? زنده| جروزالم پست: حادثه نطنز بسیار بزرگ‌تر از چیزی است که به مردم می‌گویند

 



جروزالم پست: حادثه نطنز بسیار بزرگ‌تر از چیزی است که به مردم می‌گویند

ساعتی پس از آن که شبکه دولتی «کان» اسرائیل روز یکشنبه، ۲۲ فروردین، خبر داد که «حادثه» در تاسیسات اتمی نطنز، کار اسرائیل و نتیجه «حمله جدید سایبری این کشور به ایران» بوده است.

روزنامه جروزالم‌پست هم با انتشار خبری نوشت که این اتفاق احتمالا با حمله سایبری اسرائیل رخ داده است.

جروزالم پست نوشت ماجرای روی داده در تاسیسات هسته‌ای نطنز «حادثه» نبوده و بسیار سنگین‌تر از آنچه که ایران به مردم می‌گوید است.

این روزنامه در ادامه خبر داده است که بر اساس گزارش‌ها به نظر می‌رسد این حادثه در پی یک حمله سایبری، و احتمالا از سوی اسرائیل، صورت گرفته باشد.

بیشتر بخوانید: باز هم وقوع «حادثه» در تأسیسات اتمی نطنز



اسرائیل: با حمله سایبری در سایت نطنز اخلال ایجاد کردیم

رسانه‌های اسرائیلی مدعی دست داشتن این کشور در حادثه تاسیسات هسته‌ای نطنز شدند.

سی‌ان‌ان به نقل از رسانه‌های اسرائیلی نوشت اختلال در شبکه توزیع برق تاسیسات هسته‌ای نطنز در ایران در نتیجه حمله سایبری اسرائیل بوده است.

بیشتر بخوانید: باز هم وقوع «حادثه» در تأسیسات اتمی نطنز



سند همکاری ایران و چین: همکاری برای کنترل فضای مجازی

محمود نبویان، نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس٬ با اشاره به جزییات سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، گفته است با توجه به اینکه حاکمیت فضای مجازی « از دست ما خارج شده»، «برای ما بسیار حائز اهمیت است که با همکاری با چینی‌ها بتوانیم بر فضای مجازی خود حاکمیت داشته باشیم.»

او در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر منتشر شده، از اعمال حاکمیت بر فضای مجازی و «موتورهای جستجوگر، پیام‌‌رسان‌های اجتماعی و پست الکترونیک» به عنوان موارد مدنظر نام برده و گفته است در تولید «تبلت، لپ تاپ و موبایل و در زمینه هوش مصنوعی» می‌توانیم با چین همکاری کنیم.

به گفته نبویان سند همکاری چین ایران شامل ۹ بند و ۳ ضمیمه است که در این سه ضمیمه «اهداف اساسی»، «تفصیل در زمینه همکاری» بین دو کشور و «جزییات زمینه‌های همکاری» آمده است.

پیش از این مقام‌های وزارت خارجه ایران به رئوس کلی این سند اشاره کرده بودند و توضیحی درباره وجود سه ضمیمه که پیوست این سند همکاری شده، نداده بودند.



نظام پرستاری: ماهانه ۵۰۰ پرستار از ایران مهاجرت می ‌کنند

آرمین زارعیان٬ رییس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران٬ از مهاجرت ماهانه ۵۰۰ پرستار ایرانی به خارج از کشور خبر داد.
به گفته زارعیان اغلب پرستاران ایرانی به کشور‌های آمریکای شمالی مثل کانادا، و سوئد در اروپا و همچنین برخی از کشور‌های حوزه خلیج فارس مهاجرت می‌کنند.
رییس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران تاکید کرد که برای جلوگیری از مهاجرت پرستاران، ما پیشنهاد استخدام ۳۰ هزار پرستار به وزارت بهداشت را دادیم، اما مسئولان به دلایل مختلف با این پیشنهاد موافقت نکردند.


اطلاعات شخصی ۱/۳ میلیون کاربر کلاب هاوس به بیرون درز پیدا کرد

اطلاعات شخصی یک میلیون و سیصد هزار کاربر کلاب هاوس به صورت رایگان در یک انجمن هکر‌ها منتشر شد.

وب سایت سایبر نیوز نوشت چند روز پس از آنکه داده‌های بیش از یک میلیارد حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و لینکدین برای فروش آنلاین در دسترس قرار گرفت، به نظر می‌رسد اکنون نوبت کلاب هاوس رسیده است.

بر اساس این گزارش، داده‌های شخصی یک میلیون و سیصد هزار کاربر کلاب هاوس به صورت آنلاین در یک انجمن محبوب هکرها منتشر شده است.

داده‌های منتشر شده شامل نام کاربر، نام حساب کاربری، آدرس اینترنتی تصویر کاربر، نام فرستنده دعوتنامه عضویت و جزییات دیگری است که به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته‌اند.

داده‌های فاش شده می‌توانند در روش‌های مختلفی از جمله فیشینگ یا دسترسی به رمزهای عبور، به‌عنوان تهدیدی علیه کاربران کلاب هاوس استفاده شوند.

شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس هنوز برای تایید این خبر یا اطلاع از هرگونه نقض در سیستم خود، واکنشی نشان نداده است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »