? زنده| علیرضا رئیسی: انتهای موج پنجم کرونا هنوز مشخص نیست

 



علیرضا رئیسی: انتهای موج پنجم کرونا هنوز مشخص نیست

علیرضا رئیسی٬ سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا٬ با تاکید بر اینکه موج پنجم بلندترین موجی بوده که در کشور اتفاق افتاده گفت که انتهای آن هنوز مشخص نیست.

علیرضا رئیسی افزود: «اکنون ۳۵۹ شهر قرمز، ۵۹ شهر نارنجی و ۳۰ شهر زرد داریم. در نمودار روند زمانی موج‌های اول تا پنجم را مشاهده می‌کنیم و موج پنجم بلندترین موجی بوده است که اتفاق افتاده است. انتهای این موج مشخص نیست کجا خواهد رفت و این موضوع جای نگرانی ما است و تحلیل ما این است که هنوز معلوم نیست به قله رسیده باشیم.»



چهارمین جلسه دادگاه حمید نوری: قرائت مکاتبات منتظری و خمینی درباره اعدام‌ها

در چهارمین جلسه از دادگاه حمید نوری، دادیار پیشین زندان گوهردشت کرج در استکهلم، ادامه کیفرخواست وی قرائت شد که به موج اول و دوم اعدام‌ها در دهه ۶۰ بر اساس اسناد و خاطرات زندانیان برمی‌گشت.

بر اساس گزارش حاضران در جلسه دادگاه در شبکه‌های اجتماعی، دادستان در این جلسه، تاکید زیادی بر مکاتبات حسینعلی منتظری، قائم‌مقام پیشین روح‌الله خمینی، با وی در این زمینه داشت.

در این جلسه همه مکاتبات منتظری با  خمینی قرائت شد و دادستان گفت که برخلاف موج اول که فتوای روح‌الله خمینی موجب کشتار گسترده اعضای مجاهدین خلق شد، در موج دوم که به اعدام گسترده نیروهای چپ منجر شد، چنین فتوایی در دست نیست

دادستان همچنین بر اساس کتاب‌های خاطرات زندانیان سابق سیاسی همچون مهدی اصلانی، اسامی شماری از اعدام‌شدگان را در جلسه قرائت کرد.

بخشی از کیفرخواستی که دادستان در این جلسه قرائت کرد بر اساس شواهد به پنج نوبت شلاق خوردن روزانه زندانیان سیاسی چپ که حاضر به نماز خواندن در زندان نبودند، تفتیش عقاید و شکنجه آنها تا زمان راضی‌ شدن به نماز خواندن اختصاص داشت.



مولوی عبدالحمید به طالبان تبریک گفت

مولوی عبدالحمید٬ امام جمعه زاهدان٬ در پیامی پیروزی «جنبش طالبان» را به علما و عموم ملت افغانستان تبریک گفت.

در متن پیام او آمده است: «بدون تردید این پیروزی از فضل پرورگار، حمایت مردمی، آه و ناله مظلومان و خانواده شهدا و رنج‌دیدگان حاصل شده است. امید است نگاه‌ها فقط به سوی پروردگار باشد و ضمن اظهار عاجزی مقابل ذات باری‌تعالی، در راستای خدمت به ملت شریف افغانستان با تمام وجود تلاش کرد.»

امام جماعت مسجد مکی زاهدان، پیشتر نیز با تمجید از گروه تروریستی طالبان گفته بود طالبان دارای ریشه مردمی است و از نصرت خدا برخوردار است.

او گفته بود: «پیشروی‌های گسترده طالبان در افغانستان نتیجه حمایت‌های مردمی از آنهاست. هدف طالبان، اجرای شریعت اسلام و سیره حضرت رسول و حکم بما انزل‌الله است.»



فرشته طائرپور در اثر کرونا درگذشت

فرشته طائرپور تهیه کننده و فیلم نامه نویسان سینمای ایران بر اثر عوارض ناشی از کرونا در سن ۶۹ سالگی از دنیا رفت.

این تهیه کننده سینما که آثاری چون “گلنار” ،”خداحافظ دختر شیرازی” ،”آینه‌های روبرو” ، “نخودی”، “زن دوم”، “وقتی همه خواب بودند”، “پسر مریم”، “نان و شعر”، “پاتال و آرزوهای کوچک”، “مدرسه پیرمردها” را تهیه کرده است، از چند هفته گذشته به دلیل درگیری ریه پس از ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد و امروز ۲۶ مرداد ماه، نزدیکانش خبر دادند با وجود اینکه از بیمارستان مرخص شده بود، اما از دو روز قبل دوباره به بیمارستان برگشته و امروز از دنیا رفته است.

طائرپور متولد ۱۳۳۱ به عنوان رئیس انجمن کارفرمایی تهیه کنندگان فیلم (اکت) بارها مطالبه واکسیناسیون هنرمندان مقابل دوربین را مطرح کرده بود.



مجوز صوت و تصویر روبیکا به دلیل «تخلفات گسترده» باطل شد

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی مجوز صوت و تصویر روبیکا به دلیل «تخلفات گسترده» باطل کرد.

معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی از باطل شدن مجوز اپلیکیشن «روبیکا» به علت تخلفات گسترده خبر داد.

بیشتر بخوانید: اینستاگرام ملی با «اکانت‌دزدی» شروع به کار کرد

از چند روز قبل کاربران فضای مجازی با اعلام این که اپلیکیشن روبیکا از اطلاعات هویتی آن‌ها برای ساخت صفحات مجازی در بخش «روبینو» این اپلیکیشن استفاده کرده است، نسبت به این مساله انتقاد کردند.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »