«خامنه‌ای از ولایت منعزل است»؛ بیانیۀ جمعی از طلاب و مدرسین حوزه‌های علمیۀ قم، مشهد و تهران 

زیتون– جمعی از طلاب و مدرسین حوزه‌های علمیۀ قم، مشهد و تهران، در بیانیه‌ای که در اختیار زیتون قرار گرفته است اعلام کردند که   کسانی که در سرکوب اعتراضات و جرح و قتل مردم شرکت می‌کنند «طبق شریعت محمدی»، محکوم به «احکام قصاص و دیات هستند».

در این بیانیه شدید‌اللحن  با تاکید بر این‌که «هیچیک از صاحبمنصبان تأثیرگذار و افراد دارای تریبون، مجتهد نیستند و تحصیلات حوزوی درخوری ندارند» امده است که «نفر اول حکومت، یعنی آقای علی خامنهای، به هیچوجه مجتهد محسوب نمیشود، تا چه رسد به مرجع تقلید. مراجع تقلید و فضلای حوزه، هیچگاه او را، نه در عنفوان جوانی و نه در حال حاضر، بهعنوان یک شخص فاضل و ممحض در علوم حوزوی نمیشناختند و نمیشناسند».

امضاء‌کنندگان هم‌چنین  گفته‌اند«بر فرض پذیرش ولایت فقیه در امور عامه، آقای خامنهای از ابتدا ولایتی نداشته است و بر فرض پذیرش ولایت ابتدائی او، با توجه به جنایات و تقصیرات متعددی که در طول حکومتش مستند به اوست و تکبر و تفرعن و استبداد رأی و طغیانی که در او موج میزند و مشهود همگان است، از ولایت منعزلاست و احکام صادره از او و منصوبانش از جمله رئیس قوۀ قضائیه و قضات محاکم نامشروع و فاقد نفوذ است و رجوع به ایشان، مصداق رجوع به طاغوت» 

متن کامل این بیانیه که برای انتشار در اختیار زیتون قرار گرفته است در ادامه می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ» (شعراء: ۲۲۷)

نظر به حوادث تلخ این چند روز اخیر و کشته و زخمی‌شدن تعداد زیادی از هموطنان گرامی، ما جمعی از طلاب و مدرسین حوزه‌های علمیه قم، مشهد و تهران، عذری برای سکوت نیافتیم و وظیفۀ شرعی و اخلاقی خویش دانستیم نکاتی را به اطلاع حاکمان و ملت ایران برسانیم:

(۱) حرمت دماء، عِرض و مال انسانها از ضروریات اسلام است. از رسول‌الله(صلوات‌الله علیه و آله) چنین نقل شده است: «لَزَوالُ الدّنْیا جَمیعاً أهْوَنُ عَلَى اللهِ مِنْدَم سُفِکَ بِغَیْرِ حَقٍّ» (تمام دنیا ویران شود، در پیشگاه خداوند آسانتر از این است که خونى به ناحق ریخته شود). با این وجود، حکومتی که خود را اسلامی می‌خواند، سفک دماء بغیر حق می‌کند و به‌جای آنکه در دادگاهی بی‌طرف، به این معصیت و جرم بزرگ، رسیدگی کند و مرتکبین را به جزای اعمالشان برساند و از خانوادۀمقتوله و ملت ایران، عذرخواهی نماید و در صدد اصلاح اعمال و نهادهای فاسدش برآید، در پاسخ به اعتراضات، مجدداً سفک دماء بغیر حق می‌کند.

حکومتی که ضروریات اسلام را زیرپا می‌نهد، چگونه می‌تواند عنوان اسلامی را یدک بکشد؟! ضمن عرض تسلیت به خانوادۀ داغدار خانم مهسا امینی و سایر جانباختگان حوادث اخیر، صراحتاً اعلام می‌کنیم که طبق شریعت محمدی، مسبّبین و مباشرین ضرب، جرح و قتل مردم، به‌حسب شرائط، محکوم به احکام قصاص و دیات هستند.

(۲) رعایت اصل حجاب – فارغ از اختلافات در باب حدود آن – شرعاً واجب است، اما اجبار بر رعایت حجاب، هیچ دلیل شرعی ندارد و ادله‌ای که برخی به سود آن اقامه نموده‌اند، ضعیف و مخدوش است. ادلۀ وجوب امر به معروف و نهی از منکر، عاجز از اثبات مرتبۀ سوم امر به معروف و نهی از منکر (اقدام عملی) است؛ لذا اقدام عملی، اعتبار شرعی ندارد. اقدام عملی، حتی در نظر قائلین به اعتبار شرعی‌اش، مشروط به شرائط عدیده‌ای است که با ضرس قاطع می‌توان گفت نهاد موسوم به «گشت ارشاد»، در هیچ موردی این شرائط را رعایت نمی‌کند.

نه مسؤولین امر به معروف و مأموران گشت ارشاد، از حلال و حرام و معروف و منکر، آگاهی دارند و نه افرادی که مورد ارشاد واقع می‌شوند، عمل خود را منکر و حرام می‌دانند. ارشاد ناآگاه هم که واجب نیست. در خصوص این اقدامات نه تنها احتمال تأثیر داده نمی‌شود، بلکه قطع به تأثیر عکس آن وجود دارد. مفاسد و مضرات متعددی نیز بر آن مترتب است؛ از ضرب و جرح و قتل گرفته تا وهن دین.

(۳) با این وجود، چرا حکومت، اینقدر بر اجبار بر رعایت حجاب، اصرار دارد؟ به دو دلیل:

دلیل اول: حکومت، هویت و بقاء خود را در گرو رعایت ظواهر حجاب از سوی مردم در سطح روبنایی جامعه می‌بیند و بیم آن را دارد که مبادا با وادادن در این مورد، رعایا پررو شوند و حق‌های بیشتری را مطالبه کنند. براین اساس، اجبار بر رعایت حجاب، ابزاری سیاسی است. چنانکه در پس ترویج شعائر و مناسک جمعی نظیر راهپیمایی اربعین نیز چیزی جز اغراض سیاسی نیست. وگرنه برای این حکومت، اصول و باطن دین نه تنها مهم نیست، بلکه نسبت به آنها احساس خطر هم می‌کند. این حکومت، مصداق بارز «تضییع اصول و تمسک به فروع» است.

دلیل دوم: به‌عنوان کسانی که عمر خود را در راه تحصیل علوم دینی صرف کرده‌ایم، قاطعانه و با اطلاع کامل عرض می‌کنیم که در این حکومت موسوم به اسلامی، هیچ‌یک از صاحب‌منصبان تأثیرگذار و افراد دارای تریبون، مجتهد نیستند و تحصیلات حوزوی درخوری ندارند: نفر اول حکومت، یعنی آقای علی خامنه‌ای، به هیچ‌وجه مجتهد محسوب نمی‌شود، تا چه رسد به مرجع تقلید. مراجع تقلید و فضلای حوزه، هیچ‌گاه او را، نه در عنفوان جوانی و نه در حال حاضر، به‌عنوان یک شخص فاضل و ممحض در علوم حوزوی نمی‌شناختند و نمی‌شناسند. دریغا که برخی با مصلحت‌اندیشی، او را به‌عنوان مجتهد و فقیه و در نهایت مرجع تقلید، جا زدند و این ادعا، به دهان او نیز شیرین آمد و أخذها بقوه! با این کار، سنت سیئه‌ای را در حوزه نهادند که با هیچ چیز قابل تطهیر نیست. حکومت او، هرنامی داشته باشد، ولایت فقیه نیست.

در باب نفر دوم حکومت (دستیار اجرایی منصوب رهبر و نه منتخب جمهور)، یعنی آقای ابراهیم رئیسی هم که باید گفت: چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است! چیزهایی را نمی‌داند و اشتباهاتی را مرتکب می‌شود که حتی اصاغر طلبه نیز آنها را می‌دانند و از ارتکابشان برحذرند. مستندات کتاب‌سازی و سرقت علمی او نیز موجود است. تحصیلات حوزوی این شخص کم‌مایه، وضع بهتری از تحصیلات کلاسیکش ندارد.

در باب رئیس قوۀ قضائیه – آقای غلامحسین محسنی اژه‌ای – گمان نمی‌کنیم احدی حتی احتمال بدهد او مجتهد است و ظاهراً خودش نیز مُقر است. تصدی مقام ریاست قوۀ قضائیه از سوی او، نه تنها به سبب عدم اجتهاد و نیز مأذون نبودن از قِبل مجتهد، غیر شرعی است، بلکه طبق اصل ۱۵۷ قانون اساسی که اجتهاد را شرط ریاست قوۀ قضائیه می‌داند، غیرقانونی نیز هست. آقای خامنه‌ای با چنین نصبی، شرع و قانون را نقض کرد. وضع ائمه جمعه و نمایندگان و منصوبانِ آقای خامنهای نیز بهتر ازین نیست: دبیر شورای نگهبان – شورایی که وظیفۀ تطبیق قوانین با شرع و تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات را بر عهده دارد – و رئیس مجلس خبرگان رهبری (در حال حاضر) و امام جمعه، دبیر سازمان و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر و مناصب متعدد مهم دیگر (در گذشته) – یعنی آقای احمد جنتی – نه تصنیف درخوری دارد، نه هیچ‌گاه در حوزۀ علمیه، درس مهمی داشته و نه به فضل و علمیت، اشتهار دارد. صرفاً به عنوان یک مترجم متوسط کتب روایی، شناخته شده است. واگذاری اینهمه منصب مهم و تأثیرگذار در طول سالیان متمادی به چنین شخص مشکوک‌العلمی‌های، دلیلی جز روحیۀ فرمانبری محض او ندارد.

امام جمعۀ موقت تهران، مؤسس و متولی حوزۀ علمیۀ پرریخت وپاش امام خمینی، نائب رئیس شورای مدیریت حوزۀ علمیۀ تهران و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور – یعنی آقای کاظم صدیقی – که به اصدار احکام شداد و غلاظ در محاکم و سخنان سست و عوامانه، مشهور است، کسی است که در امتحان اصول فقه برای قضاوت، مفتخر به کسب نمرۀ ۲ از ۲۰ شده و حتی در امتحان مجلس خبرگان رهبری – که تعداد مجتهدین موجود در این مجلس پوشالی، به تعداد انگشتان یک دست نیز نمی‌رسد – مردود شده است. شأن چنین شخص سفله‌ای، ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر است تا میوۀ مسموم گشت ارشاد را ثمر دهد؟! امام جمعۀ مشهد و حاکم منصوب در خراسان – آقای احمد علمالهدی – که نماد نفرت‌پراکنی است، به لحاظ علمی، هیچ وزن و اعتباری در حوزۀ علمیۀ مشهد ندارد و سراغ نداریم طلبۀ فاضلی به درس او برود.

اصل طلبگی امام جمعۀ موقت تهران و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه –یعنی آقای محمدجواد حاج‌علی‌اکبری – امری مُریب [نامسلم/مشکوک] است، چه رسد به مراتب علمی‌اش. متأسفانه دانشگاه موسوم به امام صادق، پا در کفش حوزۀعلمیه نموده و در جهت اغراض سیاسی، اقدام به معمم‌نمودن برخی از دانشجویانش می‌کند؛ دانشجویانی که در نهایت، نه طلبۀ قابلی می‌شوند و نه دانشجویی درست وحسابی، بلکه صرفاً مهره‌های چشم و گوش بسته‌ای برای اجرای منویات پیشوا و دلیل‌تراشی برای آنها می‌گردند.

از جملۀ این افراد ازین جا رانده و از آنجا مانده، دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، آقای جلیل محبی است که با ترفند مذکور و بدون تحصیلات درخورحوزوی، معمم شده است؛ حال آنکه عاجز از رعایت حداقل‌های زی طلبگی است و رفتار و گفتارش مایۀ وهن روحانیت است. شخصی که خودش تجسم منکر است، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر میشود! دبیر فعلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، آقای محمدصالح هاشمی‌گلپایگانی، نیز دانش‌آموختۀ دانشگاه مذکور است که در عین نداشتن تحصیلات طلبگی، متکی بر ذوق عوامانۀ خویش، پا از حد و حدود صلاحیت و بضاعتش فراتر می‌نهد و دربارۀ مسائل شرعی اظهارنظرهای غریبی می کند.

دریغمان می‌آید از رئیس جوان و خوش‌اشت‌های دانشگاه مذکور – آقای حسین‌علی سعدی – یادی نکنیم که بساط درسی بسیط را پهن کرده و گمان می‌کند درس خارج، به نقل فهرست‌وار و عاری از تحلیل و تبیین دقیق اقوال دیگران است. با این حال، خود را آیهالله دکتر نامیده و خیالاتی را در سر می‌پرورد! این افراد، مشت نمونۀخروارند. بر این سیاهه، بیفزایید افراد حقیر، کم‌سواد، لمپن و لایعقلی چون آقایان علیرضا پناهیان، حسن رحیم‌پور ازغدی، حسن عباسی، علی‌اکبر رائفی‌پور و… را که صدای گوشخراش این حکومت و مرجع فکری (؟!) جماعت حکومتی شده و برده‌اند رونق مسلمانی. شکی در این نیست که میانگین سطح هوش، سواد، شعور و فرهنگ ملت ایران، به‌مراتب از مسؤولین و تریبون‌داران این حکومت بالاتر است. این حکومت، مصداق بارز «تقدیم الأراذل و تأخیر الأفاضل» است.

(۴) با توجه به توضیحات فوق و بر فرض پذیرش ولایت فقیه در امور عامه، آقای خامنه‌ای از ابتدا ولایتی نداشته است و بر فرض پذیرش ولایت ابتدائی او، با توجه به جنایات و تقصیرات متعددی که در طول حکومتش مستند به اوست و تکبر و تفرعن و استبداد رأی و طغیانی که در او موج می‌زند و مشهود همگان است، از ولایت منعزل است و احکام صادره از او و منصوبانش – از جمله رئیس قوۀ قضائیه و قضات محاکم – نامشروع و فاقد نفوذ است و رجوع به ایشان، مصداق رجوع به طاغوت. بگذریم از اینکه ولایت فقیه، هیچ اصل و اساسی ندارد و به تعبیر شیخ انصاری «دون اثباته خرط القتاد» ]دست بر خار کشیدن از اثبات آن آسانتر است[. (البته طلاب، دیگر این عبارت شیخ را نخواهند دید؛ چون آقای خامنه‌ای و عملۀ حوزوی اش کتب مجتهدساز شیخ انصاری را به بهانۀ اصلاح متون درسی، حذف کرده‌اند تا هم طلاب را مثل خودشان کم‌سواد بار بیاورند که تبعیت محض کنند و ایجاد مزاحمت ننمایند و در پی سراب تمدن‌سازی و نظام‌سازی بدوند و هم اینکه چشمشان به چنان عبارات غیربهداشتی نخورد!) بر فرض مبنای وکالت نیز اظهر من الشمس است که توکیل و انتخابی نسبت به این حکومت، متحقق نیست.

(۵) از سوی دفتر قمِ آقای خامنه‌ای – که تحت مدیریت آقای مجتبی خامنه‌ای است –به دفتر مراجع عظام تقلید، نامۀ تهدیدآمیزی ارسال شده تا مبادا در این ایام، واکنش انتقادی نشان دهند. در چند روز اخیر نیز در تکاپو افتاده‌اند تا با حربۀنخ‌نماشدۀ توهین به مقدسات، ذهن مراجع را مشوب نموده و از ایشان علیه اعتراضات، بیانیه بگیرند. تاکنون بسیاری از مراجع، مقاوت نموده و سکوت معناداری پیشه کرده‌اند؛ سکوتی که معنایی جز فریاد جدایی نهاد دین از نهاد سیاست ندارد. مقاوت ایشان را ارج می‌نهیم، ولی استدعا داریم نسبت به سفک دماءاز سوی حکومت، سکوت خود را بشکنند و نشان دهند که مرجعیت شیعه، همچون گذشته پشتیبان مردم مظلوم است و استبداد دینی گرچه کار را دشوار میکند اما مانع از حمایت نیست.

(۶) صراحتاً اعلام می‌کنیم که این حکومت، هیچ نسبتی با اسلام ندارد و اسلام را صرفاً دستاویزی برای حکومت‌کردن بر مردم کرده و برای بقای خود، هیچ ابایی از ذبح آن ندارد و مصداق بارز این کلام منقول از امام سجاد (علیهالسلام) است: «وَاللَّهِ لَوْ تَمَکَّنَ الْقَوْمُ أَنْ طَلَبُوا الْمُلْکَ بِغَیْرِ التَّعَلُّقِ بِاسْمِ رِسَالَتِهِ کَانُوا قَدْ عَدَلُوا عَنْ نُبُوَّتِهِ» (به خدا قسم! اگر این قوم میتوانستند حکومت را بدون دستاویز قرار دادن اسم رسالت محمد به دست می‌آورند، از نبوت او عدول کرده بودند.) هر نوع همکاری با این حکومت، مصداق «معونه الظالمین» [یاری‌رسانی به ستم‌گر] است و در نتیجه، حرام. خدمت مردم و مخصوصاً بانوان و جوانان عزیزمان عرض می‌کنیم که اسلام نیز همانند شما، قربانی است؛ چنانکه از اسلام‌شناس و مفسر بزرگ قرآن کریم، علامۀ طباطبائی منقول است: «اولین شهید این انقلاب، اسلام بود.» مبادا گمان بریم که عامل این نگونبختی، اسلام است. مبادا دنیاطلبی و خباثت عمامه‌به‌سرهای درباری را که یادآور مزدوران اموی هستند به پای اسلام بنویسیم؛ چه اینکه این لباس، چیزی جز رخت کاسبی برای ایشان نیست.

محقق نائینی – که مصداق حقیقی یک روحانی و ملا بود، و نه مانند این جسمانی ان کم سواد و دنیاطلب – در کتاب گرانسنگ «تنبیه الامه» می‌نویسد: «استبداد دینى عبارت از ارادات خودسرانه است که منسلکین در زى سیاست روحانیه، به‌عنوان دیانت اظهار و ملت جهول را به‌ وسیلۀ‌ فرط جهالت و عدم خبرت به مقتضیات کیش و آیین خود، به اطاعتش وامى‌دارند و این اطاعت و پیروى چون غیرمستند به حکم الهى– عزّ اسمه – است، لهذا از مراتب «شرک» است. چنانکه گردن نهادن به ارادت دل‌بخواهانه‌ سلاطین جور در سیاست ملکیه، عبودیت آنان است، همین‌طور گردن نهادن به تحکمات خودسرانۀ رؤسای مذاهب و ملل هم که به‌عنوان دیانت ارائه می‌دهند، عبودیت آنان است، لکن استبداد سیاسی به زور و قهر متکی است و استبداد دینی به خدعه و تدلیس مبتنی می‌باشد و فی‌الحقیقه منشاء استبداد قسم اول تملک ابدان است و منشا قسمت دوم تملک قلوب است. معلوم شد که قطع این شجرۀ‌ خبیثه و تخلص از این رقیب خبیثه که وسیلۀ‌ آن فقط به التفات و تنبه ملت منحصر است در قسم اول اسهل و در قسم دوم در غایت صعوبت و بالتبع موجب صعوبت علاج قسم اول هم خواهد بود. روزگار سیاه ما ایرانیان هم بهم‌آمیختگی و حافظ و مقوم هم‌دیگر بودن این دو شعبه استبداد و استعباد را عیناً مشهود ساخت.»

(۷) آقای خامنه‌ای، عمله-اکله و ایادی او، معترضین را اغتشاشگر و فتنه‌گرمی‌نامند. اتهام ایشان، یادآور تهمت معاویه به سیدالشهداء (علیهالسلام) است؛ آنجا که معاویه گفت: «لا تَرُدَّنَّ هذِهِ الامَّهَ فی فِتْنَه» (این امّت را در فتنه و آشوب میانداز!). با تأسی از مولایمان حسین بن علی (علیهالسلام)، در پاسخ به این تهمت ناروا میگوییم: «ما أَعْلَمُ فِتْنَهً أَعْظَمَ مِنْ وِلایَتِکَ أَمْرَ هذِهِ الاْمَّهِ» (هیچ فتنه‌اى را، بزرگتر از ولایت تو بر این امّت نمیشناسیم.) «وَ إِنّی وَاللّهِ ما أَعْرِفُ اَفْضَلَ مِنْجِهادِکَ، فَإِنْ أَفْعَلْ فَإِنَّهُ قُرْبَهٌ إِلى رَبِّی، وَ إِنْ لَمْ أَفْعَلْهُ فَأَسْتَغْفِرُ اللّهَ لِدینى، وَ أَسْأَلُهُالتَّوْفیقَ لِما یُحِبُّ وَ یَرْضى.» (به خدا سوگند! کارى را برتر از جهاد با تو سراغ نداریم؛ پس اگر چنین کنیم، مایۀ تقرّبمان به پروردگار خواهد بود و اگر چنین نکنیم، از خداوند طلب مغفرت مى‌کنیم و از او برای آنچه محبوب و مرضیاش است، طلب توفیق مى نماییم.)

(۸) ما جمعی از طلاب و مدرسین حوزه‌های علمیۀ قم، مشهد و تهران اعلام می‌کنیم که حکومت باید سریعاً به خشونت علیه معترضان پایان دهد و دست از کشتار مردم بکشد، بازداشت شدگان را آزاد کند و هرچه سریعتر زمینه برگزاری همه‌پرسی تحت نظارت سازمانه‌ای بین‌المللی را فراهم نماید. رفراندوم سال ۱۳۵۸ با توجه به موت اغلب رأی دهندگان و در نتیجه عدم شرکت اکثریت جمعیت فعلی مردم ایران در آن، برای زمان کنونی فاقد اعتبار است و گردهمایی‌های فرمایشی و محقّر حکومت در کف خیابان نیز نه تنها مشروعیت‌زا نیست، که مایۀ مضحکه شده است. مردم ایران حق اعتراض دارند و در صورت خشونت علیه ایشان، حق دفاع مشروع از خویش در مقابل سرکوبگران دارند.

در پایان این نامه نهایت خطاب به حکومت می‌گوییم اگر به مشروعیت و مقبولیت خود اعتماد دارید، به تجمعات اعتراضی مجوز دهید و زمینه را برای برگزاری همه‌پرسی مهیا کنید. در غیر این صورت، به حقارت، بزدلی، عدم مشروعیت و نامقبولیت خود اقرار کرده‌اید.

و السلام علی من اتبع الهدی

هشتم مهر ۱۴۰۱ هجری شمسی

جمعی از طلاب و مدرسین حوزه‌های علمیۀ قم، مشهد و تهران

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

554 پاسخ

  1. این متن از یه مغز معیوب ومتوهم تراوش شده، شما غلط کردین که به رهبر توهین میکنین، خدارو شکر که دشمنای رهبر شما احمق ها هستین، بزدلان کوردلی که خودشونو پشت بچه های بیگناه دهه ۸۰ و۹۰دی پنهان کردن، زهی خیال باطل

  2. سلام. شما فرهیختگان و طلاب حوزه های سه گانه چرا اسامی خودرا اعلام نمیکنید که ادعای شما سندیت داشته باشد . میزان علم شما ، سیاست شما و عدم وابستگی شما باید محرز باشد تا مردم بتوانند شما مدعیان را مرجع قرار دهند. شما مدعیان نیت دیگری در سر دارید و دین را مسنمسک قرار دادید!!

    1. وای بر ملتی که طلاب وفضلاش شما باشین، همین شمایین که صف اول مخالفت با حضرت مهدی رو تشکیل میدهین

      1. ادعاگر تو خالیست ، چه زبون خوش خط و خالی ، ننگ بر شما که به رهبر انقلاب اسلامی چنین گستاخی نمودید. خدا شفاتون بده که فکر دیگری در سر دارید .

      2. اگر با نیم قرن عملکرد قهقرائی و هزینه از کیسه دین و اعتقادات مردم هنوز در شک شبهه تشریف دارید عجله نکنید زندگی صد سال اولش سخته یقینا قیامت حق است و عاملین و شارکین و مویدین ظلم گرفتار عدل الهی خواهند گردید که بخشی از آن هم در همین دنیا عیان و قابل مشاهده است که آنان که دین خدا را دستمایه دنیای خویش قرار دادند پیش خلایق خدا از کوچکترین آبرو و اعتباری برخوردار نیستند ….الیس الصبح بفریب…..؟

      3. سلام .لطفا حساب آقای پور ازغدی رو جدا کنید ایشان فوق العاده هست واینکه در حال حاضر باید سکوت و از اقای خامنه ای حمایت کرد تا همین چیزی که از اسلام واقعی و اقتصاد باقی مونده رو زنده نگهداشت .جریان مثبتی دیده میشه همه یه خورده دیگه تحمل کنند.در حد دو سال .دشمن اینو میدونه و داره تمام تلاشش رو‌میکنه .بسم الله و به امید خدا .
        اقای خامنه ای پدر من در صحبتهات گفتید که با حذف افراد خاص افراد متدین دیگه هست و جایگزین میشن بابا اینها متدین نیستند ادمهای چاپلوس و فرمانبردار هستند که کارایی چندانی ندارن لطفا از همه ظرفیتها استفاده کنید شما با تمام توان افراد اختلاس گر و دزد رو قیچی کنید و پول ملت رو از حلقومشون بکشید بیرون خدا بیشتر می پسنده ومردم ناراضی از موضع حمله خارج میشن و فقط یه منتقد خواهند بود و … دیگه فامیل و غیر فامیل نشناسید و.شمشیر عدالت را بکش .برای جاسوسی و غیره نیازه از استفاده از اقا زاده ها نیست چون هزینه اجتماعی و مالی ایشان خیلی زیاده و اکثرشون از موقعیتشون به نحو نادرست استفاده کردندو طرف دشمن رفتند .

      4. اون مهدی که نایبش همچین جانور بی شرفی هست که صدای انا ربکم الاعلی او گوش همه را کر کرده است بهتره اصلا نیاد!!!

  3. آقای خامنه ای فرد با بصیرت و خوب دارای پرسیژ رهبری و خوشبیانی ،سیاستمداری هستند ، از همه مهمتر اینکه به مخاطبانشان نظر می‌اندازند، ولی با این همه محسنات ایشون خیر امور را در حد وسط قرار ندادند و علت این همه اعتراضات و اغتشاشات به همین دلیل است ، علی الظاهر ایشون در برنامه های خود روش‌های خوبی رو مد نظر می‌گیرند اما در عمل دچار تعارض منافع سازمانی قومی قبیله ای ،فرهنگی و اجتماعی هستند ، و یا دولت و تصمیمات حکومت را اینطور ابراز کردند که انگار در دوران سلطنت شاهنشاهی به سر می‌بریم . در صورتی که یک جامعه با هزاران هزار طرز تفکر و خصوصیات رفتاری نیازمند بستر سازی برای آحاد مردم چه از قبیل مخالفین و معاندین و چه از جانب موافقین است و احترام‌ به خواسته های آزادمنشانه در هر دو جبهه میبایست بدون هیچ گونه جانبداری صورت بگیرد ،در غیر اینصورت شکاف محرز در بین جامعه ایجاد شده ، از جمله نسبت به حقوق عامه ملت و منافع عمومی اینکار صورت نگرفته و اصولا دچار دیوان سالاری در جامعه و در نتیجه سرخوردگی بخش عظیمی از جامعه در حوزه‌ های مختلف شدیم ، و احتمالا آنها که منافع خود را درگیر نظام می‌بینند و خواهان آزادی فردی اجتماعی هستند فعلا در سکوت به سر می‌برند روزی عملا بر خلاف ظاهر فریبنده دیکته شده به آنها چهره واقعی خود را نشان خواهند داد ، علت هم کاملا مشخص است ،در لباس و پوشش تضاهر رفتار کردن سبب عدم شناخت ماهیت فکری جوامع خواهد شد ، در کل جامعه ما به شدت نیاز به آزادی فردی و اجتماعی دارد تا از این خفقان بیرون آید ،در درجه بعدی تعارضات منافع ،تبعیض‌های طبقاتی جامعه باید حتما مسطح شود ،یعنی همه اقشار جامعه از سوی حاکمیت به مساوات از بیت المال بهره ببرند و مسائل اقتصادی نظیر اختلاف قیمت‌های ریالی ارزی بر طرف شود ،کما اینکه ارزش پول کشوری مثل عراق که هیچگونه تعصب و عرق ملی در آنها به اندازه ایرانیان بچشم نمی‌خورد از ارزش پول ما بیشتر است و طبیعی‌ست که در چنین شرایطی کردستان طرفدار تجزیه طلبی باشد ، سوم اینکه در جهت تولید و اشتغال پایدار ، تسهیل ازدواج و مسکن جوانان علارقم شعارهای روئسای جمهور و تخریب یکدیگر در جهت در دستگیری مناصب بارها شاهد آنیم به هیچ یک از وعده های خود عمل ننموده یا اینکه بسیار کمرنگ عمل نموده اند ، برای افزایش بهره وری در کشور عزیزمان باید به گونه ای متمرکز عمل کرد که چندین قرن آینده این کشور خالی از ذخایر و معادن و نفت و گاز پیش برد ما نه تنها مسول حفظ امنیتهای اقتصادی ،اجتماعی نسل امروز هستیم ،بلکه باید در قبال نسل‌های آینده پاسخگو باشیم .

  4. جان آقای رهبر همیشه سلامت زیر سایه امام زمان.به کوری چشم هرکس که نمیتوانددید.انشالله تا گرفتن پرچم امام زمان زنده وسلامت باشن

  5. باز هم اسرائیل کارشو کرد.اینجور خرفها کاراسرائیل و امریکا و وهابیون هست.اقایون مدرس حوزه علمیه چرا اسمتونو ننوشتین.از همین یک نکته میشع فهمید که همه چی دروغه.وگرنه عرزه داشتین اسم می نوشتین فوقش دستگیر و اعدام می شدین.به قول خودتون کشته شدن در راه ازادی وطن میشه شهادت.پس اینجور مزخرفات فقط کار ایادی استکبار جهانی هست

    1. چرا اینها این همه سال که خامنه ای در صدر حکومت بود لاله مون گرفته بودند . لال بودند که نظر بدهن حالا یادشون اومده بیان اظهار نظر کنند .
      ای دغل بازها … حقه بازها …

  6. غلط کردن عدهای از مجتهدین که به دزوغ خود را مجتهد حوزه علمیه میدانند و افرادی عادی که از بی بی سی درس میگیرن و به اسم حوزه خودشون رو جا میزنن که اگر افراد حوزوی بودند هم دو باره غلط کردند که نامشان را ننوشتند پس اگر وجود رهبر عزیزمان ناراحتتان میکند بمیرید از این ناراحتی و ما را شاد کنید با مردنتان

  7. مردم ایران آتیش زیرخاکسترن بترسیدازمیهن پرستان روزهای آخرعمرجمهوری روسیه اسلامی تموم میشه به امیدوطن پرستان

    1. خیلی دوست دارم سطح سواد نویسنده این متن را بدانم جای تاسف است که نسبت به هیچ اموری از جمله ظلم نسبت به مردم یمن یا فلسطین و…هیچ نظری نمیدهید وخفقان گرفتید ومیگویید اصلا اظهار نظر نباید کرد ودین از سیاست جداست ولی نسبت به کسانی که با پلیس آن رفتار وحشیانه را انجام میدهند رگ گردنتان بالا زده ومعتقد هستید نباید با آنها مقابله کرد خودتان با این بیان وارد سیاست کثیفتان شدید وادعای جدایی دین از سیاست را نقض نمودید.کاش باز هم در همان حوزه پیله مانند خود می لولیدید وخفقان میگرفتید حوزه ای که هیچ بدرد امور زندگی مردم نمیخورد بدرد لای جرز میخورد.شما که اینهمه از سطح سواد دیگران حرف میزنید کمی هم خود را معرفی کنید تا تحقیق کنیم ببینیم که از نظر علمی خودتان چه سطحی هستید وببینیم چه تالیفاتی را به رشته تحریر در آوردید که بدرد بخورد که اینقدر در مورد دیگران نظر میدهید البته که خود را معرفی نمیکنیدومیترسید زیرا آنگاه بیانات گهر بار شما هم زیر سوال میرود!!!!

  8. بااین حرفها نمیشود انقلاب رانگه داشت …زودترباید کاری میکردید نه وقتی که تیری ازکمان رها بشه انتظارداشته باشید دربین راه تیررابگیرید…بنابراین منتظریک دگرگونی عظیم درایران باشید دگرگونی که تمامی این حاکمان منتظردادگاهی درپیشگاه ملت بخصوص طرفدارانش که دربعضی کامنتها مشخصه دردزدیها دستی دارند یامنفعت زیادی ازاون حاکمیت میبرند فقط خدا خداکنند میدانی بدست مردم محاکمه نشوند وبه دادگاه برسند

    1. سلام بر شما رهبرم عزیز ملت است یک مشت ادمهای از خدا بی خبر که فقط برای منافع خودشان را چاک میدهن غلط میکنن در مورد این مملکت ورهبر عزیزم صحبت کنن دهن خودت را اب بکش وضو بگیر بعد در مورد خامنه ای حرف بزن ادم شراب خوار و دزد ناموس میخواد برای مردم تعیین تکلیف کنه میام همان جا تو تهران . مشهد. وقم پارت میکنم دیگه ساکت شو میخوای لخت بشی برو از اینجا به اندازه کافی ول هستی خانواده ها از هم پاشیده شدن بس کنید و خدایی رفتار کن دراخر زمان جواب خدا را خواهی داد یک مشت یاغی که شب میخورن وصبح بلند میشن عربده میزنن برای ما میخوان تکلیف مشخص کنن تا خون در رگ ماست سید علی رهبر ماست ما شهید دادیم نه امینی نه هیچ اشغال دیگری نمیتواند جمهوری را خراب کنه دیگه بس کنیند خفه شوید و ارام باشید قبل ایکنه سر زمین خودتان را از دست بدهید و کون زنان و مردان را برای عجانب لخت کنید انا الله اناالیه راجعون فرزنداین خاک و جنگ گذشته❤❤❤❤وسلام

  9. حالا که مییبینندنند دارند سر نگون میشند همه برا مردم ودین دایه دلسوزتر از مادر شدند

  10. تشابه حکومت به امویان خیلی منطقی نیست اگر به عباسیان تشبیه می شدند منطقی تر بود
    امویان علنا با مومنین جنگ می کردند اما عباسیان در لفافه ای از سیاست این کار را انجام می دادند

  11. همه مردم اینومیدونن ک این حکومت شباهتی باحکومت معاویه وعمروعاص نداره ،به قابل یاروگفتنی دلم میسوزدوکاری زدسم برنمی اید ،همه معترضین اغتشاشگروضدانقلاب نیستن درانتخابات سال قبل فقط ۲۷ درصدمردم نشون دادن چقدبه این حکومت ونظام اعتماددارن ،دراین زمان بایه رفراندوم ساده هم میتوان فهمید مردم این حکومت ونظام نمیخان

  12. با سلام:یک قضیه ای رخ داده است.هنوز در دست بررسی است .پیش از اعلام نتیجه عده ای از روی احساس ،کشمکش هایی به وجود آوردند و عده ای در خارج و داخل سرو صداها و خیابان کشی راه انداختند.بعد از شعارها و خواسته ها مشخص می شود که این موضوع یک بهانه است و هدف اصل نظام است.شما و هر شخص دیگری واقعا انصاف دهید و منصفانه قضاوت کنید و پاسخ این سوال را بدهید؟آیا می توان صلاحیت یک دادگاه و یک قاضی را پیش از صدور یک حکم از سوی او ،رد کرد ؟ویا اینکه در جلو آن تجمع کرد و برخورد فیزیکی با آن نمود؟یا اجتماعی را تحریک کرد و اصل حقوق قضایی را زیر سوال برد و خواهان برچیدن تمام قوانین حقوقی شد؟و اما این مطالب مذکور که شما نوشته اید پاسخهای خیلی متقن و منطقی-عقلانی دارد که از حوصله بحث به جهت موارد زیاد بیهوده گویی ها در متن ، که همانا عاقلانه ترین پاسخ به آن سکوت و بی اعتنایی است،خارج می باشد.مع الوصف و مع الاسف ،اگر نویسندهء این متن ،مباحث معرفت شناختی را درست فرا گرفته بود ،ظاهر بینی و اسنتاج های بی رمق و عقیم نمی نمود.یکی از همان استنتاج های احساسی ،برداشتی است که از سخن پیامبر (ص)گرفته اید و اصلا در سخن و حدیث ،غور معرفتی ننموده اید .در سخن پیامبر اشاره به ریختن خون بناحق شده است.حالا اگر خونی به حق ریخته شود آنوقت چه پاسخی دارید؟اینکه حق چیست و حق کدام است دلیل و ظواهر نمی تواند بعضا آن را مسجل کند بلکه نیاز به همان سطح معرفت شناختی حاکم و یا قضاوت کننده دارد تا پشت پرده ها را نمایان سازد.آنانی که پیراهن خونین عثمان را علم کردند و خلایق را علیه امام علی(ع)می شورانیدند خوب می دانستند که حق با جه کسی است اما بسیاری از مردمان کم معرفت آن زمان بر اساس ظواهر دست به جنگهای جمل و نهروان و صفین زدند و چه فتنه ها که به پا نکردند.و اما حرف آخر :شعار زن-زندگی-آزادی چکیده و عصارهء دکترین لیبرالیسم و سکولاریسم است .آیا می خواهید به آنها بپیوندید و یا از روی سادگی در باتلاق آنها بیفتید.من نمی دانم چه دروسی را نویسندگان این متن فرا گرفته اند که این همه زحمات فلاسفه اسلامی را نادیده گرفتید و درسشان را فرا نگرفتید.صرف درس خواندن ملاک نیست بلکه کسب معرفت ملاک است که سر بزنگاه ها،نجات بخش انسان است.شما در همین نوشتارتان اصل آیات الهی را نادیده گرفته اید که:یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا یَغْتَب بَّعْضُکُم بَعْضًا ۚ أَیُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَن یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتًا فَکَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَّحِیمٌ (۱۲).مقداری معرفت کسب کنید و ظاهر بین نباشد که همانا رستگاران اهل اکتشافند.والله اعلم بما تخفی الصدور.(ارشد فسفه تربیتی-بازنشسته)

    1. زمانه ظهوراست و توان تشخیص حق از باطل بسیار دشوار شده
      شعار دادن و خواندن آهنگ در کامنت ها چیزی جز نداشتن سخن حق را نشان نمیدهد
      از همگی تقاضا دارم تعصب ها را کنار بگذارید
      انسان ها پیوسته در حال تغییر هستند و هیچ انسانی بدور از گناه و اشتباه نیست
      و پیروی کور کورانه حتی از فقیه هم بدور از عقل سلیم است
      قربانی جنگ روانی نشوید
      حکومت ها در تمام طول تاریخ می آیند و میروند
      و هیچ حکومتی جز حکومت امام زمان جاودان و عاری از هر ناعدالتی ای نیست
      این مردم هستند که حتی با از بین رفتن حکومتی همچنان باقی اند
      گویا عده ای در انزوا نشسته اند و از شرایط کنونی بی خبرند
      مردم ایران داعشی نیستند دختران و پسران ۱۸ ساله منافق نیستند دانش آموزان نمیتوانند به آتش بِکشند و بُکشند
      هیچ ماست فروشی نمیگوید ماست من ترش است
      و هر حکومتی تاریخ را به نفع خود تحریف میکند
      تا دنیا بوده همین بوده
      پس تعصبات و پیروی کور کورانه از انسانی که جز از تلویزیون او را ندیده اید دوری کنید
      این متن فاقد اعتبار است اما هر آنچه حکم شد حق است
      هم وطن در این شرایط حساس کنونی که شناخت ظالم و مظلوم بسیار دشوار شده لازم است در زمینه سواد رسانه ای دانش خود را افزایش دهید
      با حضور در اجتماع و جامعه ای جز آن جمعی که همیشه در آن هستید و سخن با عامه مردم از حال جماعت باخبر شوید و بعد بدور از تعصب قضاوت کنید

    2. اگر با نیم قرن عملکرد قهقرائی و هزینه از کیسه دین و اعتقادات مردم هنوز در شک شبهه تشریف دارید عجله نکنید زندگی صد سال اولش سخته یقینا قیامت حق است و عاملین و شارکین و مویدین ظلم گرفتار عدل الهی خواهند گردید که بخشی از آن هم در همین دنیا عیان و قابل مشاهده است که آنان که دین خدا را دستمایه دنیای خویش قرار دادند پیش خلایق خدا از کوچکترین آبرو و اعتباری برخوردار نیستند ….الیس الصبح بفریب…..؟

    3. دوست عزیز خون فردی که اسلحه ای نداره و اومده احساسات و عقایدش ، درست یا نادرست داد بزنه یا حتی اگر آتش زدن ماشین آمبولانس و … هم کار این اشخاص باشه که هیجانی شدن.به نظرت ریختن خون انسان بی سلاح حتی در زمان جنگ بین دو کشور جایزه . چه برسه خون جوانان در اعتراض یا اغتشاشات . به نظر شما ریختن خون این اشخاص حقه .

    4. عمل منصفانه در مورد اعمال نظام فوق مقدس دزدان و جنایتکازان !! خیلی محلی از اعراب نداره چرا که ملت نتیجه تمام بررسی های دستگاههای مختلف نظام در مورد جنایتهای پیشین این نظام جنایتکار را دقیقا دیده اند !!! نمونه اخری ساقط کردن هواپیمای اوکراینی بود که ماشالا خیلی خوب جامعه اقناع شد!!!!!

  13. فاقد اهمیت
    میدونید مسئول سایت زیتون تو خودتم بی ریشه هستی یه وطن فروش کامل لااقل ادبیات این بیانیه رو درست ادا می کردید خاک بر سر خاُنتون کنن و شما و امثال شما فدای یک تار موی حضرت آقا

      1. من مشهد هستم سال ها قم بودم یکی از این امضا کنندگان رو معرفی کنید بیاین مناظره که هیچ حتی مباهله.این متن تنها به قلم ضد انقلاب خارج کشور تهیه شده

    1. افرین به شهامت و شفاف سازیشون بین آخوندا آخوند دوس داشتنی هم هست که دینش دین حضرت محگد و ولایتش خداییه نه مثه بعضیا که دین من دراوردی اوردن

  14. اگراین نامه واقعیت داشته باشه بااینکه خیلی با تاخیر اعلام شده ولی باز هم دورود به شرفشون که شهامت این رو داشتند و نظرشون را جهت حمایت از ملت ستم دیده و شریف ایران اعلام کردند

    1. اگر این بیانیه درست باشد ،که معلوم است مثل قرآن سرنیزه جنگ صفین است،این آقایان مثلاً علما چرا زمان خیانت ،خاتمی محسن فریدون خفه خون گرفته بودند و فرمایشات رهبر را نادیده گرفتند ، عاقایان !!! مثلاعالم، دشمنان دور تا دور کور از عربستان ، تر کیه،و…. که داعش را بوجود آوردند تا کشور ما را نابود کنند و مسائل دیگر را میدانند یا خیر ،در پایان بایدباز هم متذکر شوم که این متن منتسب به ایشان خود یک توطئه جدید است برای ایجاد اختلاف ،

  15. اگراین نامه واقعیت داشته باشه بااینکه خیلی با تاخیر اعلام شده ولی باز هم دورود به شرفشون که شهامت این رو داشتند و نظرشون را جهت حمایت از ملت ستم دیده و شریف ایران اعلام کردند

  16. همین مونده یه مشت طلبه پیش پا افتاده از استاد خودش ایراد بگیره اگه همین آقای خامنه ای بهتون بها نمی‌داد الان اینقدر بی پروا نمیشدید ?

  17. این بیانیه کاملا دروغ و جعلی است از متن آن بر می آید افرادی که در متن بیانیه از آن اسم برده شده در راس نیستن مثلا دبیر ستاد امر به معروف آقای محبی نیست و خیلی مطلب دیگری
    لعنت بر کذابان

  18. بیانیه دادن که مفت وبه اسم هرمی باشه :

    بیانیه .
    ما جمعی از کارمندان سایت زیتون اعلام میکنیم این خبر از اساس کذب است . همه ما از این خبر برائت می‌ جوییم.

    جمعی از کارمندان سایت زیتون

    1. خدایا خداوندا به حق خون شهیدان راه عدالت و آزادی و اسلام واقعی و به حق مقام ائمه اطهار و امامان معصوم و تمام پیروان شجاع و مظلوم و انسانهای شریف و دانا و حق جو ، تمام ریشه های ظلم و ستم واستبداد و ناعدالتی و فقر و….از سرزمین ما و از تار و پود زندگی همه ما برچین و نابود کن و امنیت و آرامش و عدالت و رفاه و سربلندی را برایمان فراهم ساز ..مغز ها را هوشیار …چشم ها را بیدار …افکار را روشن….دل ها و دست ها را پیوسته ….و قدم ها را محکم …و پیروزی را به سرانجام برسان …یا الله یا محمد یا علی یا فاطمه الزهرا یا صاحب الزمان ادرکنی ادرکنی

  19. مرگ بر منافق امام خامنه ای پاینده باد این نوشته از منافقین و منحرفینه بوی نفاق و فتنه میدهد. پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد

  20. باسلام ودرود به رهبر عزیزمان ضمن ادب واحترام و آرزوی سلامتی برای مردی که در جنگ نر م قدخم نکرد مردی که در سنین سالخوردگی است و خداوند سیاستی به او عطا کرد که درحدود ۳۴ سال است که دشمنان ایران به خصوص رژیم دجال صفت اسرائیل از اراده این مرد هراسان است رژیمی که به زودی از صحنه روزگار طبق فرمایش حضرت آقا از صحنه روزگار محومیشودبرایش آرزوی سلامتی داریم به کوری دشمنان ایران آنها که لحظه ای توان مدیریت یک ده را ندارند چه رسد یک کشور

  21. به شرط قاطع میتوان گفت که این بیانیه از سوی حوزویان واگاهان به علوم حوزوی نمی‌تواند باشد اونهم با توجه به شرایط فعلی زیرا اولا امر به معروف و نهی منکر از اوجی واجبات در جامعه اسلامی است ثانیا حوزه علمیه امام صادق از موفق تربت حوزه هاست و اشخاصی که نامبرده شده از فاضلترین علما است در مورد شخص رهبری کافی است که بیانیه آیت‌الله حابری از شاگردان برجسته آیت الله شهید صدر که از مجتهدین فاظل و به نام در عصر حاضر هستند را بخوانید این بیانیه در اتاق فکر انگلیس تدوین شده

  22. حالا که الحمدلله زنده و سر حال است و خار چشم بد خواهان
    تا کور شود هر آنکس که نتوان دید

  23. فقط یه مشت اراجیف نوشته پر واضحه که این ادبیات عربی به سبک رسانه های انگلیسی و سعودی فقط از زبان چند طلبه نقل شده وگرنه اون کسی که این چرتها رو نوشته اساسا نه طلبه است و نه تو حوزه ی علمیه جا دارد دارید میترکید از حسادت به لطف خدا توطئه شما جواب نداد حالا دارید برای ولایت فقیه دسیسه میکنید کور خوندید و مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین.حزب فقط حزب علی رهبر فقط سیدعلی

  24. یه بچه ۱۵ ساله هم اینو بخونه میفهمه تقلبیه نه اسمشون معلومه نه امضاشون هست پس از کجا میشه فهمید واقعا طلبه یا مدرس هستن غیراز بی بی سی وغیره کسی از این چیزا نمی نویسه

  25. تنها راه نجات دین و مذهب در ایران به دست خود آخوند هاست و گرنه کل ریشه اسلام و مذهب تو ایران کنده خواهد شد نسل‌های جدید روایت قبول نمیکنند شاهد میخواهند

  26. قشنگ مشخص است که اون بالا جنگ قدرت در گرفته و همه میدانند . در این میان هوای مردم را چه کسی دارد .

  27. خاک برسر همتون بریزم که بعد ۴۳سال تازه فهمیدن چخبره .جریان عمروعاص هست که با معاویه غدامیخورد وبا علی نماز میخوندهمتون لنگه همین

  28. به امید ایرانی با مردمان با شعور و نکته سنج ممسئولیت پذیر و آزاد از بند خرافه ها وافراد نادان.

  29. دوستانی که از این متن، خوشحال شدن، به سطح فکرشون شک کنن حتما،،، واقعا متوجه نشدین این متن از خود بی بی سی نوشته شده!!!

    1. سلام .لطفا حساب آقای پور ازغدی رو جدا کنید ایشان فوق العاده هست واینکه در حال حاضر باید سکوت و از اقای خامنه ای حمایت کرد تا همین چیزی که از اسلام واقعی و اقتصاد باقی مونده رو زنده نگهداشت .جریان مثبتی دیده میشه همه یه خورده دیگه تحمل کنند.در حد دو سال .دشمن اینو میدونه و داره تمام تلاشش رو‌میکنه .بسم الله و به امید خدا .
      اقای خامنه ای پدر من در صحبتهات گفتید که با حذف افراد خاص افراد متدین دیگه هست و جایگزین میشن بابا اینها متدین نیستند ادمهای چاپلوس و فرمانبردار هستند که کارایی چندانی ندارن لطفا از همه ظرفیتها استفاده کنید شما با تمام توان افراد اختلاس گر و دزد رو قیچی کنید و پول ملت رو از حلقومشون بکشید بیرون خدا بیشتر می پسنده ومردم ناراضی از موضع حمله خارج میشن و فقط یه منتقد خواهند بود و … دیگه فامیل و غیر فامیل نشناسید و.شمشیر عدالت را بکش .برای جاسوسی و غیره نیازه از استفاده از اقا زاده ها نیست چون هزینه اجتماعی و مالی ایشان خیلی زیاده و اکثرشون از موقعیتشون به نحو نادرست استفاده کردندو طرف دشمن رفتند .

  30. به به چه افراد شجاعی . جمعی از طلاب و مدرسین ، حتی جرأت ندارید اسمتون را بگید اگر واقعاً شما هدفتان خدایی بود با ذکر اسم عنوان می کردید و از مرگ ترسی نداشتید .

  31. همه حرفاشون دروغ و چرتو پرته بد جوری از رهبر فرزانه مون ضربه خورده اند مواظب باشین اینا از مار زخمی خطرناکن

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »