? زنده| نمکی: اگر تمهیدات ما نبود به جای ۵۰۰ نفر روزی ۱۳۰۰ کشته می‌دادیم

 

 



نمکی: اگر تمهیدات ما نبود به جای ۵۰۰ نفر روزی ۱۳۰۰ کشته می‌دادیم

سعید نمکی٬ وزیر بهداشت٬ مدعی شد: « اگر برخی از تمهیدات ما نبود امروز باید شاهد مرگ های بالای ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ بودیم.»

او با بیان اینکه توفیقات زیادی را کسب کردیم که ما را در صدر بسیاری از کشورهایی که امکانات به مراتب فراوان تری داشتند، قرار داد افزود: «تاریخ قضاوت خواهد کرد آنهایی را که قصد داشتند شیوه زیستن افغانستان، پاکستان و هند را تحمیل کنند و ادعای آمار سوئیس، انگلیس، فرانسه و آمریکا را از ما داشتند، عده ای ما را با کشورهای اروپایی که در اوج برخورداری از همه امکانات هستند، مقایسه و سپس مواخذه می کنند که چرا تعداد مرگهای ما در این حد است.»

وزیر بهداشت افزود: «نمکی با بیان اینکه ما گام های درست، علمی و منطقی برداشتیم و ساعت ها طرح دادیم اما ملزومات آن را نداشتیم، گفت: اگر هرگام دیگری برداریم و اگر این ماشین تولید بیمار را خاموش نکنند ما زیر این بار له می شویم. »

بیشتر بخوانید: سودای «آقا» ایران را سیاهپوش کرد



فرمانده کل سپاه پاسداران خطاب به قرارگاه‌های استانی: اجازه ندهید مردم تا حد امکان جابه‌جا شوند

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، خطاب به فرماندهان سپاه‌های استانی گفت که قرارگاه‌هایی در استان‌ها «تشکیل دهید و به خانه‌ها رجوع کنید و اجازه ندهید مردم تا حد امکان جابه‌جا شوند.»

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود که به این نتیجه رسیده است که «ویروس کرونا به‌خودی خود دچار مرگ و میر نمی‌شود، بلکه در مرحله تکامل مسیر خطرناکی طی می‌کند. این ویروس در طول زمان ضریب نفوذ خود را افزایش می‌دهد و پیچیده و مرموز عمل می‌کند. همه درک کنند که نمی‌شود این ویروس را به حال خود رها کرد و انتظار بهبود شرایط را داشت.»



واکنش مجلس به زیر گرفتن زنان به بهانه حجاب در ارومیه: راننده احتمالا اجیر شده است

نظام الدین موسوی٬ سخنگوی هیئت رییسه مجلس گفت: «ادعای اینکه به اسم امر به معروف ‌و نهی از منکر این اقدام انجام شده است ادعای دقیقی نیست در دادگاه و محکمه ای ثابت نشده است که این اقدام در راستای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.»

عصر روز یک شنبه -۱۷ مرداد ماه – دو زن در خیابان کاشانی ارومیه توسط یک راننده به بهانه «تذکر حجاب» زیر گرفته شدند.

به دنبال درگیری لفظی میان یک راننده سواری پژو پارس با دو عابر زن به بهانه بدحجابی، راننده سواری اقدام به زیر گرفتن این دو نفر کرد.

راننده این خودرو پس از زیر گرفتن این دو زن و تصادف با خودروهای دیگر از صحنه متواری شد  اما در ساعات پایانی شب گذشته دستگیر شد.

نظام الدین موسوی در گفت‌وگو با عصر ایران مدعی شد که این اقدام مشکوک بوده و ممکن است راننده اجیر شده باشد.



اعتراض رییس مجلس به عکس سفرای بریتانیا و روسیه

انتشار عکس مشترک سفیر روسیه و بریتانیا برای یادآوری کنفرانس تهران در سال ١٣٢٢ واکنش‌های گسترده‌ای در ایران به دنبال داشت.

سفارت فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی روز چهارشنبه با انتشار عکسی به یادگاری از نشست سران شوروی، آمریکا و بریتانیا در تهران در جریان جنگ جهانی اول نوشت٬ ملاقات لوان جاگاریان٬ سفیر روسیه در ایران با رئیس جدید نمایندگی دیپلماتیک بریتانیا در ایران سایمون شرکلیف در راه پله تاریخی، جایی که کنفرانس تهران سال ۱۹۴۳ در آن برگزار شد.

این عکس به یادگاری کنفرانس تهران در دوران اشغال ایران توسط نیروهای متفقین در سال ۱۳۲۲گرفته شده است.

محمد باقر قالیباف، رییس مجلس٬ در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «اقدام دور از ادب دیپلماتیک و نامناسب سفرای دو کشور روسیه و انگلستان باید به سرعت توسط وزارت خارجه پیگیری شود.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. اکنون هم آمار واقعی مرگ و میر یا بگفته شما فوتی ها، شاید از ۱۳۰۰ تن در شبانه روز بیشتر باشد. خودتان که میدانید. اینها همه از «بصیرت» و از «برکت» ولی امر مسلمین جهان است !
    بیش از چهار دهه حکومت الله و ملایان و فقیهان (منهای برخی استثناها) و گروه حزب الله و دستاوردهایشان را دیدم !
    فرمانده سپاه قولی دادند، فرستادن واکسن به امریکا از یادتان نرود، بد قول نشوید ! خبرگزاریها گزارش دادند که بسیاری از مردم امریکا جلوی شاخه های بنیاد علوی و نمایندگی نظام مقدس در سازمان ملل صف کشیده اند !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »