? زنده| صدور قرار مجرمیت برای یک دوتابعیتی زندانی در مشهد

 



نهضت آزادی ایران: امکان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری نداریم

نهضت آزادی ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که نهاد انتخابات در ایران به «مفهومی انتصابی و نمایشی» تبدیل شده و « امکان مشارکت در چنین انتخاباتی را نخواهد داشت».

در این بیانیه شرایط کنونی انتخابات ریاست جمهوری در ایران «نگران‌‌کننده» توصیف شده و تاکید شده است که «چشم‌اندازی برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات» وجود ندارد.

در بخش دیگری از بیانیه نهضت آزادی هشدار داده شده است که سیاست حذفی و عزم «مخاطره‌آمیز بر نفی جمهوریت»، میل به «یک‌دست‌سازی» ساختار سیاسی می‌تواند به «ناامیدی اکثریت مردم از هرگونه روند اصلاحی» شود و «کیان کشور و بقای نظام را هدف قرار» دهد.

سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری روز ۲۸ خردادماه برگزار خواهد شد.

شورای نگهبان از میان ۵۹۲ داوطلب ثبت‌نام کرده، تنها صلاحیت ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، محسن مهرعلیزاده، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، عبدالناصر همتی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را تایید کرده است.

علی لاریجانی مشاور رهبر جمهوری اسلامی و رئیس پیشین مجلس، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی، مصطفی تاجزاده از چهره‌های شاخص اصلاح طلبان، مسعود پزشکیان نایب رییس سابق مجلس و محمود احمدی‌نژاد رییس‌ جمهوری پیشین، از غایبان این فهرست هستند.


https://twitter.com/kamranbaranji/status/1398901642817425410


صدور قرار مجرمیت برای یک دوتابعیتی زندانی در مشهد

دادسرای مشهد برای بنجامین بریر، شهروند فرانسوی زندانی در ایران، قرار مجرمیت صادر کرده است.

سعید دهقان، یکی از وکلای این زندانی دو تابعیتی در این باره در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت دادسرای مشهد درباره دو اتهام دیگر این شهروند فرانسوی یعنی « افساد فی ‌الارض و شرب‌خمر، قرار منع تعقیب صادر» کرده است.

او پیش از این خبر داده بود که دلیل طرح اتهام جاسوسی علیه بنجامین بریر، «عکس‌برداری این توریست فرانسوی از مناطق ممنوعه» بوده است.

بنجامین بریر همچنین به دلیل اینکه در رسانه‌ها نوشته بود «چرا حجاب در جمهوری اسلامی «اجباری» است ولی در سایر کشورهای اسلامی «اختیاری»، به «تبلیغ علیه نظام» متهم شده است.

این شهروند فرانسوی که با یک وانت به ایران سفر کرده بود، اردیبهشت ماه سال گذشته پس از آنکه «یک پهپاد» را در دشت‌های نزدیک به مرز ایران و ترکمنستان به پرواز درآورده بود، بازداشت شد.

به گفته آقای دهقان، « این فرد به عنوان یک توریست یک «هِلی‌کَم» معمولی جهت عکاسی به همراه داشته و اتهامات طرح شده علیه او «متناقض و بی‌ اساس» هستند.

وزارت خارجه فرانسه پیش از این بازداشت یکی از شهروندان خود را در ایران تایید کرد و گفت کارمندان سفارت فرانسه با او در تماس بوده و او از خدمات کنسولی برخوردار است.



دادستان تهران: در صورت عبور از خطوط قرمز نظام با نامزدها برخورد می‌شود

علی القاصی٬ دادستان تهران٬ در هشداری به نامزدهای انتخابات آتی ایران گفت: «نامزدها در تبلیغات و سخنرانی‌ها از خطوط قرمز نظام عبور نکنند و منافع ملی را به مصالح و منافع شخصی، حزبی، جناحی و گروهی ترجیح ندهند و در صورت عبور از خطوط قرمز نظام، وفق موازین قانونی قاطعانه و بدون در نظر گرفتن موقعیت و جایگاه با آنها برخورد می‌شود.»

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.



قتل معاون عمرانی حرم امامزاده صالح با شلیک گلوله

معاون عمرانی حرم امامزاده‌زاده صالح به ضرب گلوله فردی ناشناس به قتل رسید.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد که صبح امروز معاون عمرانی حرم امامزاده صالح در مقابل منزل مسکونی‌اش در خیابان شریعتی هدف گلوله افراد ناشناس قرار گرفته و به قتل رسید.

رسیدگی به پرونده با دستور قضایی به پلیس آگاهی تهران بزرگ واگذار شده و کارآگاهان این پلیس در حال بررسی ابعاد ماجرا و اقدام برای شناسایی و دستگیری ضارب یا ضاربان هستند.

تاکنون از انگیزه و دلیل این اقدام نیز چیزی مشخص نشده است.



فوت بیش از ۴۰۰ راننده تاکسی بر اثر کرونا در تهران

محمد روشنی٬ مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران٬ با اشاره به آمار رانندگان تاکسی که تا امروز براثر کرونا در تهران فوت شده‌اند، گفت: «تا امروز ۲۵۰ راننده تاکسی که پروانه بهره‌برداری دارند، براثر کرونا فوت کرده‌اند و بیش از ۱۵۰ نفر از رانندگانی هم که از پروانه بهره‌برداری آن‌ها از ۲ تا ۶ ماه گذشته نیز فوت کرده‌اند.»

او ادامه داد: «اگر محاسبه کنیم، آمار رانندگان فوت شده‌ای که پروانه تاکسیرانی دارند و آمار رانندگانی که از پروانه بهره برداری آن‌ها گذشته و آن را تمدید نکردند، بیش از ۴۰۰ نفر فوتی داشته‌ایم و می‌طلبد که به مساله واکسیناسیون رانندگان تاکسی عنایت ویژه شود.»



امیرتتلو بار دیگر از ابراهیم رئیسی حمایت کرد

امیر تتلو٬ خواننده ایرانی که در ترکیه سکونت دارد٬ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوباره از ابراهیم رئیسی حمایت کرده است.

تتلو در کانال تلگرام خود نوشت: «با اینکه اصلا دوست ندارم راجع به انتخابات صحبت کنم اینبار امّا اگه آقای رئیسی رئیس جمهور بشه من با همه ی اتفاقاتی که ممکنه برام بیوفته میام ایران من از اول هم اوکی بودم با آقای رئیسی ! هنوزم اوکیم.»

تتلو پیشتر نیز در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ از ابراهیم رئیسی حمایت کرده و با او دیدار کرده بود.



بنیاد شهید: با همکاری نیروی قدس در سوریه، حلب و دمشق، کمیسیون پزشکی تشکیل دادیم

سعید اوحدی٬ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران٬ امروز از تشکیل کمیسیون پزشکی در سوریه، حلب و دمشق برای نخستین بار خبر داد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بدون اشاره به کارگردهای این کمیسیون پزشکی توضیح داد که برای این منظور از نیروی سپاه قدس استفاده کرده است. سپاه قدس بازوی برون مرزی نیروهای پاسداران انقلاب اسلامی است.



همتی از ریاست بانک مرکزی برکنار شد

باشگاه خبرنگاران نوشت: عبدالناصر همتی از ریاست بانک مرکزی برکنار شد و سید حمید پور محمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه به ریاست بانک مرکزی منصوب شد.

قبلا خبرهایی از اختلاف میان همتی رئیس بانک مرکزی و روحانی بر سر خودداری از استعفا همزمان با کاندیداتوری ریاست جمهوری منتشر شده بود


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »