? زنده| رییس مجلس به کرونا مبتلا شد

 



رییس مجلس به کرونا مبتلا شد

روابط عمومی مجلس در اطلاعیه‌ای خبر ابتلای علی لاریجانی٬ رییس مجلس٬ به بیماری کرونا را تایید کرد.
در اطلاعیه این روابط عمومی آمده است: «در پی تماس های برخی نمایندگان محترم و همکاران در مجلس شورای اسلامی که جویای حال جناب آقای دکتر لاریجانی، ریاست محترم مجلس گردیده اند، به آگاهی می رساند حسب اطلاع واصله از حوزه ریاست مجلس، به دنبال بروز برخی علائم ، از ایشان آزمایش کرونا به عمل آمد و با توجه به نتیجه مثبت آن در حال حاضر در قرنطینه و تحت درمان می باشند.»

https://twitter.com/EmilyAmraee/status/1245664598075871235


سازمان پزشکان بدون مرز: همچنان منتظر کسب اجازه فعالیت از سوی ایران هستیم

تیم سازمان پزشکان بدون مرز همچنان در ایران منتظر کسب اجازه برای فعالیت است. میشل اولیویه لاشاریته، مسئول عملیات اضطراری سازمان پزشکان بدون مرز به خبرگزاری آلمان گفته این سازمان «همچنان با نهادهای بهداشتی ایران در حال گفت‌و‌گوست تا بتواند اقدامات پزشکی خود را در هر مکانی که ضروری است، آغاز کند.»

این مقام سازمان پزشکان بدون مرز اضافه کرده تیم پزشکی اعزامی به ایران یک منطقه عملیاتی جدید در شرق این کشور را برای فعالیت شناسایی کرده اما «هنوز در این زمینه توافقی صورت نگرفته است.»

تیم پزشکان بدون مرز متشکل از ۹ پزشک و خدمه درمانی است که اوایل هفته گذشته با تجهیزات مورد نیاز برای برپایی یک مرکز درمانی ۵۰ تختخوابی در اصفهان وارد ایران شدند. حضور این تیم اما با مخالفت سپاه پاسداران و رسانه‌ها و چهره‌های نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی مواجه شد. با شدت گرفتن اعتراضات وزارت بهداشت ایران فعالیت پزشکان بدون مرز در ایران را منتفی اعلام کرد./دویچه وله



وزیر کشور: تا کشف دارو باخطر کرونا مواجه هستیم

عبدالرضا رحمانی فضلی٬ وزیر کشور٬ تاکید کرد که تا زمان کشف دارو با خطر کرونا مواجه هستیم.

وزیر کشور در ادامه گفت: «این بیماری به خاطر به دلیل عدم رعایت یا بی‌مبالاتی‌هایی که احتمالا صورت بگیرد می‌تواند مجددا با همان شیوه و مشکلات افزایش پیدا کند، پس ما در جامعه تا نهایت موضوع که می‌تواند کشف دارو و واکسن های موثر یا اقدامات بالای بهداشتی باشد، با این خطر مواجه هستیم.»

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ نیز امروز گفته بود که ممکن است تا پایان سال درگیر کرونا بمانیم./ایسنا



آمار رسمی کرونا: بیش از ۵۰ هزار مبتلا

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، دربارهٔ آخرین وضعیت کرونا در ایران گفت که در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۳۱۶۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود که از ظهر دیروز تا امروز (۱۴ فروردین ۱۳۹۹) بر اساس «معیارهای رسمی وزارت بهداشت»، ۲۸۷۵ بیمار جدید کووید ۱۹ در ایران شناسایی شده و مجموع بیماران شناسایی‌شده به ۵۰۴۶۸ مورد رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت که در مجموع تاکنون ۱۶۷۱۱ نفر از مبتلایان بهبود یافته یا ترخیص شده‌اند، ضمن آن‌ که ۳۹۵۶ نفر هم‌اکنون در وضعیت سخت این بیماری و اغلب در بخش‌های مراقبت ویژه به سر می‌برند./ایرنا



افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب در ایران

رضا اردکانیان، وزیر نیرو، از افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب در برخی مناطق و افزایش متوسط ۱۲ درصد در کل ایران خبر داد و دلیل آن را مصرف بیشتر مردم در مسائل بهداشتی عنوان کرد.

اردکانیان این مناطق را مشخص نکرد اما با اشاره افزایش ۲۳ درصدی بارش‌های سال ۹۸ به نسبت متوسط ۵۰ ساله ایران اضافه کرد «این به این معناست که مخازن و سدها در وضعیت خوبی هستند».

با این حال او تأکید کرد که به دلیل ظرفیت محدود تصفیه‌خانه‌ها در مصرف آب چالش وجود دارد، و از مردم خواست در مسائل بهداشتی آب کمتری مصرف کنند./ایرنا



حسن روحانی: کرونا ممکن است تا آخر سال با ما باشد

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ تاکید کرد که «ممکن است تا آخر سال جاری با ما باشد» و افزود که یکشنبه ۱۷ فروردین‌ماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره این‌که بعد از ۲۰ فروردین‌ماه کسب‌وکارها چگونه راه‌اندازی شود تصمیم‌گیری خواهد شد.

حسن روحانی ادامه داد: «در جلسه امروز بحثی درباره‌ فعالیت‌های بعد از ۲۰ فروردین‌ماه مطرح شد که تصمیم نهایی آن در اختیار ستاد ملی کروناست. البته ما در اینجا بحث‌های اقتصادی آن را انجام دادیم و بحث‌های اصلی آن هم امروز در وزارت کشور صورت می‌گیرد و نهایتا روز یکشنبه در ستاد ملی مبارزه با کرونا در این مورد تصمیم‌گیری نهایی انجام خواهد شد.»/ایسنا



دونالد ترامپ: ایرانیان یک تماس بگیرند تا تحریم‌ها لغو شود

دونالد ترامپ٬ رییس جمهوری آمریکا٬ در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت که آمریکا خواستار دشمنی با ایران نیست اما آنها دشمنی می‌کنند و از این بابت هم پشیمان خواهند شد.

پرزیدنت ترامپ در پاسخ به یکی از خبرنگاران که پرسید تحت چه شرایطی حاضر است تحریم‌ها علیه ایران را در شرایطی که با ویروس جدید کرونا درگیر هستند لغو کند گفت: «ببینید ما باید با آنها مذاکره کنیم. من فکر می‌کنم می‌توانیم خیلی سریع با ایران بر سر یک توافق کار کنیم. تنها کاری که آنها باید بکنند این است که تماس بگیرند. آنها مردم مغروری هستند و رهبری آنها نیز مغرور است، مانند همه ما، مردم ما و ما هم مغرور هستیم. برای آنها سخت است که تلفن را بر دارند، برای آنها سخت است که یک ملاقات را ترتیب بدهند. اما می‌توانند مشکلات کشورشان را خیلی ساده حل کنند.»

رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد: «ما خواستار دشمنی نیستیم، اما آنها با ما دشمنی می‌کنند و از این بابت پشیمان خواهند شد، طوری که قبلا هرگز نشده‌اند. تنها کاری که باید بکنند این است که تماس بگیرند، یا از کسی بخواهند که تماس بگیرد. کانال‌هایی است که ما می توانیم به سادگی در تماس باشیم.»/صدای آمریکا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. بحول و قوه الهی با برادرانشان هرچه زودتر به اولیاء و اوصیاء بپیوندند ، گرچه به نظر میرسد که تاریخ مصرفشان گذشته است.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »