? زنده| روزانه نزدیک به ۱۰۰ نفر از قربانیان کرونا در تهران دفن می‌شوند

 




روزانه نزدیک به ۱۰۰ نفر از قربانیان کرونا در تهران دفن می‌شوند

ناهید خداکرمی٬ عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که روزانه بین ۷۰ تا بالای ۱۰۰ نفر از بیماران جان‌باخته بر اثر ابتلا در این شهر به کرونا دفن می‌شوند.

ناهید خداکرمی گفت: «روزانه در بهترین شرایط ۷۰ نفر‌ و در بدترین شرایط کمی بالاتر از ۱۰۰ نفر در تهران بر اثر ابتلا به کووید- ۱۹ جان می‌سپارند».

او درباره تفاوت آمار وزارت بهداشت و آماری که شورای شهر تهران در اختیار دارد گفت که پاسخ تست برخی از جان‌باختگان بعد از دفن مشخص می‌شود و همچنین دلیل برخی از این افراد «دیسترس تنفسی یا همان رنج تنفسی» قید می‌شود.

بر اساس تخمین اعلام شده از سوی این عضو شورای شهر مشخص می‌شود که از اسفند پارسال بین چهار هزار تا ۵۶۰۰ نفر بیمار مشکوک به کرونا در تهران جان باخته‌اند.

با این حال بر اساس آمار وزارت بهداشت، در کل ایران ۴۷۷۷ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند./روزنامه شرق



محمود شهریاری٬ مجری سابق تلویزیون٬ بازداشت شد

محمود شهریاری، مجری سابق تلویزیون ایران به دلیل آن چه «انتشار اخبار کذب درباره شیوع ویروس کرونا» خوانده شده بازداشت شده است.

بر اساس این خبر بازداشت او روز گذشته با حکم قضایی صورت گرفته است.

شهریاری پیش از راهپیمایی ۲۲ بهمن در ویدئویی در صفحه خود در اینستاگرام با اشاره به آلودگی به ویروس کرونا از مسئولان پرسیده بود، چرا بابت این راهپیمایی رسیدن کرونا به ایران را پنهان کرده‌اند.

او بعد از اعلام رسمی حضور کرونا در ایران در ویدئویی از قرنطینه قریب‌الوقوع تهران و سایر شهرها خبر داده بود./باشگاه خبرنگاران جوان



تنها در یک روز ۲ میلیون و ۷۰ هزار نفر از سهام شستا خریداری کردند

علی صحرایی مدیر عامل بورس تهران گفت: «امروز بیشترین میزان مشارکت در بورس وجود داشت به طوریکه ۲ میلیون و ۷۰ هزار نفر عرضه اولیه شستا شرکت داشتند و به هر کد ۳۶۳۷ سهم اختصاص یافت.»

به گفته مدیرعامل بورس تهران مجموعه شستا دارای ۱۸۷ شرکت بورسی بادرصد مدیریتی مالکیتی است که طی امروز توانست حدود ۷هزار میلیارد تومان به تامین مالی بپردازد. به این ترتیب، عرضه اولیه امروز بزرگترین عرضه تاریخ بازار سرمایه کشور از لحاظ تعداد شرکت کنندگان و نیز از نظر عرضه است./ایلنا



آمار رسمی کرونا: تعداد قربانیان در کشور به ۴۷۷۷ نفر رسید

کیانوش جهانپور٬ سخنگوی وزارت بهداشت٬ اعلام کرد: «تاکنون ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۴۷۷۷ نفر رسید.»

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن گفت: «از دیروز تا امروز ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.»

او ادامه داد: «متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۴۷۷۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.»

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: «تاکنون ۴۹۹۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۳۶۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.»

به گفته جهانپور تاکنون ۲۹۹ هزار و ۲۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است./ایرنا



نمایندگان مجلس: هیچ کارگری نباید کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار ریال حقوق بگیرد

نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای که امروز از مجلس ایران خوانده شد از دولت خواستند تا در تعیین دستمزد کارگران در سال جاری تجدیدنظر کند.

نمایندگان در این بیانیه از شورای عالی کار خواستند تا حداقل دستمزد امسال کارگران را حدود یک میلیون تومان نسبت به رقم تعیین شده افزایش دهند.

اکنون نمایندگان مجلس در بیانیه خود نوشته‌اند: «شورای عالی کار با تجدید نظر در تصمیم اتخاذ شده و با در نظر گرفتن تورم ۴۱ درصدی اعلام شده توسط بانک مرکزی و با در نظر گرفتن این که به هیچ کارگری نباید کمتر از ۲۸ میلیون ریال حقوق داد موجبات رضایت کارگران زحمت کش را فراهم کنید.»

افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال جاری، بدون توافق با نمایندگان کارگران و تنها با نظر نمایندگان کارفرمایان و دولت تعیین شد. بر اساس قانون کار میزان افزایش دستمزد بر اساس دو شاخص سبد معیشت خانوار و نرخ تورم تعیین می‌شود.

اما بر پایه نرخ تورم اعلام شده بانک مرکزی، قدرت خرید حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۹، عملا بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است./ایلنا



۲۴۲ هزار مهاجر افغان ایران را ترک کردند

۲۴۲ هزار مهاجر افغان در ماه‌های اخیر و در پی شیوع کرونا به کشورشان بازگشتند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد، طی چهار ماه گذشته سال میلادی ۲۴۲ هزار و ۹۹۷ مهاجر افغان از ایران به افغانستان بازگشته‌اند.

این مهاجران افغان از تاریخ ۴ ژانویه الی ۱۱ آوریل امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از ایران به افغانستان بازگشته‌اند.

هرات در غرب افغانستان مرز مشترک با ایران دارد و با گسترش شیوع ویروس کرونا در ایران و بازگشت روزانه هزاران مهاجر افغان به یکی از مناطق شیوع کرونا تبدیل شده است. وزارت بهداشت افغانستان از بررسی سلامت مهاجران در مرز با ایران خبر داده است./ایلنا



مرکز پژوهش‌های مجلس: ابتلای ۶۰۰ هزار نفر و جان باختن ۸۶۰۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا

مرکز پژوهش‌های مجلس ایران در گزارشی بر اساس تخمین‌ها اعلام کرد که آمار واقعی تعداد افراد جان‌باخته حدود دو برابر و آمار مبتلایان بین ۸ تا ۱۰ برابر آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت است.

بر اساس آمار تخمین زده شده توسط این مرکز که روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین منتشر شد، تعداد افراد جان‌باخته بر اساس ابتلا به کرونا هشت هزار و ۶۰۹ نفر و تعداد مبتلایان بین ۶۰۰ تا ۷۵۰ هزار نفر است.

این مرکز در این گزارش اعلام کرده که براساس مدل‌سازی «کار گروه اپیدمیولوژی» وزارت بهداشت، بدون هرگونه مداخله دولت ۶۰ میلیون نفر در ایران به این ویروس مبتلا خواهند شد.

بر اساس این گزارش، در این صورت کرونا تا ۴۰۰ روز در کشور می‌ماند و تا آبان ۹۹ به اوج خود می‌رسد.

بر اساس پیش‌بینی این مدل‌سازی، در صورت ایزولاسیون ۴۰ درصدی انتظار می‌رود که ۸۱۱ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده و شش هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

همچنین در صورت ایزولاسیون ۲۵ درصدی نیز یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر مبتلا شده و ۱۳ هزار و ۴۵۰ نفر فوت خواهند شد.

در صورت ایزولاسیون ۱۰ درصدی دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در ایران به این بیماری مبتلا شده و ۳۰ هزار و ۷۰۰ نفر جان خواهند باخت./ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »