? زنده| ظریف: ایران به صدقه ترامپ نیاز ندارد

 




نماینده مجلس: نباید سلامتی مردم را تحت‌الشعاع روابط‌مان با چین قرار دهیم

شهروز برزگر کلشانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ در خصوص اظهارات روزهای اخیر مسئولان درباره استناد به داده‌های چین درباره ویروس کرونا گفت: «نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار داد، این است که مایه گذاشتن از جان مردم برای تقویت روابط با چین اشتباه محض است و اگر منشأ این ویروس معلوم باشد که از چین بوده و ورود آن تعمدی بوده است؛ این موضوع غیرقابل گذشت است و تفاوتی با قتل عمد ندارد که این موضوع در شرع و‌ قانون مشخص شده که در صورتی که این ویروس عمداً وارد کشور شده باشد، تفاوتی با قتل عمد ندارد.»

او افزود: «امکان این وجود داشت که ما روابطمان با چین را محدود کنیم و پروازها را کنسل کنیم و همان کاری که خود چین با ووهان کرد را ما می‌توانستیم انجام دهیم. ما راهکارهای بسیاری برای جلوگیری از ورود این ویروس داشتیم اما انجام ندادیم و امروز طبق آمار رسمی شاهد ابتلای روزانه دو تا سه هزار نفر در کشور هستیم؛ همچنین این ویروس روزانه حدود ۱۵۰ نفر قربانی می‌گیرد؛ یعنی قربانیان این ویروس دقیقاً سه برابر تلفات جاده‌ای است.»

بررگز اضافه کرد: «چنین دیدگاهی که بخواهیم سلامتی مردم را تحت‌الشعاع قرار دهیم که روابط ما با چین به خطر نیافتد، عملکرد نادرستی است و غیرقابل گذشت است و حفظ سلامتی، بهداشت و جان مردم از وظایف ذاتی دولت و جمهوری اسلامی ایران است.»/ایلنا



ظریف: ایران به صدقه ترامپ نیاز ندارد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که ایران نیازی به “صدقه” دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ندارد.

ظریف در توییتر خود نوشت: «ایران از نظر منابع انسانی و طبیعی، غنی است. ما نیازی به صدقه‌دادن ترامپ نداریم، کسی که مجبور است دستگاه تنفس مصنوعی را از منابعی که خودش تحریم کرده خریداری کند.»

وزیر خارجه ایران ادامه داد: «چیزی که ما از او (ترامپ) می‌خواهیم، این است که به ممانعت از فروش نفت و دیگر محصولات ایران، خرید نیازها، دریافت‌ها و پرداخت‌های آن پایان دهد.»



آمار رسمی کرونا در ایران: مرگ ۳ هزار و ۸۷۲ نفر و ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر مبتلا

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت٬ تازه‌ترین آمار رسمی مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا را اعلام کرد و براساس آن در شبانه روز گذشته در ایران ۲ هزار و ۸۹ مبتلای جدید شناسایی شده و ۱۳۳ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در ایران به ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر و فوت‌شدگان به ۳ هزار و ۸۷۲ نفر رسید.

تعداد کل بهبود یافتگان نیز به ۲۷ هزار و ۳۹ نفر اعلام شده است./ایرنا



سازمان بهداشت جهانی: جهان به ۶ میلیون پرستار دیگر نیاز دارد

سازمان بهداشت جهانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که خدمات بهداشتی جهان در سایه شیوع ویروس کرونا به پنج میلیون و ۹۰۰ هزار پرستار دیگر نیاز دارد.

این سازمان متذکر شد که هم اکنون تقریبا ۲۸ میلیون کارمند پرستاری در جهان وجود دارد. همچنین در این گزارش آمده است که تعداد پرستاران در دوره بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ به میزان چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

سازمان بهداشت جهانی همزمان تاکید کرده است که جهان حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار پرستار کم دارد که این کمبود در آفریقا، جنوب شرق آسیا، شرق دریای مدیترانه و بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین شدیدتر است.


https://twitter.com/hoseinrazzagh/status/1247445731461468161


طرح ۳ فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور از دستور کار خارج شد

طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور که از سوی تعدادی از نمایندگان ارائه شد از دستور کار مجلس خارج شد.

مسعود پزشکیان با وارد آوردن ایرادهای آئین‌نامه‌ای به این پیشنهاد سه فوریتی از روش و قیام و قیود برای رأی‌گیری استفاده کرد که نمایندگان ملت به از دستور خارج شدن این طرح رأی دادند.

او توضیح داد که با توجه به اینکه برای این طرح سه فوریتی قانون محل منابع تعیین کرده، لذا نباید در دستورکار مجلس قرار گیرد./ایلنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »