سپاه پاسداران: برنامه موشکی و سیاست منطقه‌ای خط قرمز است

سپاه پاسداران در بیانیه‌ای به مناسب روز ۱۲ فروردین آمریکا را به «عدم درک از تغییر معادلات جهانی» متهم و برنامه موشکی و سیاست منطقه‌ای حکومت ایران را «خط قرمز» توصیف کرده است.

در این بیانیه آمده است: «اقتدار موشکی و محبوبیت و نفوذ منطقه‌ای ایران عزیز که با نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عجین و همواره مورد طمع و خیال پردازی جبهه متحد دشمنان نظام اسلامی به ویژه رژیم مافیایی، بحران زیست و تروریستی ایالات متحده امریکا بوده است، خط قرمز ملت ایران بوده است.»

سپاه پاسداران در اشاره تلویحی به قرار گرفتن در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا، افزوده است: «با صراحت اعلام می‌داریم ایران قوی مسیر قدرت‌افزایی بازدارنده و تضمین‌کننده پیشرفت و امنیت خود را هیچگاه تحت منویات و آمال و آرزوهای حاکمان کاخ سفید و متحدان پلید آن تنظیم و تعریف نکرده است که بخواهد با فشار، برچسب تهدید و یا اغواگری تبلیغات رسانه‌ای و شیطانی آنان آن را تغییر دهد.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که سپاه پاسداران «بدون توجه به هذیان‌گویی‌های اخیر رژیم تروریستی آمریکا علیه خود که آن را نشانه عقب‌ماندگی حاکمان این رژیم از تحولات جهانی و عدم درک آنان از تغییر معادلات قدرت در منطقه راهبردی غرب آسیا و حتی فراتر از آن می‌داند، همراه با سایر قوای مسلح و نهادهای امنیتی کشور در صف واحد و یکپارچه از استقلال، امنیت و منافع ملی و دستاوردهای افتخار آمیز انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صیانت و کوچکترین خطای دشمنان شرور و ماجراجو علیه میهن اسلامی در هر نقطه را با پاسخ‌های قاطع و ویرانگر مواجه و حتی فرصت ابراز پشیمانی را از آنان سلب خواهد کرد.»



ابراهیم رئیسی: شرایط فروش نفت به پیش از تحریم‌ها رسیده‌است

ابراهیم رئیسی٬ رییس جمهوری٬ امروز گفت که شرایط فروش نفت خام ایران به پیش از تحریم‌ها رسیده است.

ابراهیم رئیسی بدون اشاره به جزئیات گفت پول فروش نفت در دولت او به کشور باز می‌گردد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، روز ۲۴ اسفند با انتشار گزارشی، افزایش تولید و قیمت نفت ایران در ماه فوریه را تایید کرد.

در ماه‌های گذشته صادرات نفت ایران افزایش یافته و بر اساس گزارش نهادهای ردیابی نفتکش‌ها به حدود یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

بخشی از نفت ایران توسط سپاه پاسداران و از طرق غیر رسمی صادر می‌شود.



واکنش جمهوری اسلامی به تحریم‌های جدید آمریکا

سخنگوی وزارت امورخارجه به تحریم های اعمال شده جدید ایالات متحده علیه ایران واکنش نشان داد. خطیب زاده صحبت های مقامات دولت آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای را ادعا دانست.

سعید خطیب‌زاده٬ سخنگوی وزارت امورخارجه٬ تاکید کرد که این اقدام نشانه دیگری از سوءنیت دولت آمریکا در قبال مردم ایران است که در تداوم سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری آن دولت علیه ایران طراحی شده است.

روز گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا یک ایرانی به نام «محمدعلی حسینی» و چهار شرکت وابسته به او شامل «جستار صنعت دلیجان»، «شرکت صنعتی عمرانی پارس بنای صدر»، «سایه بان سپهر دلیجان» و «سینا کامپوزیت دلیجان»، را به‌دلیل مشارکت در تدارکات برنامه موشکی ایران و همکاری با مرکز تحقیقات جهاد خودکفایی سپاه و سازمان صنایع دفاعی ایران تحریم کرد.

بر اساس این بیانیه، شرکت‌های متعلق به محمدعلی حسینی، در بخش تولید پیشران‌های موشک‌های بالستیک با سپاه پاسداران و صنایع شیمیایی پارچین همکاری می‌کنند. صنایع شیمایی پارچین زیرنظر سازمان صنایع دفاعی ایران وابسته به وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران است.

وزارت خارجه آمریکا تیرماه سال ۹۶ نیز سازمان تحقیقات و خودکفایی سپاه پاسداران را به‌دلیل نقش مهم آن در پژوهش و توسعه موشک‌های بالستیک تحریم کرده بود.

رویترز، یک مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود نوشت که تحریم‌های اعمالی جدید ایالات متحده علیه ایران را با تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای در ازای رفع تحریم‌ها بی‌ارتباط دانست.

او گفته است که آخرین تحریم ها علیه ایران بدون توجه به اینکه توافق هسته ای حاصل می شود یا نه، پا برجا خواهند ماند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای که در وبگاه آن منتشر شد اعلام کرد شخصی به نام محمد علی حسینی و چند شرکت را که برخی تحت مدیریت او هستند را به دلیل ارتباط با سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت و ارائه خدمات در زمینه مالی، فناوری و دیگر خدمات به آن تحت تحریم قرار داده است.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »