واکنش ایران به تحریم‌های جدید آمریکا

ظریف: شکست حداکثری در سیاست فشار حداکثری

زیتون– محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه٬ در واکنش به تحریم بخش عمران ایران توسط ایالات متحده آن را بازنمود «شکست حداکثری» برای سیاست «فشار حداکثری» آمریکا دانست.

او ضمن با انتشار توئیتی گفت: «هدف قرار گرفتن کارگران بخش عمران توسط تروریسم اقتصادی تنها نشان‌دهنده شکست حداکثری در فشار حداکثری است.»

آمریکا پیشتر اعلام کرده بود مادامی که ایران به میز مذاکرات برنگردد، سیاست فشار حداکثری را ادامه خواهد داد. در این راستا، روز پنج‌شنبه هفته گذشته وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد بر بخش عمران و ساخت‌وساز، به‌خاطر «ارتباطاتی که با سپاه پاسداران دارد»، تحریم‌های تازه‌ای اعمال می‌شود.

در همین رابطه عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه٬ در اولین واکنش نسبت به تحریم‌های جدید ایالات متحده آمریکا علیه بخش عمران ایران گفت که این کشور «بجای تحریم‌های تکراری» به اجرای تعهدات خود در برجام بازگردد.

موسوی اعمال تحریم‌ها جدید را «نشانه ضعف و ناکارآمدی» دیپلماسی آمریکا خوانده و گفته است که تحریم‌ها «قطعا آنها را به اهدافشان نخواهد رساند.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه دیپلماسی آمریکا را قلدرمآبانه دانست و گفت که نوع رفتار «ایالات متحده که در ارتباط با سایر کشورها و حتی سازوکارهای بین المللی و چند جانبه نیز بکار گرفته می‌شود به یک معضل جهانی تبدیل شده است.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. جامعه مدنی، صرف نظر از اختلاف ها و مخالفت ها، همراهی خود با وزیرمحترم خارجه را نشان میدهد؟ آیا میتوان انتظار داشت که اهل فهم و عقل، منافع ملی را درست تشخیص دهند؟

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

واکنش ایران به تحریم‌های جدید آمریکا

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »