اظهارات ضد و نقیض در رابطه با آزاد شدن بخشی از پول‌های مسدودشده ایران

خبرگزاری دولتی ایرنا هم گزارش داده است که روز سه‌شنبه، ۲۳ فروردین «یک مقام بلندپایه منطقه‌ای» برای نهایی کردن سازوکار آزادسازی ۷ میلیارد دلار» بلوکه شده ایران به تهران سفر می‌کند.

بر اساس این گزارش در این فرایند قرار است ۷ میلیارد دلار «به طور انتقال بانکی به حساب‌های ایران واریز» شود و خبرگزاری ایرنا آن را نشانه‌ای از «باز شدن تدریجی محدودیت‌های بانکی علیه ایران» خوانده است.

در گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی گفته شده است که مقام‌های کشور عمان قرار است به ایران سفر کنند.

گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال سفر مقام‌های کره‌جنوبی به ایران نیز منتشر شده بود ولی چوی جونگ کون، معاون وزیر خارجه کره جنوبی، امروز در توییتر نوشته است که هیچ برنامه‌ای برای سفر مقام‌های این کشور به تهران وجود ندارد.

پیش از این مقام‌های جمهوری اسلامی از مسدود شدن ۷ میلیارد دلار پول ناشی از فروش نفت در دو بانک کره جنوبی خبر داده بودند و گزارش‌هایی درباره احتمال آزادی چند زندانی دو تابعیتی از سوی ایران و آزادی این مبالغ با موافقت دولت آمریکا منتشر شده بود.

در همین زمینه روزنامه فرهیختگان، چاپ تهران، روز ۱۸ فروردین گزارش داد که مذاکراتی انجام شده است که در ازای آزادی سیامک نمازی، محمدباقر نمازی و مراد طاهباز، سه زندانی دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی، مبلغ ۷ میلیارد پول ایران آزاد شود.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »