? زنده| سعید ملایی با پرچم مغولستان به مدال نقره دست یافت

 



هشدار روزنامه جمهوری اسلامی: مردم راضی نباشند، با تمام زرادخانه‌های دنیا هم نمی‌توانید نظام را حفظ کنید

روزنامه جمهوی اسلامی٬ در یادداشتی خطاب به مسئولان نظام نوشت: «قدرت نظام را در درجه اول باید در رضایت مردم جستجو کرد و در مرحله بعد باید به سراغ قدرت دفاعی رفت. مردم از شما راضی نباشند، تمام زرادخانه‌های دنیا را هم داشته باشید نمی‌توانید این نظام را حفظ کنید.»

در ادامه این یادداشت آمده است:

درمان واقعی زخم خوزستان، به توصیه و استمالت و چند روز آب پشت سد را رها کردن و با تانکر آب دادن به روستائیان و سفرهای مقطعی مسئولان به اهواز و مناطق خشکیده استان نیست.

اگر بخواهند شفاف سخن بگویند باید اعتراف کنند که اولاً مشکلات خوزستان فراتر از آب است، ثانیاً همه مقصرند و ثالثاً اقدامات کنونی هم به منزله خوراندن مُسکن به کسی است که دچار دردهای مزمن است و به معالجه اساسی نیاز دارد.

قدرت نظام را در درجه اول باید در رضایت مردم جستجو کرد و در مرحله بعد باید به سراغ قدرت دفاعی رفت. مردم از شما راضی نباشند، تمام زرادخانه‌های دنیا را هم داشته باشید نمی‌توانید این نظام را حفظ کنید.

اشتباه مسئولان ما اینست که زخم‌های نشسته برتن خوزستان را ازجنگ تحمیلی و از سیل ۱۳۹۸ کمتر می‌دانند. همانطور که تا پایان جنگ و تا پایان سیل، تمام امکانات و نیروها را در منطقه نگهداشتیم و تا کار را تمام نکردیم از منطقه خارج نشدیم، حالا هم تا تمام زخم‌های خوزستان را معالجه نکردیم نباید خوزستان را ترک کنیم.



سعید ملایی با پرچم مغولستان به مدال نقره دست یافت

سعید ملایی٬ تکواندو کار ایرانی که با پرچم مغولستان در المپیک شرکت کرده بود٬ به مدال نقره دست یافت.

او در فینال وزن ۸۱- کیلوگرم جودوی المپیک پکن با قبول شکست مقابل رقیب ژاپنی نفر دوم شد.

سعید ملایی در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ با پرچم ایران شرکت کرده بود ولی به خاطر تصمیم مقام‌های فدراسیون جودی ایران مبنی بر روبه‌رو نشدن و روی سکو نرفتن نماینده ایران با نمایندهٔ اسرائیل، تحت فشار مقام‌های امنیتی و ورزش قرار گرفت تا عمدا از یک حریف خود شکست بخورد تا با جودکار اسرائیلی مواجه نشود.

جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۹۸۳ به روش‌های مختلف از مواجهه ورزشکارانش با نماینده اسرائیل جلوگیری می‌کند، اما قانون تصویب شده‌ای در این خصوص ندارد.

سعید ملایی پس از این ماجرا، دیگر به ایران بازنگشت و از دولت آلمان درخواست پناهندگی کرد که با این درخواست موافقت شد.

با این حال، فرایند اخذ تابعیت در این کشور طولانی‌تر از آن بود که او بتواند در المپیک شرکت کند. به همین خاطر تابعیت کشور مغولستان را پذیرفت تا المپیک توکیو را از دست ندهد.

در این ماجرا، افشاگری سعید ملایی از این که خانواده‌اش توسط وزارت اطلاعات، ورزش و کمیته المپیک تحت فشار قرار گرفته بودند تا عمداً به حریف خود ببازد و با جودوکار اسرائیلی مواجه نشود، جودوی ایران را به گرداب تعلیق برد.



بازداشت تعدادی از معترضان روز گذشته در تهران تایید شد

حسین اشتری، فرمانده ناجا٬ تایید کرد که تعدادی از معترضان روز گذشته تهران بازداشت شدند.

او در این باره تایید کرد که «با هماهنگی قضایی اقداماتی صورت گرفته است.»

روز گذشته و پس از بیش از ده روز اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف٬ امروز مردم تهران نیز به خیابان‌ها آمدند.

معترضان شرکت‌کننده در تجمع روز گذشته (دوشنبه) که در خیابان جمهوری شکل گرفت٬ شعارهایی چون «توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه»، ««نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، «خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن» و «مرگ بر دیکتاتور» سر داده‌اند.

بر اساس گزارش‌های اولیه منتشر شده هسته اولیه اعتراضات در تهران، حد فاصل خیابان ۳۰ تیر و میدان بهارستان شکل گرفته است.

عصر سه‌شنبه ۲۹ تیرماه نیز با آغاز اعتراضات خوزستان به بی‌آبی، گروهی از فعالان مدنی با برگزاری تجمعی مقابل وزارت کشور ضمن حمایت از این اعتراض‌ها، سرکوب معترضان را محکوم کردند.



رییس ستاداجرایی فرمان امام تزریق واکسن برکت به حزب الله را تکذیب کرد

محمد مخبر٬ رییس ستاد اجرایی فرمان امام ضمن تکذیب خبر تزریق واکسن برکت به اعضای حزب‌الله لبنان٬ گفت که به هیچ وجه صادرات واکسن نداریم.

محمد مخبر در مراسم افتتاح نخستین صندوق قرض‌الحسنه توسعه اشتغال برکت افزود: «اگر قرار بر صادرات واکسن کرونا باشد، از طریق ما نخواهد بود.»

روز گذشته رادیو اروپا آزاد خبر از داده بود که از حدود یک ماه پیش، تزریق گسترده واکسن «برکت» به اعضای گروه حزب الله لبنان و خانواده‌هایشان آغاز شده است.

در این گزارش آمده بود که تزریق واکسن برکت به اعضای حزب‌الله لبنان از بیش از یک ماه پیش آغاز شده بود اما این روند از یک ماه پیش شکلی گسترده به خود گرفت و خانواده‌های اعضای حزب‌الله را هم شامل شده است.

در روزهای گذشته گزارش‌هایی درباره صادرات واکسن برکت به لبنان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود ولی کیانوش جهان‌پور، سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران این خبر را تکذیب کرده بود.



اسکای‌نیوز: برنامه ریزی گروه سایبری سپاه برای حملات به نقاط مختلف جهان

شبکه اسکای نیوز گزارش داده است که یک شبکه سایبری وابسته به سپاه پاسداران برنامه‌هایی برای حملات سایبری و تهیه یک بانک اطلاعاتی از اهدافی چون کشتی‌های باری، پمپ بنزین، ساختمان‌های هوشمند و مراکز کنترل ارتباطات دریایی در آمریکا و سایر کشورهای جهان دارد.

رادیو فردا نوشت در این گزارش که با استناد به یک جزوه ۵۷ صفحه‌ای «خیلی محرمانه» منتشر شده است، نام گروه وابسته به فرماندهی سایبری سپاه پاسداران، «گروه شهید کاوه» اعلام شده است.

در این جزوه که در پنج بخش تنظیم شده، با آوردن تصاویر و نمودارهای مختلف از اهدافی در آمریکا، بریتانیا و فرانسه، درباره نحوه مختل کردن ارتباطات دریایی و غرق کردن کشتی‌ باری و نحوه انفجار در پمپ بنزین با روش کنترل از راه دور توضیح داده شده است.

نویسنده گزارش شبکه اسکای‌نیوز نوشته است یک منبع مطلع، این جزوه ۵۷ صفحه‌ای را در اختیار او قرار داده است.

۸ اسفند سال گذشته، یک شبکه هکری به نام «لب‌دوختگان» در کانال تلگرامی خودش خبر داده بود که سایت «سایبربان» وابسته به شبکه «شهید کاوه» را هک کرده و داده‌های این سایت را پاک کرده‌اند. این گروه همچنین اطلاعات خصوصی اعضای سایت را منتشر کرد.

گروه «لب دوختگان» که از دو سال پیش فعال شده است، روز گذشته نیز در کانال تلگرام خود از «وقوع آتش‌سوزی در سیستم‌های کامپیوتری گروه شهید کاوه» خبر داد.



محسن هاشمی: تعداد فوتی های روزانه کرونا در تهران از مرز ۱۵۰ نفر عبور کرده

محسن هاشمی٬ رییس شورای اسلامی شهر تهران٬ اعلام کرد که تعداد فوتی های کرونا در تهران از مرز ۱۵۰ نفر هم عبور کرده است.

او با اشاره به اعلام افزایش فوتی‌های کرونایی در پایتخت، گفت: «به نظر می‌رسد که تعطیلات ۶ روزه در پایتخت نه تنها اثر بخش نبوده، بلکه اثر منفی نیز داشته است.»

او تاکید کرد: «ستاد مقابله با کرونا در تهران باید هر چه سریعتر جلسه ویژه ای برای مقابله با این وضعیت تشکیل دهد. شهرداری تهران هم پای کار است هر کاری لازم باشد برای حفظ جان مردم انجام دهند.»



کیمیا علیزاده: از راه دور، به خاک خوزستان بوسه می‌زنم



اعتراضات به کرج رسید: از کرج تا خوزستان، اتحاد اتحاد

دامنه اعتراضات به استان البرز رسید و جمعی از مردم فردیس کرج در حمایت از این اعتراضات به خیابان آمده و تظاهرات کردند و شعارهایی از جمله «از کرج تا خوزستان، اتحاد اتحاد» و «مرگ بر دیکتاتور» سردادند.

اعتراضات از دوازده روز پیش در استان خوزستان به کم آبی و بی آبی آغاز شد و به سرعت به استان‌ها و شهرهای دیگر کشور کشیده شد.

بنابر گزارش‌ها و ویدیوها صدها نفر از مردم معترض شامگاه دوشنبه چهارم مرداد ماه در خیابان‌های فردیس کرج از جمله در بلوار شهدای فردیس به خیابان آمده و تظاهرات کردند.

جمعی از مردم فردیس کرج شامگاه دوشنبه چهارم مرداد ماه به خیابان آمده و علاوه بر شعارهایی چون «از کرج تا خوزستان، اتحاد اتحاد» که حمایت از اعتراضات مردم خوزستان، در تظاهرات خود شعار «مرگ بر دیکتاتور» نیز سر دادند.

روز گذشته در تهران نیز معترضان به خیابان آمده و شعارهایی از جمله «توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه»، ««نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، «خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن» و «مرگ بر دیکتاتور» سر داده‌ بودند.

بیشتر بخوانید:

اعتراضات به تهران رسید

گسترش اعتراضات به استان‌های دیگر ایران

گسترش اعتراضات در خوزستان؛ تهران هم سکوت را شکست

آب می‌خواستند٬ سرب داغ پاسخ گرفتند



ادارات زابل به دلیل طوفان شدید گرد و خاک تعطیل شد

فرمانداری زابل اعلام کرد که با توجه به طوفان شدید گرد و خاک، تمامی ادارات شهرستان زابل در استان سیستان و بلوچستان روز سه‌شنبه پنجم مرداد ماه تعطیل شد.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، بیشینه سرعت وزش باد در زابل روز دوشنبه نیز به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به سه هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد که وزش باد پیش رو موجب اختلال در برخی مسیرهای ارتباطی شمال این استان از جمله محور زابل‌نهبندان، زاهدان‌نهبندان و زاهدان‌بم، می‌شود.

در هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان تاکید شده است که رفت و آمدهای غیر ضروری در این جاده‌ها به بعد از طوفان موکول شود.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »