? زنده| مهدی محمودیان آزاد شد

 


حضور گارد ویژه مقابل دانشگاه امیرکبیر


مهدی محمودیان آزاد شد



روح‌الله زم در دومین جلسه دادگاه تمامی اتهامات را رد کرد

روح‌الله زم، بنیان‌گذار سایت و کانال تلگرامی «آمدنیوز» امروز (یکشنبه) در دومین جلسه دادگاهش٬ تمامی اتهام‌ها را رد کرد.

او ضمن رد کردن اتهام «افساد فی الارض» و دیگر اتهام‌ها علیه خود، درباره پرسش رئیس دادگاه در ارتباط با «مسئول بودن» در اعتراض‌‌های دی‌ماه ۹۶ نیز گفت که «این موضوع ارتباطی با من ندارد.»‎

در این جلسه دادگاه، روح‌الله زم همچنین گفت که «پس از مکالمه روحانی و مکرون از پلیس فرانسه با من تماس گرفتند و گفتند که در خطر ترور هستی.»‎

در این جلسه دادگاه شکایت نهاد ریاست‌جمهوری از روح‌الله زم نیز مطرح شد.

معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری آقای زم را متهم به انتشار نامه جعلی مبنی بر موافقت حسن روحانی با ورود زنان به ورزشگاه کرده است.

روح‌الله زم در واکنش به این شکایت گفت: « این نامه با امضای آقای واعظی بود، نامه را ما تهیه نکرده بودیم بلکه برای ما ارسال شده بود».

او همچنین درباره اتهام «همکاری با دولت متخاصم آمریکا» گفت: «آمریکا دولت متخاصم نیست.»/ایسنا



خاموشی‌های اضطراری ایران در پی کاهش سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها

سخنگوی صنعت برق ایران دلیل خاموشی‌های اضطراری در کشور را «محدودیت سوخت نیروگاه‌ها در کشور» خواند و این اقدام را جهت پایدار نگه داشتن شبکه برق «بسیار ضروری» قلمداد کرد.

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به این که در حال حاضر به دلیل سرمای هوا اولویت با تامین گاز بخش خانگی است از مردم خواست، در مصرف برق و گاز خود صرفه‌جویی کنند تا خاموشی‌ها هر چه زودتر رفع شود.

او استفاده بیش‌تر از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ‌های اضافی، تنظیم وسایل گرمایشی در دمای آسایش، پوشیدن لباس گرم در منزل و جلوگیری از هدررفت انرژی را راهکارهایی ساده و بی‌هزینه برای برون‌رفت از این شرایط خواند./ایسنا



روحانی: در این شرایط با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ با ادعای اینکه تحریم‌ها علیه ایران تاثیری نداشته گفت که جمهوری اسلامی در شرایط ضعف با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

روحانی امروز در نشستی خبری گفت: «آنان می‌خواهند با فشار حداکثری به ما شرایطی را ایجاد کنند که دولت با ضعف به میز مذاکره برود اما این نشدنی است. ما هیچگاه با ضعف پای میز مذاکره نمی‌رویم.»

رییس جمهوری تاکید کرد: «در مذاکرات سال ۹۲ و ۹۳ آنها درخواست مذاکره دادند، البته امروز هم آنها درخواست مذاکره دارند، ولی باید به شرایط عادلانه بازگردند تا مذاکره امکان‌پذیر باشد.»

او در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت مذاکره ایران و آمریکا در دولت دونالد ترامپ تاکید کرد که شرط مذاکره با آمریکا بازگشت ایالات متحده به برجام است./ایرنا



تلفات آلودگی هوا ۲ برابر آمار تصادفات جاده‌ای است

عیسی کلانتری٬ رییس سازمان محیط زیست٬ گفت که آلودگی هوا سالانه ۳۰ هزار نفر کشته بر جای می‌گذارد، در حالی که تصادفات جاده‌ای حدود ۱۶ هزار نفر تلفات دارد.

عیسی کلانتری، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در بیست و یکمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز که صبح امروز در سالن همایش‌های سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: «آلودگی هوا سالانه ۳۰ هزار نفر کشته بر جای می‌گذارد، در حالی که تصادفات جاده‌ای حدود ۱۶ هزار نفر تلفات دارد. یعنی آلایندگی هوا به‌خصوص در کلانشهرها در کشور ما دو برابر حوادث جاده‌ای تلفات دارد که این همه به آن اهمیت می‌دهیم.»

کلانتری تأکید کرد: «پس حفظ محیط زیست چه بخواهیم و چه نخواهیم اجتناب‌ناپذیر است. چه دولت‌ها بخواهند و چه نه، باید محیط زیست را در اولویت‌های اصلی خود قرار دهند. دولت دوم روحانی هزینه‌های هنگفتی برای محیط زیست انجام داده است.»/ایلنا


تجمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به بازداشت بهاره هدایت


رونمایی از مجسمه از قاسم سلیمانی

سازمان حزب‌الله شنبه ۲۶ بهمن به مناسبت چهلمین روز از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، از یک مجسمه بزرگ او در منطقه مرزی لبنان با اسرائیل رونمایی کرد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، لبنان و ایران، تندیس قاسم سلیمانی در حالی که با انگشت به اسرائیل اشاره می‌کند، بر فراز یک برج دیده‌بانی در مارون‌الراس در استان نبطیه لبنان قرار گرفته است.

تندیس در مارون‌الراس در جنوب لبنان که فاصله کمی با اسرائیل دارد، قرار گرفته است؛ حزب‌الله در این محل نبردهای متعددی با نظامیان اسرائیلی در ۲۸ سال اشغال جنوب لبنان توسط اسرائیل و نیز در جنگ ۳۴ روزه سال ۲۰۰۶ داشته است./رادیو فردا



علی مطهری: احمد جنتی التزام عملی به نظام ندارد

علی مطهری، نماینده مجلس فعلی٬ در نامه‌ای به احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان با اشاره به رد صلاحیتش برای انتخابات مجلس آینده، نوشت:« شما التزام عملی به نظام ندارید.»

علی مطهری که به دلیل «عدم التزام عملی به نظام» رد صلاحیت شده، امروز در یادداشتی تاکید کرد که شورای نگهبان در انتخابات اخیر با «تجسس در اظهار نظرها» اثبات کرده است که «فقط نظر رسمی حکومت باید بازگو شود.»

او نتیجه این رویکرد شورای نگهبان را «استحاله و تغییر ماهیت» مجلس دانسته و نوشته است در این صورت «اختناق بر جامعه» حاکم می‌شود.

این نماینده فعلی مجلس در ادامه یادداشتش تاکید کرد که با ادامه روند موجود، مجلس در ایران شبیه به مجلس عربستان سعودی می‌شود که «صرفاً جنبه مشورتی دارد و تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر نیست.»

این نماینده مجلس پیش از این در یادداشتی توضیح داده بود که چون او «نظری غیر از نظر رهبر جمهوری اسلامی داشته،‌ رد صلاحیت شده و یک عضو شورای نگهبان به او گفته که در اظهارنظرهایش پیرامون مسائل مختلف «باید همان جمله آقا [آیت‌الله خامنه‌ای] را بگویید.»



اضافه خدمت سربازان بخشیده شد

برای سربازان فراری در صورت معرفی خود از ۲۶ بهمن تا ۱۸ اسفند ۱۳۹۸، حبس در نظر گرفته نمی‌شود.

طرح بخشش زندان و اضافه خدمت سربازان غایب و فراری از ۲۶ بهمن ماه همزمان با «روز مادر» تا ۱۸ اسفند ماه «روز پدر» اجرایی می‌شود.

بر اساس قوانین خدمت وظیفه فرار از خدمت، مجازات حبس دارد.

امسال از روز مادر تا روز پدر به سربازان فراری و غایبی که خود را به یگان یا به مجموعه دادسرای نظامی استان معرفی می‌کنند، این فرصت داده شده است تا بدون رفتن به زندان و تعیین مجازات حبس بتوانند به خدمت خود ادامه دهند و نگرانی بابت حبس و زندان نداشته باشند.

سربازان غایب و فراری می‌توانند در ابتدای وقت اداری با مراجعه به دادسرای نظامی شهر خود و تا قبل از اتمام ساعت کار به خدمت خود ادامه دهند و مجازات زندان برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود./باشگاه خبرنگاران جوان


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. درمورد آقای مهدی محمودیان و بسیاری دیگر که باقرار وثیقه سنگین روبرو میشوند! همواره در تعجب و درفکرم که آیا مثلا نوشتن یک نامه یا بیانیه که هیچ خطری متوجه کسی نکرده وفقط در حد مقاله واظهار نظر بوده چنین است! آیا واقعا” ما که در سال۵۷درخیابانها بودیم و اینروزها هم درسالروزش هستیم همین را میخواستیــــم؟!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »