? زنده| بمب‌گذاری در خط انتقال برق ایران به عراق

 



بمب‌گذاری در خط انتقال برق ایران به عراق

انفجار چندین دکل برق در خط مهم انتقال برق ایران به عراق، صادرات برق ایران به این کشور را کاهش داده است.

مصطفی رجبی مشهدی٬ سخنگوی صنعت برق ایران٬ در این رابطه توضیح داد: «بر اساس اعلام منابع عراقی عناصر سازمان تروریستی داعش یک خط انتقال برق از ایران به عراق را در استان دیالی (شرق عراق) منفجر کرده‌اند که به دنبال آن صادرات برق به عراق از طریق این خط انتقال صفر شده است.»

او با بیان اینکه امکان صادرات برق تا زمان رفع نواقص از این خط حادثه دیده وجود ندارد، اظهار کرد: این حادثه در خاک عراق رخ داد و باتوجه به اینکه خارج از مرز ایران بوده هیچ آسیبی به تاسیساتی ایرانی وارد نکرده است.

در همین رابطه یک منبع امنیتی به پایگاه خبری «شفق نیوز» عراق گفته است که «عناصر گروه تروریستی داعش با بمب دو دکل خط انتقال مرصاد برای انتقال انرژی از ایران را در اطراف منطقه اکباشی در ناحیه السعدیه، ۶۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه، منفجر کردند و این امر، برق مناطق گسترده‌ای در دیالی را قطع کرد.»



هلال احمر توضیح داد: تنها یک میلیون دُز واکسن به کشور رسید

جمعیت هلال‌ احمر ایران روز پنج‌شنبه، ۲۷ خرداد، از ورود دو میلیون دُز واکسن کرونا به کشور خبر داد، اما ساعتی بعد توضیح داد که تنها نیمی از این محموله به کشور رسیده است.

به گزارش ایسنا، محمدحسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال‌احمر، توضیح داد: «آخرین محموله واکسن کرونای خریداری و تحویل گرفته شده از سوی جمعیت هلال احمر دو میلیون دُز است، اما به دلیل محدودیت‌های پروازی صبح امروز فقط یک میلیون دُز آن به دست‌مان رسید و مابقی محموله هم با پروازی دیگر از کشور مبداء به ایران خواهد رسید.»

او با بیان این که این محموله با «تلاش» این سازمان وارد و به وزارت بهداشت تحویل داده شده، درباره نام این واکسن و کشور صادرکننده توضیحاتی ارائه نداد.



وعده سخنگوی شورای نگهبان: فیلم جلسه بررسی صلاحیت هاشمی رفسنجانی منتشر می‌شود

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان٬ ضمن رد سخنان حیدر مصلحی، وزیر اسبق اطلاعات درباره اصرارش بر رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی گفته دو نفر از اعضای شورای نگهبان این موضوع را تکذیب کرده‌اند.

او گفته دیروز فیلم جلسه شورای نگهبان را با حضور اعضای دیگر دیده و چنین نبوده که آقای مصلحی درباره آقای هاشمی گزارش بدهد. کدخدایی همچنین وعده داده که فیلم را در یک «موقعیت مناسب» منتشر کند.

حیدر مصلحی گفته بود که به توصیه او مبنی بر اینکه تایید صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی به مصلحت نظام نیست، شورای نگهبان صلاحیت او را در انتخابات هشت سال پیش رد کرد.

وزیر سابق اطلاعات در مصاحبه‌ای تصویری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ گفت که خودش عامل ردصلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی بوده چرا که برآوردهای وزارت اطلاعات حاکی از پیروزی او در آن انتخابات بود.

حیدر مصلحی در این مصاحبه گفت ارزیابی‌ها در سال ۹۲ نشان از پیروزی هاشمی رفسنجانی داشت و «به شورای نگهبان گفتم به مصلحت نظام است که هاشمی رد صلاحیت شود؛ اعضای شورای نگهبان هر چه گشتند یک اِن‌قلت هم نتوانستند بیاورند.»

شورای نگهبان سال ۱۳۹۲ با ردصلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی که آن زمان با حکم رهبر جمهوری اسلامی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و از روزهای آغازین پیروزی جمهوری اسلامی سمت‌های بالایی را برعهده داشت، شوک بزرگی به انتخابات آن سال وارد آورد. آقای هاشمی اما در ادامه از حسن روحانی حمایت کرد که ناظران معتقدند این حمایت در پیروزی روحانی نقش تعیین‌کننده‌ای داشت.

بیشتر بخوانید: وقتی حیدر مصلحی، هاشمی‌رفسنجانی را رد صلاحیت کرد



هلال احمر: محموله دو میلیون دوز واکسن کرونا به ایران رسید

محمدحسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر، از ورود ۲ میلیون دوز واکسن کرونا طی بامداد پنج‌شنبه به ایران خبر داد.

قوسیان مقدم٬ سخنگوی جمعیت هلال احمر٬ با بیان اینکه پس از هماهنگی‌های انجام شده ساعت ۶ صبح پنج‌شنبه دو میلیون دوز واکسن از طریق فرودگاه مهرآباد وارد کشور شد، گفت که تمامی واکسن‌هایی که صبح پنج‌شنبه از طریق جمعیت هلال احمر وارد کشور شد در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

قوسیان مقدم تاکید کرد که تاکنون جمعیت هلال احمر در سه مرحله به ترتیب ۴۰۰ هزار دوز، یک میلیون دوز، و یک میلیون دوز واکسن کرونا خریداری و به ایران منتقل کرده بود و این چهارمین محموله این سازمان است که وارد کشور شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت که با احتساب ۲ میلیون دوز واکسنی که وارد کشور شد، میزان واکسن‌هایی که از طریق جمعیت هلال احمر وارد شده است به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز رسیده است.



جمعی از فعالان سیاسی: آقای همتی انصراف دهید و در مراسم تشییع جمهوریت شرکت نکنید

جمعی از فعالان سیاسی طی بیانیه‌ای خواستار انصراف عبدالناصر همتی شدند.

امضا کنندگان این بیانیه خطاب به این نامزد انتخابات ریاست جمهوری نوشتند: «ثبت نام کاندیداهای پوششی، برگزاری مناظره‌هایی فرمایشی و بی‌محتوا و فاقد خروجی مشخص در راستای درک و مقایسه‌ی فهم و ایده نامزدهای انتخاباتی و در نهایت انصراف بیعت‌گونه نامزدهای به ظاهر مستقل به نفع نامزد خاصی که بیلبوردهایش مدت‌هاست تمامی خیابان‌ها و گذرها را پر کرده است، نشان داد که مدیران برنامه انتخابات ۱۴۰۰ دیگر حتی نیازی به حفظ ظاهر، مانند دوره‌های گذشته را هم حس نمی‌کنند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «در شرایطی که همه شواهد حاکی از آن است که جمهوریت نظام در مسلخ، آماده قربانی شدن در مناسک بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰ است ما، به عنوان گروهی از شهروندان ایرانی، به شما پیشنهاد می‌کنیم با انصراف از ادامه حضور در این مجلس شبیه، نام خود را از فهرست مشارکت‌کنندگان در مراسم تشییع جمهوریت پاک کنید.»

متن کامل این بیانیه به همراه نام امضا کنندگان آن را اینجا بخوانید.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »