نسبت دادن جاسازی مواد منفجره در ساک حجاج به شمی رفسنجانی نه اخلاقی است نه عقلانی

پاسخ فرزند هاشمی رفسنجانی به ادعای فرزند آیت‌الله منتظری

زیتون– محسن هاشمی٬ فرزند هاشمی رفسنجانی٬ ضمن انتقاد از اظهارات اخیر احمد منتظری گفت: «نسبت دادن جاسازی مواد منفجره در ساک حجاج به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پس از ۳۳ سال بدون هیچ مستنداتی نه اقدامی اخلاقی و نه عقلانی است.»

احمد منتظری٬ فرزند آیت‌الله منتظری٬ در مصاحبه‌ای تصویری با برنامه خشت خام، درباره خاطرات پدرش اعلام کرده که حمل مواد منفجره در دهه شصت به عربستان سعودی از سوی سید مهدی هاشمی نبوده؛ بلکه از طرف شش پاسدار انجام شده است.

منتظری با نقل این مطلب از خاطرات پدر خود اضافه کرده که آیت‌الله منتظری به او گفته، این پاسداران با اکبر هاشمی رفسنجانی کار می‌کرده‌اند.

اکبر هاشمی در خاطرات ۲۰ مرداد سال ١٣۶۵ می‌نویسد: «آقای بشارتی اطلاع داد که عربستان اعلان کرده چند نفر از حجاج ایرانی در ساکهای خود تی ان تی داشته‌اند.»

احمد منتظری در این باره با ایرنا پلاس نیز گفت‌وگویی انجام داده است. او در این گفت‌وگو تاکید کرد که سال ۶۵ آیت‌الله منتظری نامه‌ای به آیت‌الله خمینی می‌نویسند و این ماجرا را شرح می‌دهند که شش نفر از سپاهیان این اقدام را انجام داده‌اند که یک نفرشان آمده به من توضیح داده که ما این کار را کردیم و بعد در نهایت دیدند که کار بدی شده و ماجرا لو رفته و آقای کروبی به عنوان نماینده امام(ره) در حج مجبور شده رسما از ملک فهد عذرخواهی کند، گفتند چه کار کنیم، بعد گفته‌اند که سید مهدی هاشمی که اشکالات دیگری هم داشته، این اشکال را هم متوجه ایشان کنیم تا پرونده بسته شود.

به گفته احمد منتظری٬ این را صریحا آیت‌الله منتظری نوشته‌اند که در سال ۶۵ هم خودشان هم آقای هاشمی و هم امام(ره) در قید حیات بودند و هیچ وقت این ماجرا تکذیب نشده است.

فرزند آیت‌الله منتظری همچنین مدعی شد که «در این‌باره علی شمخانی اطلاعات تکمیلی دارد.»

اما علی شمخانی٬ دبیر فعلی شورای عالی امنیت ملی می‌گوید آن زمان درگیر جبهه بوده و اطلاعی ندارد.

محسن هاشمی نیز در این خصوص نامه‌ای به ایرنا پلاس نوشت.

او در این نامه تاکید کرد: «پرواضح است نسبت دادن این اقدام که توسط عده‎ای خودسر انجام شده و گزارشات رسمی آن نیز موجود است به‎صورت آگاهانه به نظام جمهوری اسلامی در سطح رئیس مجلس وقت و فرمانده جنگ آن‎هم پس از ۳۳ سال و در اوج تنش‌های منطقه‎ای، بدون هیچ مستنداتی نه اقدامی اخلاقی و نه عقلانی است.»

محسن هاشمی در بخش دیگری از این نامه نوشته است: «ادعای مطرح شده بر مبنای شنیده شما از فردی که ابوی گرامی اظهار نموده‌اند، نمی‎تواند پایه‎ای محکم برای چنین تهمت‎هایی باشد. مخصوصا اینکه این اقدام خودسرانه کاملا برخلاف مشی اصولی آیت‎الله هاشمی رفسنجانی در تعامل با جهان و تنش‌زدایی بویژه در جهان اسلام بوده است و به کار بردن واژه تیم آقای هاشمی برای چند نیروی خودسر نیز صحیح به‌‌ نظر نمی‎رسد، زیراکه در آن مقطع آیت‎الله هاشمی رفسنجانی مسئولیت فرماندهی جنگ را از سوی امام خمینی به عهده داشته و تمامی نیروهای مسلح تحت فرماندهی ایشان بوده است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

5 پاسخ

  1. حالا که قافیه تنگ شده و سیاه کاریهای حکومت از حد گذشته و از طرفی به یمن ارتباطات نوین
    تمام جنایاتی که این رژیم در طول حیات خویش که به ویرانی یک کشور انجام شده دارد برای عموم ایرانیان روز بروز بیشتر بر ملا می‌شود یک عده شروع کردند کی بود کی بود من نبودم.
    خوب آقا راست میگه در تمام این مدت مرحوم منتظری منتقد حکومت و سیاهکاریهای آن بود و پدر شما در راس و مسول .
    اگر رفسنجانی در این جنایات نقش نداشته حتما عمه مرحوم من بوده.
    اینکارها را شما میکنید فردا مجتبی خامنه ای هم میاد میگه ما نبودیم و پدرم از هیچ چی خبر نداشت !

  2. اعترافات سید مهدی هاشمی کاملا یاوه گویی احمد منتظری را اثباط میکند
    اقای احمد منتظری پدر شما ادم خوبی بود و ملت میدانند تندروها ایشان را تخریب کردند و رابطه اشان را با امام خمینی خراب کردند درسته گاها با ساده بودن بیاناتی عنوان میکردند ولی پر واضح بود که هیچ نیت بدی ب ای خراب کردن انقلاب و نظام نداشتند و اطرافیانش بیشتر ازش سو ء استفاده کردند حال رفتارهای دشمنان پدرت که زشت و زننده بود شما نباید در خصوص هاشمی بزنید برای بچه های انقلاب پرواضح هست که الان کسانی که بدنبال تخریب هاشمی هستند انوقت پدرتان را تخریب کردند و سپس بعد رحلت امام خاتواده امام را و حال هاشمی و بعد فوت ایشان خانواده او را جالب هست که شما که خانواده ستم دیده هستید و فدای افراط و تهمتهای بی روا شدید چرا حالا جای پایتان را برادامه راه تندروها زدید
    اسنادی موجه ودرست هست که سید مهدی هاشمی کهرش به بیراهه رفته بود و یکی از عوال تخریب پدر شما شد لطفا قبل از بیان هر مطلبی بهتر هست با سند با مردم صحبت کنید
    پشنهاد میکنم نام پدرت را بگذار جاوید بماند و با رفتارهایت ببشتر هیزم به اتش دشمنان انقلاب که الان تندروها و افراطیون هستند نریز

  3. با دو کامنت بالا کاملاً موافقم. رفسنجانی بیشترین نقش را در ایجاد وضعیت کنونی در کشور داشته است. سیاست های دوران جنگش یکطرف، برنامه های به اصطلاح “سازندگی” دوران پس از جنگش که عمدتاً به “سدسازی” منحصر شد و محیط زیست را به اینجا رساند که می بینیم، طرف دیگر. فرزندانش طبیعی است که از او دفاع کنند. حتا فائزه که به هرحال از دیگران منصف تر است.

  4. افشای نقش هاشمی رفسنجانی در بزنگاه های تاریخی چهل سال گذشته نه تنها اخلاقی و عقلانی است بلکه وظیفه هر سیاست مدار میهن دوست و مردمی است. ادامه جنگ حداقل بمدت شش سال و به قیمت جان انسان های بیگناه، برکناری بنی صدر، دیسیه چینی و توطئه برای حذف مخالفین که عزل آیت الله منتظری مهمترین نمونه آنست، اعدام هزاران نفر از زندانیان سیاسی بعنوان شوک به جامعه تا در قبال سکوت قبرستانی ایجاد شده بر سر اقتصاد ایران آن بیاورند که آوردند، جملگی جزو کارنامه علی اکبر هاشمی رفسنجانی هستند. فرزند ایشان میتواند دین فرزندی خود را به وی ادا کند ولی حق ندارد برای دفاع از فردی با چنین کارنامه ای صحبت ازاخلاق و عقلانیت بمیان آورد.

  5. هاشمی از ز این پس بیش از سایر سران جمهوری اسلامی مورد انتقاد مورخین بی طرف است زیرا :
    بیش از دیکران تصمیم ساز وتصمیم گیر بوده است
    پست های انتصابی وانتخاب متعددی داشته
    در تثیت اقای خامنه ای نقش اول را ایفا کرده
    در ایفا این نقش سخن غیر مستند ازقول اقای خمینی گفته
    در دوران ریاست اوبر مجلس دولت به روشنفکرا مذهبی ظلم بی حد شده وتعدادی ازاهل قلم اعم از مذهبی وسکولار وچهره های ملی ورهبران اقلیت دهای دینی مقتول ومفقود شدهاند
    در حیات سیاسی شفا ف وپاسخگو نبود
    خاطرات پر حجم هزاران مجهول ایجاد کرده
    بنا بر این اگر تمام خاندان هاشمی برای پاسخگویی به مورخین جمع شوند ره به جایی نمی برند د زیرا مورخین جمع نمی شوند ضمن این که محسن در تکذیب سخنان جناب منتظری از شیوه مالوف پدر استفاده کرد ه وبه جای تکذیب وتوضیح ماجرا به پیامد افشای خبر تکیه کرده که به گمان اوعقلا واخلاقا به مصلحت نظام نیست اما گویا در اثر مشغله کاری هنوز متوجه نیست ایت الله منتظری وفرزندش سال هاست که حتی مصلحت خویش پای حقیقت سر بریده وسر را به بلا سپردهاند

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

نسبت دادن جاسازی مواد منفجره در ساک حجاج به شمی رفسنجانی نه اخلاقی است نه عقلانی

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »