? زنده| تجمع شماری از هنرمندان ایرانی در حمایت از مردم خوزستان

 

 



تجمع شماری از هنرمندان ایرانی در حمایت از مردم خوزستان

شماری از بازیگران سینما، کارگردانان و هنرمندان ایران امروز «برای حمایت از مردم خوزستان» در خانه هنرمندان در تهران تجمع کردند.

آنها روی پلاکاردهایی نوشته‌ بودند: «نوحه‌خوان، نوحه امسال تو خوزستان است. العطش؛ زمزمه طفل بلوچستان است.»

در همین رابطه بیش از ۳۳۰ نفر از سینماگران و نویسندگان و فعالان فرهنگی و هنری ایران، روز چهارشنبه ۳۰ تیر، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که با «هم‌میهنان خوزستانی همبسته‌»اند.

این چهره‌های فرهنگی و هنری همچنین نوشته‌اند که معترضان، «به جان آمده از ظلم و خشونت و تبعیض هستند» و گفته‌اند که تداوم این وضعیت موجب نابودی ایران خواهد شد.

مسعود کیمیایی، جعفر پناهی، محمد رسول‌اف، عبدالرضا کاهانی، بهمن قبادی، محمد شیروانی، مهناز محمدی، مصطفی آل‌احمد، علی مصفا، بهتاش صناعی‌ها، مریم مقدم، حمید پورآذری، عزیزالله حمیدنژاد، حمید نعمت‌الله، نگار جواهریان و مهتاب کرامتی ازجمله امضاکنندگان این بیانیه هستند.


آمار فوتی کرونا در ایران از اتحادیه اروپا پیشی گرفت

ظفرقندی٬ رییس سازمان نظام پزشکی٬ اعلام کرد که آمار فوتی‌ کرونا در ایران از اتحادیه اروپا پیشی گرفت.

او تاکید کرد که امروز (چهارشنبه) آمار مرگ در ایران از اتحادیه اروپا با حدود ۴۵۰میلیون جمعیت بیشتر شده است.

رییس سازمان نظام پزشکی همچنین خواست تا از هر راه ممکن وبدون هیچگونه محدودیتی، برای نجات جان مردم واکسن تهیه شود.

صبح امروز نیز ایرج حریرچی٬ معاون کل وزارت بهداشت٬ ضمن تشریح وضعیت کرونا در کشور در عین حال به علت مشکلاتی که در تهیه واکسن کرونا وجود دارد و روند واکسیناسیون را با تاخیر مواجه کرده است از مردم عذرخواهی کرد.

بیشتر بخوانید: چه کسی مسئول واردات واکسن است؟



یزله معترضان به کم آبی و بی آبی در ششمین شب اعتراضات در سوسنگرد


معاون وزیر بهداشت: در مورد واکسن عذرخواه مردم هستیم

ایرج حریرچی٬ معاون کل وزارت بهداشت٬ ضمن تشریح وضعیت کرونا در کشور در عین حال به علت مشکلاتی که در تهیه واکسن کرونا وجود دارد و روند واکسیناسیون را با تاخیر مواجه کرده است از مردم عذرخواهی کرد.

ایرج حریرچی، گفت: د«رست است که روز سه شنبه ( ۲۹ تیرماه) ۴۲۴ هزار واکسن کرونا تزریق شده است و درست است که تعداد دُز تزریقی ما به ۹ میلیون و ۲۴۲ هزار رسیده است و درست است که تمام تلاش‌ها برای واردات واکسن انجام شده است و برای تامین واکسن‌های داخلی اقدامات خوبی صورت گرفته است اما انتظارات مردم این است که در چند ماه اخیر واکسیناسیون عمومی وسیع‌تری صورت گیرد که متاسفانه موفق نشدیم و از مردم عزیز فارغ از اینکه چه میزان قصور و تقصیر وجود دارد، صمیمانه از طرف همه کسانی که در این سیستم در نظام کار می‌کنند، عذر خواهی می‌کنم، گرچه شاید برخی این عذرخواهی را قبول نداشته باشند ولی واقعیت است که عذرخواه و هم درد مردم هستیم.»

بیشتر بخوانید: چه کسی مسئول واردات واکسن است؟



اعتراضات شب گذشته خوزستان دسته کم دو کشته برجای گذاشت

اعتراضات شب گذشته در استان خوزستان دسته کم دو کشته داشت.

در جریان اعتراضات سه‌شنبه شب ایذه دست‌کم دو جوان معترض به نام‌های هادی بهمنی و محمد عبداللهی در اثر شلیک نیروهای امنیتی کشته شدند.

هرچند منابع محلی خبر از کشته شدن دسته کم چهار تن در این شهر و سه تن در شهرهای دیگر استان خوزستان می‌دهند.

شب گذشته (سه شنبه) نیز شهرهای زیادی از استان خوزستان صحنه اعتراضات مردمی به کم آبی و بی‌آبی شد.

در ششمین شب اعتراضات مردم خوزستان به بی‌آبی، سه‌شنبه شب مردم در لشکرآباد و کوی علوی، حی الثوره، اهواز به خیابان آمده و تظاهرات کردند.

محمد کروشات یک جوان اهل کوی علوی اهواز نیز که در جریان اعتراضات دوشنبه شب در اثر اصابت گلوله مجروح شده بود، روز سه‌شنبه بیست و نهم تیر، در بیمارستان جان خود را از دست داد.

پیشتر نیز مصطفی نعیماوی در جریان اعتراضات شادگان و قاسم خضیری در اعتراضات محله کانتکس اهواز در اثر شلیک نیروهای امنیتی کشته شده بودند.

بیشتر بخوانید: 

آب می‌خواستند٬ سرب داغ پاسخ گرفتند

«بوی خون» در خوزستان

گسترش اعتراضات در خوزستان؛ تهران هم سکوت را شکست

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبر گزاری فارس مدعی شد که دو مأمور ناجا، در حال سرکوب اعتراضات که وی از آن با عنوان «پاکسازی» نام برده، در شهرک طالقانی ماهشهر «از بالای پشت بام هدف رگبار گلوله قرار گرفتند.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »