? زنده| ضرب و شتم یک زن جوان توسط حراست پالایشگاه آبادان

 

 


ضرب و شتم یک زن جوان توسط حراست پالایشگاه آبادان


صدور حکم ۱۰۹ سال حبس و ۲۵۹۰ ضربه شلاق برای ۳۶ تن از بازداشت شدگان اعتراضات آبان در بهبهان

شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان، ۳۶ تن از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات آبان ۹۸ را مجموعا به ۱۰۹ سال حبس تعزیری، ۲۵۹۰ ضربه شلاق و سه میلیون و سیصد هزار تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد. این حکم امروز پنج‌شنبه ۱ آبان‌ماه در آستانه اولین سالروز این اعتراضات صادر و به متهمان ابلاغ شده است.

خبرگزاری هرانا در گزارشی نوشت که اتهامات مطروحه علیه علیه افراد بر اساس دادنامه صادره ۱. مشارکت در اخلال در نظم عمومی، درگیری تجمع غیرقانونی تمرد نسبت به ماموران حین انجام وظیفه مشارکت در تحریق اموال عمومی تخریب بان‌کها و پمپ‌بنزین‌های شهرستان بهبهان و مشارکت در تخریب اموال عمومی عنوان شده است.



کمبود گوشت در تبریز

ایوب حاج آقاپور صاحب کار٬ رییس اتحادیه گوشت و مرغ تبریز٬ ضمن تایید خبر کمبود گوشت در تبریز گفت: «بالا رفتن نرخ خوراک دام‌ها باعث کاهش صرفه اقتصادی دامداری شده و تولید کاهش یافته است.»

ایوب حاج آقاپور صاحب کار ادامه داد: «از آنجایی که قیمت نهاده‌های دامی به شدت بالا رفته است، پرورش دام برای دامداران دیگر مقرون به صرفه نیست؛ بنابراین بحران افزایش قیمت نهادهای دامی بر کمبود گوشت در بازار دامن زده است.»/ایسنا

بیشتر بخوانید: کمبود نان و طولانی‌شدن صف نانوایی‌ها در برخی استان‌ها



حداکثر مجازات متهمان سرنگونی هواپیمای اوکراینی سه سال حبس خواهد بود

دادستانی کل اوکراین اعلام کرد که بر اساس اتهاماتی که به بازداشت‌شدگان در پروندهٔ سرنگونی هواپیمای اوکراینی در ایران تفهیم شده، حداکثر مجازات آنها «سه سال زندان» خواهد بود.

در بیانیهٔ دادستانی کل اوکراین که توسط رادیو فردا منتشر شده، هیئت اوکراینی که برای دور دوم گفت‌و‌گوهای دو کشور درباره سرنگونی پرونده پرواز ۷۵۲ به ایران سفر کرده، بر ضرورت اجرای عدالت در مورد متهمان این پرونده تاکید کرده است.

در این بیانیه آمده است که تهران تعهد کرده ظرف یک هفته اطلاعات کامل این افراد را در اختیار کی‌یف بگذارد و تا پایان ماه جاری میلادی، تبلت متعلق به یکی از خدمهٔ هواپیمای اوکراینی را که هیئت تحقیقاتی ایران در نخستین روزهای پس از سانحه پیدا کرده بود نیز به اوکراین تحویل دهد.

کارگروه قضایی اوکراین و ایران که طی دور اول مذاکرات دو کشور پیرامون مسائل پروندهٔ پرواز ۷۵۲ تشکیل شد، این هفته در چارچوب دور دوم در تهران رایزنی کردند.




کیانوش جهانپور: به زودی انسولین وارد می‌کنیم

کیانوش جهانپور٬ سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت٬ وعده داد که ایران به زودی انسولین وارد خواهد کرد.

جهانپور با بیان اینکه در ماه‌های اخیر «با تشدید تحریم‌های ناجوانمردانه و ضدبشری با کمبود‌های دارویی چون انسولین قلمی مواجهیم»، افزود: «محموله‌های وارداتی این دارو در راه است و از هفته‌های آینده وارد کشور می‌شود و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.»

او همچنین اظهار امیدواری کرد که با واردات این کالا نیاز دارویی بیماران دیابتی‌ برطرف می‌شود.



پاپ زندگی مشترک همجنس خواهان را به رسمیت شناخت

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، گفته است که به عقیده او افراد همجنس باید اجازه زندگی مشترک را داشته باشند.

او از اصطلاح «وصلت شخصی» استفاده کرد که تقریبا کلیه حقوق ازدواج را در بر می گیرد اما به آن رسما عنوان ازدواج نمی دهد.

عالیترین مقام کلیسای کاتولیک در جهان این سخنان را در مستندی به نام “فرانچسکو” به کارگردانی ایوگنی افینیوسکی مطرح کرد که روز چهارشنبه در رم نمایش داده شد.

بی‌بی‌سی فارسی نوشت به اعتقاد ناظران این واضح‌ترین دفاعی است که تاکنون پاپ از رابطه همجنسگرایان مطرح کرده است.

پاپ در این مستند همچنین گفت: «آنها هم فرزندان خدا هستند و حق دارند که در یک خانواده باشند. هیچ کس نباید آنها را کنار بگذارد یا زندگی را برایشان سخت کند.»



اعدام دست‌کم ۱۷ نفر در یک ماه گذشته در ایران

خبرگزاری هرانا در گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در مهر ماه ۱۳۹۹ در ایران نوشت، در این ماه ۱۷ نفر در ایران اعدام شده‌اند.

به این ترتیب به گفته این خبرگزاری، بر اساس تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، ایران جایگاه نخست را در اجرای احکام اعدام در جهان به خود اختصاص داده است. در میان اعدام‌شده‌ها دست‌کم دو زن نیز دیده‌ می‌شود که اولی روز دوم مهر در زندان رجایی‌شهر و دیگری روز یکشنبه ۲۰ مهرماه در زندان مشهد اعدام شدند.

احتمالا تعداد ۱۷ اعدامی، آمار «اعلام‌شده» باشد. هرانا نوشته است بیش از ۷۵ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع‌رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام «مخفیانه» می‌خوانند.

به نوشته هرانا در مهر ماه موارد متعددی از بازداشت فعالان مدنی و سیاسی ثبت شده که از میان آنها می‌توان به بازداشت الوار قلی‌وند، ندا پیرخضرانیان ، آرش جوهری، اندیشه صدری، شبنم آشوری و لقمان پیرخضرانیان فعالان اجتماعی در تهران، آرمان اسماعیلی در لاهیجان، زرتشت احمدی راغب در شهریار، دو مدیر کانال تلگرامی در اردبیل، دو شهروند در سنندج و خدیجه مهدی‌پور در ایلام اشاره کرد.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »