? زنده| وزارت بهداشت: واردات واکسن‌های فایزر و مدرنا آزاد است

 



وزارت بهداشت: واردات واکسن‌های فایزر و مدرنا آزاد است

محمدرضا شانه‌ساز، رییس سازمان غذا و داروی٬ از صادر شدن مجوز واردات واکسن‌ فایزر و مدرنا به ایران خبر داده است.

شانه‌ساز امروز گفت: «اجازه واردات فایزر و مدرنا را از منابع مجاز آن‌ها داده‌ایم و خواهیم داد و نام یک واکسن باعث ممنوعیت و محدودیت نمی‌شود، بلکه منبع آن باید مورد اعتماد باشد.»

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در دی‌ماه ۱۳۹۹ واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی را ممنوع اعلام کرد و بر تولید واکسن داخلی تاکید کرد، اما با بالا گرفتن بحران در هفته‌های گذشته روز چهارشنبه، ۲۰ مرداد امسال، کرونا را مسئله «اول و فوری» کشور خواند و خواستار تامین واکسن به هر شکل ممکن شد.



استقبال جمهوری اسلامی از انتقال قدرت به طالبان

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه٬ در نشست خبری امروزش اعلام کرد که جمهوری اسلامی از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت از طریق شورای راهبری در افغانستان استقبال می‌کند.

خطیب زاده تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران خواستار توجه جدی به مصونیت دیپلمات‌ها واماکن دیپلماتیک در چارچوب کنوانسیونهای بین المللی بوده و بر لزوم سلامت دیپلماتها و تامین امنیت این اماکن تاکید می‌نماید. بدیهی است وزارت امور خارجه بطور مستمر با کادر دیپلماتیک مستقر در سفارت و کنسولگری خود در کابل و هرات در تماس بوده و بطور مداوم تحولات را رصد می‌نماید.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: «جمهوری اسلامی ایران امیدوار است همه طرف‌ها از طریق گفتگو و مفاهمه سیاسی مشکلات موجود را حل نمایند. در این راستا، ایران بار دیگر آمادگی خود را جهت تسهیل حل موضوعات افغانستان از طریق گفتگوهای بین الافغانی و با مالکیت افغان‌ها و همچنین کمک به اجماع منطقه ای در موضوع افغانستان اعلام می‌دارد. در همین چارچوب است که ما از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت از طریق شورای راهبری متشکل از رهبران بزرگ و سرشناس افغانستان استقبال می نماییم.»



رکورد مرگ بر اثر کرونا در ایران بار دیگر شکسته شد

بر اساس گزارش وزارت بهداشت ۶۵۵ نفر دیگر طی شبانه‌روز گذشته در اثر ابتلا به کرونا در گذشتند.

آمار مرگ و میر روز گذشته ایران رکورد جدیدی را در این کشور ثبت کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، بیش از ۴۱ هزار نفر دیگر طی شبانه‌روز گذشته به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. مجموع جان‌باختگان ناشی از کرونا از ابتدای همه‌گیری تاکنون به بیش از ۹۸ هزار نفر و تعداد مبتلایان هم به مرز ۴ و نیم میلیون نفر رسیده‌است.

درستی آمارهای وزارت بهداشت ایران با تردید جدی کارشناسان و برخی مقام‌های بهداشتی داخلی و خارجی روبه‌روست و برخی آن را تا چند برابر بیشتر می‌دانند.

وزارت بهداشت ایران می‌گوید تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر هر دو دوز واکسن‌های ضد کرونا را دریافت کرده‌اند. این میزان کمی بیش از ۵ درصد جمعیت محسوب می‌شود.



حسن نصرالله: قطعا و علنا از ایران سوخت وارد خواهیم کرد

حسن نصر‌الله٬ دبیرکل حزب‌الله لبنان٬ در واکنش به حادثه درگیری بر سر سوخت در این کشور که به مرگ ۲۸ نفر منجر شد، بر واردات سوخت از ایران تاکید دوباره کرد.

به گزارش العالم، حسن نصرالله، شامگاه یک‌شنبه، ۲۴ مرداد هم‌چنین گفت که «در ایران به اندازه‌ای سوخت وجود دارد که کشتی‌ها پر بوده و منتظر خریدار هستند».

او در ادامه آمریکایی‌ها را «مسئول حوادث» این کشور نامید که به گفته او از «سفارت خود، هرج‌ومرج را مدیریت می‌کنند».

نصرالله در ادامه هم‌چنین بر واردات بنزین و گازوئیل از ایران تاکید کرد و گفت: «روزی که بنزین وارد کشور شود، در شب نخواهد بود، بلکه به صورت علنی صورت خواهد گرفت».

پس از آن‌که دولت انتقالی لبنان از هفته گذشته و به دلیل نداشتن پول، یارانه سوخت را حذف کرد، وضعیت سوخت در این کشور بحرانی‌تر شده است.



مرندی: دغدغه ما این بود که آیت‌الله خامنه‌ای زودتر واکسن کرونا را دریافت کند

علیرضا مرندی٬ پزشک معتمد آیت‌الله خامنه‌ای٬ در خصوص نحوی مراقبت از رهبر جمهوری اسلامی در دوران پاندمی گفت: «از همان روزهای نخست همه گیری، با آقازاده های بزرگوار ایشان و مسئولین محترم دفترشان جلساتی داشتیم. در مورد این ویروس و نحوه سرایت آن توضیحاتی دادیم. من از محضرشان خواستم که بین ایشان و هر کسی از اعضای خانواده که به دیدارشان می آید پرده ای از پلاستیک شفاف نصب شود.»

او در خصوص نحوی تزریق واکسن به خامنه‌ای نیز توضیح داد: «چند ماهی که از شروع پاندمی این بیماری گذشته بود، شرکت‌های بزرگ واکسن سازی در دنیا کار پژوهش در این زمینه را آغاز کردند، ما نیز این دغدغه را داشتیم که ایشان از نخستین کسانی باشند که واکسن برایشان تزریق شود.»

پزشک آیت‌الله خامنه‌ای افزود: «وقتی با در دسترس قرار گرفتن واکسن سینوفارم و اسپوتنیک از رهبر انقلاب خواستیم اجازه دهند برای ایشان نیز از این نوع واکسن ها تزریق شود٬ اما نخستین شرط ایشان این بود که مانند دیگر مردم در نوبتی که تعیین شده بود واکسن را دریافت کنند و نکته مهم دیگر این که ایشان تاکید داشتند از واکسن ایرانی استفاده کنند.»

پیشتر خبرهایی مبنی بر تزریق واکسن‌های معتبر جهانی به سران جمهوری اسلامی منتشر شده بود.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »