? زنده| رفیق‌دوست: محمدعلی نجفی گرفتار توطئه شد

 

 

 


آژانس انرژی اتمی بار دیگر ایران را تایید کرد

آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی جدید تعهد و پایبندی ایران به برجام را تایید کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه اعلام کرد که ایران با وجود افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده خود همچنان تعهدات خود در برجام پایبند است. طبق گزارش جدید آژانس تا تاریخ بیستم ماه مه (سی‌ اردیبهشت) میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران ۱۷۴.۱ کیلوگرم بوده که پایین‌تر از سقف مجاز در توافق هسته‌ای است.

در این گزارش تایید شده است که ذخایر ایران همچنان در چارچوب برجام است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که به دست رویترز رسیده، تعهد ایران به توافق هسته‌ای را تایید کرده است.

رویترز در گزارشی که از دیدبان هسته‌ای سازمان ملل به دست آورده، اظهار کرده که ایران در چارچوب فعالیت‌های هسته‌ایش باقی مانده است.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، میزان غنی‌سازی اورانیم ایران و حجم اورانیم غنی‌شده‌اش از چارجوب برجام پا فراتر نگذاشته است./ایسنا



رفیق‌دوست: محمدعلی نجفی گرفتار توطئه شد

محسن رفیق‌دوست در خصوص محمدعلی نجفی گفت: «من با ایشان دوست بودم و ایشان را دوست داشتم.»

رییس سابق بنیاد مستضعفان اضافه کرد: «او فرد بسیار اخلاقی بودند، به نظرم از قبل توطئه‌ای علیه نجفی ترتیب داده شده بود و ایشان گرفتار آن توطئه شد.»

او که سابقه همکاری با نجفی در کابینه میرحسین موسوی را دارد٬ با غیرباور خواندن ارتکاب قتل توسط نجفی گفت: «نجفی فردی سلیم‌النفس، خونسرد و شوخ‌طبع بود که به همه روی خوش نشان می‌دادند.»/خبر آنلاین


https://twitter.com/SaraMassoumi/status/1134829045701648384


پمپئو: اینستکس اگر با کالاهای تحریمی مرتبط نباشد مشکلی ندارد

مایک پمپئو٬ وزیر امور خارجه آمریکا٬ گفت کانال ویژه مالی اروپا با ایران موسوم به «اینستکس» مادامی که با کالاهای تحریمی مرتبط نباشد، از نظر واشنگتن مشکلی ندارد.

پمپئو که در نشست خبری مشترک با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در برلین صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی درباره سازوکار اینستکس گفت: «اگر با هدف تسهیل معاملات کالاهایی که تحت تحریم نیست باشد، مشکلی ندارد».

وزیر خارجه آلمان نیز ضمن اعلام هم‌نظری با آمریکا در موضوع لزوم ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی، توضیح داد: «به همین دلیل است که اتحادیه اروپا از برجام حمایت می‌کند زیرا بهترین راه برای ممانعت از تجهیز ایران به سلاح اتمی است.»/فارس


 


بازداشت دیپلمات‌های انگلیسی و هلندی در پارتی شبانه

یک دیپلمات بریتانیایی و یک دیپلمات هلندی بامداد جمعه در یک «پارتی مختلط» در تهران بازداشت و پس از تحویل به پلیس امنیت «احراز هویت و آزاد شدند».

این پارتی در منطقه ولنجک تهران برگزار شده بود.

پیش از این نیز تعدادی از دیپلمات‌های خارجی در مهمانی‌هایی در تهران بازداشت شده‌اند./تسنیم


 


عذرخواهی رییس پلیس تهران از نحوی برخورد با محمدعلی نجفی

حسین رحیمی٬ فرمانده انتظامی تهران بزرگ٬ گفت: «ما برخی از انتقادات در پرونده آقای نجفی را می‌پذیریم و رد نمی‌کنیم، ممکن است مأموران ما نیز اشتباهاتی داشته باشند و اگر مردم احساس می‌کنند که ما اشتباهی کردیم، عذرخواهی می‌کنیم.»

حیمی درباره حواشی به وجود آمده از نوع برخورد پلیس با محمد علی نجفی در پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: «زمانیکه از آقای نجفی فیلم گرفته شد مربوط به موقعی بود که وی به پلیس آگاهی منتقل شد و بازجویی‌های مقدماتی از آقای نجفی در حال انجام بود.»

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: «ما برخی از انتقادات را می‌پذیریم و رد نمی‌کنیم، ممکن است مأموران ما نیز اشتباهاتی داشته باشند و اگر مردم احساس می‌کنند که ما اشتباهی کردیم، عذرخواهی می‌کنیم.»

او افزود: «آنطور نیست که ما بگوییم ایرادی نداریم، ممکن است مأمور ما اشتباهی داشته باشد اما سوء نیتی در کار نبوده است.»/تسنیم



اعلام جرم علیه صداوسیما به دلیل پوشش حضور نجفی در اداره آگاهی

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی، اعلام کرد که به دلیل پخش فیلم حضور نجفی در آگاهی تهران علیه صداوسیما «اعلام جرم می‌شود.»

شهریاری تاکید کرد: «هیچ رسانه‌ای حق ندارد چهره متهم را بدون پوشش منتشر کند، چه برسد به صورت فیلم آن هم در صداوسیما و این‌ که اسلحه یک آلت قتاله است و نباید به غیر از قضات و تیم جنایی کسی آن را در اختیار داشته باشد.»/روزنامه شهروند


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. بانوی گرامی نرکس محمدی برای دفاع از حقوق مردم مظلومانه در بند است و این نامردمان او را نیز دارند از بین میبرند. فریادرسی هم نیست !
    نه در درون مرز صدایی بلند میشود (که نمیگذارند بلند شود) و نه تا جایی که خبر دارم در بیرون خبری هست. از همین یک مورد بیداد هم پیداست که ما مردم هرگز آسایش نخواهیم داشت و به رستگاری هم نخواهیم رسید ، در حالی که ستم و جنایت و خیانت در این حکومت را اندازه و مرزی نیست.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »