مجلس خبرگان رهبری در تب و تاب انتخاب جانشین آیت‌الله خامنه‌ای

زیتون– طی ماه‌های گذشته اعضای مجلس خبرگان رهبری٬ بیش از پیش در خصوص نحوی انتخاب جانشین آیت‌الله خمینی سخن گفتند.

بیشتر بخوانید: از رهبر «نقل قولی» تا رهبر «مکشوف»

بیشتر بخوانید: تنهایی یک رهبر

چند روز پس از آنکه یک عضو مجلس خبرگان رهبری از «فهرستی صد درصد محرمانه» در یکی از کمیسیون‌های این مجلس خبر داد، یک عضو دیگر مجلس خبرگان با اشاره به اینکه طرح چنین موضوعی «به صلاح نیست» گفت چنین لیستی در دوران آیت‌الله خمینی هم وجود داشت.

به گزارش ایرنا، هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مجلس خبرگان، روز یکشنبه گفت: تعیین رهبری «باید توسط همه نمایندگان یا اکثریت خبرگان رقم بخورد نه یک کمیته یا کمیسیون.»

چند روز پیش‌تر محسن اراکی، دیگر عضو مجلس خبرگان رهبری، به خبرگزاری فارس گفته بود سه عضو این مجلس از بین «کسانی که واجد شرایط رهبری هستند» فهرستی را «به طور خیلی سری و محرمانه» تهیه می‌کنند «تا هر وقت مورد نیاز باشد به مجلس خبرگان عرضه شود.»

هاشم‌زاده هریسی در واکنش به این اظهارات گفته است: طرح چنین موضوعی «هرچند صحت داشته باشد، اثرگذار نیست» زیرا به گفته او، در سال ۶۸ با وجودی که چنین کمیسیونی وجود داشت اما آیت‌الله علی خامنه‌ای به عنوان رهبر انتخاب شد «و گزینه آن کمیسیون انتخاب نشد.»

این نماینده مجلس خبرگان نامی از گزینه مورد نظر آن کمیسیون نبرده است.

بنابر خبرهای پراکنده‌ای که از نشست مجلس خبرگان در خرداد ۶۸ منتشر شده، شماری از اعضا نام‌هایی را برای «شورای رهبری» معرفی می‌کردند و نام آیت‌الله محمدرضا گلپایگانی و علی خامنه‌ای نیز برای رهبر فردی مطرح شده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »