? زنده| نیروی انتظامی مردی را در مشهد پس از بازداشت کشت

 


احضار دوباره دختر نسرین ستوده


نیروی انتظامی مردی را در مشهد پس از بازداشت کشت

ساعتی پیش ‌بی‌بی‌سی فارسی ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد یک مامور نیروی انتظامی در مشهد، مرکز خراسان رضوی، مردی را در شهرک حجت آزار می‌دهد. خانواده این مرد می‌گویند او قبل از انتقال به بیمارستان جان باخته است.

در ویدئو مشخص است که این مرد به نام مهرداد سپهری دست‌هایش بسته شده است. و یک مامور نیروی انتظامی بارها با شوکر و اسپری فلفل او را شکنجه می‌دهد.

به گفته یکی از اعضای خانواده این فرد به خانواده او٬ مهرداد سپهری «بر اثر خفگی با گاز فلفل در خودروی نیروی انتظامی جان باخته است.»

تصاویری که هنگام شناسایی جسد گرفته شده، آثار ‌‌ضرب و جرح را نشان می‌دهد.



ایران در لیست سیاه FATF باقی می‌ماند

گروه ویژه اقدام مالی در پایان نشست دوره‌ای خود اعلام کرد جمهوری اسلامی و کره شمالی در لیست سیاه این نهاد باقی می‌مانند.

نشست دوره‌ای گروه ویژه اقدام مالی روز گذشته (جمعه دوم آبان) خاتمه یافت. در این اجلاس سه روزه تصمیم گرفته شد که کره شمالی و جمهوری اسلامی ایران همچنان در لیست سیاه FATF باقی بمانند.

دویچه وله فارسی به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت که مارکوس پلیر، رئیس گروه ویژه اقدام مالی می‌گوید در وضعیت این دو کشور تغییری رخ نداده و به همین دلیل مشمول اقدام‌های متقابل و محدودکننده باقی خواهند ماند.

او از همه کشورهای عضو و هم‌پیمان با اف‌ای‌تی‌اف خواست تدابیر موثری علیه ایران و کره شمالی اعمال کنند. پلیر تاکید کرد که این دو کشور در دور زدن تحریم‌ها هوشمندانه‌تر عمل می‌کنند و به همین دلیل دیگر کشورها نیز باید در مراودات بانکی و مالی با آنها هوشمندتر باشند.



پرونده ضرب و شتم دختر آبادانی: دادستانی یکی از کارمندان شرکت نفت را احضار کرد

دادستان آبادان اعلام کرد که یک پرسنل شرکت نفت و برادرش، برای بررسی مسئله ضرب و شتم دختری جوان در منطقه بریم، احضار شده‌اند.

حمید مرانی‌پور گفته که پیش‌از این شکایتی از سوی دختر جوان علیه پرسنل شرکت نفت صورت نگرفته است: «تنها در اردیبهشت سال جاری این دختر جوان علیه کسی که دوست این فرد بوده است، شکایتی را دایر بر سرقت اموال در شعبه دوم دادیاری دادستانی آبادان درج کرده بود.»

مرانی‌پور افزوده که دختر مضروب اینک از پرسنل شرکت نفت شکایت کرده و قوه قضاییه به صورت ویژه این پرونده را رسیدگی خواهد کرد.

داریوش معمار، روزنامه‌نگار خوزستانی که فیلم جنجالی از صحنه خشونت جمعی علیه زن جوان را عمومی کرد، در توییتر نوشت: «او منشی جهان نژادیان در پالایشگاه بوده، اغفال شده و باردار شده. دختر خواسته ایشان مسئولیت بپذیرد، قبول نکرده و برای ترساندنش برادرش را اخراج کرده و دختر را هم تهدید کرده سکوت کند. دختر برای خلاص شدن از تهدید درب خانه وی رفت.»



اعمال محدودیت‌ یک‌هفته‌ای در ۴۳ شهرستان «بحرانی»

سیما لاری٬ سخنگوی وزارت بهداشت ایران از اعمال محدودیت‌های شدید در ۴۳ «شهرستان بحرانی» کشور بر اساس آمار ابتلا به کرونا از روز دوشنبه، پنجم آبان‌ماه، به مدت یک هفته خبر داد.

سیما لاری با بیان این که این محدودیت‌ها در گروه مشاغل دو، سه و چهار از روز دوشنبه به مدت یک هفته اعمال می‌شود، از احتمال تمدید آن «در صورت لزوم» در هفته بعد خبر داد.

سخنگوی وزارت بهداشت فهرست ۴۳ شهرستان بحرانی که مشمول اعمال محدودیت یک هفته‌ای خواهند شد را به این شرح اعلام کرد: شهرستان‌های آذرشهر، جلفا، چاراویماق، عجب شیر، مراغه و مرند از استان آذربایجان شرقی، شهرستان‌های پیرانشهر، ماکو و مهاباد از استان آذربایجان غربی، شهرستان‌های خوانسار، سمیرم، شاهین شهر و میمه، گلپایگان و نجف آباد از استان اصفهان و شهرستان‌های ایوان و دره شهر از استان ایلام، شهرستان‌های دماوند و ورامین از استان تهران، درگز از استان خراسان رضوی، مسجد سلیمان از استان خوزستان، خرمدره از استان زنجان، شاهرود از استان سمنان، استهبان از استان فارس، بانه و بیجار از استان کردستان، بافت، بردسیر، رفسنجان از استان کرمان، اسلام آباد غرب، پاوه و گیلان غرب از استان کرمانشاه، گچساران از استان کهگیلویه و بویراحمد، الیگودرز، پلدختر، دورود و کوهدشت از استان لرستان، دلیجان از استان مرکزی، تویسرکان، رزن و نهاوند از استان همدان، ابرکوه، خاتم و مهریز از استان یزد.



یک نماینده اموال مجلس را بذل و بخشش کرد

چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه جبار کوچکی‌نژاد٬ نماینده رشت در مجلس٬ خودروی دناپلاس خود را برای ساخت مدرسه اهدا کرد.

امروز علیرضا سلیمی، عضو هیئت رییسه مجلس، در واکنش به خبر اهدای خودرو دنا پلاس مجلس توسط یکی از نمایندگان به خیرین مدرسه ساز گفت: «خودروی دنا پلاسی که در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفته جزو اموال مجلس شورای اسلامی بوده و سند آن به نام نمایندگان نیست که بخواهند آن را به فرد یا نهادی ببخشند.»

سلیمی افزود: «از آقای کوچکی نژاد تقاضا داریم تا سند خودروی دنا پلاس را منتشر کند تا مشخص شود وی چگونه خودروی مجلس را بذل و بخشش کرده‌اند، البته شاید وی یک دنا پلاس دیگر به نام خود دارد که آن را به مدرسه سازان بخشیده است.»



۳و نیم میلیون دانش آموز ایرانی به اپلیکیشن شاد دسترسی ندارند

محمد وحیدی٬ نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس٬ خبر از آن داد که  سه میلیون و پانصد هزار دانش‌آموز ایرانی یا در محلی زندگی می‌کنند که اینترنت ندارد و یا از تبلت و گوشی تلفن هوشمند محرومند.
محمد وحیدی یادآور شده که پیش شرط عدالت اجتماعی، عدالت آموزشی است.

او دولت‌ کنونی و دولت‌های قبلی را فاقد برنامه حمایتی درست از آموزش و پرورش دانسته و گفته است: «سهم آموزش و پرورش در دنیا از تولید ناخالص ملی ۶/ ۴ درصد است در حالی که در کشور ما کمتر از ۲درصد است.»


حمایت آیت‌الله خامنه‌ای از دولت دوازدهم


تلاش دولت آمریکا برای دشوار کردن راه رفع تحریم‌های ایران

وال استریت جورنال به نقل از منابع مطلع خبر از آن داد که دولت دونالد ترامپ در صدد است تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری تحریم‌هایی علیه ایران اعمال کند که رفع آنها در دولت‌های آینده دشوار باشد.

بی‌بی‌سی فارسی به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال نوشته است، نتایج نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری در ایالت‌های کلیدی نشان می‌دهد که جو بایدن، نامزد حزب دموکرات، پیشتاز است و بهمین دلیل مقام‌های دولت ترامپ نگران هستند که در صورت پیروزی جو بایدن و سیاست او برای تعامل با ایران باعث شود که راهبرد فشار دیپلماتیک ضروری برای وادار کردن ایران به مذاکره و توافقی تازه را بی اثر کند.

این گزارش اضافه کرده است٬ دولت ترامپ ذیل قوانین مرتبط با تروریسم تحریم‌هایی علیه ایران وضع کرده است که به عقیده تحلیلگران، لغو آنها سخت خواهد بود. منابع مطلع همچنین گفته‌اند، دولت ترامپ در صدد است بخش‌هایی را که به نظر در تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی منطقه‌ای ایران حیاتی هستند، مانند پتروشیمی و صنایع فلزی را تحت فشار قرار دهد، به همین دلیل بخش انرژی ایران به طور ویژه مد نظر است.



ایران سفیر آمریکا در عراق را تحریم کرد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی روز جمعه از تحریم سفیر آمریکا در عراق خبر داد.

این اقدام در واکنش به تحریم سفیر ایران در عراق صورت گرفت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه، دوم آبان، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق، را در فهرست تحریمی خود قرار داده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، اوفک، می‌گوید، ایرج مسجدی یک ژنرال سپاه است که هدایت و حمایت از گروه‌هایی را به عهده دارد که باعث کشته و مجروح شدن نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق شده‌اند.

حال، در پاسخی متقابل، وزارت امور خارجه ایران می‌گوید که متیو تولِر، سفیر ایالات متحده در عراق، را به خاطر «اقدامات تروریستی» او در این کشور مورد تحریم قرار می‌دهد.


اولین دیدار عمومی رهبر جمهوری اسلامی پس از هشت ماه


محکومیت صدیقه وسمقی در دادگاه تجدید نظر تایید شد

یک سال محکومیت صدیقه وسمقی در شعبه ۳۶ داده تجدید نظر بدون تشکیل جلسه تایید شد.

صدیقه وسمقی که از جمله امضا کنندگان  بیانیه «۷۷ نفر» بود در داده بدوی به یک سال زندان محکوم شد.

در دومین روز از اعتراضات آبان‌ماه، ۷۷ نفر از اصلاح‌طلبان شناخته شده، در دفاع از حق اعتراض و محکومیت خشونت بیانیه‌ای صادر کردند که متن آن در سایت زیتون منتشر شد.

او پیشتر نیز در دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شده بود. خانم وسمقی در سال ۹۶ پس از بازگشت به کشور در شعبه ی ۲۸ دادگاه انقلاب محاکمه و به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده که در شعبه تجدید نظر به حبس تعلیقی تغییر یافت. وی مدتی نیز در اوین محبوس شد. اکنون با احتساب پنج سال حبس تعلیقی و احیای آن، وی دارای شش سال حکم حبس است،


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »