? زنده| حشدالشعبی اسرائیل را تهدید کرد

 



حشدالشعبی اسرائیل را تهدید کرد

ابوعلی الکوفی٬ معاون رییس ستاد حشد شعبی٬ اسرائیل را تهدید کرد.

ایسنا به نقل از خبرگزاری المعلومه نوشت که معاون رییس ستاد حشد شعبی اعلام کرد: «حشد شعبی در قبال وقایع فلسطین واقعا خواهد ایستاد.»

ابوعلی الکوفی، معاون رئیس ستاد حشد شعبی اعلام کرد، حشد شعبی موضع و دیدگاهی در قبال مساله فلسطین از کشتار، ظلم و انفجار از سوی صهیونیست‌های اسرائیلی خواهد داشت.
او افزود: «ما در حد مسؤولیت به شیوه فرماندهان عظیم خود از جمله ابومهدی مهندس پایبند خواهیم بود و به یاری ملت فلسطین خواهیم شتافت و علیه ظالم خواهیم ایستاد.«

الکوفی تاکید کرد: «فلسطین در قلب امت و هر عربی می‌تپد و هر عربی در قبال آنچه از ارعاب، وحشت، قتل، انفجار، کوچاندن و ظلم به ساکنان فلسطین رخ می‌دهد، می‌ایستد.»



انتقاد دولت افغانستان از «سیاست دوپهلوی» ایران در قبال طالبان

شاه‌حسین مرتضوی، مشاور رییس جمهوری افغانستان، با تقدیر از اقدام نمادین ایران در همدردی با مردم افغانستان، از آن چه «سیاست‌های دوپهلوی» ایران در قبال گروه طالبان نامیده، انتقاد کرده است.

شب گذشته برج آزادی تهران در یادبود با قربانیان بمب‌گذاری در نزدیکی یک مدرسه دخترانه در کابل، به رنگ پرچم افغانستان درآمد.

شاه‌حسین مرتضوی در واکنش به این اتفاق در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «موافقت‌نامه دوحه با طالبان، حمایت‌های پاکستان و سیاست‌های دو پهلوی ایران، به طالبان فرصت برای مانور سیاسی در افغانستان داده است.»

مشاور اشرف‌ غنی ادامه داد: «با مردم صادق باشیم! سیاست یکی به نعل، یکی به میخ نتیجه ندارد.»

او با اشاره به اینکه «ایران بر این باور است که با همکاری با طالبان می‌تواند در برابر داعش مقابله کند»، اضافه کرد که این در حالی است که «مادر اصلی داعش طالبان‌اند. حتا در رویداد اخیر ایران نامی از طالبان نمی‌برد.»

این مقام افغان در ادامه از این انتقاد کرده است که «ملا اختر منصور رهبران طالبان هنگام خارج شدن از ایران کشته شد. ملا برادر و مقامات دیگر طالبان در تهران با فرش سرخ استقبال» می‌شوند.



محمدرضا باطنی، زبان‌شناس برجسته درگذشت

محمدرضا باطنی، زبان‌شناس و فرهنگ‌نویس برجسته٬ در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

ایسنا، این خبر را به نقل از خانواده محمدرضا باطنی منتشر کرده و نوشته این نویسنده، مترجم و فرهنگ‌نویس، پس از دوره‌ای بیماری، شامگاه دوشنبه، ۲۱ اردیبهشت، درگذشت.

از محمدرضا باطنی، زبان‌شناس، نویسنده، مترجم و فرهنگ‌نویس ایرانی، آثار برجسته بسیاری به جا مانده است.

«توصیف ساختمان دستوری زبان فارسی»، «مسائل زبان‌شناسی نوین»، «مسائل زبان‌شناسی نوین»، «نگاهی تازه به دستور زبان» و «چهار گفتار درباره زبان» از آثار مطرح باطنی در حوزه زبان‌شناسی است و وی آثار متعددی را نیز به فارسی ترجمه کرده است.

محمدرضا باطنی متولد ۱۳۱۳ اصفهان بود و پس از پایان دوره دبیرستان، به عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام شد.

باطنی پس از دریافت دیپلم ادبی وارد دانشسرای عالی شد و در سال ۱۳۳۹ از رشته زبان و ادبیات انگلیسی فارغ‌التحصیل شد. او در سال ۱۳۴۰ به بریتانیا رفت و از دانشگاه لیدز فوق لیسانس زبان‌شناسی گرفت.

او با دفاع از رساله‌ای که بنا بود از آن در لندن دفاع کند، در دوره تازه‌تاسیس دکتری زبان‌شناسی دانشگاه تهران، در خردادماه ۱۳۴۶ دکتری زبان‌شناسی همگانی و زبان‌های باستانی دریافت کرد و در مهرماه ۱۳۴۶ به عنوان استادیار زبان‌شناسی در گروه زبان‌شناسی دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.

محمدرضا باطنی در سال ۱۳۶۴ با تقاضای موسسه فرهنگ معاصر شروع به تالیف یک فرهنگ دوزبانه انگلیسی-فارسی کرد که این فرهنگ در اردیبهشت ۱۳۷۲ به بازار عرضه شد.

«فرهنگ معاصر پویا: اصطلاحات و عبارات رایج فارسی (فارسی – انگلیسی)» تالیف باطنی توانست عنوان برگزیده سی و دومین دوره جایزه «کتاب سال جمهوری اسلامی» را در سال ۹۳ به خود اختصاص دهد.



مدیر کل آژانس: سطح غنی‌سازی اورانیوم در نطنز به ۶۳ درصد افزایش یافته است

رافائل گروسی٬ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی گزارشی اعلام کرد که سطح غنی‌سازی اورانیوم در نطنز به ۶۳ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی گزارشی به اعضای شورای حکام اعلام کرد که سطح غنی‌سازی اورانیوم در نطنز به ۶۳ درصد افزایش یافته است.

رافائل گروسی تصریح کرد که ارزیابی‌های آژانس از نمونه‌گیری‌هایی که در تاریخ ۲۲ آوریل انجام شده بود، نشان‌دهنده غنی‌سازی با خلوص ۶۳ درصد است.

به گفته گروسی، این افزایش با نوسانات سح غنی‌سازی اعلام‌شده توسط ایران سازگاری دارد.



یک زندانی سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی کرد

رضا طالشیان جلودارزاده٬ روزنامه نگار زندانی٬ اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد شد.

متن کامل این بیانیه که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته٬ به شرح زیر است:

به نام خدا

با درود به ملت قهرمان، رنج دیده و بزرگ ایران

همانطور که می‌دانید و می‌دانیم امروز جامعه بزرگ ایرانیان به هزار و یک دلیل ناموجه دچار اقسام گسست، تشدد و فروپاشی اجتماعی، رکود و تلاشی اقتصادی در ابعاد بین‌المللی با کنش‌ها و واکنش‌های آوانتاریستی با انسداد دیپلماتیک مواجه است.

خمودی، یأس و درماندگی و واماندگی تقریبأ در همه زمینه‌ها در گستره وسیع و به شکل فراگیری تمامیت جامعه‌ی ایرانی را در بر گرفته است و همه این مصیبت‌ها و نجسان، برآیند سیاست گذاری‌های غلط، گاه منسوخ و زنگ زده؛ توسط گروهی از تصمیم‌گیران و تسلیم‌سازان نام آشنا و تبار سالار است که به طور ویژه و غریبی تنها با تعویض و تغییر پست ها به قدرت چسبیده‌اند و هیچ گونه حاضر به ترک آن نیستند.

از این رو اینجانب رضا طالشیان جلودارزاده، روزنامه نگار زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ، با استفاده از حق و حقوق قانونی و شهروندی خود «با شعار ایران برای همه ایرانیان است» با هر نوع نحوه و شکل گرایش دینی، قومی، زبانی، عقیدتی، سیاسی و فکری برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری می‌کنم.

یادمان باشد که در۳۰ هجری شمسی درهمین سرزمین و در ظل حکومت پادشاهی محمدرضا شاه پهلوی به آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی در تبعید و در لبنان اجازه داده شد کاندیدای انتخابات مجلس شود و نکته ی ویژه این که از سوی مردم انتخاب و وارد مجلس شد و ویژه تر اینکه بلافاصله هم رئیس مجلس شد.

پاینده ایران و سربلند و سرفراز تمام ایرانیان پاک نهاد

رضا طالشیان جلودارزاده -بیست و یک اردیبهشت ماهِ سال هزار وچهارصد – روز سه شنبه- زندان سیاسی دربند زندان تهران بزرگ



احمدی‌نژاد آمد؛ ظریف نمی‌آید

محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری سابق٬ ساعتی پیش در وزارت کشور ثبت نام کرد؛ همزمان محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه در پستی اینستاگرامی اعلام کرد که نامزد انتخابات ریاست جمهوری نخواهد شد.

احمدی‌نژاد پس از ثبت نام در انتخابات شناسنامه خود را به خبرنگاران نشان داد و گفت که «صاحبش خالص ساخت ایران است.»

گروهی از هواداران احمدی‌نژاد همزمانی با حضور او در مقابل وزارت کشور تجمع کرده و شعار «اصلاح طلب اصول‌گرا، دیگه تمومه ماجرا سر دادند.» احمدی نژاد نیز از نرده‌های وزارت کشور بالا رفت و برای آنان دست تکان داد.

محمدجواد ظریف اما نوشت که نامزدیش در انتخابات ریاست جمهوری «با توجه به دلواپسی‌هایی که در این هشت سال و به ویژه از نوروز امسال به قیمت تخریب انسجام و خودباوری ملی و امید و اعتماد مردم به نمایش گذاشته‌ شد به خیر و صلاح مُلک و ملت نیست.»

وزیر خارجه ایران در این متن همچنین اعلام کرد که سفرهایش در اجرای وظایف وزیر «امور خارجه» است و «هیچ ارتباطی به گفت‌وگوهای وین ندارد.»

ظریف تاکید کرد که عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه، این «گفت‌وگوها را اداره می‌کند» و او هم «از راه دور» در کنارش بوده است.

او در پایان این متن نوشت: «اکنون که خاطر دوستان دلواپس از نامزدیم آسوده شده، تقاضا می‌کنم به اولویت خودشان که کسب قدرت داخلی است بپردازند و بگذارند ما هم به اولویت خودمان که پاسداری از منافع ملی و رهانیدن مردم از تحریم‌های ستم‌بار آمریکاست تمرکز کنیم.»


خبرهای روز قبل را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »