اعتراضات خوزستان کشته داد

آب می‌خواستند٬ سرب داغ پاسخ گرفتند

زیتون– اعتراضات خوزستان به بی‌آبی کشته داد.

شب گذشته خبر کشته شدن دست‌کم یک نفر در اعتراضات مردم خوزستان به کم آبی و بی‌آبی منتشر شد؛ مصطفی نعیماوی٬ ۲۶ ساله و از اهالی شادگان با شلیک مستقیم کشته شده است.

امید صبری‌پور، سرپرست فرمانداری شادگان، نیز امروز تایید کرد که یک جوان در جریان تجمع اعتراضی به بحران آب در این شهرستان، بر اثر تیراندازی کشته شده است.

البته او مدعی شده که «افراد فرصت طلب و اغتشاشگر» این فرد که «یکی از تجمع‌کنندگان» بوده را کشته‌اند و به ایسنا گفت که «مسببان این حادثه» بازداشت شده‌اند ولی خبرگزاری‌های فارس و ایرنا به نقل از او نوشته‌اند «شناسایی عاملان حادثه در دستور کار است.»

بیشتر بخوانید: «بوی خون» در خوزستان

گزارش‌هایی نیز از مجروح شدن شماری از شهروندان بر اثر شلیک گاز اشک‌آور به سوی آنها منتشر شده است. بر اساس این گزارش‌ها یک کودک در جریان اعتراضات شامگاه جمعه شادگان در اثر شلیک گاز اشک‌آور از سوی یگان ویژه نیروی انتظامی مجروح شد.

تظاهرات اعتراضی به کم آبی و بی‌آبی در شهرهای مختلف استان خوزستان از روز پنجشنبه آغاز و تا جمعه شب ادامه یافت.

پنجشنبه در دست‌کم «۱۱ شهر» در استان خوزستان تجمعات شهروندان در اعتراض به بحران آب برگزار شد. این اعتراضات روز گذشته گسترده‌تر شده و شهرهای بیشتری را درگیر کرده است.

دومین شب اعتراض‌های خوزستان در شهرهای حمیدیه، ماهشهر، سوسنگرد، شوش، شادگان، و مناطق کانتکس و عین دو اهواز و شمار دیگری از شهرهای این استان صورت گرفت. جمعی از مردم شهرهای رفیع و هویزه نیز شامگاه جمعه به این اعتراضات پیوستند.

در این اعتراضات٬ شهروندان شعارهایی مانند «رودخانه تشنه است–آبش را می‌خواهد»٬ «به نام دین ما را غارت کردند» و «جان و خون‌مان فدای کارون» سر می‌دادند.

این در حالی است که روز گذشته (جمعه) استاندار خوزستان گزارش‌ها و فیلم‌ها از اعتراضات شامگاه پنجشنبه در این استان را جعلی خوانده بود.

در برخی از ویدئوهای منتشر شده از اعتراضات جمعه، شهروندانی که این ویدئوها را ضبط کرده‌اند، به اظهارات استاندار خوزستان واکنش نشان داده و می‌گویند چه کسی دروغ می‌گوید.

تصاویری از اعتراضات شهروندان سوسنگرد در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که در آن معترضان شعارهایی مانند «آب، آب، شط تشنه است» و «من تشنه‌ام» سر دادند.

تصاویر ویدئویی از مسدود کردن جاده اهواز به اندیمشک در نزدیکی شهر عبدالخان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در برخی از این ویدئوها صدای تیراندازی شنیده می‌شود.

در اهواز نیز صدها نفر دست به تظاهرات زده‌اند و تصاویری از درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان در این شهر منتشر شده است.

در مواجه به اعتراضات استان خوزستانستاد مدیریت بحران این استان جمعه شب تشکیل جلسه داد.

همزمان رییس مجمع نمایندگان خوزستان در جلسه مدیریت بحران این استان گفت انتقال آب موجب شده خوزستان به این روز بیافتد. او افزود: «اکنون امنیت خوزستان به دلیل خطاهای انسانی و تصمیمات نابه‌جا به مخاطره افتاده است.»

از سوس دیگر، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان، جمعه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران گفت که دستور تهیه طرحی برای مهار بحران بی‌آبی این استان صادر شده و قرار است به زودی «بحران آبی خوزستان در جلسه سران سه قوه» بررسی شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. ریشه و تنه و ساقه و برگ
    گل بهشتی گونه و میوه ان
    ویا گل و میوه زهر اگین

    جهل و بی دنش و اگاهی اجتماعی
    حرص و تکبرو برتری جویی
    انانیت و استبداد
    ترس و زبونی
    نیود فدا کاری ملی و شجاعت
    نبو د اراده سیاسی و حق و حقوق
    طلب

    اژ کوزه هما ن بیزرون اید که
    در اوست.

  2. مردم سراسرکشور بویژه اصناف کارگران کارمندان معلمان دانشجویان دانشگاهیان اساتید بازاریان و………..سکوت را بشکنند ودست به اعتصاب سراسری بزنند دست بدست هم بدهند ونیز بکسانیکه درمضیغه معاش قرار می‌گیرند یاری برسانند برای مدتی مطمئنن رهبر یارهبران چنین جنبشی واردمیدان خواهندشدمنتظر هیچ ناجی نباید ماند

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

اعتراضات خوزستان کشته داد

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »