یادداشت گلایه آمیز بهمن کیارستمی خطاب به وزیر ارشاد

پایان این فیلم را شما لو داده اید

زیتون- بهمن کیارستمی نسبت به سخنان روز گذشته علی جنتی در مراسم یادبود پدرش، واکنش نشان داد.
علی جنتی در این مراسم، با اشاره به پیگیری های وزارت ارشاد نسبت به وضعیت سلامتی عباس کیارستمی این احتمال را وارد دانست که مرگ او نه به دلیل «قصور پزشکی» که به دلیل سکته بوده است.
33او در گفت‌وگو با ایسکانیوز در پاسخ به این‌که هنوز بر سر حرفش هست که گفته بود اگر وزیر بهداشت بالای سر کیارستمی نمی‌رفت تمام می‌کرد؟ گفت: «چه کسی گفت اگر وزیر بهداشت نمی‌رفت ایشان تمام می‌کرد؟ وضع ایشان خوب بود. وضع ایشان یک مقدار وخیم شده بود و به هر حال وقتی که یک مقدار احساس نگرانی کردیم ایشان رفتند و بعد هم حالشان بهتر شد.»
جنتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به این‌که حتی در بیمارستان نیز حضور پیدا نکرده‌ است، در این‌باره گفت: «آنچه را که نقل کردم از دیگران بود که گفتند وضع ایشان مناسب نیست و ما هم خواهش کردیم و رفتند رسیدگی کردند و ایشان بهتر شد، الان هم آنچه که پیش آمده تا آنجا که اطلاع دارم به بیماری ایشان مربوط نبود آنچه که اتفاق افتاد بیشتر ناشی از یک سکته بود.»
وزیر ارشاد فروردین ماه امسال در جمع خبرنگاران گفته بود:« به مجرد این‌که متوجه شدم وضع ایشان خیلی خراب است از وزیر بهداشت تقاضا کردم و سریع به بیمارستان رفت و پزشکان متخصص را نیز احضار کرد. خود دکتر هاشمی گفت اگر من آن شب نرفته بودم آقای کیارستمی تمام بود.»
این اظهارات، سبب شد تا بهمن کیارستمی با انتشار یادداشتی در ایلنا «از روند بررسی پرونده » ابراز نگرانی کند و خطاب به وزیر ارشاد بگوید « نخستین جلسه آن امروز صبح تشکیل شده، اما به نظر میرسد که نتیجه آن از حالا به گوش شما رسیده و توسط شما اعلام شده. پایان این فیلم را شما لو داده اید، حالا بنشینیم و تماشایش کنیم؟»

فرزند عباس کیارستمی  در بخش دیگری از این یادداشت آورده است:« ما از ابتدا به همراهى شما در روند درمان چشم امید نداشتیم، اما اگر تا پیش از خواندن این جملات امیدوار بودیم که بررسى دقیق و بى طرفانه انجام شود، حالا بیم آن میرود که حفظ آبروى نظام پزشکى کشور در اولویت قرار داشته باشد و صلاح کار آن باشد که به شیوه معمول قصورات را به گردن «دیگرى» و در این مورد احتمالا «اجنبى» بیاندازیم.»

کیارستمی در انتهای یادداشت ابراز امیدواری کرده که وزیر بهداشت با وزیر ارشاد هم نظر نبوده و « اجازه دهند این پرونده مورد بررسی دقیق قرار گیرد و نتیجه، همان گونه که به سمع ایشان میرسد اعلام شود نه آن گونه که به مصلحت است.»

بهمن کیارستمی، پیشتر نیز با انتشار نامه ای از نقش پزشکان بی دقت در ایجاد مشکلات عدیده در وضع سلامت پدرش خبر داده بود.
به رغم انکار وزیر ارشاد، سازمان نظام پزشکی، همچنان جلساتی را برای بررسی علت مرگ عباس کیارستمی برگزار می کند. اولین جلسه کمیسیون کارشناسی ویژه تخصصی دادسرای انتظامی تهران بزرگ درخصوص رسیدگی به پرونده این کارگردان سینما امروز در محل سازمان نظام پزشکی تشکیل شد.
محسن خلیلی سخنگوی کمیسیون کارشناسی ویژه به ایسنا گفت که پرونده بستری استاد کیارستمی در بیمارستان هایی که در آن بستری شده بود و حتی سوابق پزشکی مرحوم قبل از بستری شدن در کمیسیون به دقت مورد بررسی قرار گرفت و سوالات و موضوعات لازم از جراحان و متخصص بیهوشی آن مرحوم پرسیده شد.  به گفته او تا هفته آینده خلاصه پرونده پزشکی فرانسه نیز توسط پزشک مشاور خانواده کیارستمی که خود از اعضای کمیسیون ویژه تخصصی رسیدگی به این پرونده است در اختیار کمیسیون قرار گرفته تا توسط اعضا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یادداشت گلایه آمیز بهمن کیارستمی خطاب به وزیر ارشاد

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »