«شکنجه سفید» ترانه علیدوستی در انفرادی اوین؛ تجمع کنندگان تهدید به خشونت شدند 

زیتون – ترانه علیدوستی علیرغم ابتلا به کلاستروفوبیا  کماکان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود‌.

سمیه میرشمسی، دستیار کارگردان، در رشته توییتی از تماس ترانه از زندان با خانواده ‌اش خبر داد و افزود:«خانواده (خانم علیدوستی) نمی‌دانند که آیا داروهای ترانه به دستش رسیده یا نه و او در تماس تلفنی خود توضیحی در این باره نداد. ترانه علیدوستی به بیماری‌های ADHD و کلاستروفوبیا (ترس از فضای بسته) مبتلا است و تداوم بازداشت او در سلول انفرادی یک شکنجه سفید است.»

ترانه علیدوستی شنبه بیست و ششم آذر، پس از حمله ماموران به خانه‌اش بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

در روزهای گذشته، هنرمندان و دوستان خانم علیدوستی برای پیگیری وضعیت این بازیگر بنام مقابل زندان اوین تجمع کردند.

میرشمسی در ادامه از تماس نیروهای امنیتی با تجمع کنندگان و تهدید آن‌ها خبر داد و افزود:«از دیشب (سه‌شنبه) تماس‌های تهدیدآمیز با هنرمندان تجمع‌کننده شروع شده است و امروز هم نیروهای امنیتی به تجمع‌کنندگان هشدار دادند که با خشونت بازداشت خواهند شد.»

در همین حال، نزدیک به پانصد چهره سرشناس سینمای جهان در بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری ترانه علیدوستی شدند. کیت وینسلت و کریستن استوارت، هنرپیشه‌های بنام آمریکایی، جرمی آیرونز، بازیگر و کن لوچ، کارگردان بریتانیایی، پدرو آلمادووار، کارگردان اسپانیایی و ماریون کوتیار، ستاره سینمای فرانسه از  امضاکنندگان این نامه هستند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »