان را تشدید می‌کند.»


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »