? زنده| نماینده مجلس: برای محرومیت زدایی بودجه را دستکاری کرده‌ایم

 



نماینده مجلس: برای محرومیت زدایی بودجه را دستکاری کرده‌ایم

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس٬ درباره تغییر در بودجه سال ۱۴۰۰ پس از تصویب آن اظهار داشت: این اقدام مجلس غیرقانونی نیست و در دوره‌های گذشته هم این اقدام صورت گرفته‌است.

وی افزود: وقتی مجلس درآمدها را اضافه کرد، قاعدتا تغییراتی در توزیع رخ می‌دهد که کمیسیون تلفیق با اجازه مجلس، اصلاحاتی را در این خصوص انجام ‌داد که البته این تغییرات با هماهنگی دولت بوده‌ است.

عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه در روند تصویب و بررسی بودجه ممکن است، پروژه یا طرحی از قلم بیفتد، ادامه داد: ممکن است با توجه به حجم دروازه‌ها سهم استان‌ها در توزیع تغییر کند و بجای اینکه دولت این تغییرات را انجام دهد، مجلس این اصلاحات را با هماهنگی دولت انجام می‌دهد.

قادری تاکید کرد: عمده این اصلاحات در جهت محرومیت‌‌‌زدایی و توزیع در پروژه‌های عمرانی مانند راه‌های روستایی است.



به رغم ممنوعیت ورود اتباع پاکستانی به ایران؛ تردد مسافران از مرزهای شرقی ادامه دارد

مسئولان گمرک ایران اعلام کردند که از روز چهارشنبه، با مصوبه ستاد کرونای استانی، تردد از مرز زمینی پاکستان ممنوع شده و فقط اتباع امکان ورود به کشور خودشان را دارند.

روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک به خبرگزاری ایسنا گفت که تاکنون ابلاغیه رسمی از سوی ستاد ملی کرونا به گمرک ایران در مورد اعمال این ممنوعیت نرسیده، ولی بر اساس تصمیم ستاد کرونای استان سیستان و بلوچستان، از امروز (چهارشنبه) تردد مسافر در مرز میرجاوه پاکستان به عنوان مرز رسمی با ایران ممنوع شده است.

به گفته او، تردد کالا بین ایران و پاکستان متوقف نیست و با تدابیر و تمهیدات پیش‌بینی شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

اعلام ممنوعیت تردد مسافر از هند و پاکستان از روز شنبه و از سوی ستاد ملی کرونا و وزارت کشور صورت گرفت ولی تا روز گذشته نیز به دلیل عدم ابلاغ، ۱۹۲ مسافر در مرز ایران و پاکستان جابه‌جا شده بودند.

روز سه‌شنبه، ۷ اردیبهشت، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت به خبرگزاری مهر گفته بود که برای جلوگیری از ورود ویروس هندی به کشور از سپاه پاسداران برای کنترل مرزهای شرقی کمک گرفته‌ایم و در مرزهای جنوبی نیز اقدامات بسیار جدی انجام می‌دهیم.



واکنش سعید لیلاز به انتشار مصاحبه ظریف

سعید لیلاز، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر اقتصادی، در یک برنامه زنده اینستاگرامی در واکنش به انتشار فایل صوتی مصاحبه‌اش با محمدجواد ظریف گفت: «می‌خواهم ببینم آیا دستگاه اطلاعاتی کشور عرضه دارد این شخص را پیدا کند یا مثل ماجرای نطنز بعد از این که پوکید می‌خواهد اسم طرف را رسانه‌ای کند.»

آقای لیلاز ادامه داد:‌ «البته از دستگاه اطلاعاتی که فقط تلفن‌های لیلاز را شنود می‌کند بیشتر از این انتظار نمی‌رود.»

خبرگزاری تسنیم به نقل از او نوشته است که «باید کسی که فایل صوتی را منتشر کرده، چوب در آستینش کرد.»

وز یکشنبه این هفته یک فایل صوتی از گفتگو‌یی که وزیر امور خارجه ایران، ششم اسفند سال گذشته انجام داده بود٬ به‌رسانه‌ها راه یافت. این مصاحبه که در قالب برنامه‌ای با عنوان «تاریخ شفاهی دولت تدبیر و امید» زیر نظر حسام الدین آشنا برگزار شده٬ به گفته وزارت امور خارجه بیش از هفت ساعت است اما تنها سه ساعت آن از بامداد روز گذشته برای رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران زیادی در داخل و خارج کشور ارسال شده بود.

وزیر امور خارجه در این مصاحبه حقایقی را در رابطه با نقش قاسم سلیمانی و روسیه در سنگ اندازی مقابل برجام و پیشرفت دیپلماسی ایران و شلیک به هواپیمای اکراینی مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید:

همه علیه «کارگزار نظام»

همه راه‌ها به «میدان» ختم می‌شود

بیست و چهار ساعت پس لرزه پس از انتشار سخنان «محرمانه» ظریف



علی مطهری: پیش از افزایش قیمت بنزین به من گفتند پیش‌بینی کرده‌ایم که ۱۵۰ پمپ بنزین را آتش بزنند

علی مطهری٬ نماینده مجلس دهم و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده٬ در گفت‌وگو با روزنامه شرق گفت: « من چند ساعت قبل از اجرای این تصمیم از آن خبردار شدم.»

مطهری ادامه داد: «یکی از مقامات به من گفت قرار است ساعت ۱۲ شب قیمت جدید بنزین اعلام شود. شوکه شدم. گفتم چرا قبلا اطلاع ندادید و حتما اعتراض می‌شود.»

به گفته این نماینده سابق مجلس «آن فرد مطلع بسیار خونسرد بود و می‌گفت پیش‌بینی کرده‌ایم که ۱۵۰ پمپ بنزین را آتش بزنند. گفتم مگر این میزان کم است؟ اینها اموال مردم است. نحوه اجرا خیلی اشتباه بود و البته زمانش هم درست نبود. شورای اقتصادی سران این تصمیم را گرفت و مجلس مخالف این کار بود.»



حمله قالیباف به وزیر امور خارجه: خون حاج قاسم ریشه غربگرایان را خواهد کند

محمدباقر قالیباف٬ رییس مجلس٬ در خصوص انتشار مصاحبه محرمانه محمدجواد ظریف گفت: «همه ما می دانیم که تولید قدرت، چه قدرت هوشمند و چه قدرت نرم و چه قدرت سخت، ضامن امنیت ملی و ضامن قدرت دیپلماسی است. اگر کسانی به هر دلیلی، دوگانه فرصت طلبانه از قدرت میدانی و دیپلماسی معرفی کنند، بدانند که این رویکرد ضد منافع ملی، ضد تجربه بشریت، ضد علم و ضد هرگونه منطقی بوده و دلیل آن فقط فرصت طلبی است.»

قالیباف در سخنرانی در همایش «خلیج فارس خانه ما» تاکید کرد: «ما با همه وجود می دانیم که حاج قاسم عزیز، هنرش این بود که برای کشور تولید قدرت می کرد. ما روی حاج قاسم حساسیم، به این دلیل که او نماد مکتب حرکت امام خمینی (ره) بود. حاج قاسمِ ما، سیدالشهدای مدافعین حرم و نماد مقاومت کشورهای اسلامی بود. او الگوی جوانان امروز جهان اسلام و آزادیخواهان و قهرمان ملی ما است.»

بیشتر بخوانید:

واکنش رییس‌جمهور و وزیرامورخارجه به انتشار سخنان ظریف

همه علیه «کارگزار نظام»

همه راه‌ها به «میدان» ختم می‌شود

بیست و چهار ساعت پس لرزه پس از انتشار سخنان «محرمانه» ظریف

رییس مجلس ادامه داد: «ما حاضر نیستیم یک خط کوچک در سیمای درخشان این عزیزمان وارد شود و این برای ما سخت و سنگین و غیرقابل تحمل است. البته می دانیم خداوند متعال مدافع و حافظ خون شهدا است.»

او مدعی شد: «مطمئن هستیم، خون شهید سلیمانی نیز امروز موجب رسوایی غربگرایان در کشور خواهد شد و ریشه آنها را از کشور خواهند کَند و سروصداهای این روزها نشانه روشنی بر این وقایع است.»


https://twitter.com/Entekhab_News/status/1387326638279458817


۴۰ درصد متوفیان کرونایی در تهران

سعید خال٬ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا٬ اعلام کرد که حدود ۴۰ درصد متوفیان کرونایی در تهران مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند.

به گفته او از حدود ۶۸ هزار متوفی کرونایی در کشور عملیات تطهیر حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ متوفی در بهشت زهرا ( س) انجام شده است، یعنی حدود ۴۰ درصد متوفیان کرونایی از سوی تهران و ۶۰ درصد دیگر آن در ۳۰ استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.



ابراز امیدواری ولیعهد سعودی بر برقراری رابطه «خوب» با ایران

محمد بن سلمان٬ ولیعهد عربستان شب گذشته در یک نطق تلویزیونی گفت: «به دنبال روابط خوب با ایران هستیم.

شبکه خبری الجزیره قطر گزارش داد که بن سلمان افزود است: «ایران همسایه ماست و امیدواریم که روابط خوبی با آن داشته باشیم.»

او ادامه داد: «نمی خواهیم ایران در شرایط سختی قرار داشته باشد، بلکه میخواهیم ایران کشوری شکوفا باشد و توسعه یابد، ما در ایران و آنها در عربستان منافع دارند و [این خواسته] ما برای آن است تا منطقه و جهان به سوی رشد و شکوفایی حرکت کند.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »