مینو محرز: شش درصد کارگران جنسی در تهران به ایدز مبتلا هستند

مینو محرز، رییس پیشین مرکز تحقیقات ایدز ایران٬ گفته که شش درصد سکس‌ورکرهای (کارگران جنسی) تهران به ایدز مبتلا هستند.

محرز در گفتگو با پایگاه خبری رویداد۲۴ کارگران جنسی را به سه دسته تقسیم کرد و گفت که دسته سوم کارگران جنسی خیابانی هستند که «وضعشان خیلی بد است». به گفته او دسته دوم، کسانی هستند که خانه‌های امن دارند و دسته اول افرادی هستند که درآمدهای خیلی بالایی دارند. به گفته خانم محرز به دلیل عدم دسترسی به دسته اول مطالعات زیادی درباره آنها وجود ندارد.

او افزود: «کارگران جنسی تهران عمدتا از گروه دو و سه هستند که در آخرین مطالعات ما حدودا شش درصدشان مبتلا به ایدز بودند.»

رییس پیشین مرکز تحقیقات ایدز ایران در ادامه گفت: «این رصد باید به طور دائم انجام شود، چون این افراد کارشان جوری است که ایدز را انتقال می‌دهند. در واقع هدف از به رسمیت شناختن اینها، مساله پیشگیری است. برای پیشگری باید فرد را بشناسیم.»



اولین جلسه دادگاه جمشید شارمهد در ایران آغاز شد

اولین جلسه دادگاه جمشید شارمهد در تهران آغاز شد. ریاست دادگاه را قاضی صلواتی برعهده دارد.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه نیز اقدام به انتشار عکس‌هایی کرد که می‌گوید اعضای خانواده کسانی هستند که توسط گروه تندر کشته شده‌اند.

جمشید شارمهد در مرداد سال ۱۳۹۹ در جریان سفری به امارات متحده عربی در دبی توسط ماموران حکومت ایران ربوده و به ایران منتقل شد.

رسانه‌های نزدیک به جمهوری اسلامی با انتشار خبر بازداشت جمشید شارمهد، رییس «گروه تندر» که رسانه انجمن پادشاهی ایران در آمریکاست، اقدام به پخش بخشی از “اعترافات” او را با چشمان بسته از تلویزیون دولتی کرد.

تندر نام رسانه گروه «انجمن پادشاهی ایران» در لس‌آنجلس است اما وزارت اطلاعات ایران آن را «گروه تروریستی» و مسئول عملیات خشونت آمیز در داخل ایران معرفی می کند.



برگزاری دومین جلسه دادگاه مردمی آبان: شهادت عضو سابق گُردان امام علی

جلسه دوم از دومین دور دادگاه بین‌المللی مردمی آبان روز شنبه، ۱۶ بهمن‌ماه، به صورت غیرعلنی در لندن با شهادت مادر یک قربانی سرکوب آغاز شد.

در این جلسه نوبت شاهد ۴۵۸ یک عضو سابق گردان امام علی رسید که با صورتی پوشیده و آنلاین در دادگاه حاضر شد. گردان‌های امام علی بخشی از بسیج است که تحت نظر سپاه فعالیت می‌کند و وظیفه اصلی آن سرکوب اعتراضات مردمی است.

در دور پیشین این دادگاه که آبان‌ماه سال جاری توسط سازمان‌های «عدالت برای ایران»، «حقوق بشر ایران» و سازمان بین‌المللی «با هم علیه اعدام» برپا شد، ۳۴ شاهد و شش کارشناس شاهد اسناد و مدارک خود را ارائه کردند.

بر اساس گزارش‌ها، هیئت دادستانی این دادگاه پس از بررسی اسناد شاهدان جدید، ۲۷ مقام دیگر جمهوری اسلامی را نیز به دلیل مشارکت در سرکوب آبان ۹۸، به جنایت علیه بشریت متهم کرده است.

از جمله شهودی که روز جمعه شهادت خود را ارائه کردند یکی هم طاهره بجروانی، همسر علی فتوحی از کشته‌شدگان آبان ۹۸، بود.

خانم بجروانی گفت: «به قلب شوهرم شلیک کرده بودند. وقتی می‌خواستند پیکرش را به ما تحویل بدهند، از ما تعهد گرفتند و گفتند به هیچ عنوان حق مصاحبه با هیچ‌کس را ندارید. حق این که بگویید چطور و چگونه کشته شده ندارید!»

همچنین بک افسر ارشد سپاه پاسداران برگزار شد. به گفته برگزار کنندگان دادگاه، این افسر شنبه شب (۱۶ بهمن) با دادگاه تماس گرفت و خواستار دادن شهادت شد.

او در شهادت خود اعلام کرد تنها ۴۲۷ نفر در خوزستان و ۴۲۰ نفر در تهران کشته شدند و همچنین نزدیک به هشت هزار نفر در تهران بازداشت شدند.

به گفته این افسر سپاه پاسداران، سرکوب آبان ۹۸ تنها موردی بود که نیروهای نظامی موظف نشدند در مورد آنکه به که، کجا و چند بار شلیک کردند، گزارش دهند.

او همچنین گفت: «تهران داشت از دست می‌رفت و وحید حقانیان و علی خلفی از دفتر خامنه‌ای دستور دادند هر کاری لازم است بکنید تا غائله ختم شود.»



در پی تخلف رانندگی پسر یازده ساله امام جمعه تفرش٬ او عزل شد

به دنبال تصادف ناگوار روز پنج شنبه در جاده تفرش که احتمال داده می شد پسر راننده امام جمعه این شهر در آن نقش داشته باشد. حسین حاجی٬ لری امام جمعه تفرش٬ از سمت خود عزل شده است.

به گزراش دیده‌بان ایران میرزایی مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان مرکزی ضمن تایید خبر عزل «حسین حاجی لری امام جمعه تفرش» طی چند روز آینده امام جمعه جدید معرفی خواهد شد.

گفتنی است در پنج شنبه گذشته پسر یازده ساله امام جمعه تفرش در جریان رانندگی در جاده تفرش و تصادف با یک خودرو پرشیا موجب مرگ سه نفر و مجروح شدن ۴نفر شده بود.

سیدمحمد میرهادی رئیس شورای اسلامی روستای کهک و ۲ دختر جوان افرادی بوده‌اند که در این تصادف مرگبار جان خود را از دست دادند.

علت این حادثه تجاوز به چپ توسط خودروی سمند اعلام شده است و بنا بر بازنشر مطالبی در فضای مجازی، راننده خودروی سمند، پسر بچه‌ای ۱۱ ساله، فرزند امام جمعه تفرش بوده است.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »