? زنده| اعضای گروه حزب‌الله لبنان واکسن برکت تزریق کردند

 

 



درخواست جمعی از روزنامه‌نگاران: سرکوب و خفقان را پایان دهید

جمعی از روزنامه‌نگاران ضمن صدور بیانیه‌ای خواستار آن شدند که «سرکوب و خفقان» پایان یابد.

در این بیانیه آمده است: «مدیران ناکارآمد که سال‌هاست رسانه‌ها را زیر تیغ سانسور برده‌اند و روزنامه‌نگاران و خبرنگاران مستقل را که بارها بحران‌ها و ابربحران‌ها را فریاد زده‌اند، مورد آزار قرار می‌دهند؛ بعد از خاموش کردن صدای رسانه‌ها، اینترنت را در خوزستان مختل کرده‌اند تا این بار مانع روایت‌های مردم از روزگار سیاه خوزستان شوند. در عوض همان‌ها عده‌ای قلم به مزد را در میانه بحران اجیر کرده و به خوزستان فرستاده‌اند تا روایتی دست‌ساخته و سفارشی به‌عنوان روایت خوزستان منتشر کنند.»

امضا کنندگان این بیانیه در پایان تاکید کردند که سرکوب صدای اعتراض به حق مردم خوزستان و سرکوب صدای رسانه‌هایی که تلاش دارند روایتی صادقانه از درد و خواست مردم ارائه دهند را محکوم می‌کنیم.

آن‌ها همچنین خواهان توقف خشونت علیه مردم خوزستان و تمام مردم ایران که در حمایت از هموطنان خوزستانی صدای اعتراض خود را بلند کرده‌اند، شدند.

متن کامل این بیانیه به همراه نام امضا کنندگان آن را اینجا بخوانید.



اعضای گروه حزب‌الله لبنان واکسن برکت تزریق کردند

رادیو اروپا آزاد خبر از داد که از حدود یک ماه پیش، تزریق گسترده واکسن «برکت» به اعضای گروه حزب الله لبنان و خانواده‌هایشان آغاز شده است.

در این گزارش آمده است که تزریق واکسن برکت به اعضای حزب‌الله لبنان از بیش از یک ماه پیش آغاز شده بود اما این روند از یک ماه پیش شکلی گسترده به خود گرفت و خانواده‌های اعضای حزب‌الله را هم شامل شده است.

در روزهای گذشته گزارش‌هایی درباره صادرات واکسن برکت به لبنان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود ولی کیانوش جهان‌پور، سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران این خبر را تکذیب کرده بود.



روند صعودی موارد مرگ در اثر کرونا

وزارت بهداشت ایران از مرگ ۳۲۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ و شناسایی ۳۱ هزار و ۸۱۴ بیمار جدید طی شبانه روز گذشته خبر داد.

آمار رسمی مرگ نسبت به دیروز ۵۴ نفر افزایش یافته است.

وزرات بهداشت ایران از بستری سه هزار و ۵۶۶ نفر از بیماران شناسایی شده در بیمارستان‌ها خبر داد و اعلام کرده که چهار هزار و ۹۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها بستری هستند. در روزهای گذشته نگرانی ها حاکی از کمبود تخت‌های مجهز بیمارستان‌هاست.

کارشناسان مسائل بهداشتی یکی از دلایل شیوع بیشتر کرونا در ایران و وقوع موج‌های پشت سرهم را کند بودن روند واکسیناسیون عنوان می‌کنند.

به گفته وزارت بهداشت ایران، تا کنون ۸ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۸۵۲ نفر دوز اول واکسن کرونا، دو میلیون و ۴۲۶ هزار و ۶۹۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کردند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در ایران به ۱۰ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۵۴۹ دوز رسیده است.



تالاب هشیلان تا ۲۰ روز آینده خشک می‌شود

محمدحسین فلاحتی٬ ییس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه خبر از آن داد که تالاب هشیلان تا ۲۰ روز آینده خشک خواهد شد.

محمدحسین فلاحتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تاثیر جدی کاهش بارندگی‌ها بر دبی سراب سبزعلی به عنوان منبع اصلی تامین آب تالاب هشیلان، اظهار کرد: سراب سبزعلی با کاهش قابل توجه دبی مواجه شده و در آستانه خشک شدن است.

او افزود که با این وضعیت چیزی تا خشک شدن تالاب هشیلان باقی نمانده و این تالاب نیز ظرف ۱۵ تا ۲۰ روز آینده خشک خواهد شد.

رییس محیط زیست شهرستان کرمانشاه از تاثیر خشک شدن این تالاب بر حیات زیستمندان آن یاد کرد و ادامه داد که اگرچه برخی گونه‌های آبزیان مانند قورباغه‌ها و حتی برخی ماهیان می‌توانند برای حفظ حیات خود در عمق زمین تالاب نفوذ کنند و مدتی زنده بمانند تا آب دوباره به تالاب برگردد، اما به هر حال خشکی تالاب تبعات جدی بر گونه‌های جانوری خواهد داشت.

فلاحتی تاکید کرد که خشک شدن کامل تالاب به جهت حالت نیزاری که این تالاب دارد، خطر آتش‌سوزی را نیز جدی می‌کند.



معترضان در تهران هم به خیابان‌ها آمدند

امروز برخی از شهروندان تهرانی در خیابان جمهوری٬ در اعتراض به سیاست‌های جمهوری اسلامی با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «نه غزه و نه لبنان٬ جانم فدای ایران» به خیابان‌ها آمدند.

 

 



روسیه واکسن کرونا به ایران نمی‌دهد

مرتضی خاتمی٬ عضو کمیسیون بهداشت مجلس٬ خبر از آن داد که روس‌ها خواهان سهم عمده‌ای از خط تولید واکسنی هستند که در حال راه‌اندازی آن در ایران هستند.

مرتضی خاتمی  در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، با اشاره به این‌که روسیه به تعهدات خود در مورد تحویل واکسن عمل نکرده‌ است، گفت: « انتظار این بود که تمام تولید این خط داخلی برای خودمان باشد، اما روسیه از خطوط تولید در هر کشور سهم عمده‌ای را دریافت می‌کند.»

بحث سهم‌خواهی روسیه از خط تولید مشترک در حالی مطرح می‌شود که پیش از این کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه، در واکنش به محقق نشدن وعده تحویل ۶۰ میلیون واکسن به ایران، گفته بود «روسیه برای تعهدات تحویل واکسن‌ها روی تولید مشترک حساب باز کرده بود».

ایران و روسیه علاوه‌ بر قرارداد دو میلیون دُزی واکسن اسپوتنیک‌وی که بهمن ۹۹ میان دو طرف امضا شده بود، اواخر فروردین امسال نیز توافق کردند که روسیه تا آذر ماه سال جاری، ۶۰ میلیون دز دیگر به ایران ارسال کند ولی این قرارداد عملی نشد.



طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی «فعلا» از دستورکار مجلس خارج شد

طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» که در روزهای اخیر با مخالفت‌ها و انتقادهای جدی مواجه شده بود، از دستورکار مجلس خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در جلسه امروز این طرح در دستورکار نیست ولی «تقاضای عده‌ای» از نمایندگان مجلس «در مورد رسیدگی» به این طرح بررسی می‌‌شود.

روزنامه همشهری در گزارشی که امروز درباره این طرح منتشر کرده،‌ با اشاره به نمونه‌های دیگری از پیشنهادات برای جایگزینی اپلیکیشن‌های داخلی به جای نمونه‌های خارجی، نوشته است نمایندگان حامی طرح به دنبال این هستند که این طرح فعلا به جای صحن علنی در کمیسیون مرتبط با طرح تصویب شود و چند سال به صورت آزمایشی اجرا شود.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. دروغ میگویند. اعضای حزب الله لبنان چرا واکسن برکت بزنند؟ پول ایران را در اختیار دارندو بهترین واکسن را میزنند. از همانهایی که خامنه ای و دیگر سران بایند حزب الله زدند.
    در این چهل و دوسال مگر کم دروغ گفتند؟ با راستگویی زیان می بینند.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »