اعتراضات به تهران رسید

زیتون– پس از بیش از ده روز اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف٬ امروز مردم تهران نیز به خیابان‌ها آمدند.

معترضان شرکت‌کننده در تجمع امروز (دوشنبه) که در خیابان جمهوری شکل گرفت٬ شعارهایی چون «توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه»، ««نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، «خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن» و «مرگ بر دیکتاتور» سر داده‌اند.

بر اساس گزارش‌های اولیه منتشر شده هسته اولیه اعتراضات در تهران، حد فاصل خیابان ۳۰ تیر و میدان بهارستان شکل گرفته است.

عصر سه‌شنبه ۲۹ تیرماه نیز با آغاز اعتراضات خوزستان به بی‌آبی، گروهی از فعالان مدنی با برگزاری تجمعی مقابل وزارت کشور ضمن حمایت از این اعتراض‌ها، سرکوب معترضان را محکوم کردند.

نیروهای امنیتی برخی از شرکت‌کنندگان در این تجمع از جمله نرگس محمدی، آرش صادقی، رسول بداقی، آرش کیخسروی و جعفر عظیم‌زاده، روح‌الله مردانی، بهزاد همایونی و پوران ناظمی و حمید آصفی را برای چند ساعت بازداشت کردند.

پیش از آن نیز  تعدادی از مسافران در ایستگاه مترو صادقیه تهران، به طور خودجوش فریاد «مرگ بر جمهوری اسلامی» و «مرگ بر اصل ولایت فقیه» سر دادند.

حمیدرضا گودرزی٬ معاون امنیتی استانداری تهران٬ ضمن تایید خبر تجمع اعتراضی امروز در تهران مدعی شد که دلیل این اعتراض قطعی برق پاساژ علاءالدین بوده و افزود: «افرادی را برای بررسی موضوع فرستادم که ببینند چرا این اتفاق افتاده است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. اینترنت را هم میخواهند قطع یا محدودتر کنند تا مردم نتوانند اطلاع بیابند و همین اندازه هم هماهنگ شوند. اطلاع رسانی مایه دردسر برای این نامردمان شده. میخواهند مانند دهه ۶۰ جنایتها و خیانتهایشان پنهان بماند.

  2. اعتراض ها به تهران نرسید، مردم تهران هم فرصت اعتراض یافتند.
    مانند مردم دیگرجاهای ایران.
    اصل مسئله این است که مردم رهبر و هماهنگ کننده ندارند. وگرنه اعتراض های میلیونی میشود. تنها که نمیشود بیرون رفت .

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان و قوه شهویه» کوشیدم نشان دهم این حجم بالای اسارت رهبر

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو

ادامه »