محمدرضا خاتمی: درباره ۸ میلیون رای تقلبی استنادات دقیق وجود دارد

زیتون– زیتون- جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام محمدرضا خاتمی، دبیرکل پیشین حزب مشارکت در حالی برگزار شده است که گزارش‌ها حاکی است قاضی دادگاه اجازه انتشار جزئیات جلسه را به رسانه‌ها نداده است.

دادگاه رسیدگی به اتهام محمدرضا خاتمی امروز (شنبه ۱۱ خرداد) در ساختمان شماره دو قوه قضائیه برگزار شد و با این که این دادگاه علنی اعلام شده بوده است، اما سایت خبری امتداد گزارش داده که «قاضی دادگاه این بار هم اجازه انتشار جزئیات جلسه را به رسانه ها نداده است.»

پیشتر محمدرضا خاتمی٬‌ دبیرکل سابق حزب مشارکت در خصوص جلسه دادگاهش توضیحاتی ارائه داده و گفته بود: «در دفاعیات خود مستندات زیادی از نحوه برگزاری انتخابات ۸۸ برای اثبات فساد ارائه خواهم داد.»

خاتمی پس از جلسه دادگاه امروز به خبرنگاران گفت: «درباره هشت میلیونی تقلب در آرای انتخابات هم استنادات متقنی وجود دارد که من در دادگاه اول و دوم ارائه دادم اما بخش های مهم تر از انتخابات ۸۸ باقی مانده که شاید مهمتر از بخش های اول باشد.»

دبیر کل پیشین حزب مشارکت ادامه داد: «دادگاه علنی بود اما بخشی از صندلی ها از قبل توسط برخی دوستان پر شده بود.»

به گفته او حضور آقای قطبی رییس دادسرای فرهنگ و رسانه نشان می دهد که دفاعیات نخست ما موثر بوده است و برخلاف چیزی که تصور میکردند یعنی دستمان خالی است، اتفاقا پر بوده و با ماشین حساب به دادگاه رفتیم. خاتمی همچنین تاکید کرد: «امیدوارم در مقابل اسناد متقنی که وجود دارد، انصاف و عدالت وجود داشته باشد. من در این دادگاه فتنه واقعی را نشان دهم٬ او ادامه داد: «به نظرم اسناد و مدارکی که در دادگاه ارائه دادم، خدشه بردار نیست. در این دادگاه تلاش میکنم با عدد و رقم ادعای خود را اثبات کنم.:

محمدرضا خاتمی افزود: «من به عددی بین ۷ تا ۸ رسیدم، اما اگر دو میلیون هم ثابت شود عدم سلامت انتخابات ۸۸ اثبات شده است.»

بخشی از شهود او در این دادگاه اعضای شورای نگهبان یعنی آقای کدخدایی و جنتی هستند، مسئولان وزارت کشور سه نفر هستند، همچنین از آقایان سلیمانی، پورمحمدی، شمخانی، رضایی و …. نیز به عنوان شهود نام برده شده‌اند.

قرار است جلسه بعدی دادگاه روز ۲۲ خردادماه برگزار شود. پیش از این اولین جلسه خاتمی در ۱۸ اسفند ۹۷ به دلایلی دادگاه برگزار نشد و تنها یک جلسه پیش از امروز در دهم اریبهشت برگزار شده بود.

آذرماه سال گذشته عباس جعفری دولت‌آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرده بود که محمدرضا خاتمی، دبیرکل سابق حزب مشارکت، به دلیل زیر سئوال بردن «سلامت انتخابات سال ۱۳۸۸ و ادعای تقلب هشت میلیونی»، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

محمدرضا خاتمی، فعال سیاسی و دبیرکل سابق جبهه مشارکت٬ ۹ سال پس از انتخابات پر مناقشه ریاست جمهوری دهم٬ گفت که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸، در ستاد وزارت کشور هشت میلیون رای به صندوق‌ها اضافه شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. خواهشمند است سانسور نکنید
    اقای محمد رضا خاتمی شما به دهاتی گفتید زکی!
    اگر تو مستندات داری خوب برو شکایت کن. نشسته تا یک عده کودتاچی بر علیه او شکایت کنند. بعد
    ایشان ثابت کند که تقلب شده و مبری
    شود.
    یاد فیلم سرکار استوار و صمد اقا افتادم!
    بعد از اینکه مبری شدی مثل صمد اقا
    با انگشت بزن توی چشمشان! افرین!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »