علی دایی: اتفاقات مشهد شرم‌آور و غیرانسانی بود

علی دایی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران٬ به حوادث پیش آمده در حاشیه بازی ایران و لبنان در انتخابی جام جهانی واکنش نشان داد و آن را «اتفاقات شرم آور و رفتارهای غیر انسانی» خواند.

این فوتبالیست نام‌آور ایرانی در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام نوشت: «اتفاقات شرم آور و رفتارهای غیر انسانی صورت گرفته در ورزشگاه امام رضا در برابر بانوان فوتبال دوست کشورمان در هیاهوی قرعه کشی جام جهانی هرگز فراموش نخواهد شد.»

او در ادامه تاکید کرد که «در تمامی موارد، حقوق زن و مرد برابر است.»


دادستان کل کشور: پرونده کشته شدن قاسم سلیمانی تا مجازات عاملان رها نمی‌کنیم

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، تاکید کرد که قوه قضاییه پیگیری پرونده کشته شدن قاسم سلیمانی رها نخواهد کرد تا عاملان این ماجرا «به سزای اعمال خود برسند.»

او این موضوع را وظیفه ذاتی قوه قضاییه دانست و اضافه کرد که جمهوری اسلامی پیگیری این پرونده را «حتی اگر سال‌ها زمان ببرد»، ادامه خواهد داد.

دادستان کل کشور همچنین گفت که برخی پیگیری‌ها در این زمینه در عراق انجام شده ولی «پیشرفت در آن در حد انتظار ما نیست.»

پیش از این، یک منبع آگاه به مذاکرات وین به رادیو فردا گفته بود که مختومه شدن پرونده قاسم سلیمانی یکی از شروط دولت آمریکا برای خارج‌ کردن سپاه از فهرست تروریستی دولت آمریکا و به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام است.

جمهوری اسلامی ایران خروج سپاه را به عنوان درخواست دقایق آخر در جریان مذاکرات مطرح کرده‌ است.



دولت اوکراین کنترل حومه کی‌یف را به دست آورد

اوکراین اعلام کرد که با عقب‌نشینی نیروهای روسیه از اطراف کی‌یف و شهر چرنیهیف، کنترل حومه کی‌یف را به دست آورده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای روسیه با خروج از نواحی شمال اوکراین بر نواحی شرق و جنوب این کشور تمرکز کرده‌اند که مناطق وسیعی را در آنجا تحت کنترل دارند.

میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهوری اوکراین، در شبکه‌های اجتماعی نوشت که «روسیه یک تاکتیک متفاوت را در اولویت خود قرار داده است: عقب‌نشینی به سمت شرق و جنوب.»

وی سپس تاکید کرد که «ما بدون جنگ‌افزار سنگین قادر به بیرون راندن نیروهای روسیه نیستیم.»

با این حال مقامات اوکراین از عقب‌نشینی روس‌ها از مناطق شمال به عنوان رخدادی مثبت یاد کرده‌اند. گانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین، در فیسبوک نوشت که «ایرپین، بوچا، هوستومل و کل منطقه کی‌یف از دست دشمن متجاوز آزاد شده است.»


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »