سخنگوی ناجا: برای حفظ حقوق مردم به کولبران شلیک کردیم
زیتون– منتظرالمهدی، سخنگوی ناجا، در مورد کشته شدن دو کولبر در بانه توضیح داد: «دو شب گذشته، در نیمه های شب و دردل تاریکی، مرزبانان هنگ مرزی شهرستان بانه متوجه ورود افرادی از مناطق ممنوع و نقاط قرمز امنیتی مرز به داخل کشور می‌شوند که با اخطار و هشدارهای پی در پی و تیراندازی هوایی سعی بر جلوگیری از استمرار تردد غیرقانونی آنان می کنند.»
مردم بانه در اعتراض به تیراندازی به دو کولبر و کشته شدن آنها در خیابان‌های این شهر تجمع کردند.
گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده حاکی از درگیری معترضان با پلیس و نیروهای امنیتی است. آژانس خبری موکریان نیز امروز خبر از بسته شدن مغازه ها و اعتصاب در شهر بانه کردستان داد.
روز دوشنبه ۱۳ شهریور، در پی تیراندازی نیروهای هنگ مرزی بانه به کولبران،‌ دو تن به نام‌های «حیدر فرجی» ۲۱ ساله و «قادر بهرامی» ۴۵ ساله کشته شدند که یکی از آنها دهیار شهرستان بانه بوده است.
در اعتراض به این حادثه، خانواده‌های کولبران و مردم محلی بانه روز دوشنبه در مقابل فرمانداری بانه تجمع کردند و خواستار رسیدگی فرمانداری بانه به این موضوع شدند.
تجمع‌کنندگان معتقدند از آنجا که فرصت اشتغال شایسته در مناطق مرزی کردنشین محدود است و جوانان از سرِ ناچاری به کولبری روی می‌آورند، امنیت کولبران باید حفظ شود.
منتظر المهدی اما با اشاره به تیراندازی مرزبانان در مرزهای غربی و حادثه‌ای که برای دو کولبر رخ داد گفت: «فلسفه وجودی مرزبانان حراست و پاسداریاز سرحدات مرزهاست. و برسر امنیت مردم هرکز مماشات نمی‌کنیم.»
به گفته او هر دو کولبر بدون توجه به فرمان های مورر ایست ماموران پلیس مرزبانی به تردد خود ادامه می‌دهند و در سایه بی‌توجهی آنان؛ با توجه به حساسیت منطقه و سوابق تهدیدات امنیتی گذشته برای پیشگیری از هر نوع پیشامد ضدامنیتی؛ ناگزیر مبادرت به تیراندازی کردند .که تعدادی از آنان متواری و متاسفانه دو نفر جان خودشان را از دست می‌دهند.
سخنگوی ناجا ادامه داد: «در بررسی‌های بعدی مشخص شد این دونفر از شهروندان همان منطقه و حامل محموله مواد محترقه بودند، نیروی انتظامی ضمن اظهار تاسف و تاثر از جان سپردن این دو شهروند بااشاره به اینکه موضوع فوق هیچ ارتباطی به بحث کولبری و مناطق و معابر مشخص شده برای تردد کولبران نداشته است.»
اکبر جوهری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان اما پیشتر با اشاره به تشکیل پرونده قضایی در مورد کشته شدن دو کولبر گفت: «تحقیقات آغاز و متهمین بازداشت شدند.»
به گزارش میزان، جوهری با اشاره به اینکه محموله این کولبران مواد محترقه بوده است، گفت: «در این زمینه پرونده قضایی در سازمان قضایی تشکیل، تحقیقات در حال انجام و متهمین شناسایی و بازداشت شده ‌اند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. در اکثر کشورهایی که پیام اسلام ناب ولایی را درک نکرده اند مامورین انتظامی به فرد غیر مسلح شلیک نمیکنند ، اما در اینجا برای اینکه مبادا مشت و لگدی به سربازان گمنام امام زمان اصابت کند از ابتدا افراد را به گلوله می بندند ، نمونه آن حادثه اخیر مترو شهر ری !!
    میکشند و اظهار تاسف میکنند ، رافت اسلامی شوخی نیست !!!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »