حکم دادگاه امضا کنندگان بیانیه «۷۷ نفر» صادر شد

 

زیتون– دادگاه انقلاب امروز (شنبه) حکم امضا کنندگان بیانیه ۷۷ نفر را صادر کرد.

در دومین روز از اعتراضات آبان‌ماه، ۷۷ نفر از اصلاح‌طلبان شناخته شده، در دفاع از حق اعتراض و محکومیت خشونت بیانیه‌ای صادر کردند که متن آن در سایت زیتون منتشر شد.

یک هفته پس از آغاز اعتراضات احمدخاتمی٬ امام جمعه موقت تهران٬ در خطبه‌های نماز جمعه برای امضا کنندگان این بیانیه خواستار اعدام شد.

پس از آن نیز خبرگزاری فارس٬ وابسته به سپاه پاسداران٬ اقدام به خبر سازی مبنی بر «تکذیب امضا» نامه شده بود.

در آذرماه سال گذشته ۱۷ تن از امضا کنندگان این نامه به دادسرای فرهنگ و احضار شدند.

۱۹ آذرماه سال گذشته نیز «زیتون» خبر داده بود که مهدی محمودیان٬ فعال سیاسی و از امضا کنندگان بیانیه ۷۷ نفر٬ بازداشت شد.

او که همچون ۱۷ فعال سیاسی دیگر به دلیل امضای این بیانیه احضار شده بود٬ به دادسرای فرهنگ و رسانه رفته بود.

آن زمان بر اساس اطلاعاتی که «زیتون» به دست آورده بود٬ در جلسات بازپرسی که تا کنون برای امضا کنندگان بیانیه ۷۷ نفر برگزار شده٬ ضابطان سپاه نیز حضور داشتند.

امروز امتداد خبر از آن داد که بر اساس رای صادره آذر منصوری، ریحانه طباطبایی٬ عیسی سحرخیز، عبدالله رمضان زاده، محمدصادق نوروزی، مهدی دریس‌پور و حسن اسدی‌زیدآبادی و محسن امین زاده از اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» تبرئه شده‌اند.

حجت کرمانی٬ وکیل دادگستری اما خبر داد که علی شکوری راد، محمد حسین کروبی، محسن آرمین، قربان بهزادیان نژاد و خانم صدیقه وسمقی در همین پرونده به یک سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

همچنین مهدی محمودیان به اتهام «فعالیت تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» به چهار سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب و ۲ سال منع خروج از کشور و ۴ ماه خدمات عمومی محکوم شده است

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. سوألی که برای من کم سواد پیش آمده این است که چرا فراخوان شمع روشن کردن برای قربانیان هواپیما ۴ سال زندانی دارد اما برای جورج فلوید آزاد است و چگونه امام جمعه خواستار اعدام این افراد است. اخیرا یکی از کاربران گرامی زیتون (در نوشته مرتبط به تجاوز و مرد سالاری) به من تذکر داده بودند که این گونه مسأئل به دین و حکومت ارتباطی ندارد. آنچه ما در این ۴۱ سال شاهد آن بوده أیم خلاف آن را ثابت میکند. در یک حکومت مستبد دینی همه چیز به نوعی به دین ارتباط پیدا میکند. تا ما دین را از حکومت جدا نکنیم و قوانین مدنی را جایگزین قوانین دینی نکنیم، هم به دین ، و هم به حکومت ظلم کرده ایم.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »