? زنده| سهم سعید محمد از سفره رئیسی مشخص شد

 



سهم سعید محمد از سفره رئیسی مشخص شد

احسان خاندوزی٬ وزیر امور اقتصادی و دارایی٬ طی حکمی سعید محمد را به سمت دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب کرد.

سعید محمد از جمله داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم شده بود که از سد شورای نگهبان عبور نکرد.

سعید محمد، فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بوده‌ است. محمد پیش‌تر مدیرعامل گروه ایرانیان اطلس (وابسته به بنیاد عمران و تعاون سپاه سازندگی) بود، همچنین در فاصله سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ مدیرعاملی ابر شرکت عمرانی سپاسد (از زیرمجموعه‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء) را برعهده داشته است.



حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در ایران تاکنون به کرونا مبتلا شدند

بر اساس بیانیه امروز وزارت بهداشت ۳۷۱ نفر دیگر بر اثر کرونا جانباختند

آمار جان‌باختگان در ۲۴ ساعت گذشته به نسبت آمار اعلام شده در روز چهارشنبه، نزدیک به یکصد مورد افزایش داشته و تقریباً در محدوده آمار مرگ‌ومیر اعلام شده در روز سه‌شنبه است.

به این ترتیب شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۱۸ هزار و ۵۰۸ نفر و تعداد کل مبتلایان به ۵ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۵۹۱ نفر رسید.

وزارت بهداشت همچنین شناسایی بیش از ۱۶ هزار بیمار جدید در یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

در گزارش وزارت بهداشت همچنین آمده است که حدود شش‌هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا به دلیل وخامت وضعیت جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند و از روز گذشته دو هزار و ۲۰۲ بیمار جدید در بیمارستان‌های کشور بستری شده‌اند.

آمار رسمی کرونا در حالی به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت و برخی مسئولان اعلام می‌شود که مقامات سازمان نظام پزشکی ایران، آمار واقعی را سه تا چهار برابر آمار رسمی می‌دانند.



مجارستان ۱۰۰ هزار واکسن سینوفارم به ایران برای استفاده پناهجویان افغان می دهد

پیتر سیارتو٬ وزیر امور خارجه مجارستان در دیدار با امیرعبداللهیان برای واکسیناسیون شهروندان افغانستانی در ایران واکسن هدیه کرده است.

در بسته هدیه مجارستان  ۱۰۰ هزار دز واکسن سینوفارم  است.

پیش از این اتباع دیگر کشورها در ایران به واکسنیناسیون کرونا دسترسی نداشتند.



شرکت کنترل کیفیت هوای تهران: در تابستان هیچ روزی هوا پاک نبوده است

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای تهران هیچ روزی در سه ماه تابستان گذشته در شرایط پاک نبوده است.

ایسنا به نقل از روابط عمومی این شرکت نوشت: «کیفیت هوای تهران طی سه ماه تابستان امسال ۷۱ روز در شرایط قابل قبول و ۲۲ روز در شرایط آلوده بوده که در این میان سهم هوای ناسالم برای گروه‌های حساس ۲۱ روز و سهم هوای ناسالم برای همه افراد جامعه یک روز بود.»

تیرماه امسال با ثبت ۱۴ روز آلوده، آلوده‌ترین ماه هوای تهران طی تابستان امسال بود همچنین آلوده‌ترین روز طی تابستان سال جاری در تهران ۱۸ تیرماه بوده است.



هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس به پیامد تنش آبی در بیش از ۲۵۰ شهر

مرکز پژوهش‌های مجلس از افزایش تنش آب شرب در کشور گزارش داد و با بیان اینکه ۲۸۲ شهر هم‌اکنون دچار تنش آبی هستند، نسبت به گسترش «ناآرامی‌ها و نارضایتی‌های اجتماعی» ناشی از تنش آبی هشدار داد.

مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه تنش‌ آبی در شهرها و روستاهای ایران در حال گسترش است و در تابستان سال‌جاری نیز تنش آبی در همه حوضه‌های آبریز اصلی کشور رخ داد، افزود که علائم این تنش‌ها در بعضی نقاط کشور به‌صورت «ناآرامی‌ها و نارضایتی‌های اجتماعی» بروز کرده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس از جمله اعلام کرد که در تابستان سال‌جاری ۲۸۲ شهر دچار تنش آبی بوده‌اند و در سال آبی جاری نیز در حوضه آبریز مرکزی ۱۰۴ شهر دچار تنش آبی می‌شوند که از این میان حدود ۳۸ درصد شهرها وضعیت تنش آبی قرمز را تجربه خواهند کرد.

این مرکز هشدار داد از آنجا که «حوضه آبریز مرکزی» شامل مناطق وسیعی از کشور است، تشدید تنش آبی در چنین گستره‌ای آمارهای بسیار چشمگیری [به لحاظ جمعیت و گستردگی جغرافیایی] را شامل می‌شود.

علاوه بر این، در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید شده است که وضعیت در «حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان» نیز بحرانی است و در این نواحی نیز ۹۳ شهر دچار تنش آبی خواهند شد و از آنجا این بخش عمدتا شامل استان‌های ساحلی جنوبی است، اهمیت شیرین‌سازی آب دریا از این منظر بسیار پر رنگ می‌شود.



نماینده ولی فقیه در خوزستان: بین زنان ایران، مطیع ولایت کم پیدا می شود

محمدنبی موسوی‌فرد٬ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان٬ گفت: «بین زنان ایران، مطیع ولایت کم پیدا می شود.»

«در دوران پدران و مادران ما، زنان تحصیل نمی‌کردند و برخی مدرسه نیز نمی‌رفتند اما به محض اینکه پیوند ازدواج ایجاد می‌شد، دیگر طلاق مطرح نمی‌شد اما با کمال تاسف هر چه تحصیلات بالاتر رفته است، این بخش از پیکره خانواده نتوانسته است کانون خانواده را مستحکم کند.»

او مدعی شد: «بخشی از ناهنجاری و بزهکاری، مربوط به بانوان و بخشی مربوط به فرزندآوری است. در بخشی از ایران توجه ویژه‌ای به فرزندآوری می‌شود اما بین بانوان تابع ولایت کمتر دیده می‌شود. امروزه زنان دو سه فرزند یا اگر هنر کنند چهار فرزند به دنیا می‌آورند که جای تاسف است.»

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: «یکی از عوامل این مساله، اشتغال بانوان است. نمونه‌های موفقی از زنان شاغل با فرزندآوری خوب داریم اما یکی از عوامل کاهش فرزندآوری در کشور، اشتغال زنان است زیرا فکر می‌کنند فرزندآوری مزاحم کارشان است که باید برای این موضوع فکری شود.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »