چرا بیانیه را امضاء کردیم؟

گفت‌وگوی زیتون با دو نفر از امضاء‌کنندگان «بیانیه ۷۰ نفر»

زیتون: درحالی‌که بسیاری از ایرانیان خارج کشور و فعالان سیاسی و حقوق بشر تلاش می‌کنند اتحادیه اروپا را به قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی راضی کنند، در بیانیه‌ای متفاوت و جنجالی ۷۰ نفر از  ایرانیان داخل و خارج کشور مصوبه «غیر الزامی» پارلمان اروپا را محکوم و آن را «غیرقانونی» و مصداق «دخالت در امور سیاسی و نظامی» دیگر کشورها خواندند.

در این بیانیه آمده است که «پارلمان اروپا مجوزی برای دخالت در ساختار نظامی سیاسی کشورهای خارج از اتحادیه ندارد؛ این عمل برای ما به مثابه یک تهدید و دخالت آشکار غیر قابل پذیرش است».

پس از انتشار این بیانیه، زیتون با ملیحه محمدی و عباس عبدی، دو نفر از امضاء‌کنندگان این بیانیه در گفت‌وگویی انتقادی دلایل آن‌ها را برای صدور این بیانیه جویا شد.

متن کامل گفت‌وگو با ملیحه محمدی را در این‌جا بخوانید.

متن کامل گفت‌وگو با عباس عبدی را در این‌جا بخوانید 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. یعنی‌ من یکی‌ مانده‌ام ، که این ” خواهر چپ ” عمر ش را در کدام غار گذرانده؟؟، بابا الان ۴۳ سال از پاچه خوری “حزب توده و شما کثر یت‌ها ” گذشته، آن موقع که دسته دسته چپ‌ها را ” برادران ضد امپریالیسم” اعدام می‌‌کردند، و ما چپ‌ها فقط از ” امام ” به خاطر “ضد امپریالیسم” بودنش دفاع جانانه می‌‌کردیم!!، اگر ما از اینها دفاع نکنیم، اینها در دام ” امپریالیسم” می‌‌افتند، بابا!!! بله !!، اگر همه چیز اینطور است که شما ” خواهر” اظهار می‌‌دارید، چرا در ایران تشریف ندارید؟؟، چرا حجاب ندارید؟، یک بام و دو هوا که نمی‌‌شود!!، شما حتا از ادامکشان سپاهی هم دو آتشه تر هستید .یک مثال آلمانی‌ را به آلمانی‌ برایتان می‌‌نویسم: برای اینکه در آلمان تشریف دارید:
    päpstlicher als der Papst

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »