واکنش شورای عالی نظام پزشکی

اندوه مهرجویی در قالب کلمات نمی گنجید

زیتون- بعد از اظهارات داریوش مهرجویی، کارگردان سینمای ایران درباره مرگ کیارستمی و مقصر خواندن تیم پزشکی‌ وی، اظهارات و نظرات مختلفی مطرح شد. در این میان، سازمان نظام پزشکی، به عنوان مرجع اصلی رسیدگی به شکایات پزشکی معتقد است که این اظهارات «در شرایطی بیان شده است که جامعه هنری ایران داغدار از دست دادن یکی از بزرگترین هنرمندان خود است و حزن و اندوه آنها را درک کنیم؛ ولی در عین حال نباید اینگونه زحمات تمام جامعه پزشکی را زیر سوال برد.» download (1)
داریوش طاهر خانی در این رابطه افزود که «من احساس آقای مهرجویی را می فهمم ، اندوه ایشان در قالب کلمات نمی گنجید ، پس قطعا هدف صحبت‌های ایشان زیرسوال بردن خدمات جامعه پزشکی کشور نبوده است. بی‌تردید ایشان هم تابع قانون هستند و اجازه می‌دهند اگر قصوری صورت گرفته، از طریق مراجع قانونی کشور مورد پیگیری قرار گیرد و هر مجموعه ای در کشور به تکالیف و وظایف قانونی خود عمل کند.»
داریوش مهرجویی در مراسم یاد بود کیارستمی در کانون پرورشی داریوش با فریاد و در میان تشویق حاضران به صراحت صحبت از کشته شدن کیارستمی به دست جراحان سخن گفت.
داریوش طاهرخانی، عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور به ایسنا گفت :«باید دقت داشته باشیم اگر فضا به سمتی پیش رفت که احتمال قصور پزشکی در مرگ شهروندی وجود داشت، نباید زحمات تمام جامعه پزشکی را زیر سوال برد؛ به طوری که با نگاهی به گذشته می‌بینیم که پزشکان همیشه همراه مردم بوده‌اند و به وظایف خود به درستی عمل کرده‌اند و هرگز خدمات شان را از مردم دریغ نکرده اند. البته در این میان معدود تخلفاتی نیز رخ می دهد که قابل اغماض نیست و برابر قانون باید با آن موارد برخورد گردد.اما آن معدود افراد ، همه جامعه پزشکی نیستند ، بلکه آنها متخلفینی هستند که به میان ما آمده اند تا در پشت لباس سفید خود را پنهان نمایند و قطعا اگر وارد هر صنف دیگری هم می شدند ، به تخلفاتشان می پرداختند.»
وی همچنین به تشکیل کمیسیون پیگیری علت فوت “کیارستمی” نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل حساسیت این پرونده، سازمان نظام پزشکی در حال بررسی تمام ابعاد موضوع است و برای روشن شدن همه زوایای آن ، کمیسیونی متشکل از کارشناسان زبده برای بررسی موضوع تشکیل داده و پیگیری پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی در جریان است.
طاهرخانی، در ادامه سخنانش، بر وظیفه قانونی سازمان نظام پزشکی مبنی بر حفظ و حمایت از حقوق بیماران نیز اشاره کرد و گفت که «قطعا بیماران چه افراد صاحب‌نامی باشند یا خیر، از حقوق مساوی برخوردار هستند» و سازمان نظام پزشکی در بررسی‌های خود به گونه‌ای عمل می‌کند که حقی از هیچ شهروندی ضایع نشود. در خصوص پرونده آقای کیارستمی نیز همین مسیر دنبال می‌شود و باید منتظر باشیم که هیئت‌ انتظامی نظر نهایی خود را در این مورد اعلام کنند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. خوشم می اید که به صرف اسم داریوش مهرجوئی, همه نپذیرفتند که پزشکان جراح قاتلند. و کسی از در مسالمت و اعتدال در امد و جبران کرد و گفت خدمات قاطبه ی پزشکان مورد انکار نیست.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

واکنش شورای عالی نظام پزشکی

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »