زنگ‌ها برای آشتی ایران و عربستان به صدا در می‌آید

زیتون-علی لاریجانی، رییس مجلس، امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره از آمادگی ولیعهد عربستان برای حل‌وفصل تنش‌ها با ایران از طریق گفت‌وگو استقبال کرد.

رادیو فردا خبر داد که علی لاریجانی به الجزیره گفته است: «از محمد بن سلمان نقل می‌شود که گفته است خواهان حل مسائل از طریق گفت‌وگو با تهران است و ما از این امر استقبال می‌کنیم.»

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، روز یک‌شنبه در مصاحبه‌ای با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس گفت که در ارتباط با ایران، چاره‌یابی سیاسی را به رویکرد نظامی ترجیح می‌دهد.

از سوی دیگر میدل ایست آی در گزارشی نوشت که عربستان سعودی به عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق برای هماهنگی دیداری با ایران چراغ سبز نشان داده است و به نظر می‌رسد این نخستین گام برای کاهش تنش‌ها در منطقه باشد.

عباس الحسناوی از مقامات دفتر نخست وزیر عراق روز سه‌شنبه به میدل‌ایست‌آی گفت که عبدالمهدی به دنبال میانجی‌گری میان مقامات در ریاض و تهران بوده و شرایط هر کدام از طرف‌ها را برای دیدار به طرفین منتقل کرده است.

حسناوی این سخنان را پس از آن مطرح کرد که سخنگوی دولت ایران روز دوشنبه گفت که عربستان سعودی از طریق سران برخی کشورها پیام‌هایی را به «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران ارسال کرده است.

این مقام عراقی به میدل‌ایست‌آی تاکید کرد که عبدالمهدی به عنوان یک میانجیگر با هدف کاهش تنش‌ها در منطقه اقدام کرده است.

تنش‌ها بین ایران و عربستان پس از حمله پهپادی به تأسیسات نفتی در بقیق و میدان نفتی خریص، در مرکز عربستان سعودی، بالا گرفته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. نزدیکی ایران وعربستن اگر ترامپ فرموده نباشد هم نتیجه تحریمهاست ، شاید بشود چند دلاری هم عربستان را تلکه کرد !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »