اولین واکنش رسمی جمهوری اسلامی به انتشار تصاویر از زندان اوین

رییس سازمان زندان‌ها بابت «رفتارهای غیرقابل قبول» عذرخواهی کرد

زیتون– محمدمهدی حاج‌محمدی٬ رییس سازمان زندان‌ها٬ اولین مقام رسمی در جمهوری اسلامی بود که به هک شدن دوربین‌های امنیتی زندان اوین واکنش نشان داد.

او در حساب کاربری‌اش در توییتر بابت «رفتارهای غیر قابل قبول» که در ویدئوها دیده می‌شود عذرخواهی کرد.

یک گروه سایبری به نام «عدالت علی» از روز یک‌شنبه گذشته تصاویری را منتشر کرده که با هک کردن دوربین‌های امنیتی زندان اوین به دست آورده است.

این تصاویر نخستین بار روز یک‌شنبه، ۳۱ مرداد، منتشر شد و یک مورد آن حاوی بدرفتاری با یکی از زندانیان است. این تصویر یک زندانی را در فضایی که احتمالا حیاط زندان باشد نشان می‌دهد که از حال می‌رود و سپس چند مامور زندان از راه می‌رسند و او را در مسیری طولانی روی زمین می‌کشند.

گروه «عدالت علی» می‌گوید که با هدف افشاگری این تصاویر را تهیه کرده و گفته است تصاویری نیز از داخل بندها و پرونده‌های زندانیان سیاسی و برخی مدارک محرمانه به دست آورده که آنها را منتشر خواهد کرد.

این گروه هکری پیشتر در بیانیه خود هشدار داده بود که «به افشای ظلم و ستمی که ابراهیم رئیسی و رژیم به مردم روا می‌دارند، ادامه خواهیم داد.»

صبح امروز (سه شنبه) محمد مصدق کهنمویی٬ معاون اول قوه قضاییه٬ نیز نسبت به ماجرای تصاویر برخورد با زندانیان در زندان اوین واکنش نشان داد و گفت:‌ «هنوز قضیه خیلی روشن نیست ولی فکر می‌کنم تا فردا اطلاع رسانی شود.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

اولین واکنش رسمی جمهوری اسلامی به انتشار تصاویر از زندان اوین

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »