رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: احتمال مذاکره با آمریکا ضعیف است

آمریکا: اگر ایران مانند یک کشور عادی رفتار کند، رسیدن به توافق امکان‌پذیر است

زیتون– مایک پمپئو٬ وزیر امور خارجه آمریکا٬ شرایط مذاکره با ایران را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در این رابطه گفت: «ما چند هدف ساده را در مورد ایران دنبال می کنیم. اول اینکه بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان دیگر دست به ترور نزند. دیگر اینکه نمی‌خواهیم به سلاح هسته‌ای دست یابند. ما فشار زیادی اعمال کردیم تا ایرانیان قادر شوند رهبرانشان را به تغییر رفتار وادار کنند. وقتی چنین شد، یک درک مقابل برای رسیدن به یک توافق وجود خواهد داشت.»

او در یک گفتگوی دیگر به این سوال که «پرزیدنت ترامپ ایران را بزرگترین حامی تروریسم خواند، اما نسبت به رسیدن به یک توافق با ایران نیز امیدوار به نظر می رسد. به نظر شما دو طرف برای یافتن راه حل مقابل هم خواهند نشست»٬ پاسخ داد: «وقتی پرزیدنت ترامپ دولت را به دست گرفت، ایران در مسیر تولید بمب هسته ای بود، سامانه موشکی خود را ارتقا می داد و کارزار ترور در سراسر جهان به راه انداخته بود و پولی که دولت پرزیدنت اوباما به آن داده بود را هم داشت. ما شرایط را معکوس کردیم. از توافق اتمی که ایران را در مسیر تولید سلاح هسته ای قرار می داد خارج شدیم و منابع ایران را رای راه انداختن کارزار ترور قطع کردیم.»

او همچنین گفت که آمریکا می‌خواهد که ایران مانند یک کشور عادی رفتار کند و مردم ایران در وادار کردن رهبرانشان به تغییر رفتار موفق شوند. پمپئو اضافه کرد: «وقتی چنین شد، ما می‌توانیم با آنها سر میز مذاکره بنشینیم. این ممکن نیست مگر اینکه آنها دست از اقدامات انقلابی بردارند.»

از سوی دیگر اما حشمت‌الله فلاحت پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد امکان مذاکره ایران و آمریکا در آینده نزدیک گفت: «امکان مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی را ضعیف می دانم.»

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: «معتقدم مذاکره در شرایط کنونی امتیازی برای دولت جمهوری اسلامی ایران محسوب نمی‌‌شود ولی امتیازی که تا الان سیاست خارجی دولت توانسته است کسب کند این است که دیپلماسی رسمی عملا توانسته است بخشی ازفشارها را به روی آمریکا وارد کند ولی این به معنای نشستن پای میز مذاکره نیست.»

به گفته این نماینده مجلس، ترامپ هنوز به دنبال یک حریف ضعیف شده است و الگوی او کره شمالی است و تا زمانی که ترامپ ایران را به عنوان کشوری همانند کره شمالی تلقی می کند ایران با آنها مذاکره نخواهد کرد.

او همچنین گفت «واقعیت این است که موضوع ایران به یک موضوع جدی در انتخابات آمریکا تبدیل خواهد شد و آقای ترامپ مجبوراست بخش عمده ای از انرژی خودش را صرف این موضوع کند و حتی ممکن است شرایط به گونه ای شکل بگیرد که ترامپ مجبور باشد از بخشی از مواضع و بلوف های سیاسی خودش عدول کند تا بتواند در مقابل ایران به گونه ای عمل کند که ایران به نقطه ضعف انتخاباتی اش تبدیل نشود.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. کشوری که قرارداد بین ۷ کشور و نیز تعهد و قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده، تعهد دولت خودش را نقض کرده و حامی تروریسم دولتی اسرائیل و عربستان و امارات و … است، افغانستان و عراق و لیبی و سوریه را خلاف تعهدات و منشورات بین المللی اشغال کرده است، به همساگی مرز ایران و خلیج فارس لشکر کشی کرده است، بیشرمانه از ما میخواهد رفتارمان معمولی و عادی شود و دست از تروریسم برداریم!
    براندازان به بد دشمنی میخواهید دست بدهید و یا داده اید.
    ایرانیان مردند و با تروریست های داعش جنگیده اند و آنها را از عراق و سوریه رانده اندو دوستان ایران اسرائیلی ها را از لبنان بیرون کرده اند. نیز دوستان ایران حکومتی که در کاخ های بن سلمان اطراق کرده را، از یمن رانده اند.
    ما چوب انسانیت و همدردی با مظلومان را میخوریم.
    البته حکومت تهران هم تبهکاری هائی دارد و باید بموقع حسابش را رسید.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: احتمال مذاکره با آمریکا ضعیف است

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »