? زنده| آمریکا دومیلیون بشکه نفت ایران را فروخت

 



آمریکا دومیلیون بشکه نفت ایران را فروخت

اسناد دادگاه و آمارهای دولتی آمریکا نشان می‌دهد که این کشور دو میلیون بشکه نفت خام توقیف‌شده ایران در سواحل امارات متحده عربی را پس از انتقال به آمریکا فروخته است.

رادیو فردا به نقل از آسوشیتدپرس نوشت که بررسی ارقام منتشرشده در آژانس اطلاعات انرژی ایالات متحده در آخر هفته گذشته از فروش بیش از یک میلیون بشکه نفت خام متعلق به ایران از سوی آمریکا در ماه مارس خبر می‌دهد.

این گزارش با توجه به این که ایران سال‌ها است تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، موجب تعجب معامله‌گران بازار نفت شده است.

اوایل بهمن سال گذشته، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع مطلع گزارش داد که دولت ایالات متحده درصدد توقیف نفت‌کش «آشیلاس» با محموله حدود دو میلیون بشکه‌ نفت در بندر فجیره امارات متحده عربی است که با پرچم لیبریا حرکت می‌کند اما احتمال می‌رود متعلق ایران باشد.

به گزارش اسناد دادگاه‌های آمریکا ایران قصد فروش این محموله را به چین داشته و قرار بوده که این محموله با برچسب «نفت خام سبک بصره» از عراق انتقال یابد.

اسناد این دادگاه‌ها هم‌چنین نشان می‌‌هد که دولت آمریکا این محموله نفتی را ابتدا به هیوستون تگزاس برده و بیش از دو میلیون بشکه نفت خام آن را به قیمت ۱۱۰ میلیون دلار و هر بشکه حدود ۵۵ دلار فروخته است.



شکایت رییس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری فارس

جمال عرف رییس٬ ستاد انتخابات کشور٬ خبر از شکایت وزارت کشور از خبرگزاری فارس داد.

او در رادیو انتخابات گفت: «بعد از اعلام اسامی ۷ نفر تائید صلاحیت شده در انتخابات ریاست جمهوری توسط خبرگزاری فارس، از این خبرگزاری شکایت کردیم و مسئولان این خبرگزاری باید بگویند این اطلاعات را از کجا آورده‌اند.»

رییس ستاد انتخابات کشور در این رابطه توضیح داد: «هنوز وزارت کشور اسامی تائید صلاحیت شده‌ها را نداشت و شورای نگهبان هم اسامی را به ما اعلام نکرده بود، اما خبرگزاری فارس این اسامی را منتشر کرد.»

شورای نگهبان از میان ۵۹۲ داوطلب ثبت‌نام کرده، تنها صلاحیت ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، محسن مهرعلیزاده، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، عبدالناصر همتی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را تایید کرده است.

بیشتر بخوانید:

رقبای انتخاباتی ابراهیم رئیسی ممکن است به زندان محکوم شوند

آیت‌الله خامنه‌ای کار را تمام کرد

صادق لاریجانی انتقاد خود را پس گرفت

شورای نگهبان؛ بازگشت به اصل و تلاش برای سوریه‌ای کردن ایران

چیزهایی که کاندیداهای ریاست‌جمهوری نگفتند

این یک انتخابات نیست

علی لاریجانی مشاور رهبر جمهوری اسلامی و رئیس پیشین مجلس، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی، مصطفی تاجزاده از چهره‌های شاخص اصلاح طلبان، مسعود پزشکیان نایب رئیس سابق مجلس و محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری پیشین ایران، از غایبان بزرگ این فهرست هستند.

این فهرست هفت‌ نفره عینا تایید فهرستی است که خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، یک شب پیش از اعلام رسمی بر اساس یک منبع «مطلع» منتشر  و جنجال گسترده‌ای در فضای سیاسی ایران ایجاد کرد.



حسن خمینی: نمی‌شود شما انتخاب کنید و بگویید به او رای بده

حسن خمینی بار دیگر از روند ردصلاحیت های شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ انتقاد کرد.

او ادامه داد: «وقتی می گوییم اقبال عمومی، نظر جمهور (اکثریت)، شرط مشروعیت نظام است و انتخابات مشروعیت ساز است، از این جهت است که اقبال عمومی از نظر امام جزئی موضوع است.»

حسن خمینی که به «توصیه» علی خامنه‌ای از شرکت در انتخابات بازماند٬ افزود: «همان خدایی که گفته اگر فقیه نیستی ولایت نداری، اگر عادل نیستی ولایت نداری، اگر آگاه به زمان نیستی ولایت نداری، این را هم قید گذاشته است.»

او تاکید کرد: «دوستان انصاف داشته باشند. شما حق رای دارید، من هم حق دارم آن کسی که دلم می خواهد را انتخاب کنم. هر کدام که اکثریت را کسب کردیم محل اطاعت است. نمی شود تو برای من منتخب کنی و بگویی به این رای بده.»



تزریق داوطلبانه واکسن ایرانی از هفتهٔ دیگر آغاز می‌شود

سعید نمکی٬وزیر بهداشت خبر از آغاز واکسیناسیون کرونا با واکسن داخلی داد.

ایسنا خبر داد که سعید نمکی در این رابطه توضیح داد که در مرحله اول «به‌دلیل رعایت برخی پروتکل‌ها، واکسیناسیون به صورت داوطلبانه خواهد بود».

وزیر بهداشت دربارهٔ این پروتکل‌ها توضیح بیشتری نداد، اما به‌گفته‌ برخی کارشناسان، داوطلبانه بودن تزریق واکسن ایرانی در مرحلهٔ اول می‌تواند با منتشر نشدن گزارش کارایی آن در منابع علمی معتبر بین‌المللی مرتبط باشد.

هنوز گزارشی دربارهٔ کارایی واکسن‌های ایرانی در منابع علمی معتبر بین‌المللی منتشر نشده‌، اما مقام‌های وزارت بهداشت ایران می‌گویند مرحله‌های اولیهٔ راستی‌آزمایی این واکسن‌ها «با دقت طی شده‌ است».



بازداشت خشونت آمیز یک دختر رپر در برازجان


تجمع مخالفان «واکسن» مقابل وزارت بهداشت

صبح امروز گروهی با در دست داشتن پلاکاردهایی در اعتراض به تزریق واکسن کرونا دست به اعتراض زدند.

یکی از تجمع کنندگان درباره واکسن گفت: «واکسیناسیون یک شگرد صهیونیستی است. واکسن را از نجاست و سرب و جیوه تهیه می شود.»

پیش از این نیز گروهی از مخالفان استفاده از ماسک یا تزریق واکسن مقابل این وزارت خانه تجمع کرده بودند.



اعتراض فرانسه به صدور «اتهام جاسوسی» برای شهروند زندانی‌اش در ایران

وزارت خارجه فرانسه اقدام دستگاه قضایی ایران در صدور قرار مجرمیت برای بنجامین بریر، شهروند فرانسوی را «غیرقابل درک» دانست.

بنجامین بریر که که با یک وانت به ایران سفر کرده بود، اردیبهشت ماه سال گذشته پس از آنکه «یک پهپاد» را در دشت‌های نزدیک به مرز ایران و ترکمنستان به پرواز درآورد، بازداشت شد. دستگاه قضایی ایران وی را به جاسوسی متهم کرده و گفته است که او از مناطق ممنوعه عکس‌برداری کرده است.

وزارت خارجه فرانسه روز یکشنبه ۹ خرداد در بیانیه خود ضمن رد این اتهام تاکید کرد که شهروندش جهت گذراندن تعطیلات به ایران سفر کرده بود و هیچ چیزی درباره این موارد اتهامی نمی‌دانست.

این وزارتخانه پیش از این بازداشت یکی از شهروندان خود را در ایران تایید کرده و گفته بود که کارمندان سفارت فرانسه با او در تماس بوده و او از خدمات کنسولی برخوردار است.

سعید دهقان، یکی از وکلای بنجامین بریر، اتهامات علیه او را «بی‌اساس» خوانده است. آقای دهقان می‌گوید که این فرد به عنوان یک توریست یک هِلی‌کَم معمولی جهت عکاسی به همراه داشته و اتهامات طرح شده علیه او «متناقض و بی‌ اساس» هستند.



 صدا و سیما پخش یک سریال در پلتفرم فیلیمو را متوقف کرد

پخش سریال می خواهم زنده بمانم از سایت فیلیمو توسط صداوسیما متوقف شد.

بخش ساترا صداوسیما در این باره اعلام کرد: «با درخواست معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، پخش سریال «می خواهم زنده بمانم» تا اطلاع ثانوی متوقف شده است و رایزنی ها برای رفع ابهامات و گفتگو درباره نقطه نظرات مطرح شده در حال انجام است.»

از اسفند ماه سال گذشته نمایندگان کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص اصلاح لایحه بودجه به منظور تامین نظر شورای نگهبان مصوب کردند تا سازمان صدا و سیما در راستای حفظ «ارزش های ایرانی- اسلامی» و «نظام خانواده» بر تمام مراحل تولید آثار حرفه‌ای در فضای مجازی نظارت کند.

صدا و سیما بر اساس همین مصوبه دست به متوقف کردن بخش این سریال زده است.

در همین رابطه روابط عمومی فیلیمو با تایید خبر توقف پخش سریال «می‌خواهم زنده بمانم»، اعلام کرد، «قسمت پانزدهم این مجموعه امروز ساعت هشت صبح از فیلیمو، پخش نخواهد شد.»

روابط عمومی فیلیمو همچنین درباره توقف پخش سریال «می‌خواهم زنده بمانم» در اطلاعیه‌ای نوشت: «با درخواست معاونت اجتماعی نیروی محترم انتظامی، پخش سریال «می خواهم زنده بمانم» تا اطلاع ثانوی متوقف شده است و تیم تولید و ساترا (صداوسیما ) در حال رایزنی برای رفع ابهامات و گفتگو درخصوص نقطه نظرات ایشان است.

از مسئولان محترم درخواست می‌شود با سعه صدر و آرامش به نظاره سریال بنشینند؛ تا سرنوشت شخصیت‌های منفی سریال بر اساس روند منطقی درام به سرانجام برسد و سازندگان جرأت و جسارت پرداختن به اتفاقات مهم و افراد نیک و بد روزگار را در کسوت های مختلف داشته باشند.»

سریال «می خواهم زنده بمانم»، به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته هر دوشنبه از فیلیمو پخش می‌شود که با توجه به اتفاقات پیش آمده، قسمت پانزدهم آن امروز ـ دوشنبه ـ دهم خرداد ماه ـ پخش نخواهد شد.



کشف بیش از ۷۰ هزار ماینر در کشور

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا امروز  خبر از آن داد که از ابتدای گسترش رمز ارزها در جهان و به تبع آن در کشورمان تاکنون نزدیک به ۷۲ هزار دستگاه ماینر در کشور کشف و ضبط شده است.

به گزارش روابط عمومی ناجا رییس پلیس امنیت اقتصادی افزود: «از ابتدای امسال حدود ۳۰۰۰ دستگاه ماینر کشف و ضبط شده که ما این موارد را به حوزه‌های مربوطه تحویل داده و با متخلفان نیز برخورد شده است.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »