«خامنه‌ای از ولایت منعزل است»؛ بیانیۀ جمعی از طلاب و مدرسین حوزه‌های علمیۀ قم، مشهد و تهران 

زیتون– جمعی از طلاب و مدرسین حوزه‌های علمیۀ قم، مشهد و تهران، در بیانیه‌ای که در اختیار زیتون قرار گرفته است اعلام کردند که   کسانی که در سرکوب اعتراضات و جرح و قتل مردم شرکت می‌کنند «طبق شریعت محمدی»، محکوم به «احکام قصاص و دیات هستند».

در این بیانیه شدید‌اللحن  با تاکید بر این‌که «هیچیک از صاحبمنصبان تأثیرگذار و افراد دارای تریبون، مجتهد نیستند و تحصیلات حوزوی درخوری ندارند» امده است که «نفر اول حکومت، یعنی آقای علی خامنهای، به هیچوجه مجتهد محسوب نمیشود، تا چه رسد به مرجع تقلید. مراجع تقلید و فضلای حوزه، هیچگاه او را، نه در عنفوان جوانی و نه در حال حاضر، بهعنوان یک شخص فاضل و ممحض در علوم حوزوی نمیشناختند و نمیشناسند».

امضاء‌کنندگان هم‌چنین  گفته‌اند«بر فرض پذیرش ولایت فقیه در امور عامه، آقای خامنهای از ابتدا ولایتی نداشته است و بر فرض پذیرش ولایت ابتدائی او، با توجه به جنایات و تقصیرات متعددی که در طول حکومتش مستند به اوست و تکبر و تفرعن و استبداد رأی و طغیانی که در او موج میزند و مشهود همگان است، از ولایت منعزلاست و احکام صادره از او و منصوبانش از جمله رئیس قوۀ قضائیه و قضات محاکم نامشروع و فاقد نفوذ است و رجوع به ایشان، مصداق رجوع به طاغوت» 

متن کامل این بیانیه که برای انتشار در اختیار زیتون قرار گرفته است در ادامه می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ» (شعراء: ۲۲۷)

نظر به حوادث تلخ این چند روز اخیر و کشته و زخمی‌شدن تعداد زیادی از هموطنان گرامی، ما جمعی از طلاب و مدرسین حوزه‌های علمیه قم، مشهد و تهران، عذری برای سکوت نیافتیم و وظیفۀ شرعی و اخلاقی خویش دانستیم نکاتی را به اطلاع حاکمان و ملت ایران برسانیم:

(۱) حرمت دماء، عِرض و مال انسانها از ضروریات اسلام است. از رسول‌الله(صلوات‌الله علیه و آله) چنین نقل شده است: «لَزَوالُ الدّنْیا جَمیعاً أهْوَنُ عَلَى اللهِ مِنْدَم سُفِکَ بِغَیْرِ حَقٍّ» (تمام دنیا ویران شود، در پیشگاه خداوند آسانتر از این است که خونى به ناحق ریخته شود). با این وجود، حکومتی که خود را اسلامی می‌خواند، سفک دماء بغیر حق می‌کند و به‌جای آنکه در دادگاهی بی‌طرف، به این معصیت و جرم بزرگ، رسیدگی کند و مرتکبین را به جزای اعمالشان برساند و از خانوادۀمقتوله و ملت ایران، عذرخواهی نماید و در صدد اصلاح اعمال و نهادهای فاسدش برآید، در پاسخ به اعتراضات، مجدداً سفک دماء بغیر حق می‌کند.

حکومتی که ضروریات اسلام را زیرپا می‌نهد، چگونه می‌تواند عنوان اسلامی را یدک بکشد؟! ضمن عرض تسلیت به خانوادۀ داغدار خانم مهسا امینی و سایر جانباختگان حوادث اخیر، صراحتاً اعلام می‌کنیم که طبق شریعت محمدی، مسبّبین و مباشرین ضرب، جرح و قتل مردم، به‌حسب شرائط، محکوم به احکام قصاص و دیات هستند.

(۲) رعایت اصل حجاب – فارغ از اختلافات در باب حدود آن – شرعاً واجب است، اما اجبار بر رعایت حجاب، هیچ دلیل شرعی ندارد و ادله‌ای که برخی به سود آن اقامه نموده‌اند، ضعیف و مخدوش است. ادلۀ وجوب امر به معروف و نهی از منکر، عاجز از اثبات مرتبۀ سوم امر به معروف و نهی از منکر (اقدام عملی) است؛ لذا اقدام عملی، اعتبار شرعی ندارد. اقدام عملی، حتی در نظر قائلین به اعتبار شرعی‌اش، مشروط به شرائط عدیده‌ای است که با ضرس قاطع می‌توان گفت نهاد موسوم به «گشت ارشاد»، در هیچ موردی این شرائط را رعایت نمی‌کند.

نه مسؤولین امر به معروف و مأموران گشت ارشاد، از حلال و حرام و معروف و منکر، آگاهی دارند و نه افرادی که مورد ارشاد واقع می‌شوند، عمل خود را منکر و حرام می‌دانند. ارشاد ناآگاه هم که واجب نیست. در خصوص این اقدامات نه تنها احتمال تأثیر داده نمی‌شود، بلکه قطع به تأثیر عکس آن وجود دارد. مفاسد و مضرات متعددی نیز بر آن مترتب است؛ از ضرب و جرح و قتل گرفته تا وهن دین.

(۳) با این وجود، چرا حکومت، اینقدر بر اجبار بر رعایت حجاب، اصرار دارد؟ به دو دلیل:

دلیل اول: حکومت، هویت و بقاء خود را در گرو رعایت ظواهر حجاب از سوی مردم در سطح روبنایی جامعه می‌بیند و بیم آن را دارد که مبادا با وادادن در این مورد، رعایا پررو شوند و حق‌های بیشتری را مطالبه کنند. براین اساس، اجبار بر رعایت حجاب، ابزاری سیاسی است. چنانکه در پس ترویج شعائر و مناسک جمعی نظیر راهپیمایی اربعین نیز چیزی جز اغراض سیاسی نیست. وگرنه برای این حکومت، اصول و باطن دین نه تنها مهم نیست، بلکه نسبت به آنها احساس خطر هم می‌کند. این حکومت، مصداق بارز «تضییع اصول و تمسک به فروع» است.

دلیل دوم: به‌عنوان کسانی که عمر خود را در راه تحصیل علوم دینی صرف کرده‌ایم، قاطعانه و با اطلاع کامل عرض می‌کنیم که در این حکومت موسوم به اسلامی، هیچ‌یک از صاحب‌منصبان تأثیرگذار و افراد دارای تریبون، مجتهد نیستند و تحصیلات حوزوی درخوری ندارند: نفر اول حکومت، یعنی آقای علی خامنه‌ای، به هیچ‌وجه مجتهد محسوب نمی‌شود، تا چه رسد به مرجع تقلید. مراجع تقلید و فضلای حوزه، هیچ‌گاه او را، نه در عنفوان جوانی و نه در حال حاضر، به‌عنوان یک شخص فاضل و ممحض در علوم حوزوی نمی‌شناختند و نمی‌شناسند. دریغا که برخی با مصلحت‌اندیشی، او را به‌عنوان مجتهد و فقیه و در نهایت مرجع تقلید، جا زدند و این ادعا، به دهان او نیز شیرین آمد و أخذها بقوه! با این کار، سنت سیئه‌ای را در حوزه نهادند که با هیچ چیز قابل تطهیر نیست. حکومت او، هرنامی داشته باشد، ولایت فقیه نیست.

در باب نفر دوم حکومت (دستیار اجرایی منصوب رهبر و نه منتخب جمهور)، یعنی آقای ابراهیم رئیسی هم که باید گفت: چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است! چیزهایی را نمی‌داند و اشتباهاتی را مرتکب می‌شود که حتی اصاغر طلبه نیز آنها را می‌دانند و از ارتکابشان برحذرند. مستندات کتاب‌سازی و سرقت علمی او نیز موجود است. تحصیلات حوزوی این شخص کم‌مایه، وضع بهتری از تحصیلات کلاسیکش ندارد.

در باب رئیس قوۀ قضائیه – آقای غلامحسین محسنی اژه‌ای – گمان نمی‌کنیم احدی حتی احتمال بدهد او مجتهد است و ظاهراً خودش نیز مُقر است. تصدی مقام ریاست قوۀ قضائیه از سوی او، نه تنها به سبب عدم اجتهاد و نیز مأذون نبودن از قِبل مجتهد، غیر شرعی است، بلکه طبق اصل ۱۵۷ قانون اساسی که اجتهاد را شرط ریاست قوۀ قضائیه می‌داند، غیرقانونی نیز هست. آقای خامنه‌ای با چنین نصبی، شرع و قانون را نقض کرد. وضع ائمه جمعه و نمایندگان و منصوبانِ آقای خامنهای نیز بهتر ازین نیست: دبیر شورای نگهبان – شورایی که وظیفۀ تطبیق قوانین با شرع و تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات را بر عهده دارد – و رئیس مجلس خبرگان رهبری (در حال حاضر) و امام جمعه، دبیر سازمان و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر و مناصب متعدد مهم دیگر (در گذشته) – یعنی آقای احمد جنتی – نه تصنیف درخوری دارد، نه هیچ‌گاه در حوزۀ علمیه، درس مهمی داشته و نه به فضل و علمیت، اشتهار دارد. صرفاً به عنوان یک مترجم متوسط کتب روایی، شناخته شده است. واگذاری اینهمه منصب مهم و تأثیرگذار در طول سالیان متمادی به چنین شخص مشکوک‌العلمی‌های، دلیلی جز روحیۀ فرمانبری محض او ندارد.

امام جمعۀ موقت تهران، مؤسس و متولی حوزۀ علمیۀ پرریخت وپاش امام خمینی، نائب رئیس شورای مدیریت حوزۀ علمیۀ تهران و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور – یعنی آقای کاظم صدیقی – که به اصدار احکام شداد و غلاظ در محاکم و سخنان سست و عوامانه، مشهور است، کسی است که در امتحان اصول فقه برای قضاوت، مفتخر به کسب نمرۀ ۲ از ۲۰ شده و حتی در امتحان مجلس خبرگان رهبری – که تعداد مجتهدین موجود در این مجلس پوشالی، به تعداد انگشتان یک دست نیز نمی‌رسد – مردود شده است. شأن چنین شخص سفله‌ای، ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر است تا میوۀ مسموم گشت ارشاد را ثمر دهد؟! امام جمعۀ مشهد و حاکم منصوب در خراسان – آقای احمد علمالهدی – که نماد نفرت‌پراکنی است، به لحاظ علمی، هیچ وزن و اعتباری در حوزۀ علمیۀ مشهد ندارد و سراغ نداریم طلبۀ فاضلی به درس او برود.

اصل طلبگی امام جمعۀ موقت تهران و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه –یعنی آقای محمدجواد حاج‌علی‌اکبری – امری مُریب [نامسلم/مشکوک] است، چه رسد به مراتب علمی‌اش. متأسفانه دانشگاه موسوم به امام صادق، پا در کفش حوزۀعلمیه نموده و در جهت اغراض سیاسی، اقدام به معمم‌نمودن برخی از دانشجویانش می‌کند؛ دانشجویانی که در نهایت، نه طلبۀ قابلی می‌شوند و نه دانشجویی درست وحسابی، بلکه صرفاً مهره‌های چشم و گوش بسته‌ای برای اجرای منویات پیشوا و دلیل‌تراشی برای آنها می‌گردند.

از جملۀ این افراد ازین جا رانده و از آنجا مانده، دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، آقای جلیل محبی است که با ترفند مذکور و بدون تحصیلات درخورحوزوی، معمم شده است؛ حال آنکه عاجز از رعایت حداقل‌های زی طلبگی است و رفتار و گفتارش مایۀ وهن روحانیت است. شخصی که خودش تجسم منکر است، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر میشود! دبیر فعلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، آقای محمدصالح هاشمی‌گلپایگانی، نیز دانش‌آموختۀ دانشگاه مذکور است که در عین نداشتن تحصیلات طلبگی، متکی بر ذوق عوامانۀ خویش، پا از حد و حدود صلاحیت و بضاعتش فراتر می‌نهد و دربارۀ مسائل شرعی اظهارنظرهای غریبی می کند.

دریغمان می‌آید از رئیس جوان و خوش‌اشت‌های دانشگاه مذکور – آقای حسین‌علی سعدی – یادی نکنیم که بساط درسی بسیط را پهن کرده و گمان می‌کند درس خارج، به نقل فهرست‌وار و عاری از تحلیل و تبیین دقیق اقوال دیگران است. با این حال، خود را آیهالله دکتر نامیده و خیالاتی را در سر می‌پرورد! این افراد، مشت نمونۀخروارند. بر این سیاهه، بیفزایید افراد حقیر، کم‌سواد، لمپن و لایعقلی چون آقایان علیرضا پناهیان، حسن رحیم‌پور ازغدی، حسن عباسی، علی‌اکبر رائفی‌پور و… را که صدای گوشخراش این حکومت و مرجع فکری (؟!) جماعت حکومتی شده و برده‌اند رونق مسلمانی. شکی در این نیست که میانگین سطح هوش، سواد، شعور و فرهنگ ملت ایران، به‌مراتب از مسؤولین و تریبون‌داران این حکومت بالاتر است. این حکومت، مصداق بارز «تقدیم الأراذل و تأخیر الأفاضل» است.

(۴) با توجه به توضیحات فوق و بر فرض پذیرش ولایت فقیه در امور عامه، آقای خامنه‌ای از ابتدا ولایتی نداشته است و بر فرض پذیرش ولایت ابتدائی او، با توجه به جنایات و تقصیرات متعددی که در طول حکومتش مستند به اوست و تکبر و تفرعن و استبداد رأی و طغیانی که در او موج می‌زند و مشهود همگان است، از ولایت منعزل است و احکام صادره از او و منصوبانش – از جمله رئیس قوۀ قضائیه و قضات محاکم – نامشروع و فاقد نفوذ است و رجوع به ایشان، مصداق رجوع به طاغوت. بگذریم از اینکه ولایت فقیه، هیچ اصل و اساسی ندارد و به تعبیر شیخ انصاری «دون اثباته خرط القتاد» ]دست بر خار کشیدن از اثبات آن آسانتر است[. (البته طلاب، دیگر این عبارت شیخ را نخواهند دید؛ چون آقای خامنه‌ای و عملۀ حوزوی اش کتب مجتهدساز شیخ انصاری را به بهانۀ اصلاح متون درسی، حذف کرده‌اند تا هم طلاب را مثل خودشان کم‌سواد بار بیاورند که تبعیت محض کنند و ایجاد مزاحمت ننمایند و در پی سراب تمدن‌سازی و نظام‌سازی بدوند و هم اینکه چشمشان به چنان عبارات غیربهداشتی نخورد!) بر فرض مبنای وکالت نیز اظهر من الشمس است که توکیل و انتخابی نسبت به این حکومت، متحقق نیست.

(۵) از سوی دفتر قمِ آقای خامنه‌ای – که تحت مدیریت آقای مجتبی خامنه‌ای است –به دفتر مراجع عظام تقلید، نامۀ تهدیدآمیزی ارسال شده تا مبادا در این ایام، واکنش انتقادی نشان دهند. در چند روز اخیر نیز در تکاپو افتاده‌اند تا با حربۀنخ‌نماشدۀ توهین به مقدسات، ذهن مراجع را مشوب نموده و از ایشان علیه اعتراضات، بیانیه بگیرند. تاکنون بسیاری از مراجع، مقاوت نموده و سکوت معناداری پیشه کرده‌اند؛ سکوتی که معنایی جز فریاد جدایی نهاد دین از نهاد سیاست ندارد. مقاوت ایشان را ارج می‌نهیم، ولی استدعا داریم نسبت به سفک دماءاز سوی حکومت، سکوت خود را بشکنند و نشان دهند که مرجعیت شیعه، همچون گذشته پشتیبان مردم مظلوم است و استبداد دینی گرچه کار را دشوار میکند اما مانع از حمایت نیست.

(۶) صراحتاً اعلام می‌کنیم که این حکومت، هیچ نسبتی با اسلام ندارد و اسلام را صرفاً دستاویزی برای حکومت‌کردن بر مردم کرده و برای بقای خود، هیچ ابایی از ذبح آن ندارد و مصداق بارز این کلام منقول از امام سجاد (علیهالسلام) است: «وَاللَّهِ لَوْ تَمَکَّنَ الْقَوْمُ أَنْ طَلَبُوا الْمُلْکَ بِغَیْرِ التَّعَلُّقِ بِاسْمِ رِسَالَتِهِ کَانُوا قَدْ عَدَلُوا عَنْ نُبُوَّتِهِ» (به خدا قسم! اگر این قوم میتوانستند حکومت را بدون دستاویز قرار دادن اسم رسالت محمد به دست می‌آورند، از نبوت او عدول کرده بودند.) هر نوع همکاری با این حکومت، مصداق «معونه الظالمین» [یاری‌رسانی به ستم‌گر] است و در نتیجه، حرام. خدمت مردم و مخصوصاً بانوان و جوانان عزیزمان عرض می‌کنیم که اسلام نیز همانند شما، قربانی است؛ چنانکه از اسلام‌شناس و مفسر بزرگ قرآن کریم، علامۀ طباطبائی منقول است: «اولین شهید این انقلاب، اسلام بود.» مبادا گمان بریم که عامل این نگونبختی، اسلام است. مبادا دنیاطلبی و خباثت عمامه‌به‌سرهای درباری را که یادآور مزدوران اموی هستند به پای اسلام بنویسیم؛ چه اینکه این لباس، چیزی جز رخت کاسبی برای ایشان نیست.

محقق نائینی – که مصداق حقیقی یک روحانی و ملا بود، و نه مانند این جسمانی ان کم سواد و دنیاطلب – در کتاب گرانسنگ «تنبیه الامه» می‌نویسد: «استبداد دینى عبارت از ارادات خودسرانه است که منسلکین در زى سیاست روحانیه، به‌عنوان دیانت اظهار و ملت جهول را به‌ وسیلۀ‌ فرط جهالت و عدم خبرت به مقتضیات کیش و آیین خود، به اطاعتش وامى‌دارند و این اطاعت و پیروى چون غیرمستند به حکم الهى– عزّ اسمه – است، لهذا از مراتب «شرک» است. چنانکه گردن نهادن به ارادت دل‌بخواهانه‌ سلاطین جور در سیاست ملکیه، عبودیت آنان است، همین‌طور گردن نهادن به تحکمات خودسرانۀ رؤسای مذاهب و ملل هم که به‌عنوان دیانت ارائه می‌دهند، عبودیت آنان است، لکن استبداد سیاسی به زور و قهر متکی است و استبداد دینی به خدعه و تدلیس مبتنی می‌باشد و فی‌الحقیقه منشاء استبداد قسم اول تملک ابدان است و منشا قسمت دوم تملک قلوب است. معلوم شد که قطع این شجرۀ‌ خبیثه و تخلص از این رقیب خبیثه که وسیلۀ‌ آن فقط به التفات و تنبه ملت منحصر است در قسم اول اسهل و در قسم دوم در غایت صعوبت و بالتبع موجب صعوبت علاج قسم اول هم خواهد بود. روزگار سیاه ما ایرانیان هم بهم‌آمیختگی و حافظ و مقوم هم‌دیگر بودن این دو شعبه استبداد و استعباد را عیناً مشهود ساخت.»

(۷) آقای خامنه‌ای، عمله-اکله و ایادی او، معترضین را اغتشاشگر و فتنه‌گرمی‌نامند. اتهام ایشان، یادآور تهمت معاویه به سیدالشهداء (علیهالسلام) است؛ آنجا که معاویه گفت: «لا تَرُدَّنَّ هذِهِ الامَّهَ فی فِتْنَه» (این امّت را در فتنه و آشوب میانداز!). با تأسی از مولایمان حسین بن علی (علیهالسلام)، در پاسخ به این تهمت ناروا میگوییم: «ما أَعْلَمُ فِتْنَهً أَعْظَمَ مِنْ وِلایَتِکَ أَمْرَ هذِهِ الاْمَّهِ» (هیچ فتنه‌اى را، بزرگتر از ولایت تو بر این امّت نمیشناسیم.) «وَ إِنّی وَاللّهِ ما أَعْرِفُ اَفْضَلَ مِنْجِهادِکَ، فَإِنْ أَفْعَلْ فَإِنَّهُ قُرْبَهٌ إِلى رَبِّی، وَ إِنْ لَمْ أَفْعَلْهُ فَأَسْتَغْفِرُ اللّهَ لِدینى، وَ أَسْأَلُهُالتَّوْفیقَ لِما یُحِبُّ وَ یَرْضى.» (به خدا سوگند! کارى را برتر از جهاد با تو سراغ نداریم؛ پس اگر چنین کنیم، مایۀ تقرّبمان به پروردگار خواهد بود و اگر چنین نکنیم، از خداوند طلب مغفرت مى‌کنیم و از او برای آنچه محبوب و مرضیاش است، طلب توفیق مى نماییم.)

(۸) ما جمعی از طلاب و مدرسین حوزه‌های علمیۀ قم، مشهد و تهران اعلام می‌کنیم که حکومت باید سریعاً به خشونت علیه معترضان پایان دهد و دست از کشتار مردم بکشد، بازداشت شدگان را آزاد کند و هرچه سریعتر زمینه برگزاری همه‌پرسی تحت نظارت سازمانه‌ای بین‌المللی را فراهم نماید. رفراندوم سال ۱۳۵۸ با توجه به موت اغلب رأی دهندگان و در نتیجه عدم شرکت اکثریت جمعیت فعلی مردم ایران در آن، برای زمان کنونی فاقد اعتبار است و گردهمایی‌های فرمایشی و محقّر حکومت در کف خیابان نیز نه تنها مشروعیت‌زا نیست، که مایۀ مضحکه شده است. مردم ایران حق اعتراض دارند و در صورت خشونت علیه ایشان، حق دفاع مشروع از خویش در مقابل سرکوبگران دارند.

در پایان این نامه نهایت خطاب به حکومت می‌گوییم اگر به مشروعیت و مقبولیت خود اعتماد دارید، به تجمعات اعتراضی مجوز دهید و زمینه را برای برگزاری همه‌پرسی مهیا کنید. در غیر این صورت، به حقارت، بزدلی، عدم مشروعیت و نامقبولیت خود اقرار کرده‌اید.

و السلام علی من اتبع الهدی

هشتم مهر ۱۴۰۱ هجری شمسی

جمعی از طلاب و مدرسین حوزه‌های علمیۀ قم، مشهد و تهران

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

554 پاسخ

    1. شما خوبید که از ابتدا نشستید بیرون گود و با هیچ جریانی دست و پنجه نرم نکرده اید و فقط بلدید در موضع تخریب عرض اندام و بیان کنید

      1. اخ که واقعیت همینه چندین ساله که همه مقدسات ذهنی ما به فنا رفت. مگه اسلام اینهمه بیعدالتی داره؟ ادم چطور با این وضعیت میشه مسلمان بود خدا عاقبتمونو بخیر کنه

        1. هههههه بیانیه اساتید.قم تالیف کیست نامشون کجااست ..این صادر است از طرف سی آی ای وموساد کافی درووغ ..

      2. مشتی طلبه آشخور جمع شدند بیانه صادر کردند ،تعجب نمیکنم دُم این جماعت به دُم سلف های اصلاح طلب شان که خط نگهدار اشوب در مملکت هستند گره خورده باشد. دقیقا هر چه اصلاح طلبان مانع خود می‌بینند میشود موضوع این طلبه های آشخور که در زمینه تمایلات اربابانشان اظهار فضل میکنند
        اخه آشخور ها این همه تروریست را در کشور نمی‌بینید حمایت جمعی از دشمنان بیشرف مملکت را علیه مردم نمی‌بینید ،کشته های اخیر از نیروی انتظامی را نمی‌بینید ؟؟؟؟
        مردم خود فهمیدند چه کسانی قصد تحریک شان را دارند اما شما اشخور ها شدید پیازداغ آشی که دیگران برای مردم پختند ؟؟؟
        از هر جا گذشته موضوع گشت ارشاد همیشه از مطالبات امسال شما آشخورها بوده که ترمز نداریدو مملکت را به تحجر و فلاکت رساندید .
        بنظرم شما از هیچ نظر پیشرفت نمی‌کردید برای همین طلبه شدید اما در این مورد هم از هیچ نظر پیشرفت نکردید ادم دیگران شدید و بیانیه صادر کردید!!!

      3. به اینجور حرف های بی سند و بی منطق توجه نکنید.و خودتونو بازیچه دست افرادی که خودشونو خانوادشون رو وارد خیابون نمیکنندنکنید.

        اونایی که حرف از عقاید میزدن نه فه عقاید هم اعتقاد بزارید مسجدو قرآن و پرچم امام حسین(ع) رو آتیش زدن

        اونایی که میگفتن نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران پرچم ایران رو آتیش زدن

        اونایی که میگفتن بیت المال رو چرا کشور های دیگه خرج میکنید خودشون همه بیت المال رو خراب کردن و سوزوندن

        1. جمعی از طلاب اساتید زر اضافی میزنند توی جهان اسلام رهبر انقلاب از همه اعلم تر می‌باشند هم از لحاظ سیاسی در سطح عالی قرار دارند چهار تا جوجه ضد انقلاب میان برای ملتی که شهادت را پیروزی میدانند کوتاه فکرها از اجنبی خط می‌گیرند پرچم کشورش را آتیش میزنند حجاب از سر خانم مجبه میکشند مسجد و قرآن را آتیش میزنند با کمال بی ادبی رهبر را مجتهد نمی‌دانند جوانان عزیز فقط فرمایش دیروز حضرت آقا را در جمع دانشکده پلیس و امنیت گوش کرده باشند همه مسائل هفته اخیر دستاش میاد در اخر از خدا می‌خوام فقط پیش شهدا شرمنده نشیم

      1. هر کس با آل علی بخواهد در بیفتد واژگون خواهد شد.
        الحمدالله یکی از پیشگویی های اعتقادی ما هم ظهور کرد. دجالیان و یاران رقاص و دنیاطلبان شیطان صفت.
        ما با رهبرمان تا نابودی همه شما مثل کوه استوار ایستاده ایم.
        بزودی جهنم را خواهید دید.

        1. سلام،بنظرت،اینهمه مردم الکی دارن اعتراض میکنن؟؟بنظرت اینا دشمنن؟اغتشاشگرن؟؟تاحالا گرانی کمرت رو شکسته؟؟تا حالا از بی پولی شرمنده زن بچت شدی؟؟در حالیک چندتا مسئول،،میلیارد میلیارد،،پول نفت ،پول گاز،پول فولاد،،دارن دزد میکنن و کسی کاری بکارشون نداره؟؟اینا اسمش عدالت علی هست بنظرت؟؟خیلیا تو تلگرام داشتن کار میکردن،یهو فیلتر کردن،،و اومدن انستا کارشون ادامه دادن،ولی باز انستا را هم فیلتر کردن،این اسمش عدالت علی هست؟؟اینهمه نفت،و گاز،دریا۸ خشکی،جنگل،همش ثروت هست،،چرا مردم باید اینقدر فقیر باشن،،سیستان بلوچستان دیدی؟؟خوزستان دیدی؟؟گردوخاک،اب ندارن،مشکل این مردم،،حجاب نیست،،شاید ده درصد بخاطر حجاب باشه،،نود درصد،،بخاطر. گرانی،تورم،و ظلم به مردم هست

        2. جیره خور چقد گرفتی ایرانو فروختی بدبخت ۸ سال جنگ کردین ک ناموسمون درامان باشه چ جوونای شهید شدن بخاطر ما ک ظلم نبینیم الان هم ناموسمونو میکشن هم مملکت دست ی مشت زاده عربه لطفا از خواب غفلت بیدار شو داداش گلم

        3. رهبر تو با آل شیطان است تا آل علی علی سعی کردم مردمش رو غنی کنه نه فقیر خجالت بکشید خودتون با امت محمد یکی میکنید محمد هرگز به مردمش ظلم نکرد ولی شما کردید وقتی امام زمان حضرت مهدی بیاد فاتحه همه شما رو میخونه همتون اعدام میکنه خیلی خودتون دست بالا میگیرد توی یک حکومت یکی از مردم آهش بگیره از فقر و گرسنگی حتی خدا هم نمیتونه کار برای اون بالادستی بکنه چه برسه میلیون ها نفر لعنت کنن حق ناس از حق الله بالا تر است خود خدا گفته پس خواهشن خودتون با آل علی قاطی نکنید اگه واقعا مرد هستید کنار گیری کنید یا رفراندم برگزار کنید ولی میدونم میترسید چون میدونید حکومت از دست میدید الکی ادعای دشمنی با امریکا رو نکنید شما در دست آمریکا به مردم ایران ظلم کردید حضرت مهدی میاد اول شما رو نابود میکنه بعد یک دین جدیدسازگار با جهان یا اینکه اسلام احکامش رو کامل تر میکنه بعد جهان رو یک پارچه و همدل میکنه

        4. ای جانم به فدای رهبرمظلومم
          که میدانم خیلی از این جریانات
          را ایشان در جریان نیست ولی
          تمام این بدنامی های این روزها
          به ایشان نسبت داده میشود
          و جریان
          طوری هدایت میشود تا بدنامی
          به نام ایشان نوشته شود نمیدانم
          چرا کسی به این موضوع دقت
          نمیکنند ایشان بیمارند.و بستری
          شاید از غیبت ایشان است که
          چنین فجایعی. به وجود میاید

        5. ای جانم به فدای رهبرمظلومم
          که میدانم خیلی از این جریانات
          را ایشان در جریان نیست ولی
          تمام این بدنامی های این روزها
          به ایشان نسبت داده میشود
          و جریان
          طوری هدایت میشود تا بدنامی
          به نام ایشان نوشته شود نمیدانم
          چرا کسی به این موضوع دقت
          نمیکنند ایشان بیمارند.و بستری
          شاید از غیبت ایشان است که
          چنین فجایعی. به وجود میاید

          1. اگر مردم به حق و حقوقی که قانون اساسی برایشان قائل شده واقف شوند به خدا که اوضاع درست می‌شود.
            ملی شدن صنعت نفت با تلاش آقایان مدرس و مصدق در قانون اساسی یعنی یکایک مردم از سود فروش نفت باید یکسان بهرمند شوند آیا این اصل قانون رعایت شده ؟
            تا به حال چقدر از این منفعت حاصل شده به سفره ملت آمده با چه حقی برای حقوق حقه من و امثال من ایرانی بی اجازه تصمیم می‌گیرند.
            همین رعایت میشد اوضاع اینگونه نمیشد .
            ملت از حقوقشان بی خبرند و عده ای به نا حق از این بی اطلاعی سود می‌برند.

        6. ⁸هرکی اعتراض میکنه میگید وطن فروش یا کور هستید یا کر بابا اینا مردم هستن نه وطن فروش مگه ادم چندبار بدنیا میاد که اینطور بابدبختی زندگی کنه بخاطره….

        7. شعور هم خوب چیزیه. اگه هم واقعیت داشته باشه اونا هم جزع اغتشاش گرا محسوب میشن

      2. میذارم روی جهل و نادانیت… هیچ وقت رهبری که جانم رو براش میدم نشناختی..هیچ وقت. اما من میشناسم که جانم رو فداش میکنم

        1. بله،تو پول بهت میدن،ثروت داری،،همه جوره هواتو دارن،،هرماه،پنج شصت میلیون میاد تو حسابت،،جدا از عیدیها و تعطیلیها و تشویقیها،،چرا نگی جونتو میدی؟؟

      3. ملعون کسانی هستند که لبیک به عبادی شیطان همچون آمریکا واسرائیل غاصب و بچه کش می گویند نه خدا کنه رسول او را میشناسند ونه قرآن را آن نوشته ها که بنام وله زبان طلاب نوشته شده عین سخنان اسرائیل و آمریکای شیطان بزرگ وآل سعود وهابی می باشد برای فریب ملت مسلمان و مومن ایران جانم فدای رهبر که مثل مولایمان علی علیه السلام مظلوم مانده از دست بی دینان

        1. شعر گفتیا خوده همینا اربیل عراق زدن اینم بگم ی منطقه کرد نشینه ن عرب وگرنه اینا عربا رو نمیزنن میپرستن چون خودشون عربن اونجا احیانا بچه و زن نبود مشکل میدونی چیه انقد دورغ و ناحق دنبال کردی حقو نمیبینی خودتو زدی ب کوری

        2. اخی مظلوم است از راس قدرت کنار گیری کنه در مکتبی ساده به مردم درس معرفت بده نه اینکه با هزارتا بادیگارد و زندگی مرف و هزار تا دکتر دم دستش و هزار تا خدم هشم در راس قدرت ۴۰ سال هست باز میگفتی خمینی میگفتم آره ساده بود ساده زندگی میکرد نه ایشون که از همه طرف حمایت میشه کسی جرات نداره بهش بگه تو حضرت محمد اگر پیامبر شد بخاطر سختی های که کشید پیامبر شد اونی محمد بود حتی توهین و خالی کردن سطل زباله در سرش را تحمل کرد و بخشید رهبر تو رو بهش فش بدن طرف دار میزنن په خودت و رهبر بی خاصیت رو با آل محمد قاطی نکن

        3. آمریکا و اسرائیل بچه کُش هستند؟! بله هستند. شماها چى هستید؟!!!!! شما بچه هاى بی گناه مردم رو نکشتید ؟! عمدا هواپیما رو توسط افسر درجه دار و متخصصتون با دو موشک نزدید؟!!! آیا اونها اغتشاش کرده بودن؟! شعار دادن؟!آخ ببخشید یادم رفت، اون خطای انسانی بود!!!! اون کسی که موشک رو زد یه بی سواد و رهگذر بود و اون موشک توى دستش تیر کمون بود و مى خواست یه گنجشک رو بزنه ولى اشتباهى یه هواپیما پر از مسافر رو زد!!!!!! فیلم مهسا امینی رو از لحظه ی دستگیرى تا انتقال به بیمارستان منتشر کنید!!!!!! شما که نکشتید ؟ کشتید ؟ نه بابا این چه حرفیه!!! خودش صرع داشت، تومور داشت، خودش یهو مُرد چون مرگش فرا رسیده بود؟!!!

      4. نظام ولایی با بحران سرپاست،
        بار قبل کرونا نجاتش داد امروز به وقایع اوکراین امید بسته است.
        با تحلیل معکوس میشود به علت وجودی آن هم پی برد.

        1. ای جانم به فدای رهبرمظلومم
          که میدانم خیلی از این جریانات
          را ایشان در جریان نیست ولی
          تمام این بدنامی های این روزها
          به ایشان نسبت داده میشود
          و جریان
          طوری هدایت میشود تا بدنامی
          به نام ایشان نوشته شود نمیدانم
          چرا کسی به این موضوع دقت
          نمیکنند ایشان بیمارند.و بستری
          شاید از غیبت ایشان است که
          چنین فجایعی. به وجود میاید

        2. عشقس است سید علی . شما هر چه رهبر عزیزی بخواین تخریب کنین اون عزیزتر میشه و هست

    2. شما می خواهید خود را از حکومت جدا کنید آن هم دقیقاً زمانی که فهمیدید اوضاع خراب است و مملکت رو به نابودی است ، یه خورده برای بازگشت به آغوش ملت دیر شده ، چون به این روش مردم آشنا شدن حزب باد

        1. حتما اختلاس هم آمریکا و مردم کردن.حتما فراری دادن نخبه ها و مدال آور ورزشی هم آمریکا و مردم بودن؟اگر اسلام اینه ک شما میگین من افتخار میکنم با شیطان باشم

    3. این مطالب رو بجز افراد وطن فروش نمی زنند. شیطان با دیدن شما شمشیر اغفالشو غلاف کرده

      1. بیسواد که خودت هستی
        وگرنه نمیگفتی سوختی که مفت میرسه خخخخ
        نسبت به درآمد ایرانی ها قیمت اون سوخت بالا حساب میشه در حالیکه تو خیلی از کشورها دیگه که فک میکنی سوخت قیمتش بالا هست نسبت به درآمدشون مبلغ ناچیزی حساب میشه.
        در ضمن قیمت سوخت تو کشوری که نفت داره رو با کشوری که وارد کننده نفت هست قیاس میکنی خخخخ
        نفت داشتن ایران هم ربطی به برکت ایشان نداره خخ
        تعداد کشورای جنگ زده از تعداد انگشت های دست کمتر هستش و خیلی‌هاشون از قبل درگیر جنگ بودن
        بله هر چه داریم از برکت ایشان هس ظلم فساد تورم فقر بی عدالتی و…‌‌

    4. دروغ گو ها
      خامنه‌ای خمینی دیگر است
      ولایتش ولایت حیدر است
      ما تا آخر ایستاده ایم

      1. پای کی خدا پیامبر یا بتت خامنه ای جونت فکر کنم خدا تو خامنه ای است انگار کلی چیزی که از اسلام یاد گرفتی هیچ بوده یاد رفته خدا چی است خدا کی هست فقط میگی خامنه ای انگار خدات این آدم عادی است یکی دیگم جایگزین بشه شروع میکنی به پرستش اون مثل بت پرست ها که وقتی بتشون میشکنه یه بت جدید میسازن نترسن بزودی بتت میشکنه و بت جدید که یک کشور بدخت کرد میدن دستت تا به پرستی حضرت محمد میگفت من کسی نیستم من یک آدم معمولی هستم شما جوری حرف میزنید انگار خامنه ای کی هست یه پیر مرد۸۵ ساله است که یکی دیگه بهش متن میده میاد میخونه مثل بایدن

    5. این حرفها همه از دهان دشمنان دین و ایران است نه از حوزه این زیتون که اینها را نوشته طبق دستور اربابانش آمریکا واسرائیل و وهابیت است وگرنه هیچ طلبه و استاد بدون امضا نامه نمی نویسد در ضمن از امام حسین و معاویه مثال آوردند این هم کلام حوزه نیست چون امام حسین در زمان یزید ملعون بود و شهید کردن این حرفها برای بر اندازی حکومت اسلام ایران است که ملت را با این حرفها گول می زنند ملت اسلامی هوشیارتراز این جماعت منافقین و وهابی هستند گول حرفهای پوچ را می خورند در مورد حجامت دستور خداوند متعال است که در قرآن فرموده نه حرفهای من وشما در آخر این کلام رهبر مظلوم مانده تک و تنها ولی ملت با شعور ایران رهبری را تنها نخواهد گذاشت جانم فدای رهبر هم مرجعی هم رهبر خامنه ای

    6. الان تازه فهمیدید طلاب عزیز
      نمیتونستید زودتر بیانیه بدید که انقدر جوانهای این مرز و بوم از بین نرن
      این مرز و بوم به یغما نره
      مردمانش به جان همدیگه نیفتن
      الان که دیدی جان و جایگاهتون به خطر افتاده لب به بیانیه و اعتراض گشودید
      ولی بازم دمتون گرم
      مردم خیلی خسته اند کمکشان باشید تا نمک زخمشان

    7. خلاصه کلام که ملت کلا دین رو کنار گذاشتن و دیگه شماها نمیتونید کاسبی کنید
      انسان عاقل و سالم دین نیاز نداره
      دین دکون و بازاره
      قانون مدنی لازمه و فقط همین

    8. اری قسم به خاک این سرزمین قسم به خاک پای کوروش دادگری ومجتهدوعالم ومعصوم وامام وولی جهان بودشاهی که برنیمی ازجهان بدون خونریزی وکشتارحکومت کردفاتح وجوانمردی که وقتی سربازی تیراندازماهرازکشورغریب خواست اوراترورکندتیررارهاکردپای اسب کوروش پیچ خوردتیرخطارفت سربازرادستگیروبه حضوراوردندپرسیدچرامرامیخواستی بکشی مراکه خودتان خواستیدگفت انتقام مرگ پدروبرادرم که به خاطرتوکشته شدندگفت درقانون من حکم توقطع کردن دستی است که به انسانی سوقصدکندموفق نشوداماچون درخواست حکم حق من است ومن اگردست توراقطع کنم چگونه روزی خودت رابدست میاوری پس مجبوری گدایی کنی ومن نمیتوانم راضی به اینکارباشم بخشیدمت سربازتااخرعمرپیش مرگ کوروش میشودوبعدازمرگ کوروش سرقبراوبادشنه قلب خودراپاره میکندومیگویدبعدازکوروش دنیاجای ماندن نیست نه ادعای فرستاده امام زمان داشت نه ادعای امامت وولایت داشت نه ثروت ومال شخصی نه زنان متعددوفرزندان نامعلوم داشت یک همسروسه فرزندکه دوپسرویک دختربودببیندبرسرسرزمین چنین بنیان گذاری چه امده وچه کسانی برجای اونشسته اندبه خداسوگندکه ان سربازراست گفته است که بعدازکوروش دنیاجای ماندن نیست

    9. یعنی به کاسه گدایی بیافتن اینایی که فضای طلاطم تو مملکت ایجاد میکنن تا مردم از کار و کاسبی بیافتن

  1. بیسواد ها حرف زدن هم بلد نیستید.هرچه داریم به برکت ایشان هست.
    سوختی که مفت به دست ما می‌رسه تو تمام کشورهای جهان از گران ترین چیز ها هست.
    امنیت که الحمدلله فراوان هست، طبق قاعده باید وضع ما مثل دیگر کشورهای جنگ زده می‌بود اما الحمدلله…

    1. اونا مثل ما چاه های نفت ندارند . اونا مثل ما کشور ثروتمند ندارند ولی زندگی مردمانشون خیلی خیلی شرف داره به زندگی ملت ایران. نگاه به خودت نکن که جزو امت هستی و وضعت خوبه. چون ماله کش و پاچه لیس هستی . من دارم از ملت ایران حرف میزنم که تنها گناهشون این است که نمیخوان امت بشن.

      1. حالا مثلا علی کریمی نمی خواد از امت باشه چی کن داره؟؟؟؟؟ و همچنین بعضی بازی گرا که اسمشون رو گذاشتن هنرمند و هنر زندگی کردن رو ندارن کجای زندگی شون کم وکاستی دارن؟؟؟؟؟
        اتفاقا الان کسانی پشت این انقلاب و اسلام هستن که پابرهنه های روز گارند،پدرانشان انقلاب کرده وخودشون هم جونشون رو برای اسلام محمدی صلی الله ، نه اسلام آمریکایی که بالانوشتن،میدن.منم جانم فدای رهبرم ،جانم فدای اسلامم،

      2. غلظ اضافه
        ما با رهبر عزیزمان امام خامنه ای هستیم
        و ایشان ان شاءالله تا ظهور آقا امام زمان هستند به کوری چشم منافقین و دروغ گویان

        برای سرکوب اعتشاشاتی که همه ضرر به جان و مال مردم و بیت المال هستش میگویید محکوم به قصاص هست ولی اون آدم نفهمی که میاد تو خیابون و به جان و مال مردم و بیت المال داره ضربه میزنه و خیلی ها رو هم بی گناه می کشند و خانم محجبه ای را چادر از سرش پایین میکشند و پلیسی که برای امنیت همین من و شمایی زحمت می کشد را میزنند و به شهادت می رسانند برای این افراد محکوم به قصاص نیستند
        در ضمن ما پشت رهبرمان و نظام و کشور و انقلابمان هستیم تا آخر و مطمئن باشید این هم تمام خواهد شد و منافقان و دشمنان داخلی و خارجی رسوا و ناکام خواهند ماند…
        و این را بدانید:
        زمستان خواهد رفت و روسیاهی برای زغال می ماند…

      1. رهبرم سیدعلی تا جون داریم پشت شماییم که به امیدخدا پرچم حکومت رو با دستای شما بدیم دسته صاحب اصلیش
        عجل لولیک الفرج
        اللهم صل علی محمدا و آل محمد و عجل فرجهم

        1. ببین خواهرم تو چی میدونی اینا خودشونن من ب چشم دیدم میزدن شیشه میریخت در میرفتن ک بگن مردم کردن چشماتو باز کن عرب نپرست لطفا برو یکم مطالعه کن یکم فکر کن ببین تو کشورای مثل لبنان سوریه فلسطین عراق یمن چ جشنای میگیرن هر کیم هر جور دلش میخواد زندگی میکنه اینارو قبول نداری قرآنو ک قبول داری توش نوشته در دین هیچ اجباری نیستتتتتتتتتتت خدارو ول کردین بنده شو چسبیدین ننگ بر شما باد

      2. تا کور شود هر آنکه نتواند دید
        خامنه ای خمینی دیگر است
        اطاعتش بر همه کس واجب است.

      3. حرف های چرت و پرت، جواب نداره به دو دلیلحرف های نوشته شده چرته، ۱_ کدام یک از شما مرجع هستید که بتوانید حکم به باسواد یا بی سوادی علمایی چون آیت الله العظمی اراکی، گلپایگانی، سیستانی، بهجت و…. بدهید چرا که این بزرگواران صلاحیت علمی و تقوای امام خامنه ایی رو تایید کردند ۲_قانون ملکلت بالاتره یا چند تا فکر پوسیده ایی که خریتش برای خودتون هم جای سئوال نیست مگر حضرت امیر علیه السلام باخوارجی که بسیاری قرآن رو حفظ بودن در یک روز چهار هزار نفر رو به درک واصل نکردند فرق خوارج با خوارج در چی هست اغتشاگری که مسجد و قرآن و مامور و… به آتش می کشند مردمند و ولی امر مسلمین، خارج شده است وای بر شما به کجا می روید تاریخ احمق هایی زیادی به مثل‌ شماها داشته که هیچ وقت احمق ها مسیر تاریخ رو عوض نکردند مگر زمانیکه در دنیا مثل قرآن ایجاد شد و لفظ اکثرهم لایعلمون، اکثرهم لا یعقلون، اکثرهم لایومنون

      1. هرکس امروزوچنین روزی به آغوش ملت برگشت فردای آزادی بخشیده خواهد شدولی اگرامروزبخوای مردم بگشی وفردا بگی ماموربودم ومعذورکه عمرامردم نخواهندشمارابخشید همه شماها شناسایی شده ایدوحتی آن روزبرادران وخواهران خودشما شماهارا به دست قانون وآزادی خواهان خواهد دادهمسایه من بسیجی هست کوچه بغلی من مامورهست خوب معلومه که فردای آزادی درامان نیستن فقط باپیوستن به مردم دراین روزها درامان خواهن ماند

    2. به نظرم سر دسته اغتشاش گران باید اعدام کنند بقیه رو هم زندان وخسارت بوجود آمده رو باید بپردازند که دیگه مثل آدم اعتراض کنند

      1. ببین خواهرم تو چی میدونی اینا خودشونن من ب چشم دیدم میزدن شیشه میریخت در میرفتن ک بگن مردم کردن چشماتو باز کن عرب نپرست لطفا برو یکم مطالعه کن یکم فکر کن ببین تو کشورای مثل لبنان سوریه فلسطین عراق یمن چ جشنای میگیرن هر کیم هر جور دلش میخواد زندگی میکنه اینارو قبول نداری قرآنو ک قبول داری توش نوشته در دین هیچ اجباری نیستتتتتتتتتتت خدارو ول کردین بنده شو چسبیدین ننگ بر شما باد

      2. خب رفراندوم برگزار کنن دیگه مگه چندین ساله نگفتن در کنار ملت هستن؟حالا ملت میگن همه پرسی کنید اینا پاشونو تووو یه کفش کردن حتی از ملت عذر خواهی هم نمیکنن.این حکومت حکومت اسلامی نیست فقط از اسلام سؤ استفاده میکنه برای دوام حکومتشون.این حکومت ذهنیت وهابی دارن و ملت رو به سخره گرفتن مثالش هم سخن علم الهدی بی شرف هستش که میگه هر عربی از کربلا بیاد و زن ایرانی باهاش بخوابه بهشت رو برا اون زن پیشکش میکنن.آخه این چه حرف مسخره ایه.این اشخاص حکومت میکنن بر این ملت چرا همش در خوابین؟تا کی میخواین باور کنین این حکومت حکومت اسلامی نیست و از اسلام سؤ میکنه برای ادامه حکومت؟اسلام دین حق هست نه دین ظلم و زور که اینا به جون مردم افتادن خب به حرف مردم گوش بدن .مگه زمان حضرت پیامبر و علی هر کس اعتراض میکرد پیامبر دستور قتلشو میداد؟خب حوزه های معتبر کشور هم میگن که اینا فاسدن چرا خودتونو زدین به اون راه؟

    3. جناب مزدور حکومت لطفا دست از سفسطه بازی بردار اگه ممکنه لطف کن و از برکات این رژیم حتی به تعداد انگشتان یک دست بنویس !و این هم بنویس که کشورهای همسایه ما در چهل و سه سال پیش چی بودند و الان چی هستند و ایران عزیز ما چی بود و چه بلائی سرش اومده ؟ شما حتی جرات مقایسه رو هم ندارید چون با مقایسه ما با اونا ولایت فقیه شما باید در سطل زباله فرستاده شود

    4. دیوزگی وبی شرفی هم حدی دارد ارگانهای بی شعوری که این اعلامیه را نوشته اند نه بویی از اسلام برده اند نه شرف دارند سگهای دست آموزی هستند که با سواستفاده از نام دین قصد اختلاف افکنی بین مردم وولایت را دارند تزی که صهیونیست وآمریکا و انگلیس چند دهه هست دنبال می کنند ودر رویای خود قصد انشقاق بین مسلمین اعم از شیعه و سنی وحالا نیز به بهانه مرجعیت وولایت را مطرح می نمایند تا ابلهان را تحریک کنند دانا وعاقل ومسلمان واقعی کسی است که گول توطئه دشمنان قسم خورده اسلام و ایران عزیز را نخورد وعمله ظلمه ونوکر بی جیره و مواجب صهیونیستها نشود

      1. دشمنان قسم خورده اسلام و ایران تو و امثال تو و اون رهبر دیکتاتور و فاشیسته! چون دشمن ایران و ایرانی بجز عرب های ملخ خور چه کسانی میتوانند باشند؟ کدام ایرانی حاضر است کشورش به این وضعیت بیافتد؟کدام یک از پادشاهان گذشته رو پیدا میکنی تا بدین اندازه کشور رو به قهقرای نابودی سوق داده حتی سلسله قاجار که از بی رگ ترین سلسله های حکومتی بود باز هم شرفش از رهبرت بیشتر بود!میدونی چرا ؟چون قاجار فقط خاک ایران رو به بیگانه داد اما رهبرت فقط و فقط بخاطر امتیاز حق وتو حیثیت و آبروی ایران و ایرانی رو به روسیه و چین فروخت ! چون خون ایرانی تو رگش نیست اگه یک قطره خون ایرانی تو رگش بود چنین خیانتی مرتکب نمیشد

    5. توکه دم ازامنیت میزنی ساعت ۱۲شب توکدوم منطقه شهرناموست جرات ترددداره شب رابی خیال توروزجرات استفاده الوسیله نقلیه خصوصی داره
      توی قرن ۲۱دوچرخه نمیتونه سواربشه

    6. از کدوم امنیت حرف میزنی امنیت شغلی امنیت گشنگی امنیت اینکه فقر امنیت حسرت جمع کنین این خرافاتو کدوم امنیت البته شماها جیره خورید مثل سگ حیف سگ باز اون شعور داره وفا داره یه چی پرت میکنن جلوتون وایسین رو ب روی مردمی ک فقط میخوان خوب زندگی کنن شرم ب تو باد

    7. به باور من مردم ایران خیلی نمک نشناس هستن چون قدر رهبری رو نمیدونن!اگه مردم میدونستن حضرت آقا وقتی خواست از شکم مادرش خارج بشه گفت (یا علی)!چه قیامتی میشد ؟شما بگردید و ببینید کدوم امام و پیامبر در هنگام خروج از رحم مادرشون به زبون آمدند؟شما وقتی چنین رهبری دارید چه نیازی به نان و مسکن و آزادی دارید؟همینقدر که ما ایرانیان نفس می کشیم کافیه!شما چقدر بی چشم و رو هستید!؟ مگه همین رهبری نبودند که با انداختن یه مهر نماز در داخل سیل ایرانشهر باعث بند آمدن سیل شد! معجزات رهبری مگه یکی دوتاست ؟مگه زمان کرونا نبود که دستور قطع واردات واکسن رو داد همین دستور ایشان بود که قبرستانهای کشور رو گسترش داد!آیا میدانید با این دستور چقدر جوان برای کندن قبر استخدام شدند؟ با دستور ایشان بود که ورود لوازم کره ای ممنوع شد و صاحبان چنین کارخانه هایی با دمشان بشکن میزدند!پس میبینید که رهبری هر تصمیمی که میگرفت یک قدم مردم را به سمت قبرستانها نزدیک میکرد و امید آن داریم که ایشان برای کشور جوری برنامه ریزی کنند که با مرگش هم مردم و هم ایران از صفحه روزگار محو بشه

    8. بابا تودیگه چقدرنافهم و خرمغزی…لامصب توی این قرن مگه میشه مثل تو نفهم و خرفت بود؟؟
      اوسکول پلشت نمیتونی حرف بزنی لااقل گوز گوز نکن اینجوری..خاک تو سر نافهم امثال تو ریدم که امثال تو باعث شدن سال ۵۷ طاعونی به اسم خمینی وارد ایران بشه..اینم از ثمره انقلابتون…انقلاب نکردن سال۵۷ بلکه عن قلاب کردن..متاسفم واسه خودم که توی یه کشوری زندگی میکنم ‌ونفس میکشم که امثال توی اوسکول دارین توش تنفس میکنین

    9. بیسواد که خودت هستی
      وگرنه نمیگفتی سوختی که مفت میرسه خخخخ
      نسبت به درآمد ایرانی ها قیمت اون سوخت بالا حساب میشه در حالیکه تو خیلی از کشورها دیگه که فک میکنی سوخت قیمتش بالا هست نسبت به درآمدشون مبلغ ناچیزی حساب میشه.
      در ضمن قیمت سوخت تو کشوری که نفت داره رو با کشوری که وارد کننده نفت هست قیاس میکنی خخخخ
      نفت داشتن ایران هم ربطی به برکت ایشان نداره خخ
      تعداد کشورای جنگ زده از تعداد انگشت های دست کمتر هستش و خیلی‌هاشون از قبل درگیر جنگ بودن
      بله هر چه داریم از برکت ایشان هس ظلم فساد تورم فقر بی عدالتی و…‌‌

    10. جالبه اگه این متن راست باشه طلاب قم و تهران و مشهد چطور دقیقه نود افشاگری کردن و این همه سال خفه بودن اینا حتما موقعیت و منافع شخصی خودشون را این اواخر تو خطر دیدن هم خدا را میخوان هم خرما را

  2. اصن حق باشما نه مجتهده نه احکام دین رو می‌فهمه و هرچی شما میگین درست…فقط بگواز اونجایی ک ۳۳سال با سیاست درست وتدبیرهای بجا اربابانتون‌ رو سفتی زمینگیر کردن شخص اول حکومت وشماها ازاین کینه ب خود بپیچین تابمیرین???????✌️✌️??????????

      1. رهبر واقعی شما حضرت پوتین عج الله است. تو لبنان و سوریه این رو اعلام کردن بنام فرمانده اصلی یا اول قاعد… تو ایران هم بزودی اعلام می کنند. خامنه ای هیچ کارست.

    1. ۳۳ سال مردم خودش رو زمینگیر کرده اونا که دارن هنوز پیشرفت میکنن در همه عرصه ها جای شونم نمیگزه پس چرت نگو لطفن ???دارن میرن مریخ شما هم برید پرایدتون سوار بشید عقب افتاده های ذهنی???

  3. سلام شما جمعی از طلاب در چه مقامی هستید که ایشان را مجتهد نمیدانید مفسر قران هستید مثل همان بزرگ مرد عالم تشیع به ضرب ضربا رسیده اید دارای تفکر شده ایید

    1. سلام اگه اینطوره اول باید خود شماها محاکمه شید که با دونستن اینهمه اطلاعات سکوت کردید و مردم رو مطلع نکردید، گیریم رهبر در بدترین برهه زمانی بخاطر حفظ امنیت ایران انتخاب شد ، رئیس جمهور چی اگه واقعا اقای رییسی اونی که میفرمایید هسش چرا سکوت کردید چرا اجازه دادید اینهمه پول صرف ریاست جمهوریی شود که هیچ گونه مورد تایید طلاب و حوزه ها نیست ، بس اولین محاکمه توسط مردم باید بیان سراغ خودتون بعد اونایی که میفرمایید، دامت برکاتو۰?

        1. عجب شما که جیره خواروسگ دست آموز صهیونیست هستید از کی مجتهد شناس شدید !؟ چرا با ندانم کاری تان آب به آسیاب دشمن ( صهیونیست وآمریکاوانگلیس ) می ریزید وقصد تفرقه بین مسلمین اعم از شیعه و سنی را دارید

          1. ملت نه از آمریکا حمایت میکنن نه اسراییل و نه انگلیس.ملت حرفشون اینه که بیان همه پرسی بزارن که این حکومت رو میخوان یا نه؟نود درصد مردم هم میدونن که این حکومت اسلامی نیست و پشت کلمه اسلام برای ادامه حکومت بر مردم پنهان شده.مردم میخوان حق در این مملکت پیاده بشه نه اینکه عده ای بخورنو بپاشنو اختلاص کنن بقیه هم شب و روز تلاش کنن و در کمال بی عدالتی به جایی نرسن.رفراندوم حق ملت هست که اگه چنین بشه نه خونی ریخته میشه نه هموطنانمون کشته میشن.

      1. وااا چقد کامنت سم بعضیاتون اصن تو این مملکت زندگی نمیکنید انگار چهارنفرتون جون میدید برا رهبرتون?خب بدید اصن هرچی ک دوسدارید، ملتو بیچاره نکنید بابا خونشونو تو شیشه کردید ،
        #مهسا امینی

    2. اگه میگفتن مردم رو بکشن که خدا بودن ، حالا در چه مقامی هستن؟ شما که به فکر نابودی ایران و ایرانی هستین میاد روزی که ببینم به تیر برق ها اویزونتون کردن.
      مردم فقط میخوان زندگی کنن نه توی سطل اشغال جاتون رو با مردم عوض کنین بعد مفت حرف بزنین

  4. این متن اعتبار ندارد و دروغ است. ۱_ نگارش این متن شبیه نگارش آخوند نیست ۲_ این متن را به زبان انگلیسی نوشته اند بعد دادند گوگل‌ ترجمه کرده است ۳-روحانیون از دولت پول می گیرند امکان ندارد حکومت را رها کنن و بیان طرف مردم. ما تاکنون واکنشی از ملاها ندیدیم که یکبار شده طرف مردم باشند.

    1. اگرفقط یک نفر دراین دنیا باد که من به اواعتقاد دارم همین آقاست همین رهبرم جانم فدای مظلومیش

    2. این متن توسط عمامه به سرهای انگلیسی و از سر حقد و کینه و حسادت و سوزش تا فیها خالدونشان نوشته شده به اینها باید گفت در خشم و حسادتان بسوزید و بمیرید

      1. خودت میدونی که بیش از نیمی از علما مخالف این حکومتند و در خانه هایشان بخاطر ظلم شما گوشه گیر شدند ، پس حرف مفت نزن، شما راحت سوار هواپیما شدید و امدید انگار اتوبوسه معلومه چه کسی شمارو روی کار اورد.

      2. برفرض همه این حرفهایی که می‌زنید راست باشه که نیست برای چه تا الان سکوت اختیار کردید در ثانی در حال حاضر مملکت ما به یکپارچگی احتیاج داره تا مبادا از این دودستگی و هرج ومرج دیگران به نفع خودشون استفاده کنن وفرصت را غنیمت شمرن ومخل نظم وآسایش مردم ایران شوند چرا که هر کشوری که مردمانش اتحادشان را از دست دادن آنجا گروهکهای تروریستی ریشه انداختن وما این چنین نمی خواهیم بنده یک زن که به اختیار نه به اجبار حجاب را دوست دارم وسلام

      1. سلام چرا با کسانی که از رهبرشون حمایت می کنند با توهین برخورد می کنید شما که کشورهای دیگه رو الگو خودتون می دانید خیلی از رهبران و بزرگان همون جوامع به قدرت بالای رهبری در موارد مختلف اذعان و اعتراف کرده اند این کسایی که خودشون رو نماینده و رهبر و زبان مردم ایران معرفی می کنند کجان؟ چرا کنار مردم نیستند دور از ایران تو جای گرم خودشون نشستند دیگران رو تشویق به اعتراض می کنند همین رهبری در دوران حکومت شاهنشاهی کنار مردم بودند کتکشو خوردن زندانشو رفتن تبعید شو هم کشیدند اما کنار مردم بودند نه مثل این به قول خودشون رهبرای اعتراض که فرسنگ ها دور حتی یه خراش کوچک هم ندیدند رقص و پارتی شون به جاست دلارشون به موقع می رسه

    3. منم اگه ازپول دولت و بیت جداگانه ،،،و رشوه رانت ،آتش به اختیار استفاده می‌کردم، قوه قهریه پشتم بود،باید دفاع میکرم چی کم داشتم!!!

  5. خدایا شکرت دشمن چقدر خوار و ذلیل شده که داره اینجور خودش رو به درودیوار میزنه و به هر حربه ای متوسل میشه.
    چقدر بچگونه و ابتدایی هست این متن..
    چقدر ساده لوحن اونایی که باور میکنن

    1. یه قسمتهاییش رو خوندم واقعا” بچه گانه بود
      فک کردن باید چن تا کلمه قلمبه هم به کار ببرن که یه کم جدی تر جلوه کنه ?

      1. خخخ اینها رو واقعا جمعی از طلاب گفتند یا جمعی از ضد انقلابها اینها حرفهای مشترک تمام اونهاست و بارها از انها توانده و شنیده ام که وقتی چشمم به این متن افتاد خندم گرفت اینقدر تابلو منتسب به حوزویها کردند
        منکر تقصیرات مسولین نیستم اما خدا و امام زمان نمیگدارند شماها دین و اسلام رو نابود کنید اینقدر تبلیغات و شبکه های ماهواره ای کردین که مردم رو تابع هوای نفسشون کردین بی حجابی هم خودش ظلمه بیخودی امار طلاق بالارفته چشم به هم چشمیها مادیات طلبیها آمار پایین ازدواج ازدواج سفید آخ ببخشید مرجع تقلیدتون ایت الله بایدن ترامپ و غرب هستند اونها باید فتوا بدهند

    2. زهی خیال باطل
      دیدن تیرشون به سنگ میخوره،به هرچیزی چنگ میزنن،یه عده ابله هم باهاشون پارومیزنن
      وای اگرخامنه ای حکم جهادم دهد
      ارتش دنیانتواند که جوابم دهد

    3. این متن ابتدایی و پر از حرفای بی پایه و اساس کار هرکسی ک هست باید بگم شماها برای آوردن اسم سیدعلی خامنه ای برزبان باید ۷بار وضو بگیرید اصن در حد و اندازه ای نیستین ک بخاین درمورد این انسان شریف این مجتهد دانا اظهار نظر کنید
      کی شود دریا ب پوز سگ نجس؟؟
      این مزخرفاتتونو ببرید جایی ک ۴تا جاهل مث خودتون باشن اینجا کسی فروشنده ی عشقش ب سیدعلی نیست

    4. خداوند دشمنان رهبرم رل از احمقها آفریده، اگر شعور وحس حسادت دق مرگتون نمی‌کرد می‌رفتید سراغ دشمنهای اسلام ، بهائیت ،منافقین سلطنت طلبان وووو فکر کردید اگر رهبر مشکلی براش پیش بیاد؟ شما ها بی وجدانها رو میارند رو کار نخیر دشمن اول گردن شما بی بخارهای رو میزنه

    1. متاسفم به این متن ودیدگاه به اصطلاح علما واقعا شما خودتان را به خواب زده آید .چون اگه خواب بودید تا حالا بیدار می شدید.یارو منافق قسم خورده و تجزیه طلب ومدعی بی ناموسی ولی شرفی است و ایران وکشور را بدستور ارباب تان انگلیس به آشوب کشیده حتی و… شما انتظار دارید به ایشان گل وشیرینی تقدیم می شود متاسفم برای شما وافکار پلیدتان.خجالت بکشید ‌

    2. واقعا متاسفم….که از این همه سالی که انسان وجود داشته و خواهد داشت، توی این قرن، توی این نقطه ی دنیا، به دنیا اومدم و باید با همچین نفهم هایی که جربزه ی ۴تا کتاب، غیر کتاب های از ۱۰۰۰تا فیلتر رد شده ی این حکومت رو بخونن، ندارن…..گنجایش شنیدن حرفی غیر از این خوضعبلاتی که توی مغز این کودکان بزرگ سال نما کردن خودشون خاک این مملکت رو به توبره کشیدنو خونه مردمو به شیشه کردن و دارو ندارمونو به اسم دین به تاراج بردن و به ما فقط از زندگی ،‌خفت چ خواری و سگ دو زدن واسه زنده موندنشو دادن….باید هم کلام باشم…اخه بندگان بی خدا….وجدان دارین ؟ مگه میشه کسی این همه اشتباه کنه و خودش ندونه اشتباهه ؟ چجوری ممکنه اینقدر نشنوین صدای وجدانتون رو ؟ صدای این مردم بدبخت رو ! بی غیرت ها….مگه ایرانی نیستین ؟ ایرانی نه….مگه ادم نیستین ؟ مگه زنده نیستین ؟ به اون خدایی که هیچی ازش نمیدونین و فقط توحم خداپرستی رو دارین قصم….اگه ذره ای ، فقط زنده باشین‌‌، نه ادم، نه همشهری، نه هم زبان،نه ایرانی…فقط زنده باشین و اون چشمای کور تر از کورتون رو باز کنین…با دیدن این همه ظلم، قلبتون از هم میپاشه…..ماهم زنده ایم ، ما هم حق نفس کشیدن داریم…چرا فکر میکنی تو و اقایونی که فداییشون هستی،فقط میفهمین…کی به تو این حق رو داده که به جای بقیه ، برای زندگیشون تایین تکلیف کنی ؟؟ گاووووو !! بفهمممم !! اگه تو حقی داری ، همه همین حق رو دارن ! بفهم دین تو به من ربطی نداره ! دین منم به تو ربطی نداره ! اخه بی سواد ! اخه بی شعور …..مگه برای گناه من، تورو مجازات میکنن توی اون اخرتی که میگی ؟؟
      اقایون…خانوم های محترم…برادران من، خواهران من….دارن به اسم دین ،حتی حق زنده بودن رو میگیرن ازمون، ابتدایی ترین حق و حقوق یک انسان رو نداریم….ابتدایی ترین شرایط یک زندگی رو نداریم….چرا خودتو گول میزنی ؟؟ همه ی دنیا، گوه میخورن،فقط ماییم که درست میگیم ؟؟ همه میرن جهنم، تومیری بهشت فقط ؟ کی میخواین سرتونو درارین از زیر برف ؟؟
      به خداوندی خدا قسم….حاظرم، اعدام بشم،‌ولی بدونم،تونستم چشمای یکیتون رو به واقعیت باز کنم….توروخدا ، بس کنین…باز کنین چشاتونو…باز کینین گوشاتونو….ماها نه عجنبی هستیم، نه دشمن نه هیچ کوفت دیگه…ما، برادر و خواهر همیم….چرا بیدار نمیشین ….چرا افسارتون رو به اسم دین….میدین به چندتا بیشرف و بی همه چیزی که دارن به خاک و خون میکشن مارو….برای بیشتر غارت کردن زندگیامون….به یغما بردن مملکتمون….بیدار شید تورو به اون قرانی قسم، که فقط بلدین مثل طوطی، بخونیدش…ولی دریغ از درک حتی یک کلمه اش…که حتی اگه ۱ کلمه اش رو درک میکردین به جای رو خونی و حفظ کردنش…الان همین شما سینه چاکان حکومت….این حکومت رو چاک چاک کرده بودین…نه مردم بی چاره و بدبخت خودمون رو

    1. تاکور شود هرآنکه نتواند دید
      روز به روز بر عزت واقتدار ایران ورهبرش افزوده میشود
      باخداباش پادشاهی کن،بی خداباش وهرچه خواهی کن
      جانم فدای رهبر،جانم فدای ایران

    2. تاکور شود هرآنکه نتواند دید
      روز به روز بر عزت واقتدار ایران ورهبرش افزوده میشود
      باخداباش پادشاهی کن،بی خداباش وهرچه خواهی کن
      جانم فدای رهبر،جانم فدای ایران

  6. بیاناتتون دقیقا شبیه بیانات بی بی سی هست …

    ما جان مان را هم برای ایرانمان خواهیم داد کور خوندید

    1. بی بی سی که حامی حکومت فعلی هست در بزنگاه همیشه به اسم دشمنی به جهل حکومت کمک کرده . بحثی نیست چرا بعد از انقلاب یک عده که اتفاقا در انقلاب چنان اعتباری نداشتند را در راس همه چیز گذاشتید حالا با افراط وتفریط وگفتن خفه شو به مردم چه افقی رو تصور میکنید . دویست سال مردم ایران دست و پا زدند که حکومت مردمی و دیندار داشته باشند اما غرور کاذب و حرف های پر از تهدید و پر از هیچ حساب کردن مردم مارو به جایی رسانده که در اوج هم باشیم مردم خودشون از حکومت مجزا میدانند .بخدا بیدار شوید قبل از اینکه دیر شود و بعد سالها زمان برای جبران هم کم باشد

    2. یه مشت ابله بی عقل مزدور پول بیت المال رو حروم میکنن تا بیان اینجا کامنت بنویسن و گه بخورن،میگن جانم فدای رهبرم، ایشالله بمیری با رهبرت، کثافت جیره خور، کشورمون رو جهنم کردین، مردمو ذله کردین، توله سگ هاتون فرستادین آمریکا، دفاع از دین میکنن برای ما، زندگی دینی توله سگ هاتون رو تو آمریکا رو داریم میبینیم، اختلاس گر های عوضی، حیدر حیدر میکنن و خلق خدا رو میکشن، ایشالله حیدر بزنه به کمرتون

  7. چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است در نهج البلاغه حضرت علی ع میفرمایددرحکومتی که دولتش از مردم بترسدعدالت دران سرزمین برقرار است و درحکومتی که ملتش ازدولتش بترسدفسادودزدی حکم فرماست.ختم کلام

    1. این آیت اللهی که دارید ازش حرف می‌زنید خیلی وقته دارفانی رو وداع گفته.یادتونه چند سال پیش تا تقی به توقی خورد اومدن پشت تریبون با مظلوم نمایی کاری کرد که هیچکس نتونست تصمیم درست بگیره.همه فریب خوردن باز بیخیال شدن.پس چطور با وجود اینهمه اعتراض و خونریزی تو سطح کشور هنوز هیچ بیانیه و یا حتی گفتگوی ساده ای از ایشون صورت نگرفته.پس صد درصد کاسه ای زیر نیم کاسه است.حالا ام که این علمای قم و… اینا فهمیدن که دیگه جایگاهی در بین مردم ندارند.علیه ایشون دارن مخالفت میکنن که برکنار بشن و دله مردم رو بدست بیارن وبعد یه شخص دیگه (آیت الله) رو راس مملکت بزارن و بعدهم همان آشو همان کاسه.عاقل باشید فریب نخورید ملت شریف

  8. حالا که رییستون انگلستان دستور داده شماها فهمیدین که رهبر مجتهد نیست حتما ملکه شمارو مجتهد کرده مثل صادق شیرازی

    1. از نسل خودتون است فتنه این جریان زیر سر داخلی ها بود نه خارجی باز میگفتن خمینی خاعن است تعجب میکردم ولی خامنه ای نه چون خودتون در قدرت گذاشتیدش ولی خمینی این انقلاب ساخت بعدم اگر آدم بدی نیست رهبر پس این همه سال فقر مردم دید چرا کنار گیری نکرد اونکه علی دست خدا بود دید کوفه ها آدم نمیشن کنارگیری کرد شما که کسی نیستید پس لطفا سکوت کنید اگه خامنه ای کنار گیری میکرد میدید نمیتونه هیچکاری نمیتونه بکنه میگفتم خاعن نیست ولی وقتی راس قدرت نشته فقط میگه درست میشه هی بدتر میشه معلوم همدست است

  9. این علما و فضلای در زمانی که روحانی رییس جمهور بود و این همه در حق مردم ظلم کرد و بر علیه اینه دروغ گفت کجایودند چرا اون زمان نیامدند روحانی را خلع لباس کنند و الان محاکمه کنند حالا که نیروی انتظامی جلوی آشوبگران شهید میشن و مانع آسیب به مردم عادی و اموال اونها هست رهبرو مجتهد نمی دونن وقتی مراجع تقلید نجف رهبرو قبول دارن این افراد این بیانیه رو دادن این جماعت که بیانیه دادن خودشون یا حجتی هستند یا طرفدار صادق شیرازی انگلیس

  10. یک مشت مزدور که هیچ شهامتی در بیان نام خود ندارند. کور و کر هم هستند و تخریب اموال مردم و آتش زدن آمبولانس و ماشین آتش نشانی فقط از براندازان وطن فروش بر می‌آید و بس، اعتراض حق هر کسی است اما سوریه و لیبی و عراق کردن ایران. خیانت استی نابخشودنی و با هر اغتشاشگر خائن طبق قانون برخورد شدید می‌شود.

    1. خامنه ای تا زمانی که نفس میکشد شما جیره خواران انگلیس وآمریکاو چندتا از نوکرانشان.نمی توانید برای ایران نقشه بکید ما پشت رهبر تا اخرین قطره خون هستیم وکسی جرات نمکند حتی ذره ای از خاک مملکت را به اجنبی دهد چه برسد بیاین و بر ما حکومت کنند ایران مردم قوی دارد که باج به هر مفتخور نمیدهد.روزگار افغانستان وعراق وچند کشور را ببینید چون ملتهای آنها پشت بزرگان را خالی کردن.ولی شماها میدانید این ایران است اگر کوچکترین حرکت اضافی کنید با خاک یکسان میشوید مرگ بر آمریکا وانگلییس واز آنها بدتر وطن فروش

      1. اخی برادر من شما چرا چشم تون رو روی حقیقت می بندین تا حالا شده کسی به حرف مردم گوش بده ایا تا حالا هیچ مسئولی اودم رور به رویه مردم ایستاده و دردشون رو پرسیده به خدا قسم اگه همون ساعت اول اعراض مردم فقط یک نفر از مسئول حاضر در اون شهر و مکان بیاد رو در رو با مردم دردشون رو بپرسه هیچ وقت نه اشوبی به پا میشه نه معترضی میاد تو خیابون

      2. درود براو ما پشت رهبرعزیزالشآنمون رو هرگز خالی نخواهیم کرد…درووود بر رهبرکبیر ایران جانم فدای رهبرم ❤❤❤

      3. درسال ۱۳۴۵ خورشیدی تا الان که سال وتاریخ۱۰/۷/۱۳۴۰۱ خورشیدی است به امید خدا وامام زمان پشتیبان انقلاب وانقلابی بوه وهستم وخاهمبوددرجنگ تحمیلی شرکت کرده ام به رضای الله وخدا تا الان که خدا قبول کند واز ولایت امر امام خمینی علیه رحمت ورضوان وامام خامنه ای عزیز بیچون وچراتبعیت کرده ومیکنم وجان فدایش هستم وخاهم بود ازخدا میخواهم که بقیه عمرم را ازمن بگیردوبه عمر امام خامنه ای بیفزاید تا ضهور ولی عصر (عج)الشریف انشالله وتا یک قطره خون دررگ بدنم هست در راه خدابه رهبری امام خامنه ای خواهم داد شما طلاب کثیف ونان به نرخ روز بخور فرقه شیرازی پست فطرت را سرنگون میکنیم شیعه های انگلیسی نجس خاطرتان جمع باشد نمیگزاریم به امیدخدا ریشتان را ازروی زمین میکنیم انشالله

      4. درسال ۱۳۴۵ خورشیدی تا الان که سال وتاریخ۱۰/۷/۱۳۴۰۱ خورشیدی است به امید خدا وامام زمان پشتیبان انقلاب وانقلابی بوه وهستم وخاهمبوددرجنگ تحمیلی شرکت کرده ام به رضای الله وخدا تا الان که خدا قبول کند واز ولایت امر امام خمینی علیه رحمت ورضوان وامام خامنه ای عزیز بیچون وچراتبعیت کرده ومیکنم وجان فدایش هستم وخاهم بود ازخدا میخواهم که بقیه عمرم را ازمن بگیردوبه عمر امام خامنه ای بیفزاید تا ضهور ولی عصر (عج)الشریف انشالله وتا یک قطره خون دررگ بدنم هست در راه خدابه رهبری امام خامنه ای خواهم داد شما طلاب کثیف ونان به نرخ روز بخور فرقه شیرازی پست فطرت را سرنگون میکنیم شیعه های انگلیسی نجس خاطرتان جمع باشد نمیگزاریم به امیدخدا ریشتان را ازروی زمین میکنیم انشالله

  11. ‌جمهوری اسلامی به تاریخ پیوست الدنگ سر در اخور ! تو و مثال تو شکمهایتان از حرام پرشده که حق را نمیبینید و نمیشنوید!

  12. منتشر بشه یا نشه مسأله ای نیست چرا الان ،این کشور به خاطر محدودیت ها ومجبوریت های اسلامی الان چند تیکه شده یه کار بلد یه ریش سفید یه مسول نیست به که این جور برخورد با مردم درست نیست با این همه فلاکت ومشکل چه اجبار برای چند تار مو پس دزدها و اختلاس گرها ورانت خوارها ومفت خورها گشتی برای اینها نیست داستان سعید مرتضوی با اون مساله کهریزک به کجا کشید آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه چرا بزرگان دین به مسولین هشدار نمیدن که مردم اینقدر دین گریز شدن کارت کلنتری میافته سوال میکنی میگن بیرون باش دادگاه میری کاری داری میگن برو بیرون مردم برای این حکومت ارزشی قائل نیست بجز مواقعی که نیاز دارد رای گیری و راهپیمایی این که نشد لطفاً این مسولین و مقامات کشور روییه حکمرانی را عوض کنند و با مردم مهربان و دلسوز و با احترام برخورد کنند یا اینکه بلد نیستند برن یاد بگیرندیا اگر یاد نمیگیرند برن کنار کسان دیگه بیان این کشور رو اداره کنند حکومت دلسوز مردم باشد و ازهر نظر ساپورت کند اونوقت اسراییل آمریکا یا اروپا کیلویی چنده

  13. هجوم لشکر سایبری به این متن و کامنت‌ها نشان می‌دهد متن واقعیت دارد، موثر است و این طلاب عزیز جای درستی را هدف قرار داده اند.

    اگر متن واقعیت ندارد این حضور سازمان یافته با این همه کامنت سایبری برای جیست؟

  14. شما هم که حرف منافقین را میزنید و همان وهابیهای که تا امروز میلیاردها دلار خرج کردن فرق شما آخوندهای منافقین فرقدان با آن منافقین آلبانی در چی است ازدواج را که قبول ندارن شما که حرفهای آنها را میزنید حجاب که ربطی ره دولت ندارد آیات حجاب که در قرآن است مثل اینکه شما از روحانیت فقط لباس را می شناسید ولی از اسلام هم هیچ چیز نمیدانید حرفهای شما مردم را به یاد قبل از انقلاب میندازد که از طرف جامعه بهائیها یک عده مامور بودن لباس آخوندی بپوشند و در لباس آخوندی حرفهای بزنند و کارهای بکنند که بگویند این است اسلامی که شما به دنبال آن هستید و امروز دقیقآ حرفها و بیانیه شما همان حرفهای آنها و منافقین است شما ها همان آخوندهای پنهان منافقین هستید که خود را با این حرفهای منافقین دارید میزنید و اگر دست نکشید از این حرفهای منافقین ما مردم کاری به قوه قضایه نداریم مطمئن باشید ریشه شما آخوندهای منافقین را از زمین در خواهیم آورد نسل شما آخوندهای منافقین را ریشه کن میکنیم در سرتاسر ایران شما از جماعت منافقین فسادها هستید که خود را در لباس آخوندی در آوردید .

        1. هیچ جای این آیه حرفی از اجباری بود حجاب نیست نه در این آیه نه در آیه های دیگه تازه بماند که خدا در اول قرآن محکم گفته لااکرافدین اجباری در دین نیست پس حرف بیخود نزن اگه حجاب اجباری بود خدا میگفت باید حجاب رعایت کنید ولی هیچ جای این آیه باید یا اجبار یا حرام نیست فقط گفته بهتر است یعنی اینکه حجاب داشته باشی بهتر است خدا چیزی رو به مسلمان ها دیکته نکرده همیشه گفته بهتر است مگر کار گناه مثل لواط یا خوردن گوشت خوک که خدا صراحت گفته حرام است خدا اگه میخواست مثل گوشت خوک میگفت حرام است پس اگه حرف شما ها درست است پس شما با حجاب ها باید پرده نشین بشید چون خدا گفته. پس لطفا سکوت کنید و کمتر حرفی که خدا نگفته رو نسبت بدید به خدا

        2. با تشکر.
          در این آیه آمده شالشان را بیندازند روی سینه‌شان. اصلا حرفی از موی سر نیامده!!

  15. قول این حرفا رو نخورید این متنها دروغ است مگر رهبر ما بجز راه درست چیز دیگری می گوید

    1. حرف زدن که کاری نداره. اعمال و نتایج رهبری اش رو در سطح جامعه ببین معلوم میشه برات. این قدر هم پیچیده نیست. عدالت، اخلاق، ایمان و دینداری در سطوح مختلف از بالا تا پایین در جامعه رو نگاه کن آثار رهبری ایشون کاملاً نمایان هست. بقیه حرف ها و دفاع ها فقط توجیه و ماست مالی کردن هست. حفظ قدرت به هر صورتی درجه اول اهمیت هست برای هیات خامنه.
      زمان معاویه رو یادت بیار که ظاهراً اسلامی بود اما ….
      بد نیست گاهی به آن چه می دانیم و باور داریم شک کنیم و دوباره بی طرفانه ارزیابی کنیم شاید اشتباه کرده باشیم حق و باطل رو درست نفهمیده باشیم.
      در این که دشمن خارجی هست شکی نیست همه کشورها دشمن خارجی طبیعتاً دارند اما عملکرد داخلی هیات حاکمه ما آن هم به نام دین غالبأ پر از ظلم و بی عدالتی و گناهان متعدد و تضییع حقوق همه ملت هست.

      می دونی مجتهدان و علمای شیعه زیادی در ایران و خارج ایران داریم که از خیلی سال ها قبل تر منتقدان اصلی عملکرد این حکومت بودند که حتی به منازل و دفاتر برخی از اون ها حمله کردند آتش زدند مجروح کردند و …. حساب های بانکی برخی از این مراجع را مسدود کردند… تحت فشارهای شدید قرارشون دادند. حرف چند سال اخیر هم نیست.
      متاسفانه همیشه اخبارشون سانسور شده و اکثر مردم کمتر مطلع شدند چون قطعا به ضرر حکومت بوده.
      مثل مرحوم آیت الله صانعی، آیت الله بیات زنجانی، آیت الله دستغیب شیرازی، آیت الله طاهری اصفهانی و …
      برخی مراجع دیگر هم بارها به کنایه و تعریض به حکومت سخن گفته اند.
      بهترین حربه حاکمان برای توجیه افکار عمومی در این سال ها این بوده که با تهمت زنی به این قبیل مراجع و علما با عناوین مختلف مانع دیده شدن اونها و تاثیر سخنانشون بر مردم باشند اما…

      سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون(شعراء، ۲۲۷)
      آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفری می رسند.

  16. الهی مارا از شر منافقان حفظ کن…. خیلی از شما ها که حرف موفت زدین انشالله این آرزو روبه گورمیبرید… امام خامنه‌ای باثلابت وقدرت به پشتوانه خدا وملت انقلابی ایستاده وشما کفتارها هیچ غلطی نمی تونید بکنید ۴۳ساله که ارباب شما پشت مرزها زانوزده شما ها که دستمال کثیفی بیش نیستین….

  17. الهی من بگردم . این چه سیاست کثیفی است که یک روز ادم ها را بالا میبرید و رهبر میکنید و روز دیگر عزل . ای کاش جهان در صلح بود در دوستی با خداوند. سیاست کثیف از انسانها بهره کشی میکند و وقتی کارش تمام میشود به به‌ بهانه هایی عزل میکند . شاید اگر رهبر همان زندگی ساده خودش را داشت و دور از سیاست بود آرامش بیشتری در زندگی داشت . من ناراحت میشوم وقتی این مطالب را میخوانم . همه ما انسانها قبل از هر سمت و پستی هر مسئولیتی یک انسان ساده هستیم. چرا این کار را با انسانها انجام میدهید ؟ یک روز شاه خوب است روز دیگر بد و جنایت کار . یک روز رهبر میخواهید با سلام صلوات تشویق میکنید . روز دیگر رهبر هم بد میشود . بازندگی انسانها بازی نکنید . توهین نکنید . همه ما انسانیم.

    1. سیاست یعنی بتوانی دروغ بگویی سیاست یعنی ریا کاری.سیاست یعنی بتوانی خانواده ات را به خاطر منافعت فدا کنی.ادمی که سیاست دارد کثافتی بیشتر نیست.متنفرم از سیاست و سیاسی.ودلم میسوزه که بشر،اشرف مخلوغات با سیاست به چه موجود نفرت انگیزی تبدیل شده است.

      1. اموال مردم و این حکومت فاسد اسلامی در اوج تورم غارت کرد ننگ باد بر این دزدها

    2. برادر من اعضای خبرگان رهبری بطور موقت به رهبری خامنه ای رای دادند قرار نبود تا الان رهبر ایران باقی بماند هرچند بعید می‌دانم اعضای خبرگان رهبری هم کارنامه علمی خوبی داشته باشند علت محجور ماندن علمای شیعه بعلت جو خفقان امنیتی هست که از قبل ایشان ایجاد شده است

    3. وای چه رمانتیک، در مورد هزاران آدمی که این حکومت سفاک کشته توی این چهل و یک ساله، افکار و نوشتار رمانتیک ندارید شما احیانا؟

    4. ای کاش حوزه علمیه از همان ابتدا این بیانیه رو صادر میکرد الان که احساس خطر کرده زبان باز کرده؟!!! شما خیلی به ملت بدهکار هستید و باعث دین زدگی در بین مردم شدید فرقی نمیکنه جزو کدوم دسته از طلبه ها باشید شما هم به نوبه خود با سکوتتون به ملت ضرر زدید

      1. از همان اول هم منتظری‌ها گفتند، ولی جلوی دهنشان بسته شد. میدانید که چگونه‌اند آقایان؟ یا هنوز نمیدانید؟
        اگر نمیدانید که یا سر در زیر برف کرده‌اید، یا ترجیح میدهید ندانید.

    5. الهی تو بگردی،
      انسان اشرف مخلوقات شده و عقل و شعور داره، اگر تکبر و غرور نداشته باشد و کار را درست انجام بده بالا میره و پایین هم نمیاد ،
      اگر خیلی براش زندگی سخت و بدون آرامش بود ، باید خودش کنار می‌رفت ، نه اینکه منتظر ملک‌الموت باشه

    6. این دیدگاه اصلا نوع ادبیاتش کاملا معمولیه و نمیشه به طلاب چسبوند
      حتی اسمی از طلاب نبردند
      مشکلات ویراستاری زیادی داره .
      از لحاظ منبع مشکل داره و درواقع ساختگیه

      1. به قول معروف: می‌دونم کجاتون میسوزه، مخواین آتیش نشانیدرو خبر کنم.
        در ضمن؛
        آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت
        الان جمهوری اسلامی بیدی نیست که با این بادها بلرزه، جمهوری اسلامی داره بیخ گوش ارباب بزرگان یعنی آمریکا مانور اقتدار برگزار میکنه

      1. هیچگاه ماه پشت ابر نمیماند
        زنده باد انسانیت
        زنده باد اسلام
        پاینده باد راه شهیدان و امام خمینی (ره)
        زنده باد عدالتخواهان ، آزادی طلبان و ظلم ستیزان
        زنده باد احمدی نژادی ها و دیگرِ عدالتخواهان
        و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین
        ید الله فوق ایدیهم

    7. رهبر خون مردم را بریزد ولی کسی اعتراض نکند که به انسانی توهین نشود! تو دیگه شاهکاری

      زبیر هم زمانی سیف الاسلام بود و کم مانده بود از اهل بیت شود. اگر شما در زمان جنگ جمل بودی می گفتی که یک زمانی به زبیر را بالا می برید یک زمانی خوار و خفیفش می کنید!

      نه جانم رهبر خودش و ما را پایین اورده

    8. عزیز آخوند فن شو میدونه این سیاست خامنه ای مرده میخوان بدلاشو عزل کنن پسرشو بزارن اینا دست ازاین حکومت به این اسونی نمیکشن آش اینجا فراش اینجا کجا بره بهتر ازاینجا بچه مردم کشته میشه مال اونا که نیست

      1. رهبر دل ها مااز ابوالفضل العباس یادگرفتیم تاارباب خودرا درسختی رهانکنیم.۴۴سال اجدادمان زیرسایه شمابودندوماهم هستیم و فرزندانمان نیزخواهندبود…تنتان سلامت رهبرعزیز…لبیک یا خامنه ای❤️

  18. این ادبیات چقدر شبیه ادبیات بی بی سی و من و تو و رسانه های سعودی و آمریکایی است تا ادبیات حوزه علمیه! قابل درک است وقتی همه تیرهایتان برای از بین بردن جمهوری اسلامی به سنگ خورده از دست رهبر عزیزمان اینقدر عصبانی باشید. اشکالی ندارد عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید.

      1. عده ای از خامنه ای بتی ساختند و او را می‌پرستند و عده ای هم هستند که از خدا کمک می‌خواهند . یکم به اعمالتون فکر کنید . کار درست رو انجام بدید . چشماتونو باز کنید

        1. ایران با ولایت و انقلاب، آزادی جمهوری اسلامی بوده و خواهد ماند خیال دشمنان راحت
          میداتیم اسلام بدجور دشمنان را اذیت میکند چون در مسیر ذلالت آنها حرکت نمیکند
          مرگ بر تمامی دشمنان داخلو خارج کشور

    1. امان از سیاست تادیروز فصل الخطلم بود حالا که مرده شده ظالم حالا همتون دستو پا میزنین تا از گناهانتون فرار کنید همانا ظالم نزد خداوند وعده ای سخت دارد انشاالله در پیشگاه حضرت حق تعالی همه شما شغالان کاسب دین ودیانت به سزای اعمال ننگینتون برسید شمارا بشارت که وعده الهی نزدیک وراه فراری نیست ایران وآمریکا ندارد جهان نظاره گر است که چگونه ظالمین وکذابان به سزای اعمالشان میرسند

    2. درود به شرفتون … کاش زودتر و قبل از اینکه در این سالها این‌همه خون ب ناحق ریخته شود شاهد واکنش شما حوزوی های با وجدان می‌بودیم . ب حول و قوه ی الهی بساط جور و ستم برچیده خواهد شد و حاکمان غاصب و ریاکار و فاسد ب دست ملت آزاده ب چوبه ی عدالت آویخته خواهند شد .زنده و پاینده باد سرزمین آریایی …⁦✌️⁩⁦✌️⁩⁦✌️⁩?

    3. مرگ بر ضد ولایت فقیه
      مرگ بر منافقین مزدور
      مرگ بر آشوبگر
      مرگ بر فتنه‌گر
      اجازه نخواهیم داد که هر جاهل و نادانی هر غلطی دلش بخواهد انجام بدهد تا آخرین قطره خون از این انقلاب دفاع خواهیم کرد و پشت رهبری عزیز و فرزانه را خالی نخواهیم کرد شما یه مشت شغال و کفتار و کرکسیت که وقتی صدای پای شیر رو می‌شنوید می‌ترسید و فرار میکنید شما خائن هستید و باید به سزای اعمال پلیدتان برسید

      خامنه ای کوثر است دشمنش ابتر است
      مرگ بر دیو صفت های مزدور
      مرگ بر آمریکا
      مرگ بر انگلیس
      مرگ بر اسرائیل
      مرگ بر آل سقوط خائن

      1. خخخخ داداش تو فقط بهم بگو تو این بیست سال وضع معیشتی مردم چه تغییری کرده ؟ تا به حال شده پول کیف مدرسه پسرتو نداشته باشی !!!واقعا خودتو به خواب زدی این همه گرانی و رشوه ، اختلاس و کشتار برای چیه ! تا به حال شده یکی از دولت مردان بخاطر اشتباه خودشون از مردم معذرت خواهی کنه ؟ هواپیما مسافربری میزنن دریغ از معذرت …. چرا شماها رفراندوم برگذار نمیکنید ؟؟؟ مثل زمان بعد از انقلاب !!!! با همه پرسی مشخص میشود خواست ملت شریف ایران چیه !!! هر چند بعید می‌دونم که شماها اجازه اینکار را بدید چون از حقیقت تراس دارید ، به امید روزی که عدالت علی بر این سرزمین بتابد و همه با آزادی زندگی کنند

      2. درود بر شرفت ، اینها سگان صحرای کویری هستند که دارند از دور عوعو می کنند .مردم فریب نخورید این متن مال منافقین کور دل می باشد که دارند بین مردم و جوانان ایرانی تفرقه ایجاد می کنند. مواظب باشید دور نخورید این متن ها تفرقه بین مردم و حوزه است . ایها الناس بهوش ، هشیار باشید ، فریب این اراذل در بدر خارج نشین نشوید.اینها منافق هستند هم اینهایی که ۱۷۰۰۰ نفر ایرانی و مردم مظلوم ایران را به خاک و خون کشیدند. حالا دارند به دروغ و فریب از مردم حمایت میکنند ارواح شکمشون .گول نخورید.

    4. خودتو به در و دیوار نزن و اراجیف به هم نباف. من کاری به این بیانیه و بدون امضا بودن‌اش و… ندارم اما این بیانیه هیچ شباهتی با ادبیات خبری-رسانه‌ای-ژورنالیستی رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی و رادیوفردا و… نداره. بدبختی شما و عامل هلاک شما دشمنی با حق و حقیقت ـه، که به جای جواب منطقی و بیان استدلال علمی فوراً زبان به فحاشی و تهمت و دروغ و لجن‌پراکنی باز میکنید. بدونید و آگاه باشید که نظام فاسد و ناحق دیر یا زود فرو خواهد پاشید. حکومت ایران باید از آن ملت ایران باشه و به ملت ایران بازگردانده بشه. اگر شما با این مشکل دارید، یعنی با ایران مشکل دارید و ایران‌ستیز هستید و از ملت ایران نفرت و کینه دارید.

        1. برادران عزیز شما ها باهم نجنگید ما هم وطن هستم را کار بگیت چقدر ازاین ملت پول بردن چرا کسی حرف نمی‌زند میگوین ه رش دوزد ها باید محکم شوند بابت این کشور خون دادیم جوان دادیم خانواد هست چهار جوانش داد برای این کشور پس حق کو کجاست چرا هرکسی حق وحقو قش طلب کن باید محکم شود چرا مردم از این همی دوزد ناراحتن چند ما ازسال گذاشت هنوز پولی قانون تصویب کردبه بازنشست ها ندان چقدر باید دورغ بگن مردم

      1. ندافی۷:
        ❌ بگید بعد از جمهوری اسلامی چی قراره بیاد؟

        شما میگی خواهان براندازی هستی؟ سرنگونی میخوای؟
        قبول.
        بعدش چی؟
        مدل شما چیه؟

        رهبر شما کیه؟
        – سلبریتی ها؟ کدوم سلبریتی؟ کریمی؟ مهران مدیری؟ مدل اداره دارن؟ سیاست بلدن؟
        – مجاهدین خلق؟
        – سلطنت رضا پهلوی؟
        – کومله؟ دموکرات؟ پژاک؟
        – ریگی و جیش العدل؟
        – الاحوازیه؟
        – آمریکا؟ اسرائیل؟ سعودی؟ ترکیه؟ امارات؟

        فرض کن من میخوام از جمهوری اسلامی عبور کنم
        خب بالاخره به من بگو من باید حرف چه کسی رو دنبال کنم تا ببینم مدلش چیه؟ شاید ما هم جذب شدیم

        بعد از سقوط جمهوری اسلامی نخبگان رو جمع میکنی؟ میشه؟
        انقلابی میشناسی که رهبرانش بعد از پیروزی رونمایی شوند؟?

        حالا بر فرض نخبگانی از ملت ایران پیدا کردی. به این مجاهدین و کوموله و ریگی و… که همراستا با اونها داری اقدام میکنی میخوای سهم بدی یا نه؟
        اگه میخواهی بدهی واقعا اینها رو میشناسی؟
        دیدگاههاشون با هم جور در میاد؟
        با هم میتونن بسازند؟ الان که قدرت دستشون نیست میتونن با هم دیگر هماهنگ باشند؟

        اگه نمیخواهی سهم بدهی میذارن؟
        جمهوری اسلامی که از اول تا آخر رهبرش معلوم بود. ایده اصلیش معلوم بود. نقش امام بلامنازع بود طبق تصریح دوست و دشمن، آیا مجاهدین به خاطر نخودی که در آش انقلاب انداخته بودن سهم خواهی نکردن؟
        سهم که بشون داده نشد ۱۷ هزار نفر نکشتن؟
        شما میتونی به اینها سهم ندهی اما کشور رو امن نگه داری؟ با کدوم نیرو؟

        شماها مثل شهدای ما ادمهای جان بر کف دارید که مملکتمون رو حفظ کنه؟
        کسانی رو دارید که برای تفکراتتون (که نمیدونیم چیه) جون و خون بدهد؟

        مدل مطلوبت و دو قدم بعدت رو روشن کن ببینیم حرف شما دقیقا چیه؟?

    5. مانند کبک سر در برف فرو برده اید. چه رهبر محبوبی ؟ این قدر محبوب تا مردم فرصتی پیدا می کنند اصلی ترین شعارهایشان مرگ بر او است. مرگ بر خامنه ای، مرگ بر دیکتاتور ، خامنه ای باید گم بشه و …

    6. گوشهایت را باز کن، از هر سو فریاد و فغان از رهبرت به گوش می رسد، خلقی آرزوی مرگ برای او می کنند و بی صبرانه منتظر پخش خبر مرگ او و جشن برای این خبر، ضمنا اونی که اولین بار این حرف نامربوط عصبانی باش و بمیر را زد و تو داری از او تقلید می کنی، چهل و یک سال است که زیر خروارها خاک است و اون کشوری که برایش آرزوی مرگ کرد روز به روز گرن کلفت تر و قبراق تر می شود؛ و شما روز به روز نحیف تر و بی آبروتر
      بی بی سی که تمام سعی خودش را کرد در این دو هفته که مردم را از آمدن به خیابان بترساند؛ شده بود مرکز ارائه آمار کشته ها و دستگیر شده ها، دیگه چتونه؟ خوشحال باشید که بی بی سی همیشه با شما بوده؛ گاز نگیرید دیگه

      1. الهی به حق ائمه ی اطهار بساط ظلم و جوری که با اسم اسلام توی این کشور پهنه ، برچیده بشه. مرگ بر خامنه ای ملعون. باید اون دنیا جواب کارایی ک کرده و نکرده و حق هایی ک نادیده گرفته شده رو پس بده، بزرگترین حقی که نابود کرد حق اسم شریف اسلام بود ک به حکومت غاصبش چسبوند تا به اهداف شومش برسه

    7. خفه شو بابا رهبر عزیز رهبر عزیز کوری نمیبینی دارن مردمو میکشن از فقر و بدبختی بیخبری چون جیره خواری خودتو رهبرت برید بدرک

    8. البته شما درست میفرمایید بنظرنمیرسه این ادبیات ازحوزه وطلاب باشد ولی دقیقا حرف دل ملت وخواست همه مردم است فسادحکومت برای عموم مردم عامی هم روشن ومشخص است وسکوت درمقابل ظلم عین ظلم وحتی بزرگترازخودظلم کردن است پس وظیفه هرمسلمانیست که درمقابل ظلم بایستد وازحکومت ظالم تبری جوید

    9. فعلا که تو و امثال تو دارین از عصبانیت میمیرین و مردم رو با گلوله میکشین البته تو هنوز جوجه ای بزرگترای بیناموستو گفتم، کفتار لاشخور

    10. چرا به مزاج مزدوریتون خوش نیومد؟ مجریان نظام بتریسد از نونی سر سفره هاتون میبرید. نونی ک از بیت المال میبرید و تک تک مردم درش حق دارن. نونتونو حروم نکنید.این احکام و اقدامات سیاسی هستن و غیر شرعی و سایه طاغوته بر حکومت نشسته. لطفا حامی مردم باشید تا این جهل تموم بشه. این راه برگشتی نخواهد داشت. و بالاخره ملت بر دولت فاعق اند ولی در نهایت از کسانی در تاریخ نام بدی خواهند ماند ک پشت احکام سیاسی حکومت ایستادند…

      گر نام نیکی بماند ز ادمی به است کز او ماند سرای زر نگار

    11. منتظر اشاره رهبریم منافقین داخلی و خارجی با لشگرهای میلیونی آماده آماده آماده خوابتون را به کور خواهید برد ما هزار بار جانمان را فدای نائب امام زمان ارواحنا فداه خواهیم کرد و دعای بعد نمازمان شهادت است……

      1. لعنت بر شما که اصلآ اعتقاد به اسلام نداریم حال نشسته برای کشور و دین نسخه مینویسید به حول و قوه الهی و با رهبری امام خامنه ای حفظه الله تا ظهور آقا امام زمان عج در رکاب حضرت امام خامنه ای عزیزتر از جان ایستاده ایم شماها کسانی هستید که در دوره ظهور جلوی امام زمان عج خواهید ایستاد ننگ بر شما

    12. درود برتو،،،سلام برخامنه ای،،،،،این متن چه بی سوادی تهیه کرده که در سطح ابتدایی نیست،،،و حتی نوشتن بلد نیست ،،،این همه غلط املایی چیه،،،معلومه فشار زیادی برکون تک تک ضدانقلاب ها آمده که حتی غلط املایی هم اصلاح نکردن ،،،جمع کنید بی شرف ها بیانیه جمعی از علما ؟!!!،،،،،مردم عادی از شما متفرن، چه رسد به کسی که درس دین خوانده باشد

    13. سر و کله ی کفتارها و لاشخورهای کثیف شیطان صفت ،اینبار در قامت قاضی شریح ملعون و شریعتمداری کودتا چی نوژه و منتظری فتنه گر و صانعی منافق و اسدالله بیات زنجانی بیسواد ،پیدا شد ،بگو اگه اینقدر جیگر دارید که امام خامنه‌ای عزیز دل دهها میلیون مومن با غیرت حیدری رو کنترل میکنید ،خب اسمهاتون رو چرا نمی نویسید بزدلهای کذاب ،مگه زمان انقلاب مبارک ۵۷ ،تمام روحانیون که بیانیه علیه رژیم خبیث پهلوی میدادند بالاتفاق امضا نمی‌کردند و خودشون رو معرفی نمی‌کردند ،پی شما دجالها ،چرا خودتون رو نشون نمی‌دین تا مردم باور کنند که خیر سرتون حوزوی هستید شاید هم مثل حسن آقامیری فاسق فاجر هستید

  19. این بیانیه خواندنی بود ولی تازگی نداشت، تا حدی میتونه به مخالفان قوت قلب بده ولی مخاطب اصلی آن باید روحانیها و مذهبیون باشه، ولی وقتی امضاکنندگان معلوم نباشند این اثر خیلی کم میشه.

    1. این بیانیه چه دردی از مردم دوا میکند بعد از نزدیک به نیم قرن ظلم جانکاه و کشتار بسیاری که درنهایت مظلومیت با درد رنج و شکنجه کشته شدند و سالیان متمادی با اعصابو روانمان بازی شدو شبهایی تا صبح در فراغ عزیزان نخوابیدیم و چه ظلمهایی که صفاکان بر ایران و ایرانیان در داخل و خارج روا نداشتن طلاب ان وقتی که باید لب میگشودند تعریف و تمجیدو صلوات فرستادند الان وجدان درد گرفتندو پشت ملت در امدند وقتی پی بردند که پایه های حوزه ها متزلزل است و در حال فروپاشی در دوم چرا طی این چهارده روز بیانیه ای صادر نشد تا حمام خون راه بیفتد وعرش شکاف بردارد نه نقل این داستانها نیست به وضوح میدانم قضیه از کجا اب میخورد در جریان انتخابات هشتادو هشت دیدم که مراجع دولتی ووووچگونه پشت به ملت کردندو طرف دولت را گرفتند حتی رهبر هم میباید با مردم بوداما امیدوارم انتقام تکتک ظلمی که بی سبب بر مردم روا شده از قتل کشتار بی گناهان دزدیهای میلیارد دلاری به سرقت رفتن منابع بیحد ملی جوانان به اعتیاد کشیده زنان تن فروش وهر نوع فسق و فجورزور تهدید ارعاب بدبختی توده های مختلف و هر انچه سهم ایرانی بود توسط دجالان و دیوان وددان به سرقت رفت بلایی اسمانی به جان خود کامگان افتاده و از روی زمین نیستشان کند میتوان هزاران جلد کتاب نوشت و به جهانیان صفاکان و جلادان را شناساند به امید ان روز

    2. مرگ بر امریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر سوئد سوییس کانادا دانمارک آلمان هلند فرانسه ترکیه آذربایجان اسکاتلند کشورهای کل اروپا و آمریکای جنوبی و آرژانتین و برزیل و قطر و عربستان و جنوب شرق آسیا و کلا همه به جز لبنان و سوریه و احتمالا چین و روسیه،چین و روسیه هم ممکنه به زودی به لیست بالا اضافه بشن.مرگ بر کل مردم ایران به جز یه تعداد خاص.
      درست گفتم؟

    3. عجب تا حلا کجا بودید؟! حالاکه رهبر دربستر هستند، شما شجاعت پیدا کردید، بازهم آفرینبه شما حرهای جامعه نابود شده ایرانم

  20. چرا میترسید اسم وعنوان خود را بیان کنید یا چند نفر از سرانتان را بگید شجاعت شما چگونه است.

    1. بعداز گذشت چندین سال که تعداد زیادی از مغز های کشور چه جوان وچه غیر جوان بدست این نابکاران شهید واقعی شدند وچه خانواده های که تا الان بخاطر آزادی پیش پا افتاده که حق قانونی هر کس هست درسوگ فرزندان و برادرها وخواهرها نشسته اند تازه یادتون امده وبیانیه صادر کردید پس تا الان کجا بودید؟ در زندانها سری میزدید ببینید چه جوانها وانسانهای شریفی در حبس این یزیدان زمانه با مرگ دست وپنجه نرم میکنندپس شما هم شریک جرم هستید.وباید مجازات شوید واگه شهامت دارید وبخاطر خدا کار میکنید که نکردید حداقل اسامی این مدرسین وفضولا را زیر این بیانیه میگذاشتید.که مردم در در وقت حساب وکتاب دچار خدایی نکرده اشتباه نشوند.

      1. مردم نادان ۵۰ سال پیش یه اشتباه بزرگ کردن الان دارن اشتباه بزرگتری میکنن اگه خامنه‌ای بره فکر میکنن همه چی خوب میشه نه بخدا
        من که با رهبرم
        چرا چون یه خانم یه ذره آرایش میکنه تمام ملت بوق میزنن سوارش کنن یا یه متلک بگن حالا فکر کنین اون حجابش نامناسب باشه همون جا بهش تجاوز میکنن نگین فکرم مریضه نگین نه که قشنگ همین طوره
        نفس مثل همه چیزای دیگه باید کنترل بشه اگه نشه مثل فرانسه ازدواج با محارم آزاد میشه تجاوز به حیوانات آزاد میشه چرا اونا این کارو میکنن چون دیگه لذتی از سکس نمیبرن
        انسان باشیم
        منم از اوضاع اقتصادی شکایت دارم

    2. شما به ملت خیلی بدهکارید
      احساس خطر کردید ؟
      از نظر مردم طلبه ها همه یکی هستن چه کسانیکه به مردم ظلم کردن چه کسانیکه سکوت کردن
      شما ملت رو دین زده کردید واین بزرگترین ظلمه

    3. چقدر کثیف نوشته.راست گفت حاج قاسم عزیز که؛رهبر تنهاست.این روزها وبا این بیانیه های سخیف بیش از پیش به معنای کلام این شهید واقف میشوم.روزهای آخر الزمانی که ما در آن زندگی میکنیم روزهای غربال شدن است تا فقط یاران واقعی امام زمانمان پشت رهبر مهربان و فهیمم باقی بمانند.شیوخی که در لباس روحانیت وارد مجامع وحتی مجالس عزای حسینی شده اند همان شیوخ انگلیسی هستند.

    4. نایب امام زمان عج فقط امام خامنه ای مدظله العالی هستند آخوندهای حسود و دزد بمیرند از حسادت

    1. البته شما درست میفرمایید بنظرنمیرسه این ادبیات ازحوزه وطلاب باشد ولی دقیقا حرف دل ملت وخواست همه مردم است فسادحکومت برای عموم مردم عامی هم روشن ومشخص است وسکوت درمقابل ظلم عین ظلم وحتی بزرگترازخودظلم کردن است پس وظیفه هرمسلمانیست که درمقابل ظلم بایستد وازحکومت ظالم تبری جوید

      1. چیشده تاالان ساکت بودین ، دیدین داغه گفتین بچسبونیم شاید گرفت؟؟؟ خودتونو بظاهر خوبه نشون ندین که همه مثل همید

    2. شریکان دزد ورفیقان قافله تا حالا کجا تشریف داشتند صد درصد مطمئنم موقعیت اجتماعی ومالیشان به خطر افتاده،که دایه دلسوزتر ازمادر برای مردم شدند.خخخخخخخ

  21. بالاخره اندکی بوی شهامت و شجاعت از حوزویان برخواست!
    فقط حیف که چهل و اندی سال طول کشید!

    1. تاکور شود هر انکه نتوان دید ب کوری چشم شما ک چنین مطلبی رومنتشرکردی وتمام دشمنان سیدعلی ان شاالله پرچم از دست سیدعلی میرسد دست امام زمان

    2. این متن ارزش حتی پاسخ دادن ندارد ولی بخاطر دلخوشی خودم چند نکته مینویسم و قبلش از سایر مخاطبین عذرخواهی میکنم که مثل نویسنده متن ادبیاتم بویذتعفن گرفته
      اولا این متن از متنهای مصی پولینژاد هست
      دوما نویسنده و نه نویسندگان این متن خیلی عوضی و بی ادب است و ازادب اولیه برخوردار نیست تا چه رسد به ادبیات جمعی از فضلا آنهم حوزه
      سوما فحش دادن و اینجور ادبیات نشان از کینه میدهد نه اصلاح باید دید کجای این نابزرگوار میسوزد
      احتمالا فرزند یا منسوبش از فتنه گران است و اکنون در بند نیروهای مقتدر نظام است
      چهارما شکر اضافه خوردن امروز و دیروز نداره وچهل و سه ساله همه دنیای استکبار با قاشق بزرگتر علیه جمهوری اسلامی شکر خوری کرده اند
      و نتوانسته اند هیچ گل اضافی بخورند تو نویسنده عقده ای و مجهول میخوای چه غلطی بکنی

    3. ببینید دشمنان آقای خامنه ای اینقدر ذلیلندوپست هستند که از عبارات آنها مشخص میباشد.انشاءالله خامنه ای روح سفید باقی خواهد ماند وبدخواهان اوهمچنان با دلی پرازکینه به گور خواهندرفت.علی برکت الله.

    4. امام حسین علیه السلام در مسیر حرکت از مکه به عراق بود که شخصی از معنی آیه ندعوا کل اناس بامامهم سوال کرد امام حسین علیه السلام فرمود :پیشوایان دو دسته اند،دسته ای هدایتگر و دسته گمراه کننده پس هرکه پیشوای هدایتگر را اجابت کند با وی در بهشت است و هرکه پیشوای ستمگری را اجابت کند با وی در جهنم هست-البته امام علی علیه السلام به جهت کاهش آسیب رسیدن به مردم مسلمان ،مجبور میشد عمر و ابوبکر و عثمان را راهنمایی کند تا جاییکه امام فرمود میترسم مرتکب گناه شده باشم-علمای دین تا جاییکه بتوانند سلطان جائر را در کاستن ستم بر مردم راهنمایی و هدایت می‌کنند ولی سلاطین جائر نباید انتظار تبعیت محض علمای دین ،همچون عمال حکومت را داشته باشند-رسول الله فرمود فقیهان امین انبیا هستند تا زمانیکه وارد دنیا نشده باشند،شخصی سوال کرد یعنی چی وارد دنیا نشده باشند؟فرمودند نزدیکی به سلطان،پس هرگاه فقیهان به سلطان نزدیک شوند ،بر مردم واجب هست دین خود را از آنان برحذر دارند

    5. جمع کنید این مسخره بازی هارو عقب افتاده های ذهنی،خامنه ای همان است که علامه ذوالفنون حسن زاده آملی میگه مثل ایشان نیست و ندیدم،اطاعت از او واجب و امری حیاطی محسوب‌ می‌شود،ضمنا الان این متونی که شما نوشته اید بیشتر شبیه به یک انشا که دانش آموزان ابتدایی نوشته‌ اند بوده و جز این که مخاطب را تمسخر نمایید نتیجه ای دیگر نخواهد داشت.

      1. آقای وهاب مگه خامنه ای خداست که انقدر سنگشو به سینه میزنی؟یه حکومت فاسدی درست کرده خون ملت. رو تووو شیشه کردن هیچ کسی هم حق اعتراض نداره این چه حکومت اسلامی هست که کسی حق اعتراض نداره؟

    6. دوستان وقتی نسبت به امیرالمومنین اونقدر دروغ گفتند و حتی گفتند ( نعوذ بالله) علی کافر شده و ابلهان و ایادی شیاطین هم باور کردند و وقتی امیرالمومنین در محراب نماز به شهادت رسید ، گفتند مگر علی نماز هم میخونده ؟
      ما چه انتظاری داریم از همون معاویه صفتان و شیاطین ؟
      چون راه رهبر عزیزمون همون راه امیرالمومنبن هست .
      ایا شیطان قسم نخورده که همه رو اغوا میکند مگر مخلصین را ؟
      اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

  22. این ها تا الان کجا بودن ؟؟؟ به یگانه هستی بخش این ترفندها برای نجات آخوندها است

    1. این آقایون طلاب به اصطلاح دلسوز جامعه تا حالا چرا اسم خودشون توبیانیه اعلام نکردند؟؟؟ تا آن ها بشناسیم،از کجا بدانیم این مجهول هویت راست می گوید،نشانی از صداقت ندارد بیشتر شبیه نظر دشمنان ومخالفان اسلام است.اگر رهبر شایستگی رهبری تا حالا شما کجا تشریف داشتید،زودتر نطق می کردید آقایون مجهول دلسوز مردم،پس شما هم مقصر هستید،فکر کنم موقعیت اجتماعی خودتان در خطر است،به اهداف خود نرسیدید که دایه دلسوزتر از مادر شدید.جانم فدای رهبر.

    1. ساده لوح نباشید بیانه کجا بود!!!
      بی بی سی نوشته به اسم این و آن پخش میکنه.
      مگه طلاب مرجع تشخیص هستند .
      مثل اینکه دانشجو بیانه بده استاد صلاحیت ندارد.

  23. هنگام غرق شدن کشتی اول موش ها فرار می کنند. با بلغور چند جمله عربی کار ما درست نمیشود.

    1. این طلاب محترم طی این ۴۳ سال کجاتشریف داشتند. برنگردند به زمان صفویان. نه به جمهوری اسلامی نه به حوزه علمیه.
      بامید آزادی ایران عزیز ازبند استکبار ودیکتاتوری.

    2. ممنون بیانیه بسیار عالی و پر محتوا بود ولی آیا باید بلند بشید و شما هم از مردم حمایت کنید یا نه؟ اینکه بصورت جمعی و مجهول بیانیه میدین، کار هر کسی میتونه باشه . ما از کجا بدونیم و مطمئن باشیم این بیانیه از طرف حوزه های علمیه قم و تهران و مشهد هست؟ خدایی اگر جنتی حمایت نشه میتونه آنقدر منصب داشته باشه؟ چند شب پیش تلویزیون نشونش میداد دو نفر زیر بغلش رو گرفته بودن و مثل جنازه حملش میکردن حتی توان ایستادن روی پا رو نداشت اونوقت اون شده دبیر شورای نگهبان و …. خدایا خودن به ملت مظلوم ایران رحم کن

    3. ???????موقعی که با امرش میخوردین و میبردین و میکشتین که مشکلی نداشت
      حالا که فهمیدین حکومت در خطره،میگین آقا مشکل نداره
      زهی خیال باطل

    1. فکرمیکردید ،گشت ارشاد طومارتونو به هم بپیچه؟ انقدر صدای مردمو نشنیدید که خون مهسا امینی این پیمونه رو سرریز کرد ، لعنت به دستهای آغشته به خونتون

    2. اینایی ک گفته شد ک همون دانسته‌های خودمردم هستش واینکه ازجنبه حمایتی گفته شد هم ارزشمنده اما اما اما هیچ اسمی برده نشد از امضاکنندگان یا همفکران یا کسانی که این نامه رو نوشتن ک معنی ترس از حکومت و دستگیرشدن و چیزای دیگه رو میده و بنظر من فاقد اعتبارهست،اعتبار اونکسی داره ک خودش پست میزاره،استوری میزاره،تو خیابونه،بنوعی درگیر این حمایته ازمردم و جدال بااین نابرابری‌هاست بخاطر همین یکی میگه ادبیاتش با بی بی سی و من وتو یکیه اون دیگری حرف دیگه‌ای میزنه،پس اگر قصر حمایت از مردم داشتن باید مث اون نامه سرگشاده ۱۴نفر مشخص میکردن ک چه کسی یاکسانی این نامه رو نگارش کرده.

    1. برادران عزیز فکر میکنید منتقدان این متن نمی‌دانند تو کشور اختلاس ، گرانی ، فقر ، فحشا ، و…به بالاترین حد خود رسیده و شماها یادآور وضع کنونی میشوید؟ دو نوع کور داریم یکی خدادادی کور میشه که بهش میگن نابینا، اینا از نوع دومی هستند که خودشان را به کوری زدن از منو شما بهتر وضع مملکت را می‌بینند شاید هم مسببان اصلی هستند که دست از حمایت برنمی‌دارند!!!

    1. مشخصه ادم بیسوادی اینو نوشته اگه خامنه ای نبود مثل ژاپن روزی ده تا زن ایرانی مورد تجاوز سربازای امریکایی قرار میگرفتن

      1. شمااول یکبار ژاپن برو بعد بیا اینجا نظر بده.ژاپن یکی از بهترین و پیشرفته ترین کشورهای دنیاس کی گفته الان تو کشورش داره به زنهاش تجاوز میشه؟در صلح و آرامش کامله کشورش بنده خدا.ولی نمیدونم کدوم شخصی این نامه رو نوشته چون خیلی قشنگ و درست بیان کرده واقعا هم از مردمه هم مسلمون واقعی

  24. باید به همه ی شما ها شک کرد،هرچه بگندد نمکش می زنند،لابد یکیش آقای خاتمی پخخخ

    1. شما کی هستید عمال سید صادق شیعه انگلیسی جمع کنید برید گم شید بی شرفای مرتد منافق شماها یا همون داعشیهای دشمن شیعه هستید یا اینکه مستحق ایندکه داعشیهای بر سرتان مسلط باشن و…

    2. مشکوک مشکوک مشکوک…….
      لعنت به دشمن چه داخلی چه خارجی…
      مخصوصا کفتار صفت هایی که اون ور مرز هامون نشستن و خوشحال منتظرن ….
      که بیان و اینبار اونها بخورن و ببرن و بکشن و …

  25. همه شما در محضر خداوند متعال جوابگو خواهید بود چرا تا به حال هیچ اقدامی نکردید مگر انسان بیشتر از یک بار میمیرد این همه ظلم نشان قهر خداست که به دست شما به سر مردم بیگناه آوار شده

  26. وقتی اون حرومزاده مرده و تنش رفته توی گور زبون باز کردید؟؟؟
    چهل و سه سال لال بودید؟؟

    1. یه عده‌ای فریب خورده و احمق ،آلت دست شیاطین خود فروخته و ابلیس های غربی شدن و ، ریختن تو خیابون به کشور و مردم دارن خسارت وارد می کنند و همون ها پشت صحنه به ریش ما می خندن و بدون هزینه و جنگ به اهدافشون می رسند، من خنده ام می گیره وقتی می بینم جوونای دست گل ما فریب عفریته های خود فروخته ای چون مسیح علی‌نژاد را خورده اند. مردم عزیز کمی تاریخ باستان را مطالعه بفرمایید می فهمید که غربی ها کسی نیستند جز دشمن دایمی شرقی ها، فرقی هم نمیکند که مقابلشون اسلام باشه یا ایرانی باشه یا هر دین و مسلکی که باشه، فقط باید اهدافشون تامین بشه که همانا از دزدیدن منابع گرفته تا ناتوان سازی شرقی ها از صنعتی شدن که ما همیشه باید مشتری دست به نقد خرید از صنایع اون ها بمونیم چون ما منابع داریم اما دانش و صنعت نداریم و فقط باید در جایگاه مشتری اون ها بمونیم چون تولیدات صنعتی اونها مشتری دائمی می خواد، برای رسیدن به این از هرچیزی استفاده می کنند و متاسفانه تابحال موفق هم بوده اند.

  27. آهای حلقوم صادق شیرازی ها وسعودیهاو وهابیها،،،شمارا چه به مملکت صاحب الزمان،دهنتون کثیفه اسم مردم شهید داده اندازه دهنتون نیست. سکوت

  28. ملت هم شماهاروقبول نداره آقای خامنه ای نیاز به تایید زعامت واجتهاد شما چند نفرنداره اگه دیدگاه ایشان نبود همین شماها زن هارو آدم حساب نمیکردید مملکتم دودستی تقدیم وهابیت میکردین پس لطفا هیس س س !!!!

  29. متن این بیانبه حتما از سوی انگلیس واسرائیل تنظیم شده وآن جمعی که بیان میشود حتما مرجع جعلی شیرازی وشاگردانش هستند ،خیلی به خودتان فشار نیاورید تا توگور کردن شماها این نظام پا برجاست وبا راهبرب آقای خامنه ای که ولی فقیه میباشند ، این مماکت به جلو هدایت شده وبه سوی مقصد در حرکت است
    انشاالله تا نازودز اسرائیل واستکبار جهانی آمریکا وانگلیس

  30. امام،خامنه،ای یکی،از،پاکترین،وایمانترین،انسان،روی،کره،خاکی،است،ومردم،به عنوان مرجع،وپیروان قبولش داریم،ودارند،حرف،مفت،مال مردم منافق،است

    1. شما علم غیب دارید که این ادم از پاک ترین و با ایمان ترین ادمهاست؟ روز قیامت شهادت میدی به پاکیش؟
      توهماتتون رو تایپ نکنید برای دیگران

    2. اگه پاک است از راس قدرت بودن بیاد در یک مکتب عادی به مردم درس زندگی بده مست قدرت بودن چیز خوبی نیست قدرتی کسی که نمیتونه کشورش با این همه سرمایه رو ادراره کن تا مردمی ثروتمند داشته باشه به درد حکومت کردن نمیخوره اونم بعد ۴۰ سال انقلاب از چی طرفداری میکنی از خدا یا از رهبر خدا بود نسل این قوم فاتحه شو میخواند و دینی جدید برای قرن که ما توش هستیم میاورد و مطمن هستم خدا قصد این کار ور داره چون همیشه دین های که خدا آورد هرکدوم برای یک دوره کافی بود و برای قرن های جدید دنی جدید و بروز آمده است و ما از بعد ورود به سال ۲۰۰۰ میلادی وارد عصر فناوری شدیم و دوره عصر قدیم به پایان رسید و این یعنی نیاز به یک دین سازگار با جهان امروز داریم و امام زمان این دین رو برای ما خواهد آورد

  31. جمهوری اسلامی نه تنها دروغگو بوده بلکه واقعیات اسلام ناب محمدی را هم به کشورهای تحمیل شده فهماند که اسلام دیگر جایی در ایران ندارد و مردم جز فریب و دروغ و حق الناس و قتل و خونریزی از اسلام چیز مثلتی ندیدن .بهترین کار حذف اسلام از بدنه ایران هست .اصل پیدایش اسلام در حجاز و یمن بوده و اونم صرفا به خاطر نجات اعراب بت پرست و جاهلیت نه برای ایران و مصر و عراق وووو

  32. آقای خامنه ای یک قدرت غیر قابل انکاردر عرصه سیاست ودین هستند و ایشان مورد تایید مراجع تقلید هم بودن وحتی غربی ها به قدرت ایشون در سیاست اعتراف کردن
    امام علی علیه السلام میفرمایند هرکس به وقت یاری رهبرش در خواب باشد زیر لگد دشمنان بیدار میشود

  33. اساتید حوزه خیلی اشتباه کردن تنها کسی که شایسته رهبری ایران و جهان اسلام هست آقای خامنه ای هست حکایت شما حمایت کسانی هست که به صلح امام حسن اعتراض کردند آقای خامنه‌ای مثل پدری هستند که مصلحت امت رودرنظر میگیرن

    1. بابا یعنی اسم تابلو تر از ابن پیدا نکردید
      زیتون شبکه مخفی بهاییان و صهیونیست ها مقیم ایران
      تازه این جمعی از مدرسین طلاب اسم ندارن ؟؟؟
      مردم خر گیر آوردید
      دیگه الان مثل دوران قاجار نیست با ای حرفهاتون مردم به جون هم بندازید

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »