سخنگوی قوه قضاییه: بیانیه ۷۷ نفر همراهی با دشمن و حمایت از اغتشاشگران بود

زیتون– غلامحسین اسماعیلی٬ سخنگوی قوه قضاییه٬ در خصوص بیانیه ۷۷ نفر گفت: «بیانیه ای که صادر شد یک بیانیه نبود، یک همراهی با دشمن بود، حمایت از کسانی بود که اغتشاشات را رقم زدند.»

در دومین روز از اعتراضات آبان‌ماه، ۷۷ نفر از اصلاح‌طلبان شناخته شده، در دفاع از حق اعتراض و محکومیت خشونت بیانیه‌ای صادر کردند که متن آن در سایت زیتون منتشر شد.

یک هفته پس از آغاز اعتراضات احمدخاتمی٬ امام جمعه موقت تهران٬ در خطبه‌های نماز جمعه برای امضا کنندگان این بیانیه خواستار اعدام شد.

پس از آن نیز خبرگزاری فارس٬ وابسته به سپاه پاسداران٬ اقدام به خبر سازی مبنی بر «تکذیب امضا» نامه شده بود.

اسماعیلی در این رابطه گفت: «آنچه که در این حوزه رخ داد و بیانیه ای که تنظیم شد سیاسی نبود و همراهی با دشمن بود و حمایت از کسانی بود که اغتشاشات را در کشور رقم زدند ولی اینگونه مطرح شد که برخی امضاکنندگان امضای خود را قبول نداشتند و برخی گفتند نخوانده آن را امضا کردیم. برخی گفتند به نظر می اید با متنی که امضا کردیم متن فرق دارد. این اتفاقات رخ داده ایا باید بی تفاوت بود و توسط مرجع قضایی اقدام شد.»

او افزود:« سیاستی نبود که افراد یک به یک بازداشت شوند و سوال شد و برخی ها گفتند نبودیم و نخواندیم و برخی گفتند غفلت کردیم. حتی کسانی که این بیانیه را قبول داشتند قرار تامین صادر شد و برخی آزاد شدند و برخی قرار را نسپردند ازاد نشدند و یکی دو نفر بازداشتی اگر قرار تامین را بسپارند ازاد می شوند. برابر قانون قرار تامین صادر شده و قرار صادره وثیقه است و قرار بازداشت موقت نیست. الان هر وقت وثیقه را بسپارند ازاد می شوند تا زمانی که رسیدگی انجام شود.»

اسماعیلی در مورد احضار و بازداشت امضا کنندگان این بیانیه گفت: «امضاکنندگان بیانیه از گروه‌های مختلف است. تحقیقات آغاز شده و اخذ توضیحاتی از افراد انجام شده است. ما بررسی قضایی برایمان ملاک است و هنوز تصمیم قضایی انجام نشده است. تا زمانی که رسیدگی در پرونده به پایان نرسیده نمی توانیم بگوییم چند نفر مجرم اند. باید در فرایند رسیدگی و تحقیقات مشخص شود. آنچه قاضی به ان رسید لحاظ می شود.»

از بین امضا کنندگان این بیانیه ٬ مهدی محمودیان و محمد کیانوش‌راد بازداشت شده‌اند.

بر اساس گزارش‌هایی که به دست «زیتون» رسیده است ضابطان اطلاعات سپاه در جلسه‌های بازپرسی از این فعالان سیاسی حضور داشته‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. از شما دشمن تر کیست؟ از همان آغاز گفتید کشور و میهن برای ما مهم نیست، اقتصاد مهم نیست! برای مکتب و حکومت اسلامی انقلاب کردیم!
    این هم نتیجه اش !
    کدام جنایت و خیانت بود که در این چهل سال نکردید؟
    اسلام را هم فدای حکومت ننگینتان کردید. چهل سال امریکا امریکا و اسرائیل اسرائیل و فلسطین فلسطین گفتید جز جنایت و خیانت چه کردید؟ آیا حکومت های امریکا و اسرائیل بدتر از حکومت شما هستند؟ فلسطینی ها هم از شما بیزارند !
    برای چه انقلاب کردیم؟ ایران امروز را با ایران سال ۵۶ مقایسه کنید !
    چه کار مثبتی انجام دادید که با انواع هزینه هایی که ببار آوردید بشود مقایسه کرد و به شما نمره منفی نداد؟
    سرمایه های ایران در کجاها برای چه هزینه میشود؟
    نهادهای آخوندی چه فایده ای دارند که برایشان هزینه های نجومی میکنید؟
    این ولایت فقیه که همه قدرت و نزدیک به همه ثروت کشور را در دست دارد جز خسارت و ننگ چه چیزی برای ما داشته ؟

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس مستقر در دوحه، طی سفری کوتاه به تهران با علی خامنه

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا ۱۵ خرداد ۶۸ در

ادامه »

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر

ادامه »