? زنده| آمریکا چند نهاد و یک فرد ایرانی دیگر را تحریم کرد

 



آمریکا چند نهاد و یک فرد ایرانی دیگر را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا یک فرد ایرانی و پنج نهاد مرتبط با ایران را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

دو کشتی با پرچم ایران نیز در لیست تحریم‌های تازه قرار گرفته‌اند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در این رابطه گفت که فشار حداکثری بر حکومت ایران تا تغییر رفتار این کشور ادامه خواهد یافت.

بر اساس بیانیه خزانه‌داری آمریکا سه شعبه فروش ماهان ایر در امارات متحده عربی و هنگ‌کنگ تحریم شده‌اند. آمریکا در سال ۲۰۱۱ ماهان ایر را به علت همکاری با سپاه قدس ایران تحریم کرده بود.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین اعلام کرده است که یک شبکه قاچاق اسلحه به یمن نیز به لیست سیاه این وزارتخانه اضافه شده است.

این گزارش تصریح می‌کند عبدا‌لحسین خدری و شرکت خدری جهان دریا به علت همکاری با نیروهای قدس سپاه در لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند./رادیو فردا


https://twitter.com/mamadi2019/status/1204742278272696320


فرمانده سپاه: می‌خواهیم زبان عوامل نفوذ دشمن را پلمب کنیم

حسین سلامی٬ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی٬ گفت: «بسیاری از عوامل نفوذ و دخالت دشمنان را پلمب کرده‌ایم و می‌خواهیم زبانشان را هم پلمب کنیم؛ در عرصه اقتصادی هم نخواهیم گذاشت هیچ عاملی از دشمنان در اقتصادمان تاثیرگذار باشد.»

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه به دنبال تبدیل مقاومت اقتصادی به اقتصاد مقاومتی هستیم تا رویه تحریم‌ها معکوس شوند، افزود: «دشمنان ما بدانند هیچ مانعی نمی‌تواند بر سر راهمان ایجاد کنند، ملت ایران سیل‌آسا حرکت می‌کند، یا از روی موانع عبور می‌کند یا آنها را ویران خواهند ساخت.»/خبرگزاری فارس



جزییات اختلاف جهانگیری و روحانی بر سر اجرای طرح سهمیه بندی بنزین

ریشه اختلاف بین رییس جمهوری و معاون اولش به تابستان گذشته باز می گردد.

تابستان گذشته برخی رسانه ها از درگیری لفظی اسحاق جهانگیری و حسن روحانی خبر دادند. این درگیری لفظی شنبه اول تیرماه در شورای عالی اقتصادی رخ داده بود؛ هر چند ادعای رسانه ها بعداً از سوی اطلاع رسانی دولت تکذیب شد اما شنیده ها حکایت از این دارد که اختلاف نظرمیان جهانگیری و روحانی به صورت جدی وجود داشته و اکنون نیز ادامه دارد.

موضوع این اختلاف قیمت گذاری و نحوه اجرای طرح سهمیه بندی قیمت بنزین بوده است.

بر اساس شنیده ها؛ اسحاق جهانگیری با تعدادی از نخبگان و اساتید دانشگاه شریف روی طرحی درباره سهمیه بندی بنزین کار کرده و آن را در جلسه شورای عالی اقتصادی  روحانی ارائه می دهد.

اما حسن روحانی از ارائه طرح استقبال نکرده و همین موضوع سبب نارضایتی معاون اول رئیس جمهور و ترک جلسه توسط وی می شود. هر چند با وساطت علی لاریجانی؛ ظاهراً کدورت ایجاد شده میان معاون اول رئیس جمهور و روحانی برطرف می شود./عصر خبر



سازمان ملل ایرانی بودن سلاح‌های به کار گرفته شده در حمله آرامکو را تایید نکرد

دبیر کل سازمان ملل متحد روز سه شنبه گفته است که این سازمان نمی تواند مستقلا تایید کند که موشک ها و هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده در حمله به تاسیسات نفتی عربستان در ماه سپتامبر سرمنشا ایرانی دارند.

مسئولیت آن حمله را حوثی های یمن به عهده گرفتند و ایران هرگونه دخالتی در آن را رد کرده است، هرچند آمریکا، عربستان و قدرت های اروپایی ایران را مظنون اصلی آن دانسته اند./بی‌بی‌سی فارسی


https://twitter.com/HajizadehMoloud/status/1204678309969305601


بسته شدن صفحه یوتیوب پرس تی‌وی برای چهارمین بار

یوتیوب ساعاتی پیش دسترسی به حساب‌های کاربری رسمی شبکه انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی و اسپانیایی‌زبان هیسپان تی‌وی را بدون اطلاع قبلی مسدود کرد.

حبیب عبدالحسین مدیر وب‌سایت پرس تی‌وی در این رابطه گفت: «گوگل بدون هیچگونه اطلاع قبلی، اکانت شبکه پرس تی‌وی را بست؛ این در حالی است که ما هرگز قانون و قاعده‌ای را در این پلتفرم، زیر پا نگذاشتیم و همیشه قوانین آن‌ها را رعایت کردیم.»

او ادامه داد: «معمولا قبل از آنکه کانالی را در یوتیوب مسدود کنند، پیام هشداری را ارسال می‌کنند، اما در مورد پرس تی‌وی، هیچ پیامی دریافت نشد و همزمانی آن با بسته شدن کانال یوتیوب هیسپان تی‌وی، نشان می‌دهد که بحث محتوا نبوده و اشکالی که گرفته شد این بود که این دو کانال، متعلق به ایران هستند.»

عبدالحسین تاکید کرد: «این مساله بیشتر سیاسی است تا اینکه به محتوا مربوط باشد.»/ایسنا


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »