? زنده| ۵۹٢ نفر در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرده‌اند

 

 



۵۹٢ نفر در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرده‌اند

جمال عرف٬ رییس ستاد انتخابات٬ خبر از آن داد که در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ۵۹۲ نفر برای نامزدی در آن ثبت نام کردند.
رییس ستاد انتخابات کشور همچنین افزود که تنها در روز آخر ثبت نام  ۲۸۸ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند.

در این بین سی و چهار نام شناخته شده در بین داوطلبان مرد دیده می‌شود. زهرا شجاعی نیز تنها زن شناخته شده‌ای است که برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرده است.



اولین زن برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کرد

زهرا شجاعی٬ دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب پس از ثبت نام در ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: «برای تحقق تفسیر عملی و رسمی اصل ۱۱۵ قانون اساسی از واژه «رجال» به میدان آمده‌ام»

بیشتر بخوانید: همه آمدند؛ با شعار مبارزه با«فساد»

دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب افزود که من «زهرا شجاعی»، معتقد به اصلاحات، پای‌بند به اصول انقلاب اسلامی، حامی تحول و باورمند به شایسته‌سالاری و محو هرگونه تبعیض قومی، مذهبی و جنسیتی، با تجربه چند دهه فعالیت سیاسی و مدیریت اجرایی در سطح کلان در وزارت کشور و ریاست جمهوری، با ارائه برنامه‌ای جامع از سوی حزب مجمع زنان اصلاح‌طلب برای اداره دولت سیزدهم، به میدان آمده‌ام.



نان ۵۰ درصد گران شد

حجت‌الله نصیری٬ رییس اتحادیه نانوایان کرج٬ خبر از افزایش ۵۰ درصدی قیمت نان داد.

حجت‌الله نصیری به ایسنا گفت: «افزایش نرخ نان در کرج از گذشته متاثر از پایتخت بوده و هر وقت قیمت نان در تهران افزایش داشته، به قیمت نان در کرج هم اضافه شده است.»

حجت‌الله نصیری افزود: «در نرخ جدید انواع نان، افزایش هزینه مواد اولیه، اجاره مغازه و کارگر لحاظ و از مواردی مثل هرینه برق، گاز و … چشم پوشی شده چون اگر قرار بود این موارد هم مد نظر قرار می‌گرفت نان باید بیش از ۵۰ درصد افزایش می‌یافت.»



واشینگتن پست: جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۲ به توانایی تولید بمب اتم دست یافته بود

روزنامه واشینگتن پست بر اساس کتاب «تلاش پرمخاطره ایران برای دستیابی به سلاح‌ اتمی» که قرار است در روزهای آینده منتشر شود، مدعی شدند که جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۲ به توانایی تولید بمب اتم دست یافته بود.

نویسندگان این کتاب که بخش‌هایی از آن را روزنامه واشینگتن پست منتشر کرده است، تاکید کرده‌اند که ایران در سال ۱۳۸۲ بر چالش‌های فنی در راه ساخت بمب اتمی دیگر فائق آمده و آماده آزمایش یک بمب هسته‌ای بود.

این موسسه در دو دهه گذشته همواره به رصد تحولات برنامه هسته‌ای ایران مشغول بوده و نویسندگان کتاب بر اساس اسناد به دست آمده از آرشیو هسته‌ای ایران که در سال ۹۷ توسط اسرائیل سرقت شد، کتاب خود را تنظیم کرده‌اند.

بر اساس مطالب این کتاب و اسناد آرشیو هسته‌ای ایران، دانشمندان ایرانی با محوریت محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای که به «پدر بمب اتم» ایران شهرت یافته بود، در سال ۸۲ می‌توانستند در صورتی که مقام‌های حکومت دستور دهند، بمب اتمی تولید کنند.



ابراهیم رئیسی به تلگرام فیلتر شده توسط قوه قضائیه برگشت

به دنبال انتشار بیانیه انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی، ستاد انتخاباتی رییس قوه قضاییه و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت خودش را در تلگرام آغاز کرد.

از سال ۹۷، تلگرام به دستور قوه قضاییه فیلتر و در این مدت درخواستهای گسترده مردم برای رفع فیلتر آن بی نتیجه مانده است.



اجرای مجدد طرح ترافیک از امروز شنبه در تهران

براساس اعلام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران طرح ترافیک از فردا مصادف با ۲۵ اردیبهشت ماه و براساس تصمیم گیری مسئولان در تهران به اجرا در خواهد آمد.

سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پیش از این اعلام کرده بود که لغو طرح ترافیک در تهران تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

او گفته: «لغو و تعطیلی طرح ترافیک تاثیر چندانی بر کاهش مسافر در حوزه مترو و اتوبوس نداشته است. با همه این تفاسیر لغو طرح ترافیک را با نظر شهردار تهران تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته است.»

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ادامه داد: شهروندان مطلع باشند از ۲۵ اردیبهشت ماه روال عادی طرح ترافیک عملیاتی و اجرا می‌شود. لغو محدودیت طرح ترافیک در تهران با آغاز پیک چهارم کرونا به دستور ستاد ملی کرونا از سوی شهرداری تهران اجرایی شده بود.



درخواست شماری از وکلا برای مختومه شدن پرونده وکیل کارگران هفت‌تپه

شماری از وکلای دادگستری با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به احضار فرزانه زیلابی، وکیل مدافع پرونده هفت‌تپه، خواستار «توقف تعقیب قضایی» و «مختومه کردن پرونده» این وکیل از سوی قوه قضاییه شدند.

بنا بر گزارش‌ها، فرزانه زیلابی، وکیل مدافع کارگران هفت‌تپه، در روزهای گذشته با اتهاماتی نظیر «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی» به دادسرای اهواز فراخوانده شده است.

احضار فرزانه زیلابی چند روز پس از آن رخ می‌دهد که دادگاه، واگذاری شرکت نیشکر هفت‌تپه به بخش خصوصی را باطل اعلام کرد و بر این اساس این شرکت باید به دولت بازگردانده شود.

در واکنش به احضار وکیل مدافع پرونده هفت‌تپه، تعدادی از وکلای دادگستری روز جمعه، ۲۴ اردیبهشت، در بیانیه‌ای با انتقاد از احضار خانم زیلابی، اساس تشکیل پرونده اخیر علیه او را «دفاع از مطالبات بر حق کارگران هفت‌تپه و انجام وظایف وکالتی در دفاع از برخی متهمان این پرونده» اعلام کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: «از آنجا که تحقق «دادرسی منصفانه» مستلزم به رسمیت شناختن «مصونیت وکیل در انجام وظایف حرفه‌ای» او است و با توجه به این‌که حقانیت خواسته کارگران نزد افکار عمومی و در مراجع قضایی اثبات شده، اینجانبان وکلای مدافع متهمان پرونده هفت‌تپه، شهادت می‌دهیم که اقدامات خانم زیلابی، چه در زمینه اطلاع‌رسانی به افکار عمومی و چه در حوزه دفاع در محاکم، در نهایت قانونمداری و رعایت اصول و ارزش‌های حرفه‌ای بوده است.»


خبرهای روز قبل را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »