? زنده| کناره‌گیری سندرز به نفع بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

 


https://twitter.com/beehnam/status/1247925166614683658


کناره گیری سندرز به نفع بایدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

برنی سندرز از ادامه رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری انصراف داد تا « جوبایدن» یکه تاز دموکرات ها درانتخابات ۲۰۲۰ این کشور شود.

انصراف سندرز داوطلب سوسیال دموکرات برای ریاست جمهوری آمریکا در حالی انجام می‌شود که با جو بایدن معاون اول باراک اوباما در تعداد قابل توجهی از ایالت‌ها عقب افتاد و آرای نمایندگان متعهد کمتری را برای کنوانسیون ملی دموکرات‌ها به دست آورد.

گفته می‌شود سندرز در تماس با اعضای ستاد انتخاباتی خود اعلام کرده است که از ادامه رقابت‌ها انصراف می‌دهد.

سندرز در ابتدای رقابت‌های انتخاباتی اوایل فوریه گام بلندی در سه ایالت برداشت اما در اواخر آن ماه با پیروزی بایدن در کارولینای جنوبی ورق برگشت و دیگر نتوانست آنگونه که درخشیده بود، ظاهر شود.

نظرسنجی‌های مختلفی هم که در این مدت انجام می‌شد، نمایانگر اقبال بیشتر دموکرات‌ها به بایدن بود. از این رو، فشار سران دموکرات بر سندرز برای انصراف از رقابت‌ها بیشتر شد./ایرنا



یک سوم تهرانی‌ها با نیمه تعطیل شدن شهر گرفتار معاش روزانه هستند

محمد رضا جوادی یگانه٬ معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران٬ اگر انتظار داریم مردم در خانه بمانند، برای معیشت این جمعیت باید چاره‌اندیشی فوری شود.

محمد رضا جوادی یگانه ادامه داد: «با نیمه تعطیل شدن شهر یک سوم مردم تهران گرفتار معاش روزانه‌اند و یک سوم هم نهایتاً تا یکی دو ماه دیگر دوام می‌آورند. اگر انتظار داریم مردم در خانه بمانند برای معیشت این جمعیت باید چاره اندیشی فوری شود. بر اساس نظرسنجی اخیر، غیر حقوق‌بگیران آسیب دیده‌ترین گروه معیشتی هستند.»/خبرگزاری مهر



رشد ابتلا به کرونا در تهران «نگران‌کننده» شد

علیرضا زالی٬ فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در تهران٬ روند ابتلا به ویروس کرونا در سه روز گذشته در این شهر را افزایشی و «نگران‌کننده» دانست.

علیرضا زالی گفت: «در سه روز اخیر شاهد رشد آمار کلی مراجعان بدحال، سرپایی، بخش‌های بستری و ویژه بیماری کرونا بودیم که این ارقام نگران‌کننده است و باید مورد توجه قرار گیرد.»

او متوسط سن فوتی‌های کرونا در تهران را ۲، ۶۹ خواند که نسبت به آمار کشوری بالاتر است. اکثر بستری‌شدگان در بیمارستان‌ها نیز بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن دارند.

او همچنین «معتادان متجاهر بدون سرپناه» را به دلیل «عدم رعایت دستورات بهداشتی و پیشگیرانه» مایه شیوع این بیماری نامید و خواستار جمع‌آوری و بازگرداندن آنان به مراکز قبلی نگهداری آنان شد./ایرنا



نسل جدید سانتریفیوژهای نطنز رونمایی می‌شود

علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی، از ادامه توسعه فعالیت‌های هسته‌ای و «رونمایی» از نسل جدید سانتریفیوژها خبر داد.

او در تلویزیون اعلام کرد که به‌زودی از نسلی جدید از سانتریفیوژها در تأسیسات غنی‌سازی نطنز رونمایی می‌شود و کار بر روی ساخت تعدادی از مجتمع‌های سوخت رآکتورهای اراک و رآکتورهای قدرت در حال انجام است.

علی‌اکبر صالحی در روزهای اخیر نیز خبر داده بود که مراحل ساخت رآکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک (طراحی جدید) در همکاری با طرف‌های خارجی و تجهیزات مربوطه در حال پیشرفت است و تولید و ذخیره‌سازی آب سنگین بدون هیچ محدودیتی در حال انجام است.

او همچنین گفته‌ است که مراحل ساخت دو رآکتور قدرت هسته‌ای جدید با کمک روسیه در بوشهر در حال اجرا است.

رییس سازمان انرژی اتمی در پیامی تازه نیز گفت که این سازمان از برنامه هسته‌ای خود برای «تأمین نیازهای دارویی» کشور استفاده کرده، اما توضیح بیشتری در این مورد نداده است.




آمار رسمی کرونا: مجموع جان‌باختگان در کشور از ۴۰۰۰ نفر گذشت

کیانوش جهانپور٬ رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت٬ اعلام کرد: «تاکنون ۶۷ هزار و ۲۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۱ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴۰۰۳ نفر رسید.»

سخنگوی وزارت بهداشت افزود که طی ۲۴ ساعت گذشته بر اساس گزارش بیش از ۹۰ آزمایشگاه در دانشگاههای علوم پزشکی کشور تعداد ۱۹۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور به طور قطعی شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۷ هزار و ۲۸۶ نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: «متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند»/ایرنا



بهزیستی: ۲۸ مرکز در ۱۳ استان درگیر کرونا شده‌اند

محمد نفریه٬ رییس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور٬ تایید کرد که ۲۸ مرکز در ۱۳ استان کشور درگیر کرونا شده‌اند.

به گفته او سه دستورالعمل پیشگیرانه توسط این کمیته در بهمن ماه برای مراکز شبانه‌روزی بهزیستی ارسال شد. همه مراکز شبانه‌روزی در ۲۷ بهمن ماه قرنطینه شدند و پذیرش‌های جدید و مرخصی‌ها ممنوع شد و برای هر مرکز، اتاق بیمار و قرنطینه در نظر گرفته شد. با علامت‌سنجی، تب‌سنجی و اکسی‌متری غربالگری را در مراکز انجام دادیم. همچنین تدابیر امنیتی و تدابیر بهداشتی را در نظر گرفتیم تا بتوانیم سطح بهداشت مراکز را بالا ببریم.

نفریه ادامه داد: «یکی دو مرکز ما از دستورالعمل‌های ما تخطی کرده و دیر امور را انجام داده بودند و از طریق پرسنل آلوده، مرکز نیز آلوده شده بود. البته اقدامات موثر که در مراکز برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا انجام شده، نتیجه کار جمعی و نتیجه زحمات تک تک پرسنلی است که در این مراکز زحمت می‌کشند. گاهی اوقات پرسنل دو هفته به منزل نمی‌رفتند تا بتوانند در مراکز بمانند. خوشبختانه با تلاش پرسنل و خدماتی که ارائه داده‌اند فقط ۲۸ مرکز از ۳ هزار مرکز ما در سراسر کشور آلوده شده‌اند. همچنین ۱۸ استان اصلا درگیر نشده‌اند.»/ایلنا



کاظم خاوازی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی رای اعتماد گرفت

مجلس صلاحیت کاظم خاوازی به عنوان وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای جهاد کشاورزی را تائید کرد.

از میان ۲۱۰ نماینده حاضر در جلسه علنی امروز مجلس، ۱۹۶ نماینده به خاوازی رای موافق، ۱۵ نفر رای مخالف و چهار نفر رای ممتنع دادند. او پیش از این معاون وزیر و رئیس موسسه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بود.

در جریان بررسی صلاحیت کاظم خاوازی، محمود صادقی و حسین مقصودی نمایندگان تهران و سبزوار به عنوان مخالف و هادی قوامی، علی‌محمد مرادی و محمدعلی وکیلی نمایندگان اسفراین، قروه و تهران به عنوان موافق صحبت کردند.

محمود صادقی در مخالفت با وزارت آقای خاوازی گفت که وی «گرفتار همان گلوگاه‌های فسادی خواهد شد که در دوره آقای محمود حجتی اتفاق می‌افتد. برنامه ایشان شعاری و اغراق‌گونه است.»

با این حال خاوازی قول داد: «با هر نوع پیگیری که شده حق کشاورزان را در زمینه قیمت‌های تضمینی پس بگیرم.»

وزیر پیشین جهاد کشاورزی ایران محمود حجتی بود که به‌ دنبال اصرار مجلس به استیضاح وی، از سمت خود استعفا کرد. او از دولت اول حسن روحانی، وزیر جهاد کشاورزی بود./ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »