بازداشت دو فعال مدنی

ماموران امنیتی صبح شنبه با یورش به خانه مهرداد محمدنژاد، زندانی سابق، بار دیگر او را بازداشت کردند.

محمدنژاد سال ۹۷ بازداشت و با اتهاماتی چون «توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» به سه سال زندان محکوم شده بود. او در اردیبهشت ۹۹ از زندان آزاد شده بود.

همچنین گزارش‌هایی درباره بازداشت پردیس ربیعی، دانشجو و فعال حقوق زنان، در روز جمعه منتشر شده است.

پردیس ربیعی از فعالان حقوق زنان بود و در زمینه قتل‌های ناموسی در ایران اطلاع رسانی می‌کرد .



نیروهای زمینی روسیه به حدود ۲۵ کیلومتری کی‌یف رسیده‌اند

اطلاعات ارتش بریتانیا روز شنبه اعلام کرد که درگیری‌ها در شمال غربی کی‌یف ادامه دارد و انبوه نیروهای زمینی روسیه به حدود ۲۵ کیلومتری مرکز کی‌یف رسیده‌اند.

مقام‌های اوکراینی نیز از درگیری شدید در یک بزرگراه منتهی به کی‌یف خبر داده‌اند.

میخایلو پودولیاک، مشاور ریاست جمهوری اوکراین، نیز نوشت که کی‌یف در «وضعیت محاصره» قرار دارد.

همچنین به گفته مقام‌های اوکراین، درگیری‌ها در دیگر مناطق این کشور تشدید شده و از جمله مناطقی در خارکیف، چرنیهف، سومی و ماریوپل زیر آتش روسیه قرار دارند.



۲۶ درصد از ایرانیان واکسن نزده‌اند

بنا بر اعلام سخنگوی ستاد کرونا، ۲۶ درصد از جمعیت کشور تاکنون هیچ واکسنی نزده‌ و تنها ۳۰ درصد جمعیت هدف، سه دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، عباس شیراوژن روز شنبه، ۲۱ اسفند، ضمن اعلام این خبر، درباره وضعیت کرونا در کشور گفت که با وجود کاهش آمار ابتلا و بستری، شمار جان‌باختگان روند نزولی نداشته است.

شمار قابل توجه افراد واکسن‌نزده در ایران که بخشی از آن شامل کودکان می‌شود، در حالی است که برخی کارشناسان درباره شکل‌گیری «پیک هفتم» کرونا در هفته‌های پس از تعطیلات نوروز هشدار داده‌اند.



بازداشت و ضرب و شتم معلمان معترض در رودسر

تجمع معلمان در رودسر که قرار بود با هدف حمایت از عزیز قاسم‌زاده، برگزار شود، با دخالت پلیس و نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

امروز دادگاه رسیدگی به اتهامات عزیز قاسم‌زاده، سخنگوی کانون فرهنگیان گیلان، برگزار شد.

عزیز قاسم‌زاده، سخنگوی کانون صنفی معلمان گیلان، آخرین بار چهارم مهرماه امسال و پس از تجمعات اعتراضی بازداشت و پس از ۱۵ روز از زندان رودسر آزاد شده بود.

به گزارش «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران»، نیروهای امنیتی همچنین با «هتک حرمت» و «خشونت»، مانع از همراهی اعضای خانواده آقای قاسم‌زاده در زمان ورود او به دادگاه شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی مادر این فعال صنفی را با خشونت هل داده و به زمین انداخته‌اند و تلفن همراه برادر او را ضبط و یکی از بستگان آن‌ها به نام امیرحسین آقاجان‌پور را بازداشت کرده‌اند.

همچنین بر اساس گزارش‌ها نیروهای امنیتی و لباس‌شخصی چندین نفر از جمله محمود بهشتی‌لنگرودی، محمود‌ صدیقی‌پور، حسن نظریان، مسعود فرهیخته و چند نفر دیگر را بازداشت کرده و با خود بردند.

کانون صنفی فرهنگیان استان گیلان پیشتر از معلمان این استان خواسته بود که روز شنبه همزمان با برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عزیز قاسم‌زاده در مقابل اداره آموزش و پرورش شهرستان رودسر تجمع کنند و خواهان تبرئه این کنشگر صنفی شوند.

بر اساس گزارش «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران»، نیروی انتظامی از صبح روز شنبه به بهانه برگزاری رزمایش، در اطراف اداره آموزش و پرورش رودسر مستقر شده و با خشونت اقدام به پراکنده کردن معلمان معترض کرده‌اند.



رییس پلیس فتا: فروش اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی جرم است

وحید مجید٬ رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی کل کشور٬ اعلام کرد که فروش اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی جرم است.

او درباره فروش اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی، ادامه داد: «طی دو ماه گذشته یک طرح عملیاتی داشتیم و در ۱۰۰ کارگروه ویژه پلیس فتا با فروش دارو و اقلام بهداشتی در فضای مجازی برخورد کردیم.»

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی کل کشور با تاکید بر اینکه فروش کلیه داروها و اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی جرم است، افزود: «هیچ سایت و کانالی اجازه فروش دارو را در فضای مجازی ندارد.»

۱۹ آبان ماه امسال مجلس یازدهم قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» را پس از تایید شورای نگهبان برای اجرا به دولت ابلاغ کرد.

این قانون ارائه داروهای هورمونی جلوگیری از بارداری در داروخانه‌ها را محدود و هرگونه توزیع رایگان و ارائه اقلام مرتبط با پیشگیری از بارداری، کار گذاشتن اقلام پیشگیری و تشویق به استفاده از آن‌ها را در شبکه بهداشتی درمانی کشور ممنوع کرده است. در همین رابطه وزارت بهداشت از به کار بردن عبارت‌هایی مانند حاملگی پرخطر منع شده است.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »