پدر مونا حیدری: اجباری در ازدواج دخترم نبود/ در زمان عقد برایش گواهی رشد گرفتیم

پدر مونا حیدری:اجباری در ازدواج دخترم نبود/ در زمان عقد برایش گواهی رشد گرفتیم

پدر غزل (مونا) حیدری، دختر ۱۷ ساله اهوازی که به طرز فجیعی به‌دست همسرش به‌قتل رسید در گفتگویی با خبرگزاری فارس گفت: «هیچ اجباری در ازدواج دخترم وجود نداشت و اتفاقاً شوهرش بهترین زندگی را برای وی فراهم کرده بود، دعوای زن و شوهری بین آن‌ها پیش می‌آمد و گاهاً به  خانه ما به حالت قهر می‌آمد اما در حد دو سه روز بود و بعد سر خانه و زندگی اش برمی‌گشت. شما می‌دانید این دعواها بین زن و شوهر طبیعی است و تا کنون غزل تقاضایی برای طلاق  نکرده بود.»

او افزود: «زمانی که می‌خواستیم او را به عقد سجاد در بیاوریم گواهی رشد از دادگاه گرفتیم و به لحاظ جسمی مشکل نداشت»

پدر مقتول در ادامه در دفاع از همسر دخترش که او را به قتل رساند افزود:« به محل کارش در بازار بروید، اطرافیانش بهتر می‌توانند نظر بدهند اما پسری بود که هم روزانه سرکار می‌رفت و گاهاً تا شب در بازار بود علاوه بر این اهل باشگاه و ورزش هم بود، اهل سیگار و دود و دم هم نبود.»


میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی گفت مذاکرات هسته‌ای ایران می‌تواند این ماه به سرانجام برسد.

او در گفت‌وگویی با اعلام این که سند نهایی برای احیای برجام پیش نویس شده است، جزئیاتی را درباره این سند و وضع فعلی مذاکرت وین مطرح کرد.

به گزارش ایسنا نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت‌وگویی با روزنامه کامرسنت، گفت: به هر حال، ما به دنبال به سرانجام رساندن مذاکرات در اسرع وقت هستیم، ترجیحا در ماه جاری[فوریه]».

نماینده روسیه تاکید کرد: ما به شدت مخالف تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی هستیم. در عین حال، با این موافقیم که مذاکرات نباید طولانی شود و اگر بخواهیم، می‌تواند تا آخر این ماه به اتمام برسد.

او همچنین خبر داد که سند نهایی پیش‌نویس شده است. این سند بندهای متعددی دارد که باید بیشتر روی آن کار شود اما سند روی میز است. او درباره محتوای سند مذکور توضیح داد: این سند دربرگیرنده مسائل لغو تحریم‌های آمریکا و اقداماتی است که ایران باید در حوزه هسته‌ای انجام دهد و در نهایت، شامل توالی اجرای این موارد توافق شده است.


وزیر بهداشت: ۹۰ درصد بستری‌های اُمیکرون واکسن نزده‌اند


آرشیو تلوبیون از دسترس خارج شد

آرشیو ساعتی تلوبیون، پلتفرم دسترسی مخاطبان به محتوای پخش‌شده برنامه‌ها از شبکه‌های مختلف تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی، چند روزی است که در دسترس کاربران نیست.

ایسنا در این مورد نوشت که این تلویزیون تعاملی، دسترسی به آرشیوش را برای کاربران محدود کرده است.

تلوبیون یک هفته پیش از این در روز ۱۲ بهمن از سوی گروه سایبری «عدالت علی» هک شد و این گروه بر روی برنامه‌های برخی از شبکه‌های دولتی ایران که از این طریق پخش می‌شد محتوای سیاسی پخش کرد.

پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صداوسیما روز ۱۱ بهمن ماه از ساعت ۲ بامداد تا ساعت ۲۳ دچار اختلال شد و به گفته مسئولان تلوبیون، برنامه‌های چندین شبکه در این بازه زمانی به شکل ناقص آرشیو شد.

روز سه‌شنبه پیش در حالی که برنامه‌های عادی شبکه‌های رادیو و تلویزیون دولتی ایران در حال پخش بود این برنامه‌ها در تلوبیون قطع شد و سپس صحنه‌هایی از تظاهرات ضد جمهوری اسلامی با شعار «مرگ بر دیکتاتور» پخش شد.

پس از آن، فردی با نقاب پیامی را خطاب به «ملت ایران» با این مضمون قرائت کرد که «ما آماده‌ایم تا پایه‌های رژیم فاسدی که بر کشورمان مسلط شده را به لرزه بیندازیم. دیگر ما را ساکت نخواهند کرد. ما دهه زجر [فجر] را به عزایشان تبدیل می‌کنیم. حجاب بی‌حجاب. حجاب را می‌سوزانیم. بت‌هایشان را می‌شکنیم. قصرهای زورگویان را افشا می‌کنیم تا ملت حسابشان را برسند. رژیم ضرب شست ما را دیده و باز هم خواهد دید.»


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »