تاریخ دقیق آغاز ریاست ابراهیم رئیسی بر قوه قضاییه مشخص شد

زیتون– غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، امروز (یکشنبه) تایید کرد که ریاست ابراهیم رئیسی بر قوه قضاییه قطعی شده است.

او امروز به سوالی درباره باقی ماندن در این سمت پس از تغییر رییس این قوه٬ پاسخ داد: «بنده به نظام بدهکار هستم و باید به نظام خدمت کنم و حتماً در دوره بعدی ریاست قوه قضائیه هم به رییس جدید، آقای رئیسی و قوه قضائیه کمک خواهم کرد.»

یحیی کمالی‌پور عضو هیئت رییسه کمیسیون قضایی مجلس، نیز امروز گفت «پیش از این اعلام شده بود» که آقای رئیسی روز ۱۷ اسفند جایگزین صادق لاریجانی می‌شود.

۲۷ بهمن ماه امسال حسن نوروزی٬ سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت که قرار است سید ابراهیم رئیسی به جای آملی لاریجانی سکان دار قوه قضائیه شود.

پیش از حسن نوروزی٬ تنها واکنش رسمی در خصوص رییس جدید قوه قضاییه از سوی دادستان کل کشور بود.

دی ماه امسال منتظری به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا خبر تعیین ابراهیم رییسی به عنوان رییس قوه قضاییه که این روزها در  فضای مجازی منتشر شده صحت دارد یا خیر؟٬ پاسخ داده بود: «فعلا فضای مجازی است و تا به فضای حقیقی تبدیل شود طول می‌کشد.»

اولین بار این فرید مدرسی٬ روزنامه نگار٬ بود که خبر از طرح نام ابراهیم رئیسی برای ریاست قوه قضاییه داده بود.

ابراهیم رییسی٬ نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم٬ از اعضای هیئت مرگ در ده شصت نیز بوده است.

انتصاب فردی که اقبال عمومی را در انتخابات ریاست جمهوری به دست نیاورده بود و نام او با اعدام‌های دهه شصت گره خورده است٬ افکار عمومی را جریحه دار کرده بود.

رییس قوه قضائیه توسط رهبر جمهوری اسلامی٬ به مدت ۵ سال به این سمت منصوب می‌شود.

او  باید مجتهد عادل و آگاه به امور قضایی و مدیر و مدبر باشد.

ریاست قوه قضائیه را در حال حاضر صادق لاریجانی بر عهده دارد. او از مرداد ماه سال ۸۸ این منصب را در اختیار دارد و سال آینده دومین دوره پنج ساله‌اش به پایان می‌رسد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. از کجا میشود مجتهد جامع الشرایطی چون اژه ای پیدا کرد که هم گاز بگیرد و هم به این قشنگی سوت بلبلی بزند و ذوب در ولایت هم باشد !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »